LivEinar Skrevet 8. april #5181 Skrevet 8. april HSV50 skrev (37 minutter siden): Morsomt nok er det Henrik, som har blitt fremstilt som arkitekten bak konflikten og den største kranglefanten og jævelen, som fremstår som den som er mest forsonlig overfor Gjert. Som virker som den som var mest opptatt av å bevare et fars forhold til ham. Mye mer enn Fillip i går. Han er tydelig på hva som har pågått, men står støtt i at de ønsket å redde forholdet til Gjert ved å fjerne ham som trener. Og det er også interessant å se at alle ungene forteller sin historie. Ikke en samstemt, prikklik historie. Jentainord skrev (24 minutter siden): Jeg tenker Henrik har vært den som har tatt kampene for alle, en ansvarlig og ressurssterk mann. Tilsynelatende uten å tenke på sitt eget navn og rykte, for han hat virkelig blitt skyteskive når han egentlig bare har vært den som handler når det har vært nødvending, for søsknene sine og seg selv. All respekt til han. Jeg håper mediene plukker opp akkurat dette som du plukket opp, litt oppresinig til Henrik hadde vært på sin plass. Støtter det dere skriver, @HSV50 og @Jentainord! Henrik står her fram - stødig og med stor integritet. 20 1 4
Tulla25j Skrevet 8. april #5182 Skrevet 8. april Ikke nok med at moren er i tingretten, men hun setter seg i tillegg i sofaene som er rett utenfor rommet barna benytter (ref bilde på tv2 sin oppdatering). Veldig spesielt! Håper for all del at hun nå velger å vitne. Utrolig merkelig å skulle henge rundt i rettslokalene sånn ellers på forhånd hvis hun har tenkt til å holde munn videre. Greit nok å kjøre Gjert til/fra, men utover det synes jeg hun skulle holdt en lav profil frem til hun sier noe om saken! Spesielt synd på datteren her, som også beskriver dette som ubehagelig! 18 1 10
Sveits35 Skrevet 8. april #5183 Skrevet 8. april Gjert tok ut utbytte bak ryggen til barna sine. Gullgruven hans de barna. 17 5
Nuwanda2 Skrevet 8. april #5184 Skrevet 8. april Sveits35 skrev (Akkurat nå): Gjert tok ut utbytte bak ryggen til barna sine. Gullgruven hans de barna. Hvor står dette?
Sveits35 Skrevet 8. april #5185 Skrevet 8. april (endret) Nuwanda2 skrev (4 minutter siden): Hvor står dette? Jeg har lest Aftenbladet, NRK og Sandnesposten sine oppdateringer. sjekket nå, det står i Aftenbladet. De skulle kjøpe ham ut med 4 millioner, men det ble endre til 3,5 fordi han hadde tatt ut 500.000 som de ikke visste om Endret 8. april av Sveits35 12 2
LivEinar Skrevet 8. april #5186 Skrevet 8. april Nuwanda2 skrev (2 minutter siden): Hvor står dette? Sitat NRK: «11:30 – Tok opp lån for å kjøpe faren ut Henrik Ingebrigtsen forteller om møtet mellom han og faren i Flagstaff i USA. Under møte skal de to ha diskutert familieselskapet Run Fast. Alle de tre løperbrødrene og faren eide 25 prosent hver av selskapet på dette tidspunktet. Brødrene ønsket å kjøpe ut faren, som skal ha kommet med en liste med krav. Jeg fikk moderert ham litt, sier Henrik Ingebrigtsen. Aktor spør om hvordan brødrene finansierte utbetalingen. – Jeg og Jakob tok lån på huset. Filip brukte sparepenger, sier Henrik Ingebrigtsen. – Hvor mye betalte dere?, spør aktor. – Vi ble enige om 4 millioner, men han hadde tatt ut utbytte på 500.000 kroner uten vårt samtykke, så da ble det 3,5 millioner kroner, sier Henrik Ingebrigtsen. Gjert Ingebrigtsens forsvarer, John Christian Elden kommenterer uttalelsene om utbytte slik: – Det er nok manglende regnskapsforståelse fra Henriks side, da ingen kan ta ut utbytte uten at alle aksjonærer mottar samtidig. Utover det er det vanskelig å se relevansen mot tiltalen, skriver Elden til NRK.» https://www.nrk.no/rogaland/straffesaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17340130 5 2
1600 Skrevet 8. april #5187 Skrevet 8. april (endret) Tulla25j skrev (35 minutter siden): Ikke nok med at moren er i tingretten, men hun setter seg i tillegg i sofaene som er rett utenfor rommet barna benytter (ref bilde på tv2 sin oppdatering). Veldig spesielt! Håper for all del at hun nå velger å vitne. Utrolig merkelig å skulle henge rundt i rettslokalene sånn ellers på forhånd hvis hun har tenkt til å holde munn videre. Greit nok å kjøre Gjert til/fra, men utover det synes jeg hun skulle holdt en lav profil frem til hun sier noe om saken! Spesielt synd på datteren her, som også beskriver dette som ubehagelig! Dette er bare ekkelt. Hvilken mor holder på sånn? Hun virker jo skrudd selv. Dette er typisk maktdemonstrasjon, gir ordentlige mafia-vibes. Endret 8. april av 1600 27 3
Kardemommete Skrevet 8. april #5188 Skrevet 8. april 1600 skrev (5 minutter siden): Dette er bare ekkelt. Hvilken mor holder på sånn? Hun virker jo skrudd selv. Hun vil vel bare være i nærheten av barna, Men ja det er skrudd...
refill Skrevet 8. april #5189 Skrevet 8. april 1600 skrev (1 minutt siden): Dette er bare ekkelt. Hvilken mor holder på sånn? Hun virker jo skrudd selv. Skulle til å skrive det selv. Om hun så er helt uenig, noe hun ikke kan være, HVORFOR komme å henge der i tinghuset hele dagen?! Det er så fucka at jeg ikke har ord. Og før noen begynner å gnåle om at han ikke er dømt og en sak har to sider og bla bla, jada det er helt greit. Men man kan vel enes om at han har hatt en foreldrestil som til og med mor har vært kritisk til, selv om hun virker å noe stilltiende har akseptert det som "sånn han er". Hun har en datter som 15 (?) åring valgte å flytte i fosterhjem pga hjemmesituasjonen! Slag, "veiving" eller ei. Barnet hennes forlot hjemmet pga hjemmesituasjonen. Jeg blir helt matt. 28 3
Nuwanda2 Skrevet 8. april #5190 Skrevet 8. april Sveits35 skrev (27 minutter siden): Jeg har lest Aftenbladet, NRK og Sandnesposten sine oppdateringer. sjekket nå, det står i Aftenbladet. De skulle kjøpe ham ut med 4 millioner, men det ble endre til 3,5 fordi han hadde tatt ut 500.000 som de ikke visste om Takk for oppklaring/ informasjon. 1
Nuwanda2 Skrevet 8. april #5191 Skrevet 8. april LivEinar skrev (27 minutter siden): Sitat NRK: «11:30 – Tok opp lån for å kjøpe faren ut Henrik Ingebrigtsen forteller om møtet mellom han og faren i Flagstaff i USA. Under møte skal de to ha diskutert familieselskapet Run Fast. Alle de tre løperbrødrene og faren eide 25 prosent hver av selskapet på dette tidspunktet. Brødrene ønsket å kjøpe ut faren, som skal ha kommet med en liste med krav. Jeg fikk moderert ham litt, sier Henrik Ingebrigtsen. Aktor spør om hvordan brødrene finansierte utbetalingen. – Jeg og Jakob tok lån på huset. Filip brukte sparepenger, sier Henrik Ingebrigtsen. – Hvor mye betalte dere?, spør aktor. – Vi ble enige om 4 millioner, men han hadde tatt ut utbytte på 500.000 kroner uten vårt samtykke, så da ble det 3,5 millioner kroner, sier Henrik Ingebrigtsen. Gjert Ingebrigtsens forsvarer, John Christian Elden kommenterer uttalelsene om utbytte slik: – Det er nok manglende regnskapsforståelse fra Henriks side, da ingen kan ta ut utbytte uten at alle aksjonærer mottar samtidig. Utover det er det vanskelig å se relevansen mot tiltalen, skriver Elden til NRK.» https://www.nrk.no/rogaland/straffesaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17340130 takk for oppklaring/ informasjon. 1
Pippi Lotta Skrevet 8. april #5192 Skrevet 8. april (endret) LivEinar skrev (1 time siden): Sitat NRK: «11:30 – Tok opp lån for å kjøpe faren ut Henrik Ingebrigtsen forteller om møtet mellom han og faren i Flagstaff i USA. Under møte skal de to ha diskutert familieselskapet Run Fast. Alle de tre løperbrødrene og faren eide 25 prosent hver av selskapet på dette tidspunktet. Brødrene ønsket å kjøpe ut faren, som skal ha kommet med en liste med krav. Jeg fikk moderert ham litt, sier Henrik Ingebrigtsen. Aktor spør om hvordan brødrene finansierte utbetalingen. – Jeg og Jakob tok lån på huset. Filip brukte sparepenger, sier Henrik Ingebrigtsen. – Hvor mye betalte dere?, spør aktor. – Vi ble enige om 4 millioner, men han hadde tatt ut utbytte på 500.000 kroner uten vårt samtykke, så da ble det 3,5 millioner kroner, sier Henrik Ingebrigtsen. Gjert Ingebrigtsens forsvarer, John Christian Elden kommenterer uttalelsene om utbytte slik: – Det er nok manglende regnskapsforståelse fra Henriks side, da ingen kan ta ut utbytte uten at alle aksjonærer mottar samtidig. Utover det er det vanskelig å se relevansen mot tiltalen, skriver Elden til NRK.» https://www.nrk.no/rogaland/straffesaken-mot-gjert-ingebrigtsen-1.17340130 Ironisk at Gjert sin forsvarer mener økonomien ikke er relevant, når det er Gjert å hans forsvarere som har fokusert nettopp på økonomi. Endret 8. april av Pippi Lotta 20
lurker Skrevet 8. april #5193 Skrevet 8. april "Vitnet sier videre at det var den psykiske volden som var det verste. – Den fysiske volden var en promille av det hele. Sett opp mot tusenvis av timer med skriking og kjefting blir den fysiske biten liten, sier han." Sitat: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Gymrnq/ingebrigtsen-rettssaken-dag-10 11 3 3
Callisto83 Skrevet 8. april #5194 Skrevet 8. april 1600 skrev (43 minutter siden): Dette er bare ekkelt. Hvilken mor holder på sånn? Hun virker jo skrudd selv. Dette er typisk maktdemonstrasjon, gir ordentlige mafia-vibes. Jeg synes synd på moren. 2 3
Wiews Skrevet 8. april #5195 Skrevet 8. april (endret) Tulla25j skrev (1 time siden): Ikke nok med at moren er i tingretten, men hun setter seg i tillegg i sofaene som er rett utenfor rommet barna benytter (ref bilde på tv2 sin oppdatering). Veldig spesielt! Håper for all del at hun nå velger å vitne. Utrolig merkelig å skulle henge rundt i rettslokalene sånn ellers på forhånd hvis hun har tenkt til å holde munn videre. Greit nok å kjøre Gjert til/fra, men utover det synes jeg hun skulle holdt en lav profil frem til hun sier noe om saken! Spesielt synd på datteren her, som også beskriver dette som ubehagelig! I går satt hun sammen med Narve Gilje Nordås (avbildet på NRK.no). Jeg synes det er veldig spesielt med tanke på hvor negativt Narve har uttalt seg om brødrene, spesielt Jacob. For meg er det helt uforståelig og det må føles som et svik for barna hennes. https://www.nrk.no/rogaland/narve-gilje-nordas-ut-mot-vg-_-mener-de-droppet-sak-for-ingebrigtsen-kronikk-1.17373556 Endret 8. april av Wiews lagt til link 9 21
lurker Skrevet 8. april #5196 Skrevet 8. april Wiews skrev (5 minutter siden): I går satt hun sammen med Narve Gilje Nordås (avbildet på NRK.no). Jeg synes det er veldig spesielt med tanke på hvor negativt Narve har uttalt seg om brødrene, spesielt Jacob. For meg er det helt uforståelig og det må føles som et svik for barna hennes. Hun er kanskje mest opptatt av sviket hun føler hun er utsatt for? Det er ikke så uvanlig det. Noen klarer ikke føle på annet enn det sviket de selv kan kjenne på kroppen, som de vet kjennes helt jævlig ut, og klarer ikke å sette seg inn i andres situasjon. Ikke misforstå meg nå og tenk at jeg tenker det er større - jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan hun kan tenke. 4
lurker Skrevet 8. april #5197 Skrevet 8. april "Gjert Ingebrigtsen får kommentere det vitnet har sagt. – Det er helt surrealistisk å sitte her og høre på vitnemålet. Og det er vondt å høre hvordan han snakker om sin mor. Det jeg aller først vil gjøre er å ta Tone i forsvar. Tone har vært en fantastisk omsorgsperson. Enestående, sier tiltalte." Sitat: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Gymrnq/ingebrigtsen-rettssaken-dag-10 1 2
lurker Skrevet 8. april #5198 Skrevet 8. april Er det noen med friidrettsinteresse som kan gi en kort oppsummering av hvem Per Svela er i dette universet? 1
HSV50 Skrevet 8. april #5199 Skrevet 8. april lurker skrev (3 minutter siden): Hun er kanskje mest opptatt av sviket hun føler hun er utsatt for? Det er ikke så uvanlig det. Noen klarer ikke føle på annet enn det sviket de selv kan kjenne på kroppen, som de vet kjennes helt jævlig ut, og klarer ikke å sette seg inn i andres situasjon. Ikke misforstå meg nå og tenk at jeg tenker det er større - jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan hun kan tenke. Jeg tror du har rett. Min eks mener nok at våre barn behandler hen dypt urettferdig og deler av hens familie har nok ment, og mener det samme. Verken jeg eller barna har utbrodert til eks sin familie hva barna har blitt utsatt for. Besteforeldre fikk først vite det av et av barna en gang det ble kommentert hvor dumt det var at de ikke ville være i familieselskaper og at det var så trist for forelderen. De ble slått flate. For dette hadde de jo aldri hørt før. Det er ikke lett å prate om vold. Det er vondt, det vekket traumatiske minner x man blir møtt med hauger av spørsmål, man er redd for å ikke bli trodd. Jeg har min egen teori om hvorfor Tone og Martin står på Gjert sin side i dette, men jeg skal ikke skrive det her, for det blir spekulasjoner. Men det er knytte til det Gjert sa i opptaket om «da mister jeg alt og har ingenting igjen», og det faktum at det er en mindreårig sønn i bildet, og at Gjert har vist at han er en som går i krigen for å få rett. 7 13
HSV50 Skrevet 8. april #5200 Skrevet 8. april lurker skrev (2 minutter siden): Er det noen med friidrettsinteresse som kan gi en kort oppsummering av hvem Per Svela er i dette universet? Svela har trent under Gjert med brødrene og Narve. Etter bruddet har han og Narve blitt trent av Gjert. Han er en flink løper, men ikke like stort talent som Narve. 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå