Chupacabra Skrevet i går, 09:38 #5061 Del Skrevet i går, 09:38 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Er tiltalepunktene motbevist? Tiltalepunktene må bevises. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:39 #5062 Del Skrevet i går, 09:39 Chupacabra skrev (Akkurat nå): Tiltalepunktene må bevises. Jo men saken er jo ikke avsluttet? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet i går, 09:40 #5063 Del Skrevet i går, 09:40 Mintbird skrev (På 16.8.2022 den 21.41): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dno7Kz/jakob-ingebrigtsen-vil-ikke-dele-em-hotell-med-gjert-ingebrigtsen Tja hva skal man si… det er tydelig at gutta ikke lenger vil ha Noe med faren sin å gjøre…. jeg er forsiktig med og si noe som helst før han faktisk er dømt for dette. For eksempel at han nektet datteren og gå til venner i korona tiden ser jeg ikke på som et probelm og de idrettsgutta hadde ikke kommet noe vei uten han 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet i går, 09:40 #5064 Del Skrevet i går, 09:40 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Jo men saken er jo ikke avsluttet? Det stemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:43 #5065 Del Skrevet i går, 09:43 Chupacabra skrev (Akkurat nå): Det stemmer. Da blir det jo usannferdig å påstå at det er lite igjen i saken som fremstår som straffbart. Det stemmer ikke så lenge saken pågår og det ikke foreligger noen frifinnelse. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet i går, 09:46 #5066 Del Skrevet i går, 09:46 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Da blir det jo usannferdig å påstå at det er lite igjen i saken som fremstår som straffbart. Det stemmer ikke så lenge saken pågår og det ikke foreligger noen frifinnelse. Da er det vel også usannferdig å påstå at Gjert har gjort noe som helst straffbart. Lynsjemobben på KG har forhåndsdømt ham i lang tid nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet i går, 09:46 #5067 Del Skrevet i går, 09:46 Chupacabra skrev (19 minutter siden): Ja, men da kunne han ha kjøpt sin egen bil. En som nettopp er ferdig på Vg2 er ikke sikkert at har mulighet til å kjøpe bil? Og bilen la G frem som en gave fikk jeg inntrykk av fra K sitt vitnemål. En gave med veldig mange krav og forventninger..... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:51 #5068 Del Skrevet i går, 09:51 Chupacabra skrev (2 minutter siden): Da er det vel også usannferdig å påstå at Gjert har gjort noe som helst straffbart. Lynsjemobben på KG har forhåndsdømt ham i lang tid nå. Det er forskjell på å mene at han har gjort noe straffbart, og mene at han er dømt for det. Jeg kan fint mene noe om oppførselen hans uavhengig av om han er dømt eller ikke. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet i går, 09:51 #5069 Del Skrevet i går, 09:51 Soro123 skrev (Akkurat nå): En som nettopp er ferdig på Vg2 er ikke sikkert at har mulighet til å kjøpe bil? Og bilen la G frem som en gave fikk jeg inntrykk av fra K sitt vitnemål. En gave med veldig mange krav og forventninger..... Det er ikke opp til andre å bestemme hvilken gave sønnen skal få av faren. Jeg tror også at Gjert har vært kontrollerende, men kan hende at det har vært nødvendig å ha kontroll. Det kan også hende at han ikke har gjort noe straffbart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soro123 Skrevet i går, 09:55 #5070 Del Skrevet i går, 09:55 Chupacabra skrev (22 minutter siden): Poenget er at det begynner å bli lite igjen i denne saken som faktisk er straffbart. Det er kanskje ditt poeng. Men det er ikke mitt poeng eller mitt syn på saken. Hadde det vært mine barn som hadde kommet til meg og fortalt at de opplevde det slik å være barna mine, hadde jeg blitt knust og gjort alt jeg kunne for å reparere og gjøre ting bra igjen. Gjert ser ut til å legge skylden på alle andre, inkludert barna selv. Han har barn som forteller at han har tråkket på/presset ned hodet til småsøsken, slått barn i hodet, tatt med gråtende 2-åring med nattskrekk inn i dusjen for å spyle med kaldt vann i et forsøk på å få barnet til å slutte å gråte. Barna forteller også om andre opplevelser det faren har vært fysisk voldelig mot dem. I tillegg har en all den psykiske volden. Den eneste grunnen til at jeg kan forstå at dette ikke er straffbart, er at alle barna som forteller om disse hendelsene, lyver. Og dét (at alle disse barna lyver, mens G snakker sant) tror jeg ikke noe på. Jeg ser ingen som helst grunn til at for eksempel K eller søsteren skal snakke usant om disse hendelsene. Heller ikke noen av de andre brødrene. 10 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet i går, 10:10 #5071 Del Skrevet i går, 10:10 https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907?fbclid=IwY2xjawJfLWxleHRuA2FlbQIxMAABHsnGSTkgmm8ZvfXuPq2N6k_hX_iRiAhu6IDqY7f8QOJx4JgJeKLoIcIy9dxP_aem_c2kPlpFdhN7GlgTwmuKivQ Vet ikke om denne er publisert tidligere. Artikkelen er fra i dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet i går, 10:21 #5072 Del Skrevet i går, 10:21 Kardemommete skrev (5 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/tone-ingebrigtsen-i-skjult-lydopptak-til-gjert-det-er-konsekvensene-av-det-du-har-gjort/s/5-95-2363907?fbclid=IwY2xjawJfLWxleHRuA2FlbQIxMAABHsnGSTkgmm8ZvfXuPq2N6k_hX_iRiAhu6IDqY7f8QOJx4JgJeKLoIcIy9dxP_aem_c2kPlpFdhN7GlgTwmuKivQ Vet ikke om denne er publisert tidligere. Artikkelen er fra i dag. Tankevekkende sitater fra artikkelen fra i dag som @Kardemommete viser til (mine uthevinger): «Senere i opptaket kommer det noe Nettavisen kjenner til at etterforskerne har notert seg: – Det er ikke første gang dette skjer, sier Tone videre. – Det er hundrede gangen, svarer Henrik. – Jeg har vært så opptatt av å dekke over, påpeker Tone, før hun etter hvert i krangelen sier: – Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før.» 5 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet i går, 10:31 #5073 Del Skrevet i går, 10:31 LivEinar skrev (10 minutter siden): Tankevekkende sitater fra artikkelen fra i dag som @Kardemommete viser til (mine uthevinger): «Senere i opptaket kommer det noe Nettavisen kjenner til at etterforskerne har notert seg: – Det er ikke første gang dette skjer, sier Tone videre. – Det er hundrede gangen, svarer Henrik. – Jeg har vært så opptatt av å dekke over, påpeker Tone, før hun etter hvert i krangelen sier: – Det kommer til å ende i tragedie. Jeg har ikke beskyttet NN (datteren) nok. Jeg gjør ikke annet enn å beskytte alle mot ham (Gjert). Dette er en vanskelig sak, ting kommer aldri til å bli som før.» Den tendensen til stadig å snakke om seg selv i 3.person…. De vil meg så vondt. De har slått meg ned og tråkket på meg så inn i helvete mye. Når de ser at han ser ut til å klare seg, så gir de ham noen slag til, så de sikrer at han ikke kommer seg på beina igjen. Hvis de ødelegger meg som menneske, må de ta konsekvensene, sier Gjert, rasende 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet i går, 10:35 #5074 Del Skrevet i går, 10:35 Orly skrev (1 time siden): Nå må du gi deg, du virker til å ha noe i mot Hallepalle2 Det er mulig at kommentarene mine traff litt for nært der, ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet i går, 10:41 #5075 Del Skrevet i går, 10:41 Chupacabra skrev (1 time siden): Poenget er at det begynner å bli lite igjen i denne saken som faktisk er straffbart. Det er vel mer enn nok å ta av om han blir dømt skyldig. Vold i nære relasjoner er ofte vanskelig å bevise da det kan være ord mot ord. Men her er det flere vitnemål, til nå, som bekrefter det de to fornærmede i saken forteller. Kontrakten er absolutt ikke straffbar, men den er en viktig del av bevisførselen til aktoratet om hvilke forhold det var i familie. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilja Skrevet i går, 10:44 #5076 Del Skrevet i går, 10:44 Hvis han Gjert bare kunne tre til side når barna ikke ville ha ham til trener lenger. Respektert deres valg, latt dem få space. Så hadde ikke denne saken og offentlige skittentøyvasken skjedd. At han ikke fatter det, er meg en gåte. Det er nesten live selvskading. 11 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurri Skrevet i går, 10:49 #5077 Del Skrevet i går, 10:49 Gilja skrev (3 minutter siden): Hvis han Gjert bare kunne tre til side når barna ikke ville ha ham til trener lenger. Respektert deres valg, latt dem få space. Så hadde ikke denne saken og offentlige skittentøyvasken skjedd. At han ikke fatter det, er meg en gåte. Det er nesten live selvskading. Det underbygger jo bare barnas beskrivelse av ham som person. Hele måten han har agert på fra de brøt, da sønnene gikk ut med en veldig forsonende og «snill» uttalelse om at han nå bare skulle få fokusere på å være pappa. Viser jo hvor hans fokus er, og det er ikke på kjærlighet og familierelasjonene. 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet i går, 10:55 #5078 Del Skrevet i går, 10:55 Soro123 skrev (1 time siden): Var de egentlig så close? (Ut fra det flere av barna har fortalt) Eller var det TV-serien som fremstilte dem close? Kjenner jeg er spent på vitnemålene til produsentene av Team Ingebrigtsen. De må vitne sant. Og dersom de faktisk har sett noe og vitner sant (produksjonen har uansett fått et brev fra K som de strengt tatt har sett bort fra), så vil det potensielt (i "verste fall") kunne få konsekvenser for dem - de har ikke avverget? (Jeg er forøvrig 100% uenig med deg i at saken burde gått for lukkede dører - de fleste saker går for åpne dører, og G er den eneste som har ønsket lukkede dører, noe jeg forstår ut fra hva som kommer frem om han som far. Men det er hans egen grav han har gravd.....) 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet i går, 11:33 #5079 Del Skrevet i går, 11:33 Gilja skrev (35 minutter siden): Hvis han Gjert bare kunne tre til side når barna ikke ville ha ham til trener lenger. Respektert deres valg, latt dem få space. Så hadde ikke denne saken og offentlige skittentøyvasken skjedd. At han ikke fatter det, er meg en gåte. Det er nesten live selvskading. Det tenker jeg er veldig lett for oss å si, fra sidelinjen. Gjert har sikkert også vært drivkraften bak mye av logistikken og det forretningsmessige tilknyttet "familiebedriften". Da oppleves det kanskje som et svik? Etter min mening skulle denne rettsaken gått for lukkede dører. Dette familiedramaet kommer til å hjemsøke dem i fremtiden. En ting er akkurat nå, når gullvinnerne har Prime på slep og fremdeles er relevante, men som alt annet har også de en utløpsdato hva gjelder sportslig suksess. Da er det dette mediesirkuset barna og barnebarna vil sitte igjen med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet i går, 11:42 #5080 Del Skrevet i går, 11:42 Callisto83 skrev (6 minutter siden): Det tenker jeg er veldig lett for oss å si, fra sidelinjen. Gjert har sikkert også vært drivkraften bak mye av logistikken og det forretningsmessige tilknyttet "familiebedriften". Da oppleves det kanskje som et svik? Etter min mening skulle denne rettsaken gått for lukkede dører. Dette familiedramaet kommer til å hjemsøke dem i fremtiden. En ting er akkurat nå, når gullvinnerne har Prime på slep og fremdeles er relevante, men som alt annet har også de en utløpsdato hva gjelder sportslig suksess. Da er det dette mediesirkuset barna og barnebarna vil sitte igjen med. Du vet at avgjørelsen om åpen eller lukket rett ikke er opp til verken tiltalt eller fornærmede? Det er strenge regler for å kunne lukke retten og de er tydeligvis ikke oppfylt her. Rettssaken er unsett et karakterdrap på GI, men det har han påført seg selv. Hadde han agert fornuftig etter at første sjokket hadde lagt seg så hadde han kommet fra det noenlunde med æren i behold. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå