Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Djækklåsst skrev (50 minutter siden):

På hvilken måte ville det vært skadelig for Born to run-serien om den gamle Team Ingebrigtsen-serien hadde blitt liggende på NRK sine flater?

Amazon Prime serien spiller jo videre på familekonflikten? For de som vil betale for å se den. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Amazon Prime serien spiller jo videre på familekonflikten? For de som vil betale for å se den. 

Og hvordan er det skadelig for serien til brødrene? Om noe hadde det sikkert bidrar til at flere fikk lyst til å se den om de kunne ha sett Team Ingebrigtsen først. Forøvrig var det søsteren som ønsket å få den fjernet. Hun er jo den som ønsker å være anonym og ikke identifiseres. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (35 minutter siden):

De konkurrerer ikke med hverandre de seriene. Jeg vil hevde at brødrene TAPER penger på at den første serien er tatt av lufta. Det vil være positivt for de som betaler for prime serien at de kunne se V1 av denne serien GRATIS på NRK. Det er jo også derfor at eldre sesonger av diverse NETFLIX ol serier ikke fjernes når nye sesonger eller spin off serier lanseres.

Her insinuerer du jo også at det skal være en slags konspirasjon blant søsknene for at den serien skulle taes av lufta. Du mener altså at brødrene skulle instruert søster til å be om at den ble fjernet for å maxe profitten ?

Nei. Det enkleste er ofte det beste. Dette dreier seg om fysisk og psykisk vold fra Gjert de impliserte til slutt gikk lei av. jmf serie tatt av lufta og anmeldelse.

Endret av Kardemommete
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (På 28.3.2025 den 12.01):

Foreldrene, skole og barnehage, alle rundt dem og inklusive venner...

De er altså som alle et resultat av sine omgivelser.

At de er skyhøy på seg selv, antar at suksessen de har hatt på løperbanen er årsaken til det mer enn at den delen kommer fra Gjerts oppdragelse.

Lurer mest på det mennesket som driver og hjerter alt det du skriver.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en stor (flesteparten)barneflokk står samlet i sine beskrivelser om hva de har opplevd, er ganske uvanlig i slike saker om det ikke er sant. Det vanligste når det har skjedd, er underrapportering. Om det holder som straffesak, gjenstår dog å se. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (1 time siden):

Her insinuerer du jo også at det skal være en slags konspirasjon blant søsknene for at den serien skulle taes av lufta. Du mener altså at brødrene skulle instruert søster til å be om at den ble fjernet for å maxe profitten ?

Nei. Det enkleste er ofte det beste. Dette dreier seg om fysisk og psykisk vold fra Gjert de impliserte til slutt gikk lei av. jmf serie tatt av lufta og anmeldelse.

Jeg tror ikke akkurat denne saken er så enkel som du skal ha det til. Team Ingebrigsten har også vært en familiebedrift, med aksjonærer, sponsoravtaler etc. Jeg tipper vi får lese mer om dette i de kommende ukene, spesielt fra Gjert sitt ståsted.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette er en historie fra en "vanlig norsk familie" der barna har vist uvanlig styrke og samhold.

Da kan en bare tenke seg hva som kan foregå i andre familier, og ikke minst i invandrermiljøer med æresrelatert vold og overgrep, spesielt mot jenter og kuete mødre. Der tror jeg familien Ingebrigtsen er rene idyllen i forhold . . .

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (3 minutter siden):

Og dette er en historie fra en "vanlig norsk familie" der barna har vist uvanlig styrke og samhold.

Da kan en bare tenke seg hva som kan foregå i andre familier, og ikke minst i invandrermiljøer med æresrelatert vold og overgrep, spesielt mot jenter og kuete mødre. Der tror jeg familien Ingebrigtsen er rene idyllen i forhold . . .

Fra NRK i dag:

"Politiet henla over 80 mishandlingssaker mens de etterforsket Gjert Ingebrigsten"

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (12 timer siden):

Ser det ikke slik jeg, altså som at moren svikter datteren. Nok ingen enkel sak for noen i familien dette, det inkluderer selvfølgelig mor og Gjert også naturlig nok.
Klart at denne saken preger dem alle. I en så opprivende sak som dette er så er ofte partene så polariserte at begge sider blir urimelige (ikke bare den ene siden), riktige blir altså å se begge sider av saken (ikke stå polarisert på den ene siden og støtte den 100%), hvorfor tror dere jeg vil være en motvekt mot den ensidige fordømmelsen jeg ser?
Denne sak har to sider, og den er ikke så polarisert som alt fremstilles så langt. Og skal dette ha en fornuftig løsning så må frontene ikke være så steile som de er nå...

Ærlig talt, vi snakker om mennesker som forteller om at de som barn har opplevd fysisk og svært grov psykisk vold.

To sider av en sak?

Barn skal ikke være redde foreldrene og heller ikke bli kontrollert sosialt eller ifht idrett.

Gjert kan godt sitte å tenke at barna tar feil men hvordan kan du ta fra barna dine sin egen opplevelse av oppveksten?

Hvordan han håndterer saken, gjør bare at jeg tror enda mer på barna hans.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke akkurat denne saken er så enkel som du skal ha det til. Team Ingebrigsten har også vært en familiebedrift, med aksjonærer, sponsoravtaler etc. Jeg tipper vi får lese mer om dette i de kommende ukene, spesielt fra Gjert sitt ståsted.

Ja. Som de betalte han ut av da de brøt samarbeidet. I et AS har man som regel aksjonæravtaler osv som forteller hva som skal skje om noen går ut av avtalen. Uansett. Dette er IKKE en sak om Gjert som trener og den rollen. Han er tiltalt som far. Mishandling i nære relasjoner. Hadde det vært en konflikt knyttet til det forretningsmessige er jeg temmelig sikker på at det hadde blitt en privatrettslig sak, men det virker som om de har løst det økonomiske helt fint utenfor rettsvesenet. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale dere å høre Krimpodden til VG der de følger saken. De refererer til andre deler av avhørene enn det pressen ellers har gjort, snakker med advokatene, kommenterer om beviser og saksgang. Det er ingen tvil om at det har vært utøvd en streng sosial kontroll i det hjemmet. Datteren fikk ikke lov å bli fysisk sliten i gymtimer eller friminutt fordi det kunne ødelegge treningen, det var restriksjoner på når og hvor hun kunne oppholde seg ulike steder i hjemmet, og konen til Jacob var redd for å være alene hjemme når han var på treningsleir da de bodde i kjellerleilgheten hos gjert og tone. Produksjonsselskapet fikk også et brev der de ble advart om at dette slett ikke var så happy go lucky som de ble forespeilet, men det ble oversett. Skal visst opp som bevis seinere. Men ja, hør podcasten. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (På 24.3.2025 den 11.59):

Når du bruker en feelgood tv-serie om deg selv og familien - der du selv har inngått avtalen om innspilling og selvsagt som voksen og medievant har vært bevisst på hvordan du fremstår - som bevis på at barna dine ikke snakker sant... Det kaller jeg maksimal utnyttelse av mindreårige barn (som begge var da serien startet). Det taler ikke til Gjerts fordel, vil jeg si. Og hvis han tror at ingen har reagert negativt på ham i tv-serien er jo det også helt feil. For mange har det jo vært direkte vondt å se på det som utspiller seg.

Ja, det er jo langt fra “feelgood”-TV! Mye av det var så ille, at det burde kunne brukes av aktoratet, og ikke forsvarerne!

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (13 minutter siden):

Vil bare anbefale dere å høre Krimpodden til VG der de følger saken. De refererer til andre deler av avhørene enn det pressen ellers har gjort, snakker med advokatene, kommenterer om beviser og saksgang. Det er ingen tvil om at det har vært utøvd en streng sosial kontroll i det hjemmet. Datteren fikk ikke lov å bli fysisk sliten i gymtimer eller friminutt fordi det kunne ødelegge treningen, det var restriksjoner på når og hvor hun kunne oppholde seg ulike steder i hjemmet, og konen til Jacob var redd for å være alene hjemme når han var på treningsleir da de bodde i kjellerleilgheten hos gjert og tone. Produksjonsselskapet fikk også et brev der de ble advart om at dette slett ikke var så happy go lucky som de ble forespeilet, men det ble oversett. Skal visst opp som bevis seinere. Men ja, hør podcasten. 

Anbefaler også podcasten oppdatert på nrk . Mange detaljer fra datterens forklaring. Uendelig trist å høre på. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marissa skrev (18 minutter siden):

Jeg får vondt i magen av å høre alt de som barn har vært gjennom, samtidig som "halve Norge" har fulgt med dem gjennom TV-skjermen, uten at noen har klart å skåne dem fra denne oppveksten..... 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 timer siden):

Du mener altså at søsterens anmeldelse har sammenheng med brødrenes ønske om å drive business selv uten Gjert ?

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (35 minutter siden):

Mens det er snakk om sosial kontroll- kom jeg til å tenke på episoden der Tone er på friidrettsbanen med datteren. Hun er i tlf med Gjert og han sier: ikke stå der nede med henne! Kom deg opp på tribunen! 
Tone svarer: eg står kor eg vil. Det bestemmer eg sjøl…. Og så trykket hun ham av.  
Hva  hadde responsen hans blitt?  Noe som ikke hadde vært greit å fått med på film sikkert. 
Men det er noe veldig leit over å se en voksen kvinne og mor på over 50, som må understreke at hun bestemmer selv hvor hun vil stå på et stevne. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zenhouse skrev (1 time siden):

Mens det er snakk om sosial kontroll- kom jeg til å tenke på episoden der Tone er på friidrettsbanen med datteren. Hun er i tlf med Gjert og han sier: ikke stå der nede med henne! Kom deg opp på tribunen! 
Tone svarer: eg står kor eg vil. Det bestemmer eg sjøl…. Og så trykket hun ham av.  
Hva  hadde responsen hans blitt?  Noe som ikke hadde vært greit å fått med på film sikkert. 
Men det er noe veldig leit over å se en voksen kvinne og mor på over 50, som må understreke at hun bestemmer selv hvor hun vil stå på et stevne. 

Kan jo lure på hva som skjedde etterpå også…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huder

Har hele tiden støttet barna her…men da jeg hørte guttene hadde filmcrue  Prime med seg ! Uff, det likte jeg dårlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Team Ingebrigtsen flere ganger. Det som var interessant med den, for meg, var hvordan de trente. Den ga meg inspirasjon til å løpe selv. Men jeg syns aldri noe om hvordan G var i serien. Han minte meg om stefaren min, bare noen hakk verre. Litt av et forsvar som skal bruke serien som bevis på at han ikke har utøvd vold. Han klikker og kjefter jo på ungene og kona i nesten hver episode. Samboeren min sa med en gang han så serien at «han der slår ungene sine».

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soro123 skrev (9 timer siden):

Jeg får vondt i magen av å høre alt de som barn har vært gjennom, samtidig som "halve Norge" har fulgt med dem gjennom TV-skjermen, uten at noen har klart å skåne dem fra denne oppveksten..... 

Barnevernet som skulle hjelpe datteren da hun rømte fra hjemmet blir kalt foreldrevernet av henne. Så det er mange som ikke har skjønt dybden i alvoret her.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...