NiceOrNothing Skrevet 25. mars #3841 Del Skrevet 25. mars Eyr skrev (10 minutter siden): Kan godt hende han tror de men velger seg selv først. Selv om ting ikke kan bevises betyr det ikke at det ikke har skjedd. Personlig tror jeg han blir dømt fordi å la han gå fri etter alt har kommet fram nå setter jo en slags presedens. Ja man kan kontrollere og skremme barna sine uten konsekvenser… spennende å følge. Enig , blir veldig spennende å se hvordan dette ender. Blir veldig overrasket hvis det ikke blir dom . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 25. mars #3842 Del Skrevet 25. mars Fabiola skrev (På 26.5.2024 den 16.25): Oi. Hadde du fulgt med på Jakobs kone sine sosiale medier under mesterskapet i fjor, ville du sett veldig mye av akkurat dette 😊 Regner med hun har samme meninger som ektemannen. Riktig sjarmerende! Jakob er en stor klyse! Tror han er en slags gud måten han opptrer på i forhold til når han er på tv,blir intervjuet, etter løp osv. Kona virker også meget spesiell. Liker Liva,jordnær dame☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 25. mars #3843 Del Skrevet 25. mars Sol79 skrev (2 timer siden): Har lest alt som har stått på VG og Aftenposten i dag, men fant ikke noe om dette. Er det andre som husker hvor det stod, så del gjerne. Det står på Aftenbladet der de følger retten, dag 2. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 25. mars #3844 Del Skrevet 25. mars NiceOrNothing skrev (1 time siden): Fortsatt verdiløst . Det som har blitt vist på tv beviser absolutt ingenting . I noens favør . Jo, egentlig. Litt derfor jeg synes det er så pussig at FORSVARET har presset på at denne skal inn i saken. Alle som så serien , så en dysfunksjonell familie med ekstremt press, og stor grad av kontroll. Selv om man ikke ser direkte fysisk vold, ligger den underliggende i hele historiefortellingen. Fra utsiden så vi det bare som naturlig, gitt at denne typen idrett er grunnleggende sykelig. Vi FORVENTER at toppidrettsfolk lever under ekstreme påkjenninger. Det er litt som MeToo ; alle FORVENTET at maktmennesker og kjendiser forsynte seg fritt nedover; det trengtes en oppvåkning for å forstå at det var GALT. Og det er dette som EGENTLIG er til doms her : Gjert er bare han som har markedsført denne sykdommen sterkest i alle medier, der han har latterliggjort alle andre former for sport som ikke ofrer så mye. Hvilket antagelig forklarer forskjellen i oppfatning fra han sønnen som står alene og Narve ; begge disse ser dette fra utsiden av det å være barn av Gjert som trener, og dermed kan ikke forholde seg til problemstillingen. Narve ØNSKER denne sykdommen, det er den han lever av, og han som har stilt seg utenfor, har bare en oppmerksom far. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 25. mars #3845 Del Skrevet 25. mars Fotballfluen skrev (1 time siden): Om mitt barn hadde beskrevet sin barndom med meg som forelder slik som Jakob beskrev i dag, hadde jeg skammet meg dypt og inderlig, ikke slått ut med hendene og ristet på hodet. Altså, hva faen er dette for oppførsel av en forelder? Uavhengig om han har gjort dette eller ikke, så sitter sønnen hans og beskriver sin opplevelse. Gjert kan ikke si at den er feil, selv om han er uenig i tolkningen. Han kan ikke selv bestemme at han ikke oppleves som kontrollerende og skremmende. Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. mars #3846 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (5 minutter siden): Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. Du vet svært lite om hvordan folk som har levd under slike forhold som Jacob beskrev i dag kan fungere. Heldige deg. 19 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 25. mars #3847 Del Skrevet 25. mars Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Du vet svært lite om hvordan folk som har levd under slike forhold som Jacob beskrev i dag kan fungere. Heldige deg. Oiii, hvordan i alle dager vet du det? Kjenner muligens til familien og oppveksten til flokken som bosatt i nærområdet bedre enn deg (men det kan ikke jeg vite - like lite som du vet noe om meg). Har hatt barn i samme alder som noen av flokkens medlemmer, som har trent med spesielt datteren. Hun fremstiltes i retten i dag som den med det største talentet. Da vil jeg påstå at Sandnes IL har hatt et unikt knippe med ultratalenter for hun utmerket seg ikke så fantastisk ift jevnaldrende den perioden hun trente aktivt. Før annet ble mer i fokus og treningsslitet ikke ga samme glede. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 25. mars #3848 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (15 minutter siden): Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. Det kan være mange grunner til det, ingen av dem utelukker nødvendigvis hva som har skjedd. Kanskje de ville bo nær for å være tilgjengelig for yngre søsken ved behov? Det er jo en grunn til at søsteren har bodd i fosterhjem de siste årene. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 25. mars #3849 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (16 minutter siden): Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. Når en er underkuet og manipulert tenker en ikke på samme måte. Det vet jeg faktisk endel om. 6 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 25. mars #3850 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (4 minutter siden): Oiii, hvordan i alle dager vet du det? Kjenner muligens til familien og oppveksten til flokken som bosatt i nærområdet bedre enn deg (men det kan ikke jeg vite - like lite som du vet noe om meg). Har hatt barn i samme alder som noen av flokkens medlemmer, som har trent med spesielt datteren. Hun fremstiltes i retten i dag som den med det største talentet. Da vil jeg påstå at Sandnes IL har hatt et unikt knippe med ultratalenter for hun utmerket seg ikke så fantastisk ift jevnaldrende den perioden hun trente aktivt. Før annet ble mer i fokus og treningsslitet ikke ga samme glede. Der kom den ja ! "Er fra området, kjenner saken godt" Bygdedyret reiser hodet. 31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. mars #3851 Del Skrevet 25. mars Å lese om oppveksten barna har hatt var hjerteskjærende i dag. Jeg syns at Jacob fremsto voksen, saklig og klar. At en far som er tiltalt for å ha mishandlet barna sine faktisk sitter å himler med øynene og slår ut med armene forteller alt om hvilken type han er. Men jeg tenker så mye på moren. J sa at han opplevde at hun også levde under et regime styrt av mannen. Det er vel den eneste forklaringen på hvorfor hun fremdeles holder sammen med han som rimer. Sandnes er en forholdsvis liten by og de er selvsagt kjente fjes. Så da skal hun altså møte folk på butikken som vet at hun ikke bare lot barna vokse opp under et slikt regime, hun velger faktisk mannen foran fem av sine syv barn! Hun velger bort at yngste får et godt forhold til sine eldre søsken, hun velger bort kontakt med barn og barnebarn. Da tenker jeg at varm og kjærlig ikke er adjektivene jeg ville brukt på henne. 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 25. mars #3852 Del Skrevet 25. mars Fotballfluen skrev (5 minutter siden): Det kan være mange grunner til det, ingen av dem utelukker nødvendigvis hva som har skjedd. Kanskje de ville bo nær for å være tilgjengelig for yngre søsken ved behov? Det er jo en grunn til at søsteren har bodd i fosterhjem de siste årene. Kristoffer kom inn på det i saken i Aftenposten: – Hvorfor har dere valgt å bo så tett på foreldrene dine? – Mange synes det er rart, men det var ikke full krig i 2016. Og vi ønsker å bo sentralt, et sted hvor det er skole 50 meter unna og lett å komme til Stavanger. Dessuten er det en stolthet hos alle. Ingen skal gi seg. Ikke foreldrene mine heller. Kilde:https://www.aftenposten.no/norge/i/dR73Xj/intervju-med-kristoffer-ingebrigtsen-nye-voldsanklager-mot-pappa-gjert-ingebrigtsen 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. mars #3853 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (9 minutter siden): Oiii, hvordan i alle dager vet du det? Kjenner muligens til familien og oppveksten til flokken som bosatt i nærområdet bedre enn deg (men det kan ikke jeg vite - like lite som du vet noe om meg). Har hatt barn i samme alder som noen av flokkens medlemmer, som har trent med spesielt datteren. Hun fremstiltes i retten i dag som den med det største talentet. Da vil jeg påstå at Sandnes IL har hatt et unikt knippe med ultratalenter for hun utmerket seg ikke så fantastisk ift jevnaldrende den perioden hun trente aktivt. Før annet ble mer i fokus og treningsslitet ikke ga samme glede. Fordi et menneske med kjennskap til vold ikke hadde uttalt seg som du gjør. At du kjenner til dem betyr bare det. Du vet ikke mer om hva som har foregått i familien enn noen andre. Har du kanskje barn som er fraløpt av Ingebrigtsens siden du er så på hugget? 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 25. mars #3854 Del Skrevet 25. mars Kardemommete skrev (6 minutter siden): Der kom den ja ! "Er fra området, kjenner saken godt" Bygdedyret reiser hodet. Jeg kommer også fra "området " . Når saken slo ned ble jeg ikke sjokkert. Men trist er det . 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 25. mars #3855 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (28 minutter siden): Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. For å være ærlig: jeg tror ingen av søskene FRYKTER Gjert. Ingen av dem forventer at Gjert skal plutselig møte opp med motorsag på døra og partere deres familie for å få dem til å løpe fortere. De vil ha slutt på at denne formen for vold er godkjent. Se på det som oppdragervold : 90% av alle som har opplevd oppdragervold, har ikke et negativt forhold til sine foreldre.... det var normaliteten. Groming handler om det samme ; svært mange som opplevde groming, opplever det ikke som et problem før de forstår det ikke er normalt : Det er dette de ønsker å få klargjort for seg selv, Gjert og Norge : Dette de har opplevd, er ikke OK... dette er ikke hva en oppvekst handler om. 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 25. mars #3856 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (39 minutter siden): Og dersom du som barn og ungdom har hatt en slik opplevelse, hvor ville du som ung voksen bosatt deg når du selv etablerte deg? I umiddelbar nærhet med din voldelige far som du fryktet hele tiden? Tomter finnes det nok av rundt i fylket, men brødrene (J og H) har bosatt seg mer eller mindre på foreldrenes tomtegrense. Da er du ikke så innmari redd for hvem som bor i nabolaget. Du kikker ikke over skulderen hele tiden når du tar en slik vurdering. Er det ofrene for kriminelle handlinger som skal få den tilleggsbelastningen at det er de som ikke kan bo i sitt lokalmiljø? I denne saken er det åpenbart at det for Gjert kun er Gjert som er viktig. Det er ikke engang at han ville sole seg i glansen av barnas suksess, det er ham selv som trenger å bli hyllet som den mest suksessfulle. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 25. mars #3857 Del Skrevet 25. mars Sissy33 skrev (5 minutter siden): Er det ofrene for kriminelle handlinger som skal få den tilleggsbelastningen at det er de som ikke kan bo i sitt lokalmiljø? I denne saken er det åpenbart at det for Gjert kun er Gjert som er viktig. Det er ikke engang at han ville sole seg i glansen av barnas suksess, det er ham selv som trenger å bli hyllet som den mest suksessfulle. Som ung voksen så er det da slettes ikke unaturlig å flytte litt lenger unna enn foreldrenes tomtegrense når du skal bosette deg med egen familie. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 25. mars #3858 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (1 minutt siden): Som ung voksen så er det da slettes ikke unaturlig å flytte litt lenger unna enn foreldrenes tomtegrense når du skal bosette deg med egen familie. Eh. Bosette seg helt inntil foreldrene er helt normalt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 25. mars #3859 Del Skrevet 25. mars Kardemommete skrev (7 minutter siden): Eh. Bosette seg helt inntil foreldrene er helt normalt. Eh, nei! Ikke å bygge på tomtegrensen til foresatte - i en by. På landet muligens ja, men ikke i et etablert boligstrøk i en by. Da flytter du som regel utenfor synsvidden og noe lengre unna. Spesielt når du må se deg over skulderen i frykt. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 25. mars #3860 Del Skrevet 25. mars Istapp skrev (2 minutter siden): Eh, nei! Ikke å bygge på tomtegrensen til foresatte - i en by. På landet muligens ja, men ikke i et etablert boligstrøk i en by. Da flytter du som regel utenfor synsvidden og noe lengre unna. Spesielt når du må se deg over skulderen i frykt. Det er da helt vanlig å bosette seg tett innpå foreldrene. Uavhengig by eller land. Ingebrigsten holder til i et ganske landlig villastrøk på Lura litt nord for Sandnes. Barna har ingen grunn til å frykte Gjert lengre. Du skal se at det er Gjert som til slutt flytter.. De er nå voksne og har tydeligvis klart å få det de har blitt utsatt for på avstand. At de har valgt å bosette seg der de har er ikke noe bevis for Gjerts uskyld. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå