Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Kardemommete skrev (26 minutter siden):

https://www.vg.no/sport/i/alxOW2/gilje-nordaas-til-nrk-bryter-med-gjert-om-han-blir-funnet-skyldig

Nordås beholder Gjert som trener inntil videre. Ser ut som Gjert kanskje ikke har så stor rolle lengre på ordlyden til Nordås ?

Det er meget spesielt at Nordås fremdeles tror at søsknene lyver og at Gjert snakker sant...

• Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (7 timer siden):

Dette skriver du i etterpåklokskapens navn. Fram til forholdet begynte å kjølne mellom partene, og spekulasjonene haglet, var dette TV showet visstnok et eksempel på en usedvanlig disiplinert og evnerik familie. Ellers ville NRK aldri publisert det.

Eg skreiv det her inn for et par år sidan. Alle hyllet serien men eg fikk så vondt av barna. Såg og hørte at de ikkje hadde det bra.

• Liker 10
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (1 minutt siden):

Eg skreiv det her inn for et par år sidan. Alle hyllet serien men eg fikk så vondt av barna. Såg og hørte at de ikkje hadde det bra.

Og vi er mange som skriver det om alle de som utleverer barna sine og familien sin på sine "kanaler" og via mediene sine evinnelige "reality"-shows.  Det er selvsagt en stor mental påkjenning, og ikke friskt! Jeg sier ikke at alle er like ille som GI. Men alarmklokkene ringer høyt når det gjelder de fleste. Masse røde flagg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (40 minutter siden):

Siteres i flere mediehus

Har lest alt som har stått på VG og Aftenposten i dag, men fant ikke noe om dette. Er det andre som husker hvor det stod, så del gjerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (3 minutter siden):

Pluss at det ikke er etterpåklokskap. Kristoffer advarte produksjonsselskapet skriftlig i januar 21, ett år før de brøt med faren, om at Gjert terroriserte familien og at ting ikke var slik det ble framstilt i serien. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (2 minutter siden):

Har lest alt som har stått på VG og Aftenposten i dag, men fant ikke noe om dette. Er det andre som husker hvor det stod, så del gjerne.

Sandnesposten iallefall

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HSV50 skrev (4 minutter siden):

Pluss at det ikke er etterpåklokskap. Kristoffer advarte produksjonsselskapet skriftlig i januar 21, ett år før de brøt med faren, om at Gjert terroriserte familien og at ting ikke var slik det ble framstilt i serien. 

Serien blir uansett helt verdiløs som «alibi « for Gjert . På tv blir ting mer konstruert og hyggeligere fremstilt uansett familie . Vet om en som er dømt for familievold. Han ønsket også å bruker videoopptak fra hyggelige familiesamlinger som et bevis på sin uskyld / familieidyll . Helt verdiløst . Å det skjønner noen som er «smart « . 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (25 minutter siden):

Serien blir uansett helt verdiløs som «alibi « for Gjert . På tv blir ting mer konstruert og hyggeligere fremstilt uansett familie . Vet om en som er dømt for familievold. Han ønsket også å bruker videoopptak fra hyggelige familiesamlinger som et bevis på sin uskyld / familieidyll . Helt verdiløst . Å det skjønner noen som er «smart « . 

Overhode ikke sammenlignbart. Familien Ingebrigsten ble sannsynligvis fotfulgt av et helt kamerateam over flere år for å klippe sammen det seerne fikk se på skjermen gjennom 5 sesonger, fra 2016 - 2021. Under covid nedstengningen i 2020 flyttet disse også inn i boligen deres.. Jeg vil overhode ikke kalle det verdiløst i denne sammenheng.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

Narve gir aldri opp Gjert. Det må bevises fysisk SVART PÅ HVITT sier han til NRK i dag. Fy fader for en lite sjarmerende fyr han Narve er 

Like sjarmerende som Gjert, noen som noengang har sett han smile/le ?   Sikker på fyren har en diagnose. Han vokste opp i en avkrok i Finnmark. Mistet sin far tidlig, og flyttet til et totalt nytt miljø i en annen landsdel (har han søsken?).   Trøblete oppvekst kanskje ??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Overhode ikke sammenlignbart. Familien Ingebrigsten ble sannsynligvis fotfulgt av et helt kamerateam over flere år for å klippe sammen det seerne fikk se på skjermen gjennom 5 sesonger, fra 2016 - 2021. Under covid nedstengningen i 2020 flyttet disse også inn i boligen deres.. Jeg vil overhode ikke kalle det verdiløst i denne sammenheng.

Det er etter hvert en del eksempler på familier som er blitt dokumentert hvor det i ettertid har kommet fram at under fasaden var ting alt annet enn bra. For det første vil mye være regissert, for det andre vil man aldri oppførte seg som normalt med fremmede i hus eller når man blir filmet. For det tredje er det jo en hel haug som blir vist som får mange til å mer enn heve øyenbrynene mht å tenke at dette er IKKE normal familiedynamikk og oppførsel fra en far. F.eks. da Jakob ikke fikk stå sammen med venner på 17. mai. Og måten han pratet til dem som om de var idioter. Måten datteren ble behandlet på og snakket ned når hun var fornøyd med egen innsats. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Jakop beskriver om oppveksten sin og hvordan det har formet ham, treffer meg hardt  i magen. 
Fordi jeg vet fra egen erfaring at det var akkurat sånn det var og ble. 

Det kan være vanskelig for andre som ikke har opplevd fysisk og psykisk vold i nære relasjoner å forstå hvordan det former deg som menneske og gjør deg til den du er i dag. Sterk utenpå, skadet innvendig. 

• Liker 10
  • Hjerte 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man går inn på instagram er det iallfall tydelig at Gjert og Tone er sammen med Martin og kone ennå. Senest i desember 2024 tagget Tone kona til Martin i en video om at de hadde fått kalender. 

Gjennom kontoen Martin og kona har laget for bygging av eget hus er det flere ganger delt at Tone og Gjert har hjulpet til. Får ikke delt så mange skjermbilder av det grunnet at mindeårige også er med på bildene. 

Martin er også det eneste barnet som Gjert ennå følger på sosiale medier, det kan jo hende de andre har blokkert han, det vet vi ikke. 

Uansett ser det ut til at det er kontakt mellom Gjert og Martin, og da er det kanskje logisk at feks Jakob ikke har så mye kontakt med Martin. 

IMG_2852.png

IMG_2855.png

IMG_2860.jpeg

IMG_2859.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Callisto83 skrev (56 minutter siden):

Fortsatt verdiløst . Det som har blitt vist på tv beviser absolutt ingenting . I noens favør . 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mitt barn hadde beskrevet sin barndom med meg som forelder slik som Jakob beskrev i dag, hadde jeg skammet meg dypt og inderlig, ikke slått ut med hendene og ristet på hodet. Altså, hva faen er dette for oppførsel av en forelder? Uavhengig om han har gjort dette eller ikke, så sitter sønnen hans og beskriver sin opplevelse. Gjert kan ikke si at den er feil, selv om han er uenig i tolkningen. Han kan ikke selv bestemme at han ikke oppleves som kontrollerende og skremmende. 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (23 minutter siden):

Om mitt barn hadde beskrevet sin barndom med meg som forelder slik som Jakob beskrev i dag, hadde jeg skammet meg dypt og inderlig, ikke slått ut med hendene og ristet på hodet. Altså, hva faen er dette for oppførsel av en forelder? Uavhengig om han har gjort dette eller ikke, så sitter sønnen hans og beskriver sin opplevelse. Gjert kan ikke si at den er feil, selv om han er uenig i tolkningen. Han kan ikke selv bestemme at han ikke oppleves som kontrollerende og skremmende. 

Enig . Respektløs oppførsel i retten. Men det går jo KUN i hans disfavør . En omtenksom og omsorgsfull  person ville aldri sittet sånn . Rart at han ikke blir instruert av sin egen advokat om å opptre respektfullt under vitneavhør . Det er det minste man skal kunne forvente av en far / forelder/tiltalt i en familievoldssak. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (2 timer siden):

Det er meget spesielt at Nordås fremdeles tror at søsknene lyver og at Gjert snakker sant...

Kan godt hende han tror de men velger seg selv først. 
Selv om ting ikke kan bevises betyr det ikke at det ikke har skjedd.

Personlig tror jeg han blir dømt fordi å la han gå fri etter alt har kommet fram nå setter jo en slags presedens.

Ja man kan kontrollere og skremme barna sine uten konsekvenser… spennende å følge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...