Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Lillemor_Meg skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest alt som har kommet fra rettssalen, men hvis jeg skal kritisere noe av det jeg har lest i dag må det være at Jakob ikke burde ha spekulert om årsaker til hvorfor ting ble som det ble.

Nå vet ikke jeg hvor vidt advokatene ba ham spekulere, men jeg mener at hans oppgave er å formidle fakta om seg selv, sine opplevelser, og egne følelser rundt hendelsene, og ikke blande inn mulige årsakssammenhenger.

For eksempel at faren var mye sint fordi han var usikker.
At faren ble verre etter at de begynte med innspilling av serie, fordi han hadde mer å tape

Eller at moren tryggheten selv når de var alene, men endret seg når far var tilstede, fordi hun var kuet.

Det  uthevede mener jeg er spekulasjoner, og burde muligens vært usagt.

Dette kan jo være for å belyse personlighetstrekk som f.eks. narsissisme, uten at man kan si det direkte. Det er jo snakk om såpass syk oppførsel at  offeret sin opplevelse fint kan belyses, for det er garantert at tiltalte vil komme med sin opplevelse av relasjonene, familiedynamikken, samt egen oppførsel.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemor_Meg skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest alt som har kommet fra rettssalen, men hvis jeg skal kritisere noe av det jeg har lest i dag må det være at Jakob ikke burde ha spekulert om årsaker til hvorfor ting ble som det ble.

Nå vet ikke jeg hvor vidt advokatene ba ham spekulere, men jeg mener at hans oppgave er å formidle fakta om seg selv, sine opplevelser, og egne følelser rundt hendelsene, og ikke blande inn mulige årsakssammenhenger.

For eksempel at faren var mye sint fordi han var usikker.
At faren ble verre etter at de begynte med innspilling av serie, fordi han hadde mer å tape

Eller at moren tryggheten selv når de var alene, men endret seg når far var tilstede, fordi hun var kuet.

Det  uthevede mener jeg er spekulasjoner, og burde muligens vært usagt.

Det er jo ikke spekulasjoner , men et voldsoffers behov for å finne en slags forklaring på hva han har blitt utsatt for . Helt grusomt . Får helt vondt i hjertet av de alle sammen . Faren er jo helt tydelig en relasjons -tyrann . 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert er ferdig etter det her. Han kommer aldri til å trene noen igjen. Noe av det han har gjort er vel dokumentert og. Han burde i det minste innrømme slaget mot datteren. At han blånekter på det sier alt.

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (4 timer siden):

Og så sier Jakob om kronikken som Martin har skrevet at hans første tanke var at det ikke var Martin som har skrevet det. Og at han sier vel langt på vei at Martin er den som har blitt dårligst behandlet. 

Hvor står dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ren fornektelse fra Gjert sin side,  uten at jeg er psykolog så virker det nesten et slags splittet ego? Ved å innrømme noe betyr det også at han må kjenne på følelser rundt å ha behandlet andre slik, noe hans psyke trolig ikke tåler, mest sannsynlig grunnet egen barndom eller feilutvikling. Kanskje har han aldri utviklet empati? Kan han ha empati og samtidig store sinneproblemer? Det eneste man kan håpe på er at han tar en selvransakelse etterhvert, sier unnskyld, og aldri legger en hånd på noen igjen. Det er lov å håpe.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Faren skal sikkert ha det til at de kan takke han for at de har blitt så gode. Jeg vil si det er til tross for ham. 

Uten tvil har far grandiose tanker om seg selv. Så grandiose at han tror at metoder for å trene frem verdensmestere fritar han fra straff / konsekvenser av  å være fysisk og psykisk voldelig . 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardemommete skrev (9 minutter siden):

Gjert er ferdig etter det her. Han kommer aldri til å trene noen igjen. Noe av det han har gjort er vel dokumentert og. Han burde i det minste innrømme slaget mot datteren. At han blånekter på det sier alt.

Enig . Dette blir vel moderert . Men han fremstår som en god gammeldags psykopat . 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/sport/i/alxOW2/gilje-nordaas-til-nrk-bryter-med-gjert-om-han-blir-funnet-skyldig

Nordås beholder Gjert som trener inntil videre. Ser ut som Gjert kanskje ikke har så stor rolle lengre på ordlyden til Nordås ?

Blir muligens en smule belastende  å ha evnt hatt Gjert som trener etter dette 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (13 minutter siden):

Hvor står dette?

I et av referatene fra rettssaken. Tv2, NRK eller aftenbladet. Jeg husker ikke hvilken og orker ikke på lete det fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (13 minutter siden):

Hvor står dette?

Siteres i flere mediehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slarvearve skrev (3 timer siden):

Journalister filtrerer jo hele tiden uten å miste essensen. Spesielt når unge er involvert. De er ikke pålagt å dele alt. I gamle dager var det papirmengde og spaltemillimeter som delvis begrenset mengden, men nå er alt blitt klikkhoreri i fri dressur. Folk leser dette som om det var såpeopera, sikkert noen med popcorn også. Men det handler om virkelige folk. Jeg mener Jacob må svare retten på det han blir spurt om. Men kan ikke vissheten om at alt deles også legge bånd på ham slik at han forteller mindre enn han burde? Kanskje ikke Jacob tenker sånn, han er vant til rampelyset, men mange ville tenkt det. Man kan ikke dele alt fra en rettsak og samtidig tro at det ikke påvirker vitner og fornærmede.

Det var Jakob selv som ønsket at rettssaken skulle gå for åpne dører. At det er et karakterdrap av Gjert er bare en bonus

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiavolata skrev (3 minutter siden):

Det var Jakob selv som ønsket at rettssaken skulle gå for åpne dører. At det er et karakterdrap av Gjert er bare en bonus

Karakterdrapet står Gjert helt fint for selv. Er man redd for karakterdrap bør man virkelig ikke banke barna sine og psykisk mishandle dem til punktet at ens egen datter heller vil til fosterhjem en å bo hjemme med far og mor.

Men, som flere har sagt her, helt nye kontoer med innlegg som kun støtter Gjert - betenkelig.

Endret av 1600
  • Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indiavolata skrev (3 minutter siden):

Var ikke alt som ble delt. Noen holdt tilbake hva som ble sagt om mor og den minste

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (Akkurat nå):

Karakterdrapet står Gjert helt fint for selv. Er man redd for karakterdrap bør man virkelig ikke banke barna sine og psykisk true dem.

Men, som flere har sagt her, helt nye kontoer med innlegg som kun støtter Gjert - betenkelig.

Enig . Gjert har over flere år gravd sin egen grav . Det som kommer fram kan ikke gjemmes bak å være hverken trener eller «omsorgsfull « far . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narve gir aldri opp Gjert. Det må bevises fysisk SVART PÅ HVITT sier han til NRK i dag. Fy fader for en lite sjarmerende fyr han Narve er 

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
slarvearve skrev (3 timer siden):

Retten trenger å høre det, men ikke offentligheten, alle detaljene. Den nylige og alvorligere rettsaken mot Frosta-legen hadde jo også flere ofre, mange flere, men vi fikk jo ikke den saken like detaljert. Du kunne jo sagt nøyaktig det samme om den, som at vi liksom aldri blir kvitt problemene med mindre vi får sakene dissektert og blottlagt i all sin grusomhet. Vi vil jo ikke ha alle detaljene om hva denne legen gjorde og mot hvem? Jo, kanskje når jeg er på mitt aller dårligste så kan jeg dessverre også fristes til fråtsing i andres elendighet, men vi vil jo normalt ikke ha det slik?

Her ønsker de fornærmede åpen rett for å belyse dette temaet og vise hvordan det EGENTLIG var.. da synes jeg de må få lov til det

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (6 minutter siden):

Narve gir aldri opp Gjert. Det må bevises fysisk SVART PÅ HVITT sier han til NRK i dag. Fy fader for en lite sjarmerende fyr han Narve er 

Må være utrolig sårende og ikke minst provoserende for Gjerts barn 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiavolata skrev (4 minutter siden):

Her ønsker de fornærmede åpen rett for å belyse dette temaet og vise hvordan det EGENTLIG var.. da synes jeg de må få lov til det

Det er hverken de fornærmede eller den tiltaltes bestemmelse at retten er åpen . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Må være utrolig sårende og ikke minst provoserende for Gjerts barn 

Tror det har lite å si i praksis hva Narve mener og ikke. Ingen sponsorer vil ta i Gjert med illtang etter dette, så om ikke Narve bytter ham ut er Narve ferdig som utøver..

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...