Svava Skrevet 8. desember 2024 #3481 Del Skrevet 8. desember 2024 Tartufo skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at NN lyver, jeg skrev at de fleste trodde han visste mer, nettopp fordi mange i Sandnes visste mer. Uansett så er ikke det viktig å diskutere, for nå vet han jo mer, og han støtter fortsatt Gjert! Les hva jeg skriver, før du svarer! Du får heller lese hva du selv skriver. Du skrev ikke at de trodde Nordås visste mer. Du skrev at de tror de visste mer da. Det har han avkreftet. Tartufo skrev (18 minutter siden): Ingen vet hvordan det hadde gått med NN sportslig, om han hadde valgt å fortsette å trene med brødrene, så det gidder jeg ikke diskutere. Jeg vil tro Nordås og Svela er langt bedre rustet til å selv vurdere hvor de vil få resultater av treningen. Tartufo skrev (17 minutter siden): Ingen mener NN støtter voldshandlinger, men han sender dårlige signaler til andre voldsofre når han støtter en tiltalt offentlig! Den ene broren som ikke opplevde samme misbruk og vold som de andre, beskriver også en kontrollerende far, og støtter sine søsken. Selvfølgelig er straff opp til rettsvesenet, men det er vanlig å beskytte de sannsynlige ofrene, også før en dom. Og uavhengig av dom, er Gjert mest sannsynlig skyldig. Eller tror du virkelig fem søsken risikerer alt de har og lyver om dette? Det der er stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke skrevet ett ord om skyldspørsmålet. Det jeg uttalte er at det er feil å kreve at andre i Gjerts nærhet skal isolere seg fra han - uavhengig av skyld eller ei. Straff skal rettsvesenet ta seg av. https://www.vg.no/sport/i/MoGxwr/en-annen-side-av-historien Har det kommet frem noe annet enn dette fra broren som gikk ut i media med støtte til Gjert? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3482 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Svava skrev (3 timer siden): Du får heller lese hva du selv skriver. Du skrev ikke at de trodde Nordås visste mer. Du skrev at de tror de visste mer da. Det har han avkreftet. Jeg vil tro Nordås og Svela er langt bedre rustet til å selv vurdere hvor de vil få resultater av treningen. Det der er stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke skrevet ett ord om skyldspørsmålet. Det jeg uttalte er at det er feil å kreve at andre i Gjerts nærhet skal isolere seg fra han - uavhengig av skyld eller ei. Straff skal rettsvesenet ta seg av. https://www.vg.no/sport/i/MoGxwr/en-annen-side-av-historien Har det kommet frem noe annet enn dette fra broren som gikk ut i media med støtte til Gjert? Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe galt. Håper du bare kan godta at vi har ulikt syn i denne saken, og slutte å kommentere mer på mine innlegg. Det virker som om du leter med lupe etter feil, i stedet for å prøve å forstå det jeg skriver. Endret 8. desember 2024 av Tartufo 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. desember 2024 #3483 Del Skrevet 8. desember 2024 Tartufo skrev (3 minutter siden): Når jeg skrev at de tror de visste mer, betyr jo det det samme som det du skriver, at de trodde Nordås og Svela visste mer. Om de ikke gjorde det, forandrer ingenting, for nå vet de mer, og støtter fortsatt Gjert! Hva er det du prøver å oppnå med pirkingen din? Forstår du ikke hva jeg mener?? Jeg har aldri skrevet at jeg eller andre vet mer om hva som er best for Nordås og Svela rent sportslig, men siden ingen, ikke engang dem selv, vet hvordan det hadde gått dersom Nordås ikke hadde brutt med brødrene, er det ikke et poeng å diskutere dette. Hovedgrunnen til at jeg reagerer på at Nordås brøt med brødrene og fortsatte med Gjert, har uansett ikke med det sportslige å gjøre. Det å mene at NN sender dårlige signaler ved å støtte en voldstiltalt er min mening, ingen stråmannsargumentasjon! Nå mente Friidrettsforbundet noe annet enn deg, da, og det er som jeg skrev helt vanlig å beskytte sannsynlige ofre fra tiltalte også før en eventuell dom. Jeg vet ikke om det er kommet mye mer fra han ut i media, men han støtter sine søsken, og har kontakt med dem, så han kan ikke sammenliknes med Nordås og Svela. Som du vet, er det mange grunner til at barn, også som voksne, beskytter sine foreldre. Ofte blir heller ikke hele søskenflokken utsatt for samme mishandling. Selv de fire andre brødrene beskyttet Gjert, helt fram til lillesøsteren fikk nok av mishandlingen, og anmeldte han. Håper du bare kan godta at vi har ulikt syn i denne saken, og ikke kommentere mer på mine innlegg. Det virker som du leter med lupe etter feil, i stedet for å prøve å forstå det jeg skriver. Nei, det virker som du ikke forstår hva jeg skriver. Det var ikke det som var stråmannsargumentasjonen. Det var at du tilla meg meninger om skyldspørsmålet. Ikke vet jeg hva jeg angivelig mener som friidrettsforbundet er uenig i heller. Du får la være å kommentere selv da. Det var intet straffbart forhold mot Martin Ingebritsen. Men det var ikke poenget. Poenget mitt er at man ikke kan kreve at alle i Gjerts omgangskrets bryter med han. Straff er opp til rettsvesenet. Martin må få ha kontakt med faren sin på tross at vold mot søsknene dersom han ønsker det. Nordås må få ha Gjert som trener dersom han ønsker det. osv. Å ikke bryte kontakt med Gjert betyr ikke at man støtter alt han har gjort. Det har ingenting med beskyttelse av ofre hva de gjør på privaten. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/662f4c483a672d63995d9623/advokaten-til-ingebrigtsensonn-han-er-glad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3484 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Svava skrev (3 minutter siden): Nei, det virker som du ikke forstår hva jeg skriver. Det var ikke det som var stråmannsargumentasjonen. Det var at du tilla meg meninger om skyldspørsmålet. Ikke vet jeg hva jeg angivelig mener som friidrettsforbundet er uenig i heller. Du får la være å kommentere selv da. Det var intet straffbart forhold mot Martin Ingebritsen. Men det var ikke poenget. Poenget mitt er at man ikke kan kreve at alle i Gjerts omgangskrets bryter med han. Straff er opp til rettsvesenet. Martin må få ha kontakt med faren sin på tross at vold mot søsknene dersom han ønsker det. Nordås må få ha Gjert som trener dersom han ønsker det. osv. Å ikke bryte kontakt med Gjert betyr ikke at man støtter alt han har gjort. Det har ingenting med beskyttelse av ofre hva de gjør på privaten. https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/662f4c483a672d63995d9623/advokaten-til-ingebrigtsensonn-han-er-glad Jeg har ikke tillagt deg noen meninger. Slettet hele kommentaren min, for jeg orker virkelig ikke diskutere mer med deg. Hvis du har lest mine innlegg, tror jeg du forstår hva jeg mener. Jeg har ikke krevd at noen bryter med Gjert, jeg skriver at den tydelige støtten NN viser til Gjert, og går ut i media med, sender dårlige signaler til andre voldsofre. Det er min mening, også kan du mene det du vil! Endret 8. desember 2024 av Tartufo 11 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet 8. desember 2024 #3485 Del Skrevet 8. desember 2024 keops skrev (På 22.9.2024 den 17.06): Det er jo ganske gode muligheter for å leve privilegerte liv i Norge, uten at man trenger å dele hus med umodne menn som til forveksling ligner drittunger. Blir svært overrasket hvis ikke fru Jakob lander på denne konklusjonen etter noe tid. Hun omtaler han stadig som «sjefen»… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 9. desember 2024 #3486 Del Skrevet 9. desember 2024 Jobbermedbarn skrev (På 8.12.2024 den 11.10): Han er uskyldig til det foreligger dom og slik skal det være i en rettsstat. Når det er sagt så stusser jeg ved det du skriver om familiekonflikter. Har du lest tiltalene? Mener du at slike (og ganske så deltaljerte forklarte) episoder skjer ofte? Vet ikke hva slags erfaringer du snakker ut i fra, men med min erfaring over lang tid med familier vil jeg påstå at slike beskyldninger skjer særdeles sjelden uten at det er sant, etter mitt syn skjer det aldri. Barn er vanvittig lojale mot foreldrene sine, også i voksen alder. Har bare bemerket at alle tiltaler frafalt minus en eller noe, så det er nok ikke helt svart/hvitt dette her. De er alle voksne, ambisiøse, grensende til ekstreme typer, og det er ikke utenkelig at det ligger mye rart bak en konflikt som vi ikke kjenner til. Jeg sier forøvrig ikke at noen lyver, jeg bare venter med å dømme han til han er dømt. Var vel ingen som trodde Viggo Kristiansen var «uskyldig» heller, men sånn kan det gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9. desember 2024 #3487 Del Skrevet 9. desember 2024 Tartufo skrev (22 timer siden): Jeg har ikke tillagt deg noen meninger. Slettet hele kommentaren min, for jeg orker virkelig ikke diskutere mer med deg. Hvis du har lest mine innlegg, tror jeg du forstår hva jeg mener. Jeg har ikke krevd at noen bryter med Gjert, jeg skriver at den tydelige støtten NN viser til Gjert, og går ut i media med, sender dårlige signaler til andre voldsofre. Det er min mening, også kan du mene det du vil! Du er rapportert. Du kommenterer på mine innlegg før du beordrer meg til å ikke svare deg og sier du ikke gidder å diskutere mer med meg. Om du ikke vil diskutere med meg, så får du heller la være å sitere meg i stedet for å opptre sånn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 9. desember 2024 #3488 Del Skrevet 9. desember 2024 (endret) Bokormsen skrev (4 timer siden): Har bare bemerket at alle tiltaler frafalt minus en eller noe, så det er nok ikke helt svart/hvitt dette her. De er alle voksne, ambisiøse, grensende til ekstreme typer, og det er ikke utenkelig at det ligger mye rart bak en konflikt som vi ikke kjenner til. Jeg sier forøvrig ikke at noen lyver, jeg bare venter med å dømme han til han er dømt. Var vel ingen som trodde Viggo Kristiansen var «uskyldig» heller, men sånn kan det gå. Tiltalene som gjaldt de tre eldste frafalt pga foreldelse. De som står igjen gjelder Ingrid og Jakob. Det er ikke uvanlig at skyldige går fri i saker som dette. Ofte anmelder ofrene først når de er voksne, og da er forholdet ofte foreldet, og bevis nesten umulig å framlegge. I denne saken er også mye foreldet, men det finnes fem vitner og noe bevis. Sannsynligheten for at det ender med dom, er derfor større enn i en del liknende saker. Viktig å huske på at manglende dom, ikke betyr at de som har fortalt/anmeldt lyver. Ekstremt få lyver om vold i nære relasjoner, men for å unngå at uskyldige dømmes, må vi leve med at skyldige går fri. Saken mot Viggo Kristiansen er helt annerledes. Det fantes ingen bevis mot han, og kun ett vitne (Andersen), som politiet stilte ledende spørsmål til, samtidig som de lovet han lavere straff ved å bekrefte at Viggo var skyldig. Endret 9. desember 2024 av Tartufo 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 9. desember 2024 #3489 Del Skrevet 9. desember 2024 Tartufo skrev (3 timer siden): Tiltalene som gjaldt de tre eldste frafalt pga foreldelse. De som står igjen gjelder Ingrid og Jakob. Det er ikke uvanlig at skyldige går fri i saker som dette. Ofte anmelder ofrene først når de er voksne, og da er forholdet ofte foreldet, og bevis nesten umulig å framlegge. I denne saken er også mye foreldet, men det finnes fem vitner og noe bevis. Sannsynligheten for at det ender med dom, er derfor større enn i en del liknende saker. Viktig å huske på at manglende dom, ikke betyr at de som har fortalt/anmeldt lyver. Ekstremt få lyver om vold i nære relasjoner, men for å unngå at uskyldige dømmes, må vi leve med at skyldige går fri. Saken mot Viggo Kristiansen er helt annerledes. Det fantes ingen bevis mot han, og kun ett vitne (Andersen), som politiet stilte ledende spørsmål til, samtidig som de lovet han lavere straff ved å bekrefte at Viggo var skyldig. Politier/statsadvokat (eller riksadvokat?) var jo også klare på at man ikke tvilte på Filip sin forklaring og hva som har skjedd mot ham, at det kun er foreldelse i den saken. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 10. desember 2024 #3490 Del Skrevet 10. desember 2024 Bokormsen skrev (14 timer siden): Har bare bemerket at alle tiltaler frafalt minus en eller noe, så det er nok ikke helt svart/hvitt dette her. De er alle voksne, ambisiøse, grensende til ekstreme typer, og det er ikke utenkelig at det ligger mye rart bak en konflikt som vi ikke kjenner til. Jeg sier forøvrig ikke at noen lyver, jeg bare venter med å dømme han til han er dømt. Var vel ingen som trodde Viggo Kristiansen var «uskyldig» heller, men sånn kan det gå. Det er fordi de er foreldet , ikke nødvendigvis fordi det ikke har skjedd noe og det er fortsatt 2 saker igjen 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 10. desember 2024 #3491 Del Skrevet 10. desember 2024 Bokormsen skrev (14 timer siden): Har bare bemerket at alle tiltaler frafalt minus en eller noe, så det er nok ikke helt svart/hvitt dette her. De er alle voksne, ambisiøse, grensende til ekstreme typer, og det er ikke utenkelig at det ligger mye rart bak en konflikt som vi ikke kjenner til. Jeg sier forøvrig ikke at noen lyver, jeg bare venter med å dømme han til han er dømt. Var vel ingen som trodde Viggo Kristiansen var «uskyldig» heller, men sånn kan det gå. Det er jo akkurat det du skriver i første avsnitt her som skaper tvil om barna ikke snakker sant. Det ble ikke tatt ut tiltale ifht de eldste pga foreldelsesfrist og bevis, det betyr ikke at de ikke tror på de eldste, det betyr at sakene er for gamle/vanskelig å bevise. Men i datterens og Jakob sitt tilfelle betyr det at de tror det er stor sannsynlighet for at de kan bevise det Gjert er tiltalt for. Så at man betviler dette kan ikke begrunnes med frafall av tiltale, da må man sette seg mer inn i saken. Og dette handler jo ikke om voksne, dette handler om når de var barn. Det som beskrives i tiltalene kan ikke unnskyldes med personligheter, jeg blir oppriktig opprørt av at man kan mene det, i mitt hodet insinuerer man da at barna har noe skyld her, det er skremmende holdning. 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 10. desember 2024 #3492 Del Skrevet 10. desember 2024 (endret) Jobbermedbarn skrev (5 timer siden): Det er jo akkurat det du skriver i første avsnitt her som skaper tvil om barna ikke snakker sant. Det ble ikke tatt ut tiltale ifht de eldste pga foreldelsesfrist og bevis, det betyr ikke at de ikke tror på de eldste, det betyr at sakene er for gamle/vanskelig å bevise. Men i datterens og Jakob sitt tilfelle betyr det at de tror det er stor sannsynlighet for at de kan bevise det Gjert er tiltalt for. Så at man betviler dette kan ikke begrunnes med frafall av tiltale, da må man sette seg mer inn i saken. Og dette handler jo ikke om voksne, dette handler om når de var barn. Det som beskrives i tiltalene kan ikke unnskyldes med personligheter, jeg blir oppriktig opprørt av at man kan mene det, i mitt hodet insinuerer man da at barna har noe skyld her, det er skremmende holdning. Ja, rart at noen ikke forstår at slike saker oftest blir henlagt fordi de er foreldet, eller vanskelige å bevise i etterkant, ikke fordi det er tvil om ofrenes troverdighet. Det er veldig uvanlig at personer lyver om vold i nære relasjoner. Utrolig at mennesker kan unnskylde vold mot små barn med ofrenes personligheter, at de har blitt gode idrettsutøvere, at de er voksne nå, og at de må tåle «litt». Vitnene forteller om vold mot søsken fra de var 2 år gamle, og de skal ha blitt tråkket på hodet, sparket i magen, dyttet, og slengt i bakken😢 Endret 10. desember 2024 av Tartufo 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 10. desember 2024 #3493 Del Skrevet 10. desember 2024 (endret) Gilja skrev (På 7.12.2024 den 21.32): keops skrev (På 7.12.2024 den 21.58): Det som har kommet frem er jo uttalelser fra noen av barna til Gjert. Det er fremdeles sånn i Norge at det er retten som skal dømme, ikke folkedomstolen. Narve kjenner jo alle de involverte, da er det vel sånn at han har litt bedre grunnlag å fatte beslutninger på enn oss i denne tråden. At man ønsker rettsikkerhet betyr ikke at man støtter vold i nære relasjoner, eller vold i noen form. Meget underlig å trekke sånne konklusjoner. Disse brødrene opptrer på en måte som gjør at jeg tenker det er lurt å avvente til alle har fått sagt sitt her. Jeg tror ikke alt har kommet frem. Veldig rart hvis enkelte familiemedlemmer føler det ugreit at serien team Ingebrigtsen ligger ute på nrk ikke har de samme følelsene rundt den nye serien på ny plattform. Her ble det også spilt på konflikten i teasere, dette er jo selvfølgelig for å skape interesse. Da er det problematisk å forstå deres uttalte behov for ro, og krav om avpublisering på nrk. Så ble det reaksjoner på at Narve trakk seg fra løp for litt siden, og at han mente forbundet var korrupte og drev med kameraderi. Men så kommer det små drypp om at forbundet har tatt regning for tjenester levert i Jakobs bryllup, noe som vel må sies å være en privat happening. Kanskje vi skal avvente litt, mulig at Narve har et poeng når det gjelder forbundets behandling av utøverne? Her var det mye å ta fatt i…. og måten du konkluderer med ting på sier meg at det ikke er verdt å prøve å korrigere… MEN såg du serien som lå ute på NRK? Såg du hvordan barn ble behandlet i den serien? Tror du spesielt jenta syntes det var særlig stas å ha det ute i offentligheten. Hun var umyndig og ble behandlet som dritt foran en hel stadion og det lå ute på NRK for alle å se. Syntes du det var feil å fjerne det? Seriøst? Endret 10. desember 2024 av Sveits35 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 10. desember 2024 #3494 Del Skrevet 10. desember 2024 Jullen skrev (På 8.12.2024 den 1.43): Er der egentlig det? Søsteren har nok en del vitner både innen helse og barnevern på sin side, men det er dessverre ikke sikkert det blir sett på som sikkert bevis😞 Systemet er nådeløst i slike saker. Til sammenligning feks en klassisk overgrepssak der et barn har blitt utsatt for overgrep. Det blir anmeldt, men blir en ‘ord mot ord’ sak. Både barnevern og barnepsykolog kan gjerne stille som vitner og fortelle hva barnet har sagt og noe om adferden til barnet som burde være bevis nok. Det er det derimot sjeldent. Det er omtrent kun fysiske og digitale bevis som blir gjeldende. Så om ofrene i denne saken ikke har fysiske eller digitale bevis på vold og frihetsberøvelse , så er det dessverre stor sjanse for at Fjert slipper unna😔 Bevis? Team Ingebrigtsen Sesong 2, 14 minutt uti episode 2. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 10. desember 2024 #3495 Del Skrevet 10. desember 2024 Sveits35 skrev (1 time siden): Her var det mye å ta fatt i…. og måten du konkluderer med ting på sier meg at det ikke er verdt å prøve å korrigere… MEN såg du serien som lå ute på NRK? Såg du hvordan barn ble behandlet i den serien? Tror du spesielt jenta syntes det var særlig stas å ha det ute i offentligheten. Hun var umyndig og ble behandlet som dritt foran en hel stadion og det lå ute på NRK for alle å se. Syntes du det var feil å fjerne det? Seriøst? Ja, jeg har sett serien på nrk. Forstår ikke helt hvorfor du siterer meg hvis du mener det ikke er verdt å 'korrigere" (?) innlegget. Jeg har ingen oppfatning av om det er riktig eller feil å fjerne denne serien. Forstår ikke helt hvorfor du synes å ha oppfattet at jeg mener noe om dette Jeg synes tidspunktet for krav om avpublisering, og begrunnelse for dette virker søkt. Det hadde vært vesentlig enklere å forstå det om ikke brødrene parallelt med krav om avpublisering markedsfører sin egen serie på annen plattform, der de beviselig spiller på familiekonflikten i teasere. Da blir det til at jeg tenker at økonomiske interesser og seertall er den egentlige gevinsten de er ute etter. Din indignasjon over innholdet i nrk sin serie tror jeg du heller bør lufte med rikskringkastingen. Det er tross alt de som har produsert denne serien. Den har vært sett av veldig mange, og har vært svært populær. Når det gjelder behandlingen av datteren spesielt, så har jeg egentlig reagert mest på at hun ble diskriminert for å være jente. Gjert ville jo i starten ikke trene henne pga dette, men etter en tid så hadde han vel endret mening eller blitt overtalt av noen av de andre. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 11. desember 2024 #3496 Del Skrevet 11. desember 2024 keops skrev (9 timer siden): Ja, jeg har sett serien på nrk. Forstår ikke helt hvorfor du siterer meg hvis du mener det ikke er verdt å 'korrigere" (?) innlegget. Jeg har ingen oppfatning av om det er riktig eller feil å fjerne denne serien. Forstår ikke helt hvorfor du synes å ha oppfattet at jeg mener noe om dette Jeg synes tidspunktet for krav om avpublisering, og begrunnelse for dette virker søkt. Det hadde vært vesentlig enklere å forstå det om ikke brødrene parallelt med krav om avpublisering markedsfører sin egen serie på annen plattform, der de beviselig spiller på familiekonflikten i teasere. Da blir det til at jeg tenker at økonomiske interesser og seertall er den egentlige gevinsten de er ute etter. Din indignasjon over innholdet i nrk sin serie tror jeg du heller bør lufte med rikskringkastingen. Det er tross alt de som har produsert denne serien. Den har vært sett av veldig mange, og har vært svært populær. Når det gjelder behandlingen av datteren spesielt, så har jeg egentlig reagert mest på at hun ble diskriminert for å være jente. Gjert ville jo i starten ikke trene henne pga dette, men etter en tid så hadde han vel endret mening eller blitt overtalt av noen av de andre. Du skriver svært mye, MEN jeg kommenterte EN ting av det du skrev. Og det jeg skriver sier du må gjøres til NRK 😂 Er du seriøs? Gjert-tilhengerne er virkelig ikke lette å forstå seg på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 11. desember 2024 #3497 Del Skrevet 11. desember 2024 Sveits35 skrev (23 minutter siden): Du skriver svært mye, MEN jeg kommenterte EN ting av det du skrev. Og det jeg skriver sier du må gjøres til NRK 😂 Er du seriøs? Gjert-tilhengerne er virkelig ikke lette å forstå seg på. Du trekker meget underlige slutninger. Du kan nesten ikke forvente annet enn å få svar når du siterer meg, og stiller direkte spørsmål. Ja, det er naturlig å henvende seg til den som har laget den serien man synes er problematisk, i dette tilfellet nrk. Generelt synes jeg det fordummer debatten å kalle folk feks "Gjert-tilhengere" som du gjør her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 11. desember 2024 #3498 Del Skrevet 11. desember 2024 Virker som det gjør skikkelig vondt å innse at Gjert sin karriere blir parkert uansett utfall av en rettssak. Forbundet jobber med den saken atm. Det er bare å vinke adjø. Og Narve &c/o må nok se seg om etter en mer stueren trener. God jul. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 11. desember 2024 #3499 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg fatter og begriper ikke at det for Narve er viktigere å beskytte Gjerts karriere enn å ta avstand fra mishandling av barn. Nei, Gjert er ikke dømt, men sannsynligheten for at flere av barna lyver til politiet om at han har mishandlet dem er svært liten. Å splitte opp familien og utsette seg selv for en slik påkjenning er det ikke mange som orker, noe som er en av grunnene til at mange slike saker aldri blir anmeldt. Selvsagt blånekter Gjert, hva annet kan han gjøre? At han får lov til å være trener med en pågående sak for vold er fullstendig absurd, forhåpentligvis finner Friidrettsforbundet ut hvordan de kan få han utestengt. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 11. desember 2024 #3500 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) fjellglad skrev (1 time siden): Jeg fatter og begriper ikke at det for Narve er viktigere å beskytte Gjerts karriere enn å ta avstand fra mishandling av barn. Nei, Gjert er ikke dømt, men sannsynligheten for at flere av barna lyver til politiet om at han har mishandlet dem er svært liten. Å splitte opp familien og utsette seg selv for en slik påkjenning er det ikke mange som orker, noe som er en av grunnene til at mange slike saker aldri blir anmeldt. Selvsagt blånekter Gjert, hva annet kan han gjøre? At han får lov til å være trener med en pågående sak for vold er fullstendig absurd, forhåpentligvis finner Friidrettsforbundet ut hvordan de kan få han utestengt. Helt utrolig at han fortsatt velger å støtte Gjert. Han brøt jo samarbeidet med brødrene, på tross av den tøffe situasjonen de sto i. Dette er ikke en 50-50 sak, der begge sider like gjerne kan lyve. Her er det med stor sannsynlighet Gjert som lyver, og barna som snakker sant. Det har også andre instanser bekreftet. Det betyr uendelig mye for andre ofre, å se at de som står fram om vold i nære relasjoner, møter forståelse og støtte. Lurer på om de som støtter Gjert, og unnskylder vold begått mot små barn, selv har barn eller barnebarn😢 Ja, Gjert kunne klart seg fint med den andre jobben han har. I slike saker er det viktig å beskytte de sannsynlige ofrene, også før en eventuell dom. Det er selvsagt uheldig for dem å møte tiltalte på konkurranser, der de bør være fokusert på noe helt annet. Endret 11. desember 2024 av Tartufo 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå