Djækklåsst Skrevet 8. desember 2024 #3461 Del Skrevet 8. desember 2024 keops skrev (24 minutter siden): Nå er jo situasjonen i dag at de fleste av Gjert sine barn er voksne. Det er jo disse voksne sønnene som har avsluttet samarbeidet med sin far. Nå er jo ikke faren deres en vanlig pappa-trener, resultatene taler sitt tydelige språk. Jeg synes ikke det er rart at når man har en sånn kapasitet på området, ønsker å fortsette å være trener. Sønnene gikk selv ut å sa at de ønsket at Gjert skulle være bare far for dem, og ikke trener. I ettertid virker det som det ville ha vært riktigere av dem å si at de ønsker at Gjert skal slutte å være trener, og at de ønsker heller ikke å ha ham i livene sine. Ettersom de mener seg utsatt for mishandling over en tiårsperiode så er det vel.heller deres ønske om å ha Gjert som farsfigur som virker underlig. Nå skal saken opp i retten, så får vi se De ønsket ikke å gå ut med detaljer om hva som hadde skjedd, verken en lang historikk med det de har omtalt som fysisk og psykisk mishandling eller det konkrete som skjedde med søsteren. Men de hadde kanskje et håp om at Gjert skulle ta selvkritikk, og jobbe for forsoning og å være far i fremtiden. Men han har som kjent i stedet nektet for å ha gjort noe galt, bagatellisert det han skal ha gjort, og sågar forsøkt å oppsøke miljøet til sønnene, noe som bare har forsterket konflikten. Det fremstår som langt viktigere for Gjert å bli frifunnet enn å reparere forholdet til fem av sine barn, og da vil neppe sistnevnte skje uansett. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 8. desember 2024 #3462 Del Skrevet 8. desember 2024 keops skrev (12 minutter siden): Jeg må ha gått glipp av at Svela og Nordås snakker mest om familieforhold. Det er ikke mitt inntrykk. Jeg synes mye av det som kommer frem i media tyder på at Svela og Nordås kan ha rett i sine utsagn om at behandlingen utøverne får av forbundet ikke er rettferdig. Jeg synes det virker som at mange blir blendet av særlig Jakobs resultater og derfor ikke greier å være profesjonelle. 90 % av alt jeg har lest og sett Narve uttale seg om, handler om Jakob, Henrik eller Filip. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 8. desember 2024 #3463 Del Skrevet 8. desember 2024 velociraptor skrev (1 minutt siden): 90 % av alt jeg har lest og sett Narve uttale seg om, handler om Jakob, Henrik eller Filip. Ja, de er jo i samme yrke så da er det vel naturlig at navnene kommet opp under intervju. Det betyr vel ikke at familieforhold er det det blir pratet om? Jeg tror Narve er møkkalei av disse brødrene, han takket vel nei til å trene med dem av en grunn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 8. desember 2024 #3464 Del Skrevet 8. desember 2024 HSV50 skrev (10 minutter siden): Nå har vel ikke akkurat Gjert hatt den suksessen han hadde med brødrene, med Narve og Svela. Så kanskje man kan diskutere om han er den kapasiteten som trener som han berømmes for, eller om man skal la brødrene få en større del av æren for egen suksess. Å trene Narve fra å løpe 1500 meter på 3.36-3.37 til 3.29 og bronse i VM ila. én sesong er sensasjonelt bra. Å gå fra å være høyst middelmådig til helt i verdenstoppen på mellomdistanse i friidrett på så kort tid er en av de sterkeste prestasjonene i norsk idrett noensinne. Så har han ikke prestert like godt i ettertid, men det var nok full klaff og makspotensialet som kom ut i det løpet. Brødrene har selvsagt en stor del av æren for suksessen selv, og ingenting av dette forsvarer de metodene Gjert i følge fem av barna har beskrevet uansett. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 8. desember 2024 #3465 Del Skrevet 8. desember 2024 keops skrev (1 minutt siden): Ja, de er jo i samme yrke så da er det vel naturlig at navnene kommet opp under intervju. Det betyr vel ikke at familieforhold er det det blir pratet om? Jeg tror Narve er møkkalei av disse brødrene, han takket vel nei til å trene med dem av en grunn. Nei, det er ikke naturlig. Ser ingen andre idrettsutøvere som konsekvent snakker om en bestemt utøver eller bestemt familie i alle intervjuer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 8. desember 2024 #3466 Del Skrevet 8. desember 2024 velociraptor skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke naturlig. Ser ingen andre idrettsutøvere som konsekvent snakker om en bestemt utøver eller bestemt familie i alle intervjuer. Da kan du søke opp intervju etter intervju med Jakob fra sist år, der han er opptatt av sin britiske konkurrent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avispapir Skrevet 8. desember 2024 #3467 Del Skrevet 8. desember 2024 Jobbermedbarn skrev (21 timer siden): Man får jo helt klart tanker om litt usunn tilknytning når Narve tenker på Gjert foran alt og alle andre. Kan ikke si så mye mer for da blir det spekulasjoner som ikke er lov. Kan vel være at han først og fremst tenker på seg selv og tror at G.I. skal kunne trylle frem de samme resultatene i ham som sine sønner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3468 Del Skrevet 8. desember 2024 DelvisPresley skrev (47 minutter siden): Han er da ikke dømt for noe? Nei, han er ikke dømt, men gjør det at det er greit å støtte, og til og med hylle han? Har du lest uttalelsene til NN og ulike kommentarfelt? Problemet med å så åpenlyst støtte en tiltalt i en voldssak, er at det sender feil signaler til alle de som lever med vold og misbruk i hverdagen. Mange ofre tør aldri å anmelde foreldrene, noen dekker til og med over for dem. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. desember 2024 #3469 Del Skrevet 8. desember 2024 Avispapir skrev (32 minutter siden): Kan vel være at han først og fremst tenker på seg selv og tror at G.I. skal kunne trylle frem de samme resultatene i ham som sine sønner. Det har Gjert allerede gjort. Nordås har nå bedre personlig rekord på 1500m enn Filip og Henrik. Han er etablert i verdenstoppen og har tatt bronse i VM. Ser Nordås uttaler at han vil ta en ny vurdering etter rettssaken er avgjort. Men jeg synes det er helt naturlig at idrettsutøvere tenker på seg selv. De har en svært begrenset karriere før de blir for gamle til å kunne prestere. Jeg tror de fleste ville hatt vanskelig for å takke nei til det som må være en av verdens beste trenere og dermed ofre sin egen karriere. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3470 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Svava skrev (13 minutter siden): Det har Gjert allerede gjort. Nordås har nå bedre personlig rekord på 1500m enn Filip og Henrik. Han er etablert i verdenstoppen og har tatt bronse i VM. Ser Nordås uttaler at han vil ta en ny vurdering etter rettssaken er avgjort. Men jeg synes det er helt naturlig at idrettsutøvere tenker på seg selv. De har en svært begrenset karriere før de blir for gamle til å kunne prestere. Jeg tror de fleste ville hatt vanskelig for å takke nei til det som må være en av verdens beste trenere og dermed ofre sin egen karriere. Men NN sier at hovedgrunnen til at han valgte å fortsette med Gjert som trener er fordi han vil støtte han. Synes du en slik offentlig støtte til en siktet i en voldssak sender gode signaler? De fleste som anmelder vold i nære relasjoner snakker sant. I denne saken er det i tillegg fem vitner. Å støtte en sannsynlig gjerningsmann er et mye mer kontroversielt valg, enn å støtte sine treningskamerater, som mest sannsynlig er ofre i denne saken. I tillegg har NN kommet med endel unødvendige kommentarer. Forstår at flere og flere mister sympati for denne mannen, selv om Gjert-tilhengerne elsker han. Endret 8. desember 2024 av Tartufo 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 8. desember 2024 #3471 Del Skrevet 8. desember 2024 iliah skrev (4 timer siden): Dersom Gjert hadde mistet livsverket sitt så hadde det vært på grunn av egne valg og handlinger, ikke pga. Narve. Det hadde vært bedre dersom Narve hadde sagt at han ikke ønsket å miste sin egen karriere. Det som har hendt nå har gjort at Gjert fortsatt har hatt mulighet til å forsure livene til sine offer takket være Svela og Nordås. Vold er aldri greit, og da hadde det vært helt greit at det fikk alvorlige konsekvenser. Hvordan ellers skal voldsmenn lære? Godt skrevet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 8. desember 2024 #3472 Del Skrevet 8. desember 2024 To tråder om samme tema er slått sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. desember 2024 #3473 Del Skrevet 8. desember 2024 Tartufo skrev (8 minutter siden): Men NN sier at hovedgrunnen til at han valgte å fortsette med Gjert som trener er fordi han vil støtte han. Synes du en slik offentlig støtte til en siktet i en voldssak sender gode signaler? De fleste som anmelder vold i nære relasjoner snakker sant. I denne saken er det i tillegg fem vitner. Å støtte en sannsynlig gjerningsmann er et mye mer kontroversielt valg, enn å støtte sine treningskamerater, som mest sannsynlig er ofre i denne saken. I tillegg har NN kommet med endel unødvendige kommentarer. Forstår at flere og flere mister sympati for denne mannen, selv om Gjert-tilhengerne elsker han. Han var ikke siktet da Svela og Nordås valgte å fortsette med han som trener. De fortsatte med Gjert som trener i 2022. De forteller de kun fikk vite om episoden med håndkleet i forkant av valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3474 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Måne Rampelyset skrev (11 minutter siden): To tråder om samme tema er slått sammen. Hadde håpet at tråden min fikk stå, da jeg ønsket å diskutere Narves støtte til Gjert, og hans uttalelser i forbindelse med saken, ref artiklene til media i går, men ok… Endret 8. desember 2024 av Tartufo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3475 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Svava skrev (35 minutter siden): Han var ikke siktet da Svela og Nordås valgte å fortsette med han som trener. De fortsatte med Gjert som trener i 2022. De forteller de kun fikk vite om episoden med håndkleet i forkant av valget. De fleste tror de visste mer da, og vi VET at de vet mer nå, men fortsatt velger Narve å støtte Gjert. Endret 8. desember 2024 av Tartufo 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 8. desember 2024 #3476 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Mange uttaler seg om at Ingebrigtsen-brødrene presterer godt kun pga. sin far. Men nå har skuta snudd, for det å prestere så godt sportslig når man har levd under slike forhold, er i en pågående familiekonflikt, og det mentale presset ved en kommende rettssak er en enorm prestasjon i seg selv. Jakob presterer nå godt på tross av sin far. Det må også være uhyre vondt å se sin egen mor støtte Gjert etter å ha utøvd vold og psykisk mishandling mot egne barn. Denne søskenflokken er enormt sterke, og jeg håper at de finner god støtte i hverandre og sine livspartnere. De er fantastiske forbilder for andre som synes det er vanskelig å stå opp mot fysisk og psykisk vold i nære relasjoner, og all ære til lillesøsteren som anmeldte først. Egentlig burde de ha fått en pris for dette, for i mine øyne er det slikt vi som samfunn burde gitt gullmedalje til. 🥇 Endret 8. desember 2024 av iliah 16 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. desember 2024 #3477 Del Skrevet 8. desember 2024 Tartufo skrev (8 minutter siden): De fleste tror de visste mer da, og vi VET at de vet mer nå, men fortsatt velger Narve å offentlig støtte Gjert. Hvem er de fleste og hva baserer de det på i så fall? Selv i den innerste familien har ikke alle hatt samme opplevelsen med Gjert. Ett av de voksne barna har ikke opplevd det. Det er tilbake til at idrettsutøvere er egoistiske. Det finnes ingen trenere på Gjerts nivå som kan ta over. Slutter de med Gjert, så vil det gå utover karrieren deres. Så får vi se hvilke vurderinger de gjør når dommen avgjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3478 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Svava skrev (1 time siden): Hvem er de fleste og hva baserer de det på i så fall? Selv i den innerste familien har ikke alle hatt samme opplevelsen med Gjert. Ett av de voksne barna har ikke opplevd det. Det er tilbake til at idrettsutøvere er egoistiske. Det finnes ingen trenere på Gjerts nivå som kan ta over. Slutter de med Gjert, så vil det gå utover karrieren deres. Så får vi se hvilke vurderinger de gjør når dommen avgjøres. Mange visste at det gjaldt mer enn episoden med håndkledet, så da er det naturlig at Narve også visste det. Mener ikke at han visste alt. Uansett vet han mer nå, men står allikevel støtt ved Gjerts side. Kanskje hadde Narve fått like gode resultater om han hadde fortsatt å trene med brødrene, i stedet for å bryte med dem, og fortsette med kun Gjert. Han sender dårlige signaler ved å støtte en tiltalt i en voldssak, og i tillegg kommer han stadig med unødvendige kommentarer. Endret 8. desember 2024 av Tartufo 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 8. desember 2024 #3479 Del Skrevet 8. desember 2024 Tartufo skrev (1 time siden): Mange visste at det gjaldt mer enn episoden med håndkledet, så da er det naturlig at Narve også visste det. Mener ikke at han visste alt. Uansett vet han mer nå, men står allikevel støtt ved Gjerts side. Kanskje hadde Narve fått like gode resultater om han hadde fortsatt å trene med brødrene, i stedet for å bryte med dem, og fortsette med kun Gjert. Han sender dårlige signaler ved å støtte en tiltalt i en voldssak, og i tillegg kommer han stadig med unødvendige kommentarer. Hvorfor skulle Nordås lyge om at han ikke visste om mer enn slaget med håndkleet? Henrik Ingebrigtsen har også hatt svært gode resultater som trener, men jeg holder det som usannsynlig at han ville hatt kapasitet til å drive aktivt selv og samtidig fungere som hovedtrener for Jakob, Filip, Svela og Nordås. De sistnevnte trente med Ingebrigtsen i flere år uten at det vistes nevneverdig på resultatene. Nordås har forklart at treningen ble for hard sammen med Jakob. Nå får han et treningsopplegg som er spesialtilpasset han. Det er jo ikke slik at man støtter voldshandlinger ved å ikke ta avstand til Gjert. Tenker man da at broren som har gått ut med at han ikke har opplevd Gjert på den måten også burde isolere seg fra han? På generelt grunnlag tenker jeg straff for kriminelle handlinger er opp til rettsvesenet. Om Svela og Nordås velger å fortsette med han som trener selv etter en domfellelse, så blir det heller på tross av hva som har skjedd. Gjert må selvsagt holde seg unna steder og samlinger hvor sønnene er, men han kan ikke nektes å drive som trener utenom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 8. desember 2024 #3480 Del Skrevet 8. desember 2024 Svava skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle Nordås lyge om at han ikke visste om mer enn slaget med håndkleet? Henrik Ingebrigtsen har også hatt svært gode resultater som trener, men jeg holder det som usannsynlig at han ville hatt kapasitet til å drive aktivt selv og samtidig fungere som hovedtrener for Jakob, Filip, Svela og Nordås. De sistnevnte trente med Ingebrigtsen i flere år uten at det vistes nevneverdig på resultatene. Nordås har forklart at treningen ble for hard sammen med Jakob. Nå får han et treningsopplegg som er spesialtilpasset han. Det er jo ikke slik at man støtter voldshandlinger ved å ikke ta avstand til Gjert. Tenker man da at broren som har gått ut med at han ikke har opplevd Gjert på den måten også burde isolere seg fra han? På generelt grunnlag tenker jeg straff for kriminelle handlinger er opp til rettsvesenet. Om Svela og Nordås velger å fortsette med han som trener selv etter en domfellelse, så blir det heller på tross av hva som har skjedd. Gjert må selvsagt holde seg unna steder og samlinger hvor sønnene er, men han kan ikke nektes å drive som trener utenom. Jeg har ikke skrevet at NN lyver, jeg skrev at de fleste trodde han visste mer, nettopp fordi mange i Sandnes visste mer. Uansett så er ikke det viktig å diskutere, for nå vet han jo mer, og han støtter fortsatt Gjert! Les hva jeg skriver, før du svarer! Ingen vet hvordan det hadde gått med NN sportslig, om han hadde valgt å fortsette å trene med brødrene, så det gidder jeg ikke diskutere. Ingen mener NN støtter voldshandlinger, men han sender dårlige signaler til andre voldsofre når han støtter en tiltalt offentlig! Den ene broren som ikke opplevde samme misbruk og vold som de andre, beskriver også en kontrollerende far, og støtter sine søsken. Selvfølgelig er straff opp til rettsvesenet, men det er vanlig å beskytte de sannsynlige ofrene, også før en dom. Og uavhengig av dom, er Gjert mest sannsynlig skyldig. Eller tror du virkelig fem søsken risikerer alt de har og lyver om dette? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå