Ninaen Skrevet 2. desember #3401 Del Skrevet 2. desember Jeg blir fascinert over at forsvarerne tror at serien kan brukes til Giert sin fordel! En hver fagperson med kompetanse på komplekse traumer og vold i nære relasjoner vil kunne bruke serien til å understøtte tiltalen og styrke barnas troverdighet. Vi var jo mange traumeoverlevere som satt med alle varselklokker ringende da vi så serien, men i klassiske mekanismer feide det bort med «sikkert bare meg som overreagerer pga egen erfaring». Når Giert var sånn med kameraene på, vel vitende om at dette vil «hele Norge se», så kommer jo nettopp spørsmålet «hvordan var han med kameraene av?», og det spørsmålet kom hos mange før saken sprakk. Bare dumt at politiet ikke har innhentet serien før sånn at at Giert og forsvarerne nå kan spinne dette på den måten de gjør. Men for alle med litt kompetanse og erfaring fra feltet så vil ikke TV-serien styrke Giert sin troverdighet og svekke barna sin…så lykke til. 10 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Aspera Skrevet 2. desember #3402 Del Skrevet 2. desember keops skrev (På 22.9.2024 den 17.06): Det er jo ganske gode muligheter for å leve privilegerte liv i Norge, uten at man trenger å dele hus med umodne menn som til forveksling ligner drittunger. Blir svært overrasket hvis ikke fru Jakob lander på denne konklusjonen etter noe tid. Signerer denne. Privilegier er lite verdt hvis man blir behandlet uten respekt av sin partner. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 7. desember #3403 Del Skrevet 7. desember (endret) Mulig dette burde stå under tråden om Team Ingebritsen, men etter dagens vg-artikkel, lager jeg en egen tråd om NN. Hvordan er det mulig å si at han ikke kan vende Gjert ryggen, og fortsatt stå ved hans side, etter det som har kommet fram? Og han viser at de som tror han kun har beholdt Gjert pga det sportslige, tar feil. En viktig grunn er altså at han ikke vil svikte Gjert. Ser han ikke at han svikter ofrene? Utrolig hvor mange, spesielt eldre damer, som fortsatt ikke forstår hva det vil si å støtte Gjert. Forstår de ikke at deres holdninger gjør det vanskeligere for ofre å stå fram? I fb kommentarfelt, beskrives NN som en flott gutt som står ved Gjerts side. Mange begrunner det med at Gjert ikke er dømt enda. Tror de virkelig at Gjert er uskyldig, dersom han ikke blir dømt? Tror de fem vitner lyver? Selv om mye er foreldet, finnes det heldigvis nok bevis til at Gjert sannsynligvis dømmes. Lurer på om tilhengere snur da? Eller vil de støtte han etter en dom også? Endret 7. desember av Tartufo 19 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 7. desember #3404 Del Skrevet 7. desember (endret) Tartufo skrev (4 timer siden): Mulig dette burde stå under tråden om Team Ingebritsen, men etter dagens vg-artikkel, lager jeg en egen tråd om NN. Hvordan er det mulig å si at han ikke kan vende Gjert ryggen, og fortsatt stå ved hans side, etter det som har kommet fram? Og han viser at de som tror han kun har beholdt Gjert pga det sportslige, tar feil. En viktig grunn er altså at han ikke vil svikte Gjert. Ser han ikke at han svikter ofrene? Utrolig hvor mange, spesielt eldre damer, som fortsatt ikke forstår hva det vil si å støtte Gjert. Forstår de ikke at deres holdninger gjør det vanskeligere for ofre å stå fram? I fb kommentarfelt, beskrives NN som en flott gutt som står ved Gjerts side. Mange begrunner det med at Gjert ikke er dømt enda. Tror de virkelig at Gjert er uskyldig, dersom han ikke blir dømt? Tror de fem vitner lyver? Selv om mye er foreldet, finnes det heldigvis nok bevis til at Gjert sannsynligvis dømmes. Lurer på om tilhengere snur da? Eller vil de støtte han etter en dom også? Setter pris på om tråden kan flyttes, da jeg fikk lagt den under feil kategori. Utrolig at NN begrunner sitt valg med frykt for hvordan det ville gå med Gjert, dersom han mistet livsverket sitt. Hvordan kan han mene at det var et godt nok argument for å støtte tiltalte, og ikke ofrene? Han valgte å bryte samarbeidet med løperbrødrene. Tenkte han ikke på hvordan det ville gå med dem? Endret 7. desember av Tartufo 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. desember #3405 Del Skrevet 7. desember Man får jo helt klart tanker om litt usunn tilknytning når Narve tenker på Gjert foran alt og alle andre. Kan ikke si så mye mer for da blir det spekulasjoner som ikke er lov. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 7. desember #3406 Del Skrevet 7. desember Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilja Skrevet 7. desember #3407 Del Skrevet 7. desember Mange idrettsstjerner er helt avhengige av den ene treneren som fikk dem fra god til kjempegod. Uten denne treneren må de legge opp. Så da ligger prioriteringen der. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 7. desember #3408 Del Skrevet 7. desember Tenker han er uskyldig til det foreligger dom. Utrolig mye rare familiekonflikter som bunner i krangel om penger/arv/annet som kan eskalere til grove beskyldninger og anmeldelser, så alltid skummelt å forhåndsdømme i slike saker. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 7. desember #3409 Del Skrevet 7. desember Det som har kommet frem er jo uttalelser fra noen av barna til Gjert. Det er fremdeles sånn i Norge at det er retten som skal dømme, ikke folkedomstolen. Narve kjenner jo alle de involverte, da er det vel sånn at han har litt bedre grunnlag å fatte beslutninger på enn oss i denne tråden. At man ønsker rettsikkerhet betyr ikke at man støtter vold i nære relasjoner, eller vold i noen form. Meget underlig å trekke sånne konklusjoner. Disse brødrene opptrer på en måte som gjør at jeg tenker det er lurt å avvente til alle har fått sagt sitt her. Jeg tror ikke alt har kommet frem. Veldig rart hvis enkelte familiemedlemmer føler det ugreit at serien team Ingebrigtsen ligger ute på nrk ikke har de samme følelsene rundt den nye serien på ny plattform. Her ble det også spilt på konflikten i teasere, dette er jo selvfølgelig for å skape interesse. Da er det problematisk å forstå deres uttalte behov for ro, og krav om avpublisering på nrk. Så ble det reaksjoner på at Narve trakk seg fra løp for litt siden, og at han mente forbundet var korrupte og drev med kameraderi. Men så kommer det små drypp om at forbundet har tatt regning for tjenester levert i Jakobs bryllup, noe som vel må sies å være en privat happening. Kanskje vi skal avvente litt, mulig at Narve har et poeng når det gjelder forbundets behandling av utøverne? 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tartufo Skrevet 7. desember Populært innlegg #3410 Del Skrevet 7. desember (endret) Bokormsen skrev (56 minutter siden): Tenker han er uskyldig til det foreligger dom. Utrolig mye rare familiekonflikter som bunner i krangel om penger/arv/annet som kan eskalere til grove beskyldninger og anmeldelser, så alltid skummelt å forhåndsdømme i slike saker. Datteren var mindreårig, og den første som anmeldte. Hva mener du hun hadde å tjene på dette? Brødrene kom ut med sine historier for å støtte henne. Tror du virkelig fem søsken lyver? Mange som lever med vold i nære relasjoner forteller aldri. Utrolig hva barn gjør for å beskytte sine foreldrene, og de holder derfor vold og misbruk skjult. Det er vanskelig å ha nok bevis i slike saker, i tillegg er det mange som ikke tør anmelde før det meste er foreldet. I denne saken er det heldigvis nok bevis til at det mest sannsynlig ender med dom, men mye av misbruket og volden er foreldet også i denne saken. Det er viktig å huske på at frifinnelse ikke betyr at ofre som anmelder lyver. Det betyr vanligvis kun at forholdet er foreldet, eller at man ikke har nok bevis. Vold og misbruk av barn, skjer vanligvis hjemme, uten vitner. Tror du virkelig mange anmelder sine foreldre for vold og misbruk pga konflikter og penger? Da tar du veldig feil! Få lyver om vold i nære relasjoner, så dersom noen forteller/anmelder, er det nesten alltid sant. At fem søsken lyver, er helt usannsynlig. Håper du forstår det. Endret 7. desember av Tartufo 26 2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. desember #3411 Del Skrevet 7. desember Har det kommet en dom? Eller er han folkedømt/forhåndsdømt av deg TS og mange andre? Håndhever dere loven? Synes dere det er greit å forhåndsdømme ut fra sladder og drit?? Hvorfor er det så vanskelig for dere å la retten dømme - de som sitter på all informasjon og ikke bare sladder og all dritens synsinger?? Hvordan hadde dere tenkt om det var deres egne kjære som ble hengt ut?? Nei, jeg forsvarer ikke Gjert hvis han har gjort noe galt, men det er opp til retten å dømme! At Narve holder seg til dette, må da vel være greit?!? Mye mulig han endrer holdning hvis Gjert blir dømt! Før dette, bør dere slutte å leke (folke/sladre)politi! Skam dere! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. desember #3412 Del Skrevet 7. desember Tartufo skrev (8 minutter siden): Datteren var mindreårig, og den første som anmeldte. Hva mener du hun hadde å tjene på dette? Brødrene kom ut med sine historier for å støtte henne. Tror du virkelig fem søsken lyver? Mange som lever med vold i nære relasjoner forteller aldri. Utrolig hva barn gjør for å beskytte sine foreldrene, og de holder derfor vold og misbruk skjult. Det er vanskelig å ha nok bevis i slike saker, i tillegg er det mange som ikke tør anmelde før det meste er foreldet. I denne saken er det heldigvis nok bevis til at det mest sannsynlig ender med dom, men mye av misbruket og volden er foreldet også i denne saken. Det er viktig å huske på at frifinnelse ikke betyr at ofre som anmelder lyver. Det betyr vanligvis kun at det er foreldet eller at man ikke har nok bevis. Vold og misbruk av barn, skjer vanligvis hjemme, uten vitner. Tror du virkelig mange anmelder sine foreldre for vold og misbruk pga konflikter og penger? Da tar du veldig feil! Få lyver om vold i nære relasjoner, så dersom noen forteller/anmelder, er det alltid en mye større sannsynlighet for at de snakker sant, enn at de lyver. At fem søsken lyver, er helt usannsynlig. Håper du forstår det. Alt dette er greit, men ikke nok til at DU og mange andre som ikke har full kjennskap til saken annet enn rykter og uttalelser fra én side, skal forhåndsdømme! Forstår ikke du hvor skadelig forhåndsdømming kan være, og konsekvensene av dette??? Hvorfor ikke la rettsapparatet ta avgjørelsene? Hvorfor MÅ sånne som deg slenge/henge ut folk fordi DU mener/synes, VIL synes at osv? Tenk om det var en av dine som ble forhåndsdømt? Du synes det er greit, eller? Det er lov å opptre som voksne - også her inne! Jeg holder på ingen måte med Gjert, men synes at det er urettferdig at folk skal forhåndsdømme ut fra det de leser i medier! Det er sykt, faktisk, at folk ikke klarer å reflektere mer over egen oppførsel enn dette! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. desember #3413 Del Skrevet 7. desember Tartufo skrev (15 minutter siden): Datteren var mindreårig, og den første som anmeldte. Hva mener du hun hadde å tjene på dette? Brødrene kom ut med sine historier for å støtte henne. Tror du virkelig fem søsken lyver? Mange som lever med vold i nære relasjoner forteller aldri. Utrolig hva barn gjør for å beskytte sine foreldrene, og de holder derfor vold og misbruk skjult. Det er vanskelig å ha nok bevis i slike saker, i tillegg er det mange som ikke tør anmelde før det meste er foreldet. I denne saken er det heldigvis nok bevis til at det mest sannsynlig ender med dom, men mye av misbruket og volden er foreldet også i denne saken. Det er viktig å huske på at frifinnelse ikke betyr at ofre som anmelder lyver. Det betyr vanligvis kun at det er foreldet eller at man ikke har nok bevis. Vold og misbruk av barn, skjer vanligvis hjemme, uten vitner. Tror du virkelig mange anmelder sine foreldre for vold og misbruk pga konflikter og penger? Da tar du veldig feil! Få lyver om vold i nære relasjoner, så dersom noen forteller/anmelder, er det alltid en mye større sannsynlighet for at de snakker sant, enn at de lyver. At fem søsken lyver, er helt usannsynlig. Håper du forstår det. Jeg tror heller ikke dette, men det er bare synsing fra min side, for slike ting har skjedd! Og da tenker jeg det er opp til de som kjenner saken å dømme, ikke meg og deg ut fra følelser og synsing! Så voksne må man klare å være 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 7. desember #3414 Del Skrevet 7. desember Min tanke er at han over lang tid har flagget høyt at han støtter Gjert og at han kan, eller klarer ikke, å snu på det nå. Han må, sammen med Gjert, bare stå løpet ut. Bokstavelig talt 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 7. desember #3415 Del Skrevet 7. desember (endret) Tiara07 skrev (33 minutter siden): Har det kommet en dom? Eller er han folkedømt/forhåndsdømt av deg TS og mange andre? Håndhever dere loven? Synes dere det er greit å forhåndsdømme ut fra sladder og drit?? Hvorfor er det så vanskelig for dere å la retten dømme - de som sitter på all informasjon og ikke bare sladder og all dritens synsinger?? Hvordan hadde dere tenkt om det var deres egne kjære som ble hengt ut?? Nei, jeg forsvarer ikke Gjert hvis han har gjort noe galt, men det er opp til retten å dømme! At Narve holder seg til dette, må da vel være greit?!? Mye mulig han endrer holdning hvis Gjert blir dømt! Før dette, bør dere slutte å leke (folke/sladre)politi! Skam dere! Nei, det har ikke kommet en dom, men siden de som anmelder vold i nære relasjoner vanligvis snakker sant, er det viktig å ta utgangspunkt i det. Dersom man gir uttrykk for at de like gjerne kan lyve, vil enda færre tørre å fortelle/anmelde. Jeg har ikke forhåndsdømt noen, men reagerer på at folk bevisst støtter Gjert. Jeg reagerer også på manglende støtte og stygge kommentarer om de som mest sannsynlig er ofre i denne saken. Endret 7. desember av Tartufo 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 7. desember #3416 Del Skrevet 7. desember (endret) Tiara07 skrev (22 minutter siden): Jeg tror heller ikke dette, men det er bare synsing fra min side, for slike ting har skjedd! Og da tenker jeg det er opp til de som kjenner saken å dømme, ikke meg og deg ut fra følelser og synsing! Så voksne må man klare å være 😊 Det er ikke synsing å tro på at fem vitner i en slik sak snakker sant! De minst voksne i denne saken er de som åpenlyst støtter Gjert, og/eller kommer med stygge kommentarer om de sannsynlige ofrene. Endret 7. desember av Tartufo 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. desember #3417 Del Skrevet 7. desember Tartufo skrev (8 minutter siden): Nei, det har ikke kommet en dom, men siden de som anmelder vold i nære relasjoner vanligvis snakker sant, er det viktig å ta utgangspunkt i det. Dersom man gir uttrykk for at de like gjerne kan lyve, vil enda færre tørre å fortelle/anmelde. Jeg har ikke forhåndsdømt noen, men reagerer på at folk bevisst støtter Gjert. Jeg reagerer også på manglende støtte og stygge kommentarer til de som mest sannsynlig er ofre i denne saken. Forhåndsdømming på høyt nivå!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 7. desember #3418 Del Skrevet 7. desember Tartufo skrev (2 minutter siden): Nei, det har ikke kommet en dom, men siden de som anmelder vold i nære relasjoner vanligvis snakker sant, er det viktig å ta utgangspunkt i det. Dersom man gir uttrykk for at de like gjerne kan lyve, vil enda færre tørre å fortelle/anmelde. Jeg har ikke forhåndsdømt noen, men reagerer på at folk bevisst støtter Gjert. Jeg reagerer også på manglende støtte og stygge kommentarer til de som med all sannsynlighet er ofre i denne saken. Det har ingenting for seg å mene bastant i konkrete saker, og konkludere med hva som har skjedd basert på hva som "vanligvis" er tilfelle. Det er også fullt mulig å tro på at noen er offer for noe og samtidig ha et inntrykk av at vedkommende er usympatisk. Verden er ikke svart-hvit. Ingen av de involverte i denne saken er a4- mennesker. Uvanlige folk lever uvanlige liv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. desember #3419 Del Skrevet 7. desember Tartufo skrev (4 minutter siden): Det er ikke synsing å tro på at fem vitner i en slik sak snakker sant! De minst voksne i denne saken er de som åpenlyst støtter Gjert, og/eller kommer med stygge kommentarer om de sannsynlige ofrene. Jo, det er synsing fra din side! Du synes at det de sier høres sant ut, men du vet ikke om det er riktig! Det må retten dømme ut fra flere sider av saken! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 7. desember #3420 Del Skrevet 7. desember (endret) Tiara07 skrev (51 minutter siden): Alt dette er greit, men ikke nok til at DU og mange andre som ikke har full kjennskap til saken annet enn rykter og uttalelser fra én side, skal forhåndsdømme! Forstår ikke du hvor skadelig forhåndsdømming kan være, og konsekvensene av dette??? Hvorfor ikke la rettsapparatet ta avgjørelsene? Hvorfor MÅ sånne som deg slenge/henge ut folk fordi DU mener/synes, VIL synes at osv? Tenk om det var en av dine som ble forhåndsdømt? Du synes det er greit, eller? Det er lov å opptre som voksne - også her inne! Jeg holder på ingen måte med Gjert, men synes at det er urettferdig at folk skal forhåndsdømme ut fra det de leser i medier! Det er sykt, faktisk, at folk ikke klarer å reflektere mer over egen oppførsel enn dette! Du synes det er sykt at jeg reagerer på at noen fortsatt åpenlyst støtter tiltalte i en voldssak? Forstår du hva slik støtte fører til? Etter å ha lest kommentarfelt på fb, tror jeg det er andre enn meg som bør reflektere over egen oppførsel, men takk for tipset. Endret 7. desember av Tartufo 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå