Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Kålrota skrev (42 minutter siden):

Gjengangeren er jo hvorfor har de ikke sagt noe før og dette minner om mobbing av Gjert.. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og merker meg at Jakob via talsperson ber om ro og sier han ikke vil uttale seg. Får håpe at pressen klarer å la være å spinne rundt dette i dagesvis nå, men tviler. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 time siden):

Motbydelig fyr han Narve........ 

Håper han har ødelagt karrieren sin grundig, med å støtte Gjert tross at han garantert har visst om alt som har skjedd....... 😉 

Tidligere idrettstopp om Narve Gilje Nordås: - Strekker det altfor langt

Hvor smålig og ufint er det mulig å bli?

Du er kanskje kalt inn som vitne du også? Ja, for du må jo "garantert" ha vært til stede på treningene til Narve Gilje Nordås.Siden du har slik inngående kunnskap om hva mannen vet om "alt som har skjedd".

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 timer siden):

Gjengangeren er jo hvorfor har de ikke sagt noe før og dette minner om mobbing av Gjert.. 

Rart at ikke alle har fått med seg at det kom fram da datteren anmeldte Gjert. Brødrene ville støtte henne, og kom derfor ut med sine historier.

Ofte skal det mye til for at ofre for vold i nære relasjoner forteller og anmelder. Alt for mange blir misbrukt av foreldre eller partner i årevis uten å anmelde, og de som anmelder gjør det gjør det ofte først etter lang tid.

Endret av Tartufo
  • Liker 11
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (17 minutter siden):

Du er kanskje kalt inn som vitne du også? Ja, for du må jo "garantert" ha vært til stede på treningene til Narve Gilje Nordås.Siden du har slik inngående kunnskap om hva mannen vet om "alt som har skjedd".

Man trenger ikke å ha vært vitne til noe som helst for å forstå at Narve ikke har vært spesielt støttende til brødrene.

Når Gjert ble anmeldt for misbruk og frihetsberøvelse av datteren, og brødrene støttet henne, brøt Narve treningssamarbeidet med dem, og fortsatte med Gjert.

De fleste ville valgt å støtte venner/treningskamerater i en vanskelig situasjon, Narve valgte å gjøre det verre for dem.

Jeg ønsker ikke Narve noe vondt, men jeg forstår at folk ikke ønsker han det beste etter hans handlinger og kommentarer.

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tartufo skrev (33 minutter siden):

Man trenger ikke å ha vært vitne til noe som helst for å forstå at Narve ikke har vært spesielt støttende til brødrene.

Når Gjert ble anmeldt for misbruk og frihetsberøvelse av datteren, og brødrene støttet henne, brøt Narve treningssamarbeidet med dem, og fortsatte med Gjert.

De fleste ville valgt å støtte venner/treningskamerater i en vanskelig situasjon, Narve valgte å gjøre det verre for dem.

Jeg ønsker ikke Narve noe vondt, men jeg forstår at folk ikke ønsker han det beste etter hans handlinger og kommentarer.

Godt skrevet 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (3 timer siden):

https://www.vg.no/sport/i/pPV0p1/welhaven-om-ingebrigtsen-saken-gjert-burde-trekke-seg

jeg synes denne er ganske god. Gjert burde trekke seg, det burde ikke være opp til Narve og Svela. En god far som ønsker det beste for ungene sine ville innse at det var best for alle om han trakk seg nå i påvente av rettssaken. Uavhengig av skyld. 

Det er det jeg reagerer mest på. At han ikke innså selv av han burde pleie forholdene til ungene sine og ikke satse videre på trenerkarrieren da det smalt. Det var jo det guttene sa, at faren kunne få bruke tiden på å være pappa, ikke trener». Men det valgte han bort. Jeg begriper det bare ikke. At han valgte bort fem unger på den måten. Det var ikke de som anmeldte  ham. Det var politiet som valgte å gjøre det etter kronikken i avisen - som kom etter at Gjert gang på gang hadde uttalt seg i media om at han ikke forstod hva og hvorfor, og kommentarfeltene rant over av kritikk av egoistiske brødre og «stakkars Gjert». Dette kunne blitt «innen familien», om Gjert hadde villet. 

Men kanskje er det bra at det kommer ut i lyset. Tross alt. 

• Liker 29
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at disse Ingebrigtsen «barna» har vært utrolig tapre i årevis. For en drittsekk Gjert har vært mot dem! Innspilling til NRK serien var sikkert en herlig friperiode, der faren måtte oppføre seg. Jeg var «litt umulig» ved en anledning da jeg var ca 8 år og en av foreldrene mine sa «dette skal du få svi for» og jeg husker den iskalde redselen jeg kjente da. Barn er virkelig prisgitt de foreldrene de får. Har så enorm sympati for alle disse «barna» og håper de får føle på oppreisning og ro etter rettssaken! Og at den misunnelige dotten Narve slutter å lage kvalm framover.

• Liker 33
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (11 timer siden):

https://www.vg.no/sport/i/pPV0p1/welhaven-om-ingebrigtsen-saken-gjert-burde-trekke-seg

jeg synes denne er ganske god. Gjert burde trekke seg, det burde ikke være opp til Narve og Svela. En god far som ønsker det beste for ungene sine ville innse at det var best for alle om han trakk seg nå i påvente av rettssaken. Uavhengig av skyld. 

Det er det jeg reagerer mest på. At han ikke innså selv av han burde pleie forholdene til ungene sine og ikke satse videre på trenerkarrieren da det smalt. Det var jo det guttene sa, at faren kunne få bruke tiden på å være pappa, ikke trener». Men det valgte han bort. Jeg begriper det bare ikke. At han valgte bort fem unger på den måten. Det var ikke de som anmeldte  ham. Det var politiet som valgte å gjøre det etter kronikken i avisen - som kom etter at Gjert gang på gang hadde uttalt seg i media om at han ikke forstod hva og hvorfor, og kommentarfeltene rant over av kritikk av egoistiske brødre og «stakkars Gjert». Dette kunne blitt «innen familien», om Gjert hadde villet. 

Men kanskje er det bra at det kommer ut i lyset. Tross alt. 

Jeg er helt enig, men jeg tror ikke at Gjert gjør noe som ikke er best for han. Noen gang. 

Hvordan kona kan leve med han om dette stemmer er enten skummelt (hun vet hva som forgikk og er medskyldig) eller trist (hun er så kuet og skadet at hun ikke våger å gå). 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (17 timer siden):

Leste du lenken som du siterte? Den handler slett ikke om treningene til Narve, men at Narve trekker seg fra VM fordi Svela ikke ble tatt ut på laget. Narve omtaler den som tok ut laget som korrupt. Det er veldig alvorlig å slenge ut en slik påstand. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (18 timer siden):

Hva mente du med «Du er kanskje kalt inn som vitne du også?»

Antyder du at selveste Narve Gilje Nordås er innkalt som vitne? Ekspertvitne da kanskje? Tenker Gjert at Narve skal kunne vitne om at han var en god far da han sparket Jakob i magen da han falt på sparkesykkel. Eller at stakkars Gjert bare «mistet hodet litt» da han dyttet Kristoffer ut i en trafikkert vei? 
Jeg ser for meg den viktige mina Narve setter opp når han eventuelt får spankulere inn i den rettssalen. Fy fader det kommer til å bli kvalmt!

Endret av Sveits35
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (9 minutter siden):

Hva mente du med «Du er kanskje kalt inn som vitne du også?»

Antyder du at selveste Narve Gilje Nordås er innkalt som vitne? Ekspertvitne da kanskje? Tenker Gjert at Narve skal kunne vitne om at han var en god far da han sparket Jakob i magen da han falt på sparkesykkel. Eller at stakkars Gjert bare «mistet hodet litt» da han dyttet Kristoffer ut i en trafikkert vei? 
Jeg ser for meg den viktige mina Narve setter opp når han eventuelt får spankulere inn i den rettssalen. Fy fader det kommer til å bli kvalmt!

Flere her har sagt at hele Sandnes visste om dette - så litt merkelig om ikke Narve også visste om dette 😉 

Jeg visste også helt fra starten at dette handlet om at de støttet lillesøsteren og at det var det som fikk dråpen til å flyte over hos brødrene - når hun også fikk gjennomgå og endte opp med å flytte til broren sin.

Jeg husker hun deltok i Bislett Games for et par år siden (så det på TV) og det gikk ikke spesielt bra, rett etter dette startet hele greia.....

Dette har veldig mange visst om - inkl Narve. Får se om han vil lyve i retten om dette da 😉 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (52 minutter siden):

Hvor bor søsteren nå?

Hva har det med saken å gjøre? Hun er jo voksen nå, og kan ha flyttet for seg selv eller i kollektiv, om hun ikke fortsatt bor hos broren. Tror ikke hun ønsker oppmerksomhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (På 29.11.2024 den 8.55):

Har sett det selv, det minner om uvitenhet på den nederste skalaen. Sånn typ... uviten og en fjerndistanse fra virkelighetens samspill om hvordan de ulike maktforholdene fungerer.

Endret av K_mb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at forsvarene til Gjert har fått medhold i at serien fra NRK skal brukes i bevisførselen. Jeg lurer oppriktig på hvordan dette skal gjøres? Hvordan skal vold i nære relasjoner motbevises fra serien?  Hvis man tror det mener jeg at man ikke forstår hvordan dette fungerer, hvilke mekanismer som slår inn i slike destruktive forhold. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Ser at forsvarene til Gjert har fått medhold i at serien fra NRK skal brukes i bevisførselen. Jeg lurer oppriktig på hvordan dette skal gjøres? Hvordan skal vold i nære relasjoner motbevises fra serien?  Hvis man tror det mener jeg at man ikke forstår hvordan dette fungerer, hvilke mekanismer som slår inn i slike destruktive forhold. 

Har lurt på akkurat det samme. Hva mener de at dette beviser? At det at NRK ikke har fått på tape at han misbruker ungene fysisk og psykisk beviser at det ikke har skjedd? Jeg så først serien etter at de droppet samarbeidet med faren og tenkte «fy søren for en kontrollerende og lite empatisk mann, far og svigerfar» da jeg så serien. Om noe beviser jo serien at han er  ekstremt kontrollerende og ufin i praten. Så om det stemmer, så er det jo logisk å tenke at de ikke lyver om resten heller. Jeg forstår ikke logikken og hva Elden (og Gjert) mener at den serien viser som støtter hans sak. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert er helt ekstremt egoistisk. Han har hele tiden sagt at han har brukt enormt mye tid på jobben som trener KUN fordi barna ville bli gode til å løpe og trengte hans hjelp til dette . Så vil barna ikke ha han som trener lengre fordi relasjonen er skadelig for dem, og da fortsetter han heller å trene to andre? Var det plutselig det å vinne som var gøy/lykkes som trener? Passer langt bedre som en sannhet sammen med barna som blir mishandlet i iveren etter gode prestasjoner, enn narrativet til Gjert om hans selvoppofrelse for barna som plent ville løpe. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (20 timer siden):

Han har hele tiden sagt at han har brukt enormt mye tid på jobben som trener KUN fordi barna ville bli gode til å løpe og trengte hans hjelp til dette . Så vil barna ikke ha han som trener lengre fordi relasjonen er skadelig for dem, og da fortsetter han heller å trene to andre? 

Det forbløffet meg også. Jeg har aldri lest uttalelser om at selve trenergjerningen er noe han selv velger og har lyst til å drive med.

Med sitater som:

«Jeg skulle ønske at guttene ga f ... og sluttet å plage meg med all den løpingen»

…«For jeg har mye annet å bruke tiden på. Jeg synes det er helt pyton»…

Kilde: https://www.fvn.no/sport/i/wO4O24/gjerts-hjertesukk (bak betalingsmur)

«Jeg er jo ikke interessert i idrett. Jeg bryr meg bare om barna.» 

Kilde: På tur med Monsen, NRK, sesong 4, episode 3.

Så da det ble offentliggjort at de avsluttet samarbeidet med Gjert tenkte jeg først at det blir fint for han å slippe. På bakgrunn av sitatene over ble jeg overrasket at han skulle fortsette å trene de to andre.

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...