Lineaaa Skrevet 26. september 2024 #3341 Del Skrevet 26. september 2024 Så at Liva har tjent 2 mill på treningsopplegget hun har solgt. Hun tjener nok langt mer enn Henrik! Har jo ørti samarbeid i tillegg til den lille ekstra tingen med å selge treningsplaner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 26. september 2024 #3342 Del Skrevet 26. september 2024 Lineaaa skrev (8 timer siden): Så at Liva har tjent 2 mill på treningsopplegget hun har solgt. Hun tjener nok langt mer enn Henrik! Har jo ørti samarbeid i tillegg til den lille ekstra tingen med å selge treningsplaner. Så mye for dem som omtaler henne som en som lever på mannen sin og bare er husmor som poster på sosiale medier. Kunne ikke vært lengre fra sannheten. Driftig dame! 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Kaizer Skrevet 26. september 2024 #3343 Del Skrevet 26. september 2024 HSV50 skrev (3 timer siden): Så mye for dem som omtaler henne som en som lever på mannen sin og bare er husmor som poster på sosiale medier. Kunne ikke vært lengre fra sannheten. Driftig dame! Liker Liva og har selv kjøpt to av løpeprogrammene hennes. Hun har fått meg til å like å løpe!! Men 15 snapper mens hun filmer seg selv når hun synger er litt vel kleint… 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmff20 Skrevet 26. september 2024 #3344 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg digger Liva! Hun er veldig dyktig i mange ting, og liker at hun kjører sin egen stil. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 27. september 2024 #3345 Del Skrevet 27. september 2024 Alle de som forsøker å trekke inn at konene er influencere eller andre ting prøver jo bare å trekke bort oppmerksomheten fra ting som at et barn som skrek om natten ble dratt inn i dusjen og spylt for å slutte. Da de var to-tre år gamle. Barn som ble utsatt for kvelertak og slengt rundt. Som om det er like ille på begge sider, på den ene siden har du noen som kanskje har mye penger og som har veldig høy selvtillit, og på den andre siden har man grov mishandling av egne barn når de er så unge at de antageligvis fortsatt går med bleier. Akkurat det samme! 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry H. Skrevet 28. september 2024 #3346 Del Skrevet 28. september 2024 Istapp skrev (På 13.9.2024 den 11.12): Nå er vel dette kun påstander fra en part og ikke en "sannhet" sånn helt uten videre. Barna har hatt høye ambisjoner på egne vegne også, så ikke skyld alt på G. Nå reagerte jeg på Gjerts adferd allerede da serien gikk på TV, og alle omtalte de som en så sammensveiset og flott idrettsfamilie. Jeg har aldri skjønt hvordan den oppfatningen kunne komme fra, da faren var alt for domminerende til at dette kunne adde opp i mine øyne. At forholdet i denne familien var rimelig giftig, får en til det fulle bekreftet ved å se dokumentarene om 'Mondo' Duplantis (stavhopperen) som også har blitt trent av foreldrene hele livet. En merket med en gang at det råder en helt annen atmosfære her enn hos Ingebrigtsens. - Og det samme må også sies i hht det vi har sett fra treningshverdagen til OL-vinneren i 10-kamp, Markus Rooth, som trenes av faren, Espen. Når det er sagt, tenkte jo heller aldri jeg at det kunne være så bort i veggene galt som det angivelig har vært, men samtidig var det ikke det brødrene fortalte som overrasket, men snarere at det gikk rett fra trenersamarbeid og OL-gull til at vi fikser ikke engang å se ham på avstand uten noe nedoverbakke imellom, for å si det sånn! Men det betyr ikke at jeg ikke tror 100% på det de sier. Jeg antar at det snarere skyldes at episoden med Ingrid fikk den gamle dritten til overflaten, slik jeg nevnte i posten over. Det er imidlertid ikke like sikkert at Gjert lyver bevisst! Han kan meget vel være av den oppfatning at han ikke har gjort noe straffbart. Jeg mener.. Når en får 7 unger til sammen, hvorav det også var temmelig smått med penger inntil det begynte å dra seg på med løpingen. Og med en sånn skokk med unger, må det jo bare gå ei kule varmt innimellom! Hva dette angår, har jeg ikke noen absolutt formening, men at 5 av de 6 som er gamle nok til å kunne ha en formening i så måte har opplevd Gjert som en typ diktator, tviler jeg altså ikke et sekund på. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 28. september 2024 #3347 Del Skrevet 28. september 2024 Gry H. skrev (2 timer siden): Det er imidlertid ikke like sikkert at Gjert lyver bevisst! Han kan meget vel være av den oppfatning at han ikke har gjort noe straffbart. Jeg mener.. Når en får 7 unger til sammen, hvorav det også var temmelig smått med penger inntil det begynte å dra seg på med løpingen. Og med en sånn skokk med unger, må det jo bare gå ei kule varmt innimellom! Hva dette angår, har jeg ikke noen absolutt formening, men at 5 av de 6 som er gamle nok til å kunne ha en formening i så måte har opplevd Gjert som en typ diktator, tviler jeg altså ikke et sekund på. Jeg ser for meg at Gjert på en eller annen måte forsvarer vold/trussler som en del av trenerrollen, altså at han liksom lyver litt for seg selv som en form for beskyttelse, velger å se på det som et valg gjort for «det beste for utøveren», sammsynligvis er det mye rasjonalisering som foregår internt hvor disse anklagene - i hans hode - blir til noe mer forsvarlig. Og er det slik, forklarer det kanskje også at han fortsetter som trener, for han har jo (i hans hode) ikke gjort moe galt, og bare se,på Narve, han har ingen klager å komme med osv (igjen har jeg forflyttet med inn i mitt imaginære Gjert-hode). Og så er det vel også en slags bitterhet som resultat, hvor han på en måte er trist over situasjonen samtidig som han føler seg urettferdig behandlet. for ordens skyld: jeg har forsøkt ikke å ta noen side før en dom er falt og saken behandlet, men å forsøke er ikke det samme som å få til, og jeg er, kort sagt, ikke en Gjert-supporter, så dette et ikke et forsvar av ham, det er mer et forsøk på å forstå mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 28. september 2024 #3348 Del Skrevet 28. september 2024 Lill3My skrev (2 timer siden): Jeg ser for meg at Gjert på en eller annen måte forsvarer vold/trussler som en del av trenerrollen, altså at han liksom lyver litt for seg selv som en form for beskyttelse, velger å se på det som et valg gjort for «det beste for utøveren», sammsynligvis er det mye rasjonalisering som foregår internt hvor disse anklagene - i hans hode - blir til noe mer forsvarlig. Og er det slik, forklarer det kanskje også at han fortsetter som trener, for han har jo (i hans hode) ikke gjort moe galt, og bare se,på Narve, han har ingen klager å komme med osv (igjen har jeg forflyttet med inn i mitt imaginære Gjert-hode). Og så er det vel også en slags bitterhet som resultat, hvor han på en måte er trist over situasjonen samtidig som han føler seg urettferdig behandlet. for ordens skyld: jeg har forsøkt ikke å ta noen side før en dom er falt og saken behandlet, men å forsøke er ikke det samme som å få til, og jeg er, kort sagt, ikke en Gjert-supporter, så dette et ikke et forsvar av ham, det er mer et forsøk på å forstå mannen Trenerrolle, å sette foten på hodet til en toåring? Eller dra et annet barn inn i dusjen om natten for å få det til å slutte å gråte om natten? Høres mer ut som Holocost enn trening! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 28. september 2024 #3349 Del Skrevet 28. september 2024 Lill3My skrev (11 timer siden): for ordens skyld: jeg har forsøkt ikke å ta noen side før en dom er falt og saken behandlet, men å forsøke er ikke det samme som å få til, og jeg er, kort sagt, ikke en Gjert-supporter, så dette et ikke et forsvar av ham, det er mer et forsøk på å forstå mannen Det er fem stykker som kommer med likelydende vitneprov, det er en datter i fosterhjem og tre sesonger med TV-serie der han herser med familien sin. I tillegg har vi sett hvordan han i flere år ikke har respektert brødrenes ønske om å tre til side, men heller fotfølger dem i deres videre satsing og prøver å presse seg på. Mener du på ekte at du anser det som like sannsynlig at alle disse fem lyver og at barnevernet overreagerte enn at det er en person som lyver? 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 28. september 2024 #3350 Del Skrevet 28. september 2024 Pinnsvine skrev (1 time siden): Det er fem stykker som kommer med likelydende vitneprov, det er en datter i fosterhjem og tre sesonger med TV-serie der han herser med familien sin. I tillegg har vi sett hvordan han i flere år ikke har respektert brødrenes ønske om å tre til side, men heller fotfølger dem i deres videre satsing og prøver å presse seg på. Mener du på ekte at du anser det som like sannsynlig at alle disse fem lyver og at barnevernet overreagerte enn at det er en person som lyver? Ser at det jeg skrev kan tolkes på en måte jeg ikke mener. Jeg har hele tiden trodd på guttene (og Ingrid) og har veldig lite sympati med Gjert. Har nulltoleranse for vold (være der fysisk eller mentalt, slag eller trusler) i alle former. Det eneste jeg prøvde på, og tydelig ikke lyktes med, var å forsøke å skjønne meg på hva som skjer inni hodet til Gjert. Lever han i en annen virkelighet hvor han har forvridd realiteten eller er han fullstendig klar over hvor ille dette er og i så fall skjønner jeg ikke hvordan han kan leve meg seg selv og heller ikke forstår jeg hvordan han våger å forbli i mediene, være aktiv trener for eliteutøvere og under hele tatt stikke seg ut . Med andre ord: jeg forstår ikke adferden hans. Det betyr ikke at jeg ikke tror på ofrene i saken. Jeg er fascinert av mennesker, adferden, følelsene, psykologien og jeg lurer fryktelig på hva som foregår mellom ørene på den mannen 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 28. september 2024 #3351 Del Skrevet 28. september 2024 Lill3My skrev (2 timer siden): Ser at det jeg skrev kan tolkes på en måte jeg ikke mener. Jeg har hele tiden trodd på guttene (og Ingrid) og har veldig lite sympati med Gjert. Har nulltoleranse for vold (være der fysisk eller mentalt, slag eller trusler) i alle former. Det eneste jeg prøvde på, og tydelig ikke lyktes med, var å forsøke å skjønne meg på hva som skjer inni hodet til Gjert. Lever han i en annen virkelighet hvor han har forvridd realiteten eller er han fullstendig klar over hvor ille dette er og i så fall skjønner jeg ikke hvordan han kan leve meg seg selv og heller ikke forstår jeg hvordan han våger å forbli i mediene, være aktiv trener for eliteutøvere og under hele tatt stikke seg ut . Med andre ord: jeg forstår ikke adferden hans. Det betyr ikke at jeg ikke tror på ofrene i saken. Jeg er fascinert av mennesker, adferden, følelsene, psykologien og jeg lurer fryktelig på hva som foregår mellom ørene på den mannen Jeg skjønner refleksjonene dine. Og jeg har bare et stikkord til deg: narsissisme. Hilsen en som er vokst opp med slike og møtt akkurat for mange i helsevesenet. De blir uhåndgripelige og uforståelige for oss «vanlige» fordi vi greier ikke forstå og forestille oss hvordan de greier slik du beskriver. Vi blir både fascinert og vantro, og leter derfor etter forklaringer, fordi så «dumme» kan de vel ikke være? Jo, det er nettopp det de er. Fordi de som regel mangler helt grunnleggende atferdsregulerende mekanismer vi andre har. Mangler mentaliseringsevne, selvinnsikt, og har som hovedstrategi mtp regulering å skylde på alle andre, bortforklare, minimere, gaslighte, triangulering og lynavleder, mestere i å vri på ting og forvirre folk. Det er derfor de er så farlige. Og vi som har levd med slike mennesker, og så «sett lyset», vi lukter dem på mils avstand. De avslører seg som regel for andre til slutt fordi de blir overmodige. 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 30. september 2024 #3352 Del Skrevet 30. september 2024 Jeg må bare spør. Hvorfor er det så mange her i tråden som har et stort behov for å injisere seg selv inn i Ingebrigsten saken? Flere skriver at de kjenner seg igjen, eller VET hva slags type Gjert er osv osv. Ikke for å fornærme noen, men nei, jeg tror ikke de fleste i tråden er en del av en søskenflokk hvor 3 av medlemmene er OL kandidater i friidrett. De færreste av oss har vokst opp sånn. Det er vel derfor denne familien ble så populære i utgangspunktet? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 3. oktober 2024 #3353 Del Skrevet 3. oktober 2024 Mulig ny tv-serie skulle fremstille løperbrødrene positivt, men det mangler noe på det. Skulle tro Henrik ikke kunne plassere seg lavere enn der han allerede har fremstilt seg, men: https://www.vg.no/video/309673/snakker-om-narve-gilje-nords-i-tv-serie-jakob-ble-s-jvlig-forbanna?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos2&utm_medium=dre-66fe5e1317607d75a2caf4fd&utm_campaign=overlay-main-android Klipp viser at det rakkes ned på tredjeperson (Narve), noe Henrik også på treningssamling skal ha gjort. Anklager løperbrødrene har mot sin far, gir ingen av dem rett til å rakke ned på andre, her Narve. Det kan stilles på linje med psykisk trakassering. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 3. oktober 2024 #3354 Del Skrevet 3. oktober 2024 Xstrella skrev (På 24.9.2024 den 1.17): Nå mener jeg kvinnene i denne familien. De som influencerer mest. Liva og Elisabeth. De er meget priviligerte. Men å være priveligert er jo bare positivt. De jobber hardt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 3. oktober 2024 #3355 Del Skrevet 3. oktober 2024 (endret) Gjest Bolledeig2.0 skrev (På 17.8.2022 den 13.45): Det jeg ikke skjønner, er hvorfor friidrettsforbundet uttaler seg om dette i det hele tatt. De har et slags "arbeidsgiveransvar" overfor utøverne og burde holde seg for gode til å spekulere i privatlivet til folk. Når det gjelder familie og oppdragervold, er det ikke privat! Dette er ett så stort samfunnsproblem, og vondt for 20% av norske barn og unge. Dette er en tragisk sak for alle parter. Men mest av alt for Jacob og Ingrid. Nå har eldstebror Kristoffer også gått ut å fortalt om svært brutal vold fra far. Endret 3. oktober 2024 av Sefanja 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 4. oktober 2024 #3356 Del Skrevet 4. oktober 2024 Istapp skrev (21 timer siden): Mulig ny tv-serie skulle fremstille løperbrødrene positivt, men det mangler noe på det. Skulle tro Henrik ikke kunne plassere seg lavere enn der han allerede har fremstilt seg, men: https://www.vg.no/video/309673/snakker-om-narve-gilje-nords-i-tv-serie-jakob-ble-s-jvlig-forbanna?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos2&utm_medium=dre-66fe5e1317607d75a2caf4fd&utm_campaign=overlay-main-android Klipp viser at det rakkes ned på tredjeperson (Narve), noe Henrik også på treningssamling skal ha gjort. Anklager løperbrødrene har mot sin far, gir ingen av dem rett til å rakke ned på andre, her Narve. Det kan stilles på linje med psykisk trakassering. Det klippet der Henrik gjenforteller det Narve har sagt? At Jakob ikke kommer til å stille opp mot Narve på 1500 meter igjen, men så trekker Narve seg fra 1500 rett før start.. er det den fortellingen du mener fremstiller Henrik i et dårlig lys? Da har brødrene altså ikke lov å reagere på noen utfall som kommer mot dem? Uansett hva andre sier så har de ikke lov å gjenfortelle eller le av idiotiske utsagn. For alle må jo være enige i at det Narve sa var idiotisk? Hvor dumt er det ikke å si at Jakob ikke kommer til å tørre å stille opp mot ham på 1500 meter? Det er jo hylende latterlig. Narve har kommet seg ned på jorda igjen etter forrige sesong og så får vi alle håpe han forblir der. 6 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 4. oktober 2024 #3357 Del Skrevet 4. oktober 2024 Brødrene bør ikke og skulle ikke og har ikke noe med hvem som trener Narve. Narve er ikke del av konflikten som gjelder internt i familien. Henrik har vært etter Narve hele tiden grunnet hans eget valg om hvem han ønsker å ha som trener. Et valg Narve har fullt og helt selv helt uavhengig av påstandene som foreligger. Det er respektløst av løperbrødrene og mene at Narve skal forhåndsprosedere skyld og velge bort den han ønsker som trener - ene og alene pga at løperbrødrene mener han skulle gjort det. Narve viser respekt for kompetansen Gert har som trener og har hele tiden forsøkt å holde seg borte fra den interne fam.konflikten, som faktisk ikke skal gjelde og involvere ham. Hva Narve velger å gjøre etter at en evnt rettsprosess har skjedd, er opp til Narve å bestemme. Narve har hele tiden sagt han vil vurdere dette når tiden er riktig for dette. Fint gjort av Narve og helt riktig gjort! Ingen skal dømmes på forhånd! Det mener løperbrødrene at Narve skulle gjort og det speiler bare handlings- og holdningsmåten til løperbrødrene og faktisk også til dels ledelsen i forbundet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 4. oktober 2024 #3358 Del Skrevet 4. oktober 2024 (endret) Istapp skrev (22 timer siden): Brødrene bør ikke og skulle ikke og har ikke noe med hvem som trener Narve. Narve er ikke del av konflikten som gjelder internt i familien. Henrik har vært etter Narve hele tiden grunnet hans eget valg om hvem han ønsker å ha som trener. Et valg Narve har fullt og helt selv helt uavhengig av påstandene som foreligger. Det er respektløst av løperbrødrene og mene at Narve skal forhåndsprosedere skyld og velge bort den han ønsker som trener - ene og alene pga at løperbrødrene mener han skulle gjort det. Narve viser respekt for kompetansen Gert har som trener og har hele tiden forsøkt å holde seg borte fra den interne fam.konflikten, som faktisk ikke skal gjelde og involvere ham. Hva Narve velger å gjøre etter at en evnt rettsprosess har skjedd, er opp til Narve å bestemme. Narve har hele tiden sagt han vil vurdere dette når tiden er riktig for dette. Fint gjort av Narve og helt riktig gjort! Ingen skal dømmes på forhånd! Det mener løperbrødrene at Narve skulle gjort og det speiler bare handlings- og holdningsmåten til løperbrødrene og faktisk også til dels ledelsen i forbundet. Synes du ikke det er viktigere å respektere og tro på ofrene? Mange barn og partnere trues til aldri å fortelle, og er redde for å ikke bli trodd. Derfor er det viktig å respektere og tro på de som forteller. Uavhengig av dom, er det liten tvil i en sak med fem vitner. Håper du ville trodd på egne barn eller andre du kjenner, dersom de sto fram om misbruk. Få lyver om vold i nære relasjoner. Endret 5. oktober 2024 av Tartufo 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 4. oktober 2024 #3359 Del Skrevet 4. oktober 2024 Istapp skrev (5 timer siden): Brødrene bør ikke og skulle ikke og har ikke noe med hvem som trener Narve. Narve er ikke del av konflikten som gjelder internt i familien. Henrik har vært etter Narve hele tiden grunnet hans eget valg om hvem han ønsker å ha som trener. Et valg Narve har fullt og helt selv helt uavhengig av påstandene som foreligger. Det er respektløst av løperbrødrene og mene at Narve skal forhåndsprosedere skyld og velge bort den han ønsker som trener - ene og alene pga at løperbrødrene mener han skulle gjort det. Narve viser respekt for kompetansen Gert har som trener og har hele tiden forsøkt å holde seg borte fra den interne fam.konflikten, som faktisk ikke skal gjelde og involvere ham. Hva Narve velger å gjøre etter at en evnt rettsprosess har skjedd, er opp til Narve å bestemme. Narve har hele tiden sagt han vil vurdere dette når tiden er riktig for dette. Fint gjort av Narve og helt riktig gjort! Ingen skal dømmes på forhånd! Det mener løperbrødrene at Narve skulle gjort og det speiler bare handlings- og holdningsmåten til løperbrødrene og faktisk også til dels ledelsen i forbundet. De fleste har gjennomskuet Narve og hans medhjelpere for lenge siden. Du må mene hva du vil, men dikte opp «nye sannheter», det får du ikke. Narve har ikke gjort noe annet enn å oppsøke konflikter etter brødrenes brudd med faren. Som fortjent gikk denne sesongen rett i dass for ham og jeg håper at han har lært leksa si og konsentrerer seg om jobben sin framover, som er å løpe fort. Mer bråk fra Narve håper jeg gir ham saftige konsekvenser fra forbundet. Tutten 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 4. oktober 2024 #3360 Del Skrevet 4. oktober 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå