Tough cookie Skrevet 23. september #3321 Del Skrevet 23. september Når man har så mye penger som Jakob har, er det vel bare å bestille hjemlevering med montering fra butikken, så er problemet løst? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. september #3322 Del Skrevet 23. september Pinnsvine skrev (8 timer siden): Jeg reagerte på det samme. Ikke på oppførselen til Jacob i seg selv, men hvordan hun i løpet av to ganger på femten minutter sier at Jacob er i dårlig humør og at "dette går ut over meg". Dessverre er dette et ganske vanlig mønster, der kvinner forventes å skulle ha som ekstrajobb å regulere følelsene til mennene de er sammen med eller skal kunne "ta imot" frustrasjonen og sinnet deres, og at menn på ingen måte forventes å "skjerpe seg" rundt familien sin slik kvinner gjør. Har mannen en dårlig dag, skal hele familien ha en dårlig dag Knegg. Som en kvinne svært preget til tider av PMS kan jeg bare si at hos oss er det nok samboeren min som en gang i måneden i snitt lider under at jeg ikke er hundre prosent i stand til å regulere følelsene mine og som får kjenne på min frustrasjon og sinne. Mitt inntrykk er at menn er ganske flinke til å se mellom fingrene når vi damer blir hormonelle. ikke sett serien siden jeg ikke har Prime, men siden alt som sendes er kontrollert og godkjent av brødrene tenker jeg at det de vil vise oss er hvilken vanvittig egotripp det til tider er å være toppidrettsutøvere og hvilke syke hensyn som tas (ikke gå i trapper feks). Det er jo ikke som om ikke Jacob forstår at dette setter ham i et dårlig lys. Og Elisabeth har jo også vært ute og forklart akkurat den episoden. Ikke unnskyldt. Forklart. Og PMS-meg tenker at den som ikke har vært fullstendig urimelig og teit mot partner når man hadde PMS/var syk/stressa på jobben/whatever er en helgen eller har dårlig hukommelse. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 23. september #3323 Del Skrevet 23. september (endret) HSV50 skrev (1 time siden): Knegg. Som en kvinne svært preget til tider av PMS kan jeg bare si at hos oss er det nok samboeren min som en gang i måneden i snitt lider under at jeg ikke er hundre prosent i stand til å regulere følelsene mine og som får kjenne på min frustrasjon og sinne. Mitt inntrykk er at menn er ganske flinke til å se mellom fingrene når vi damer blir hormonelle. ikke sett serien siden jeg ikke har Prime, men siden alt som sendes er kontrollert og godkjent av brødrene tenker jeg at det de vil vise oss er hvilken vanvittig egotripp det til tider er å være toppidrettsutøvere og hvilke syke hensyn som tas (ikke gå i trapper feks). Det er jo ikke som om ikke Jacob forstår at dette setter ham i et dårlig lys. Og Elisabeth har jo også vært ute og forklart akkurat den episoden. Ikke unnskyldt. Forklart. Og PMS-meg tenker at den som ikke har vært fullstendig urimelig og teit mot partner når man hadde PMS/var syk/stressa på jobben/whatever er en helgen eller har dårlig hukommelse. Hos oss går det også begge veier heldigvis. Jeg kan ha rant uka før mensen og han kan ha utbrudd i blant. Noen ganger er jeg ekstra emosjonell noen ganger han. Slik bytter vi på å være støttende🤭 Endret 23. september av Eyr 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. september #3324 Del Skrevet 23. september Selvfølgelig helt uaktuelt å se den nye serien. Mangler noe vesentlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 23. september #3325 Del Skrevet 23. september De er 24 år og venner på deres alder går fortsatt på skole og bor hjemme hos foreldre. Disse her er så priviligerte. Håper ikke andre 24 åringer sammenligner seg med dem. De lever et liv i luksus. Konene tjener fett på å influencere, mens mennene løper og drar inn inntekter der. De lever ikke et vanlig liv akkurat. Det irriterer meg at de pusher på med varer. De hadde klart seg fint uten influencer jobben, men de vil nok holde seg relevante. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 23. september #3326 Del Skrevet 23. september Xstrella skrev (1 time siden): De er 24 år og venner på deres alder går fortsatt på skole og bor hjemme hos foreldre. Disse her er så priviligerte. Håper ikke andre 24 åringer sammenligner seg med dem. De lever et liv i luksus. Konene tjener fett på å influencere, mens mennene løper og drar inn inntekter der. De lever ikke et vanlig liv akkurat. Det irriterer meg at de pusher på med varer. De hadde klart seg fint uten influencer jobben, men de vil nok holde seg relevante. De er jo ikke priviligerte i form av at rikdom bare har ramlet ned i fanget på dem. De har ofret MYE og de jobber beinhardt. Ikke helt det jeg kaller å være så veldig priviligert. Materielt sett lever de et liv i noenlunde luksus, men så legger de enormt mye arbeid i det også da. Jeg kunne sikkert veltet meg i luksus jeg også hadde jeg lagt inn like mange arbeidstimer fra jeg var ung tenåring, men har valgt frihet og fritid over jobb. Er jeg mindre privilegert av den grunn? Det er jo livsvalg man tar. 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. september #3327 Del Skrevet 23. september issoras skrev (2 minutter siden): De er jo ikke priviligerte i form av at rikdom bare har ramlet ned i fanget på dem. De har ofret MYE og de jobber beinhardt. Ikke helt det jeg kaller å være så veldig priviligert. Materielt sett lever de et liv i noenlunde luksus, men så legger de enormt mye arbeid i det også da. Jeg kunne sikkert veltet meg i luksus jeg også hadde jeg lagt inn like mange arbeidstimer fra jeg var ung tenåring, men har valgt frihet og fritid over jobb. Er jeg mindre privilegert av den grunn? Det er jo livsvalg man tar. De hadde ikke vært der hvor de er nå uten Gjert. Jakob har tatt steg etter bruddet med Gjert, men uten en far som pushet på i barndomsårene ville grunnlaget aldri ha blitt lagt for å bli verdens beste. Filip og Henrik er helt ute av dansen og klarer knapt gjennomføre et løp i dag. De må jo holde seg relevante ved å være en del av teamet til Jakob og være med i tv-serien. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg issoras Skrevet 23. september Populært innlegg #3328 Del Skrevet 23. september DelvisPresley skrev (16 minutter siden): De hadde ikke vært der hvor de er nå uten Gjert. Jakob har tatt steg etter bruddet med Gjert, men uten en far som pushet på i barndomsårene ville grunnlaget aldri ha blitt lagt for å bli verdens beste. Filip og Henrik er helt ute av dansen og klarer knapt gjennomføre et løp i dag. De må jo holde seg relevante ved å være en del av teamet til Jakob og være med i tv-serien. ... Og hva så? Ingen barn hadde eksistert uten foreldrene sine, hva er poenget ditt? Er alle verdens barn privilegerte, er det det du vil frem til? Gjert hadde jo ikke vært der han er uten barna sine han heller, på godt og vondt. Synd han måtte kødde det til for seg selv og hele familien. 28 4 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. september #3329 Del Skrevet 23. september issoras skrev (18 minutter siden): ... Og hva så? Ingen barn hadde eksistert uten foreldrene sine, hva er poenget ditt? Er alle verdens barn privilegerte, er det det du vil frem til? Gjert hadde jo ikke vært der han er uten barna sine han heller, på godt og vondt. Synd han måtte kødde det til for seg selv og hele familien. Dette. Gjert hadde ikke vært det han var uten talentfulle sønner. Og hvis det var han som var unik så hadde alle han trente blitt en ny Jakob. Men sånn er det ikke. Og ingen vet hvor brødrene hadde vært uten faren. Det er plenty idrettsutøvere som har blitt store uten en far som pisket dem rundt. Talenter trenger ikke å dyrkes fram av ivrige foreldre, selv om det helt klart er en fordel å ha støtte i familien. 17 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 23. september #3330 Del Skrevet 23. september (endret) DelvisPresley skrev (6 timer siden): De hadde ikke vært der hvor de er nå uten Gjert. Jakob har tatt steg etter bruddet med Gjert, men uten en far som pushet på i barndomsårene ville grunnlaget aldri ha blitt lagt for å bli verdens beste. Filip og Henrik er helt ute av dansen og klarer knapt gjennomføre et løp i dag. De må jo holde seg relevante ved å være en del av teamet til Jakob og være med i tv-serien. Filip og Henrik er kanskje på vei til å legge opp, men er definitivt med i dansen og har stor betydning som del av støtteapparatet til Jakob. Det sier Jakob gang på gang på gang, og det sier seg jo selv også. Endret 23. september av Capri Skrivefeil 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. september #3331 Del Skrevet 23. september Capri skrev (54 minutter siden): Filip og Henrik er kanskje på vei til å legge op, men er definitivt med i dansen og har stor betydning som del av støtteapparatet til Jakob. Det sier Jakob gang på gang på gang, og det sier seg jo selv også. Ja, noen må jo videreføre Gjerts treningsopplegg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 23. september #3332 Del Skrevet 23. september I Grosny skrev (På 15.9.2024 den 19.12): Jeg antar at oppskriften på Jacobs suksess handler litt om å være lillebroren til Henrik. Henrik har trent voldsomt og gått på noen skadesmeller. Jacob kunne trene med storebrødrene og også justere litt. Jacob hadde sannsynligvis blitt likså god med andre topptrenere. Helt enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 23. september #3333 Del Skrevet 23. september Nå mener jeg kvinnene i denne familien. De som influencerer mest. Liva og Elisabeth. De er meget priviligerte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 24. september #3334 Del Skrevet 24. september DelvisPresley skrev (7 timer siden): Ja, noen må jo videreføre Gjerts treningsopplegg! Det er vel ingen som protesterer på at Gjert har vært avgjørende i guttas suksess. Det er måten han har oppført seg som kritiseres og etterforskes. Man har ikke lov å være en tyrann uansett grunn. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 24. september #3335 Del Skrevet 24. september Xstrella skrev (8 timer siden): Nå mener jeg kvinnene i denne familien. De som influencerer mest. Liva og Elisabeth. De er meget priviligerte. Men hva bryr det deg at de er privilegerte? Forskjeller i samfunnet er og blir en realitet og ikke noe å sutre over egentlig. Og som flere har påpekt: De jobber hardt og ofrer mye for dette livet! Om ikke annet så kan det være inspirerende for andre å se opp til, at man kan nå drømmene sine ved å legge nok innsats i det. 14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 24. september #3336 Del Skrevet 24. september Xstrella skrev (8 timer siden): Nå mener jeg kvinnene i denne familien. De som influencerer mest. Liva og Elisabeth. De er meget priviligerte. Tja, de ofrer jo mye de også i form av at de har partnere som ofte ikke er hjemme, og må ta hovedbyrden ved hus og hjem. 17 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pwy90 Skrevet 24. september #3337 Del Skrevet 24. september Link til Discord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 24. september #3338 Del Skrevet 24. september Xstrella skrev (9 timer siden): Nå mener jeg kvinnene i denne familien. De som influencerer mest. Liva og Elisabeth. De er meget priviligerte. Privilegerte? Ja, alle som har god økonomi er jo på sett og vis privilegerte. Samtidig har de valgt et liv der de ikke har så mange andre valg om de vil være gift med den de har valgt å gifte seg med. De har jo gått inn i dette med åpne øyne, ingen har lurt dem til å bli sammen med en toppidrettsutøver med alt det innebærer. Det betyr jo at deres jobb er å legge til rette for partneren kan gjøre sin jobb. På godt og vondt. Jeg har selv vært den som dro lasset hjemme mens partneren min prioriterte jobb. Jeg følte meg ikke veldig privilegert, selv om vi hadde god inntekt og og jeg kunne gått hjemme og vært forsørget. For oss var det ikke en del av avtalen, det bare «ble sånn», og jeg forble ikke i det forholdet. Jeg ønsket er likestilt forhold, der jeg og mitt var like viktig. Det er noe helt annet når man går inn i det med åpne øyne og avtaler at «sånn skal våre liv være fram til karrieren din er over». Men at man er privilegert som får dra hele lasset hjemme med hus og unger, og måtte tilpasse livet og egne aktiviteter til partnerens kalender? Ikke i mine øyne. Penger er ikke alt. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 24. september #3339 Del Skrevet 24. september issoras skrev (12 timer siden): Tja, de ofrer jo mye de også i form av at de har partnere som ofte ikke er hjemme, og må ta hovedbyrden ved hus og hjem. Tull. Er da svært mange som har en partner som hverken bidrar eller drar i hus flere millioner i året, eller som bare er alene med barn. Å ha en mann som jobber mye og ikke bidrar så mye hjemme er virkelig ikke å «ofre mye». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 25. september #3340 Del Skrevet 25. september Jeg har en bitteliten følelse av at det kommer til å bli en del drama fra denne gjengen i fremtiden. Helt uten Gjert. Her er det en kombinasjon av oppblåste egoer, penger, prestisje og kjendisstatus i miksen. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå