Sefanja Skrevet 17. september #3301 Del Skrevet 17. september ValarMorghulis skrev (På 15.9.2024 den 12.14): Jadda. Jakob kom seg i mål på halvmaraton, 34. plass. Kommentarfelt bugner over av «til pass for han», «tror han er bedre enn han er», «får ringe Gjert for å få en brukbar trener til maraton» osv. Fellesnevneren? Folk på 60-70+. Heldigvis. Synes det er så rart hvordan dessertgenerasjonen(50- tallsbarna) forsvarer vold?! Det virker også som at de ikke forstår at de skriver under fullt navn på fb 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 17. september #3302 Del Skrevet 17. september Sefanja skrev (5 minutter siden): Synes det er så rart hvordan dessertgenerasjonen(50- tallsbarna) forsvarer vold?! Det virker også som at de ikke forstår at de skriver under fullt navn på fb Det er faktisk noe det nok blir mer av etter hvert - folk som opprettet brukere på sosiale medier, og som etter hvert (15-20 år etter) blir litt rørete eller faktisk demente… man kan jo håpe at terskelen for å komme seg inn på mediene og faktisk skrive blir for høy…sånn at de ikke skjemmer seg (og familien) ut 😛 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 17. september #3303 Del Skrevet 17. september Det jeg lurer på er om det er noe sannsynelig sannhet i den verbale og fysiske misshandlingen 5 av søskene beskriver , hvorfor fjerner ikke barnevernet det yngste mindreårige barnet til G og T ? Det er jo ansett som omsorgssvikt ? Selvom det kun er en forelder som utøver den uheldige adferden? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiljeDille Skrevet 17. september #3304 Del Skrevet 17. september Cyndaquil skrev (3 minutter siden): Det jeg lurer på er om det er noe sannsynelig sannhet i den verbale og fysiske misshandlingen 5 av søskene beskriver , hvorfor fjerner ikke barnevernet det yngste mindreårige barnet til G og T ? Det er jo ansett som omsorgssvikt ? Selvom det kun er en forelder som utøver den uheldige adferden? Min yngre søster ble boende i hjemme, med oppfølging og tiltak isteden. Hun ble ikke utøvd vold på, men hadde sett vår far utøve mot oss eldre. Det er ikke vold=fosterhjem. I mange tilfeller kan også enkeltsøsken fjernes, og noen få bli igjen. Hvert barn blir sett på som individuell sak. 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 17. september #3305 Del Skrevet 17. september Er det tilfeldig at NRK serien blir fjernet rett før den nye serien med guttene kommer til Prime? 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. september #3306 Del Skrevet 17. september (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): Er det tilfeldig at NRK serien blir fjernet rett før den nye serien med guttene kommer til Prime? Det har vært flere diskusjoner i Nrk om hvorvidt serien skulle fjernes eller ikke, dette pga anklagene og saken mot Gjert. https://www.nrk.no/rogaland/nrk-avpubliserer-_team-ingebrigtsen_-1.17031916 Endret 17. september av Fjugur 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 17. september #3307 Del Skrevet 17. september Cyndaquil skrev (5 timer siden): Det jeg lurer på er om det er noe sannsynelig sannhet i den verbale og fysiske misshandlingen 5 av søskene beskriver , hvorfor fjerner ikke barnevernet det yngste mindreårige barnet til G og T ? Det er jo ansett som omsorgssvikt ? Selvom det kun er en forelder som utøver den uheldige adferden? Det er ganske vanlig at de barna som ikke (beviselig) blir utsatt for omsorgssvikt får bli boende. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 17. september #3308 Del Skrevet 17. september Callisto83 skrev (3 timer siden): Er det tilfeldig at NRK serien blir fjernet rett før den nye serien med guttene kommer til Prime? Det er nok andre familiemedlemmer det er viktigere for at serien avpubliseres, enn de som er hovedpersoner i den nye serien. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ingebrigtsens-datter-ble-presset-til-a-vaere-med-pa-tv-serie/16972989/ 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 18. september #3309 Del Skrevet 18. september Andrea59 skrev (På 17.9.2024 den 8.11): Det er faktisk noe det nok blir mer av etter hvert - folk som opprettet brukere på sosiale medier, og som etter hvert (15-20 år etter) blir litt rørete eller faktisk demente… man kan jo håpe at terskelen for å komme seg inn på mediene og faktisk skrive blir for høy…sånn at de ikke skjemmer seg (og familien) ut 😛 Ja, virker som om noen ikke vet at det de skriver blir lest av veldig mange. Eller at oppfordring til vold mot barn er forbudt. Det verste var en mann som presterte å si at de andre brødrene burde fått mer juling, så de også ble like gode som Jacob 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissy33 Skrevet 18. september #3310 Del Skrevet 18. september Sefanja skrev (6 timer siden): Ja, virker som om noen ikke vet at det de skriver blir lest av veldig mange. Eller at oppfordring til vold mot barn er forbudt. Det verste var en mann som presterte å si at de andre brødrene burde fått mer juling, så de også ble like gode som Jacob Jeg tror at for noen er det slik at ønsket om at "vi" skal ta gull i mesterskap (disse menneskene inkluderer åpenbart seg selv i dette "vi", samtidig som det er "de" [samme utøver] som taper) at de godtar nesten hva som helst for at dette ønsket skal innfris. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 18. september #3311 Del Skrevet 18. september Sissy33 skrev (3 minutter siden): Jeg tror at for noen er det slik at ønsket om at "vi" skal ta gull i mesterskap (disse menneskene inkluderer åpenbart seg selv i dette "vi", samtidig som det er "de" [samme utøver] som taper) at de godtar nesten hva som helst for at dette ønsket skal innfris. Mulig du er inne på noe der. At så lenge vi får mange gullmedaljer, så spiller det ingen rolle hvorden utøverne har blitt så gode 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaiturid Skrevet 22. september #3312 Del Skrevet 22. september Ja,hva skal man si om Jacob sin oppførsel mot Elisabeth på første episode.... beklager men han begynner å ligne sin far i oppførsel i språket som vi har sett i serien. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 22. september #3313 Del Skrevet 22. september kaiturid skrev (11 timer siden): Ja,hva skal man si om Jacob sin oppførsel mot Elisabeth på første episode.... beklager men han begynner å ligne sin far i oppførsel i språket som vi har sett i serien. Jeg har ikke Prime, så har kun sett et lite klipp med en barnslig Jakob som furter over å måtte hjelpe til med noe han åpenbart synes noen andre burde gjort, og mer eller mindre nekter å hjelpe Elisabeth. Jeg ble overrasket og faktisk litt skuffet over Jakobs oppførsel. Litt overrasket og ille berørt ble han forhåpentlig selv også, når han så opptaket. Ikke veldig smart å oppføre seg sånn - og definitivt uklokt foran kamera i tillegg. Skjerpings, tenker jeg. Dette er klippet, så forhåpentligvis tok han seg sammen etterhvert og ba om unnskyldning. Elisabeth virker selvstendig, bestemt og kan snakke godt for seg, så Jakob ble jo satt på plass foran kamera og får sikkert høre det privat også. Tror neppe hun gidder å leve lenge sammen med en som opptrer som en bortskjemt drittunge når ikke alt er organisert rundt hans behov. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. september #3314 Del Skrevet 22. september Capri skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke Prime, så har kun sett et lite klipp med en barnslig Jakob som furter over å måtte hjelpe til med noe han åpenbart synes noen andre burde gjort, og mer eller mindre nekter å hjelpe Elisabeth. Jeg ble overrasket og faktisk litt skuffet over Jakobs oppførsel. Litt overrasket og ille berørt ble han forhåpentlig selv også, når han så opptaket. Ikke veldig smart å oppføre seg sånn - og definitivt uklokt foran kamera i tillegg. Skjerpings, tenker jeg. Dette er klippet, så forhåpentligvis tok han seg sammen etterhvert og ba om unnskyldning. Elisabeth virker selvstendig, bestemt og kan snakke godt for seg, så Jakob ble jo satt på plass foran kamera og får sikkert høre det privat også. Tror neppe hun gidder å leve lenge sammen med en som opptrer som en bortskjemt drittunge når ikke alt er organisert rundt hans behov. Vel, jeg har sett episoden. Han ble med å sette opp skapet. Ikke akkurat sjarmerende oppførsel, men det er jobben hans å hvile mellom treningsøktene. Helst med beina i hvilestilling. 😆 Resultatene gjør han også til mangemillionær og at familien hans kan leve et privilegert liv, tviler på at kona går fra han fordi han kan oppleves «som en bortskjemt drittunge». 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 22. september #3315 Del Skrevet 22. september (endret) Kollontaj skrev (45 minutter siden): Vel, jeg har sett episoden. Han ble med å sette opp skapet. Ikke akkurat sjarmerende oppførsel, men det er jobben hans å hvile mellom treningsøktene. Helst med beina i hvilestilling. 😆 Resultatene gjør han også til mangemillionær og at familien hans kan leve et privilegert liv, tviler på at kona går fra han fordi han kan oppleves «som en bortskjemt drittunge». Takk for svar 😊 Det var jo godt å høre at han tok seg inn og bidro til å få skapet opp og stå. Dette er nok ikke en uvanlig scene rundt forbi, montering kan være noe herk, men litt dumt å spille ut all frustrasjon foran kamera. Det så jo ikke bra ut. Jeg tror nok heller ikke at Elisabeth stikker etter kort tid, jeg mente å formidle at jeg tror ikke hun godtar hva som helst - privilegier eller ei. Han trenger nok henne like mye som hun trenger han. Endret 22. september av Capri Typo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. september #3316 Del Skrevet 22. september Capri skrev (7 minutter siden): Takk for svar 😊 Det var jo godt å høre at han tok seg inn og bidro til å få skapet opp og stå. Dette er nok ikke en uvanlig scene rundt forbi, montering kan være noe herk, men litt dumt å spille ut all frustrasjon foran kamera. Det så jo ikke bra ut. Jeg tror nok heller ikke at Elisabeth stikker etter kort tid, jeg mente å formidle at jeg tror ikke hun godtar hva som helst - privilegier eller ei. Han trenger nok henne like mye som hun trenger ham. Ja, han skryter veldig av henne i den episoden. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 22. september #3317 Del Skrevet 22. september Kollontaj skrev (50 minutter siden): Vel, jeg har sett episoden. Han ble med å sette opp skapet. Ikke akkurat sjarmerende oppførsel, men det er jobben hans å hvile mellom treningsøktene. Helst med beina i hvilestilling. 😆 Resultatene gjør han også til mangemillionær og at familien hans kan leve et privilegert liv, tviler på at kona går fra han fordi han kan oppleves «som en bortskjemt drittunge». Det er jo ganske gode muligheter for å leve privilegerte liv i Norge, uten at man trenger å dele hus med umodne menn som til forveksling ligner drittunger. Blir svært overrasket hvis ikke fru Jakob lander på denne konklusjonen etter noe tid. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 23. september #3318 Del Skrevet 23. september kaiturid skrev (På 22.9.2024 den 3.38): Ja,hva skal man si om Jacob sin oppførsel mot Elisabeth på første episode.... beklager men han begynner å ligne sin far i oppførsel i språket som vi har sett i serien. Jeg reagerte på det samme. Ikke på oppførselen til Jacob i seg selv, men hvordan hun i løpet av to ganger på femten minutter sier at Jacob er i dårlig humør og at "dette går ut over meg". Dessverre er dette et ganske vanlig mønster, der kvinner forventes å skulle ha som ekstrajobb å regulere følelsene til mennene de er sammen med eller skal kunne "ta imot" frustrasjonen og sinnet deres, og at menn på ingen måte forventes å "skjerpe seg" rundt familien sin slik kvinner gjør. Har mannen en dårlig dag, skal hele familien ha en dårlig dag 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 23. september #3319 Del Skrevet 23. september (endret) Jeg tror det er fort gjort å glemme at Jakob (og Elisabeth) så vidt er fylt 24! Ikke at det alene er en unnskyldning altså, men jeg tar meg selv i å glemme hvor unge de er. Har sansen for dem begge to, og jeg tror,også at Jakob trenger ensom henne, med ben i nesa, som gir beskjed om hvor skapet skal stå (bokstavelig talt i denne settingen, hehe!), og for meg virker han som en fyr som faktisk hører og tar til seg kritikken han får (selv om årsaken til kritikken i utgangspunktet var at han var unødvendig barnslig). Han benekter ikke at han oppfører seg litt dumt, og nettopp det, tror,og,håper jeg, kan redde forholdet (+at han forhåpentligvis også lærer og utvikler seg da). Er veldig glad for at min 24-årige meg ikke finnes på opptak for jeg tipper det er flere mindre sjarmerende episoder med en smågretten og trassig yngre versjon av meg selv.. Endret 23. september av Lill3My 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 23. september #3320 Del Skrevet 23. september Kollontaj skrev (17 timer siden): Ja, han skryter veldig av henne i den episoden. Han sa vel mer eller mindre at ting ikke hadde fungert uten henne. De har jo vært sammen siden de var veldig unge (noe de fremdeles er). Tror det er umulig for oss å sette oss inn i hvordan det er å leve med en toppidrettsutøver på hans nivå. Elisabeth vet, og hun har sagt ja til å leve det livet med han. Jeg følger henne på snap, og selv om jeg ikke kikker innom hver dag så har jeg i alle fall sett at J er "vanlig familiemann" (utenom trening 😅) når han er hjemme og ikke forbereder seg til løp. Tror nok det klippet som sirkulerer rundt er mest ment for å dra folk inn som seere 😅 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå