HSV50 Skrevet 7. august #2901 Del Skrevet 7. august Men han kameramannen som plutselig stod midt i banen og som Jacob var centimetre fra å krasje i, hva tenkte han på? Er ikke det pittelitt dårlig organisering å ha en kameramann på banen under en kvalifisering til 5000 meter i OL?? Så bilder i avisen nå som viser hvor nært det var til å gå galt for Jacob. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 7. august #2902 Del Skrevet 7. august Virket som Jakob var i godt humør selvom løpet i går ble stang ut, det var hyggelig å se😄 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 7. august #2903 Del Skrevet 7. august HSV50 skrev (33 minutter siden): Men han kameramannen som plutselig stod midt i banen og som Jacob var centimetre fra å krasje i, hva tenkte han på? Er ikke det pittelitt dårlig organisering å ha en kameramann på banen under en kvalifisering til 5000 meter i OL??dSå bilder i avisen nå som viser hvor nært det var til å gå galt for Jacob. Det er veldig vanlig å ha kamera menn, og kvinner, på banen under alle øvelser i både OL, VM, EM og NM. Det hadde blitt stusselige tv sendinger om de sto på tribunen. At denne kameramannen ble vel ivrig i tjenesten er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 7. august #2904 Del Skrevet 7. august NordreSving skrev (13 timer siden): Respekt til Jakob for innlegget på IG. Dette vant han mye på! Helt enig. I skrivende stund over 176000 likes på innlegget og tusenvis av støtte- og sympatieklæringer, viser at mange andre også er enig. Håper all støtten gir en mental energiboost til 5000 meter, og at han velger en mer ydmyk form for kommunikasjon fremover. Han er ikke Northug, og er heller ikke iskald. Han sier selv at han er ekstremt nervøs på startstreken, og da skulle man tro at nesten pinlige bråkjekke uttalelser i forkant ikke akkurat demper presset. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 7. august #2905 Del Skrevet 7. august Oida skrev (1 time siden): Det er veldig vanlig å ha kamera menn, og kvinner, på banen under alle øvelser i både OL, VM, EM og NM. Det hadde blitt stusselige tv sendinger om de sto på tribunen. At denne kameramannen ble vel ivrig i tjenesten er en annen sak. Valgte du å misforstå meg med vilje? Det er absolutt ikke vanlig at kameramenn beveger seg inn i løpefeltet i det de som løper 5000 meter suser forbi. Det var jo tydelig ut fra både reaksjonen fra de som kommenterte og Jacob sitt intervju etterpå. Jeg er klar over at det er kamerafolk på banen og at det skjer mye mer enn en 5000-meter på stadion. Men det er virkelig en tabbe at kameramenn plutselig vandrer inn akkurat i det feltet løper forbi. Noen bommet heftig i koordineringen. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 7. august #2906 Del Skrevet 7. august Capri skrev (31 minutter siden): Helt enig. I skrivende stund over 176000 likes på innlegget og tusenvis av støtte- og sympatieklæringer, viser at mange andre også er enig. Håper all støtten gir en mental energiboost til 5000 meter, og at han velger en mer ydmyk form for kommunikasjon fremover. Han er ikke Northug, og er heller ikke iskald. Han sier selv at han er ekstremt nervøs på startstreken, og da skulle man tro at nesten pinlige bråkjekke uttalelser i forkant ikke akkurat demper presset. Han var absolutt ikke brautende da han ble spurt om mulighetene sine i finalen i alle fall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 7. august #2907 Del Skrevet 7. august HSV50 skrev (1 time siden): Han var absolutt ikke brautende da han ble spurt om mulighetene sine i finalen i alle fall. Jeg skriver ikke eller mener ikke at han er brautende, og forstår også at han noen ganger sier ting han ikke mener så alvorlig og blir sitert ekstremt spissformulert. På ig nå mer enn 188000 likes på siste innlegg, høyt engasjement og antall følgere stiger jevnt og trutt. Så der har han hatt suksess siste døgnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 7. august #2908 Del Skrevet 7. august Capri skrev (28 minutter siden): Jeg skriver ikke eller mener ikke at han er brautende, og forstår også at han noen ganger sier ting han ikke mener så alvorlig og blir sitert ekstremt spissformulert. På ig nå mer enn 188000 likes på siste innlegg, høyt engasjement og antall følgere stiger jevnt og trutt. Så der har han hatt suksess siste døgnet. Forstod det altså. Og er jo enig i at han kan være ganske brautende og arrogant. Men jeg synes jo det er litt av sjarmen hans - den vanvittige selvtilliten og troen på seg selv. Samtidig som han har glimt i øyet og et smil på lur. Men ja. Det skader ikke å legge seg litt flat når man ikke lykkes. Synes instaposten hans var veldig fin. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 7. august #2909 Del Skrevet 7. august Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 7. august #2910 Del Skrevet 7. august Rainstorm2.0 skrev (21 timer siden): Jeg har tolket stikkene mellom Kerr og Jakob som "friendly banter", erting, terging, å konkurrere. Ikke nedlatende. Begge vet jo at den andre er i verdenseliten, og det går begge veier. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dR4ylB/ingebrigtsen-rivalen-om-ordkrigen-mangel-paa-respekt Det ser ikke ut til at Kerr er enig med deg. Han har følt det som «mangel på respekt» spesielt etter VM seieren. Interessant å se at han påpeker at friidrett og løping egentlig er en «gentleman’s sport». 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 8. august #2911 Del Skrevet 8. august Tobias Grønnstad gir skryt til gutta for mental hjelp før OL ser jeg. https://www.nrk.no/ol/ol-i-paris-2024_-tobias-gronstad-til-semifinale-pa-800-meter-1.16994853 Gøy med en nordmann til som gjør det bra! 👏🏼🇳🇴 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen-Oslo Skrevet 8. august #2912 Del Skrevet 8. august (endret) HSV50 skrev (På 2.8.2024 den 16.34): Jeg kjenner jeg blir litt skuffet over Narve om det stemmer det som står om at han har sagt «beat my countryman» til Kerr. Det stemmer litt for dårlig med dette å forsøke å holde konfliktnivået nede. Narve burde konsentrere seg om å bli bedre og slå Jacob selv. Dette er en individuell idrett, så det er fair å slå en landsmann. Men å ønske at en landsmann skal slås av en på er annet landslag…. Heier enda på Jacob og Narve. Men synes Narve bør slutte med sånne sleivspark og fokusere på å konkurrere i stedet. Slå Jacob på banen i stedet for å lange ut etter ham utenfor. . Endret 15. oktober av Fantorangen-Oslo 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 8. august #2913 Del Skrevet 8. august Fantorangen-Oslo skrev (22 minutter siden): Vi så en litt mere ærlig og ydmyk uttalelse fra J et par timer etter finalen, og en litt mere realistisk uttalelse enn den forklaringen fra i fjor da han ble nr 2 og svarte at han var syk. Det er disrespect til de andre finalistene som kom bak han å si "sorry guys, men jeg er syk", så havner du på 2.plass. Alle finalistene har trent beinhardt for å få en plass i VM, EM, og spesielt OL. Kanskje den kollektive reaksjonen fra de andre etter løpet og har noe med dette å gjøre og, hvem vet. Egentlig noe herlig rått over forsøket på å gå i front fra start, og tryne. J fikk et par pluss av meg for forsøket, kan i allfall ikke beskylde han for å løpe feigt. Så tror jeg idrettsforbundet jobber på bakrommet med å gjøre forholdet mellom Ingebrigtsen og Nordås bedre. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 8. august #2914 Del Skrevet 8. august Svar til Fantorangen, gadd bare ikke å sitere, blir så sykt lange innlegg av det. Nå har vel Narve i etterkant sagt at han ble feilsitert og at det han mente var skryt til Kerr og ikke sagt for å disse Jacob, så akkurat det er det jo liten vits å diskutere. Der var det pressen som gjorde sitt ytterste for å generere klikk. Trist nok. Noe jeg også tok forbehold i det jeg skrev. Ellers er det egentlig dumt av oss å forsøke å tolke, mene og tro hva Narve og Jacob mener om hvorfor de er som de er. Jacob har vel gitt intervjuer om hvorfor han er som han er og jeg begriper ikke hvorfor vi skal gjøre dette til en popularitetskonkurranse der man må fremstå ydmyk og happysnappy for at noen skal unne dem suksess. Jacob springer sykt fort. En del av det er å psyke seg selv opp og ha troen på egne evner. Som Tobias Grønnestad sa han hadde lært på treningsleir med brødrene: det tekniske kan være på plass, men man må ha det i hodet også. Man må tro at man får det til, at man er nøyaktig SÅ god. Og da blir det litt rart om han skal høre på «folket» som mener han må være litt mindre selvgod og litt mer ydmyk. Hockey som vant legger alt i hendene på den guden han tror på, Jacob tror på seg selv. Man velger selv den strategien som virker. Om det er «jeg er faen meg best og kan klare å slå alle her» eller «Gud er med meg og vil hjelpe meg å vinne» spiller egentlig ingen trille. Selv om det for meg som agnostiker virker det mer logisk å tro på seg selv enn en usynlig mann i himmelen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 8. august #2915 Del Skrevet 8. august Apis skrev (2 minutter siden): Egentlig noe herlig rått over forsøket på å gå i front fra start, og tryne. J fikk et par pluss av meg for forsøket, kan i allfall ikke beskylde han for å løpe feigt. Så tror jeg idrettsforbundet jobber på bakrommet med å gjøre forholdet mellom Ingebrigtsen og Nordås bedre. Jeg håper de gjør det og at de får det til. Narve har jo sagt at han forstår at Gjert ikke får akkreditering slik tingene er. (Og det er jo ikke bare Norge som er strenge der, var vel USA som sendte hjem en trener etter å ha funnet ut han er anklaget for seksuelle overgrep eller noe sånn?). Men Svela bør jo få beskjed om å roe seg, han gjør Narve en bjørnetjeneste med sine utspill i media, om de er aldri så godt ment. Så tror de bør jobbe litt med forholdet mellom Jacob og Svela også… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen-Oslo Skrevet 8. august #2916 Del Skrevet 8. august (endret) Apis skrev (På 8.8.2024 den 16.24): Egentlig noe herlig rått over forsøket på å gå i front fra start, og tryne. J fikk et par pluss av meg for forsøket, kan i allfall ikke beskylde han for å løpe feigt. Så tror jeg idrettsforbundet jobber på bakrommet med å gjøre forholdet mellom Ingebrigtsen og Nordås bedre. . Endret 15. oktober av Fantorangen-Oslo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiews Skrevet 8. august #2917 Del Skrevet 8. august (endret) Fantorangen-Oslo skrev (21 timer siden): Det har k a n s k j e noe med at Jacob tydelig har vist en arrogant side av seg overfor de andre utøverne og spesielt da Kerr det siste året. I et intervju med TV2 etter 1500 m heat sier Jacob om Kerr "Var han her da?" og reporter blir litt satt ut og sier "hæ?" og Jacob svarer på nytt "Jeg så han ikke jeg, gjorde du?!". Etter finalen ser vi tydelig at de fleste finalistene viste oppriktig glede over at Hocker, Kerr og Nuguse kom på pallen. Det virket nesten som om de frydet seg litt av at Jacob ikke havnet der han selv trodde, samtidig som det virket som kollektiv glede blant medfinalistene mens Jacob gikk og stirret på tavla. Det samme kan ikke sies om Jacob da han sjelden shaker hands og eller viser oppriktig glede til de andre. Han var rask med å jekke seg ned i intervju og på X etter finalen, men jeg t r o r han skjønte at han måtte det for å ikke tape ansikt helt fordi han nettopp har vært litt big mouth til de andre. Nå er ikke han den første toppidrettsutøveren som kan være arrogant og "flåsete". Vi har sett utøvere som både Northug, Ibrahimovic og haugevis andre, men i friidretten er mange konservative og gjør ikke altfor mye ut av seg. Vi husker også Bolt, en fargerik person, men heller mye mere positivitet, latter og glede mellom seg og sine konkurrenter. Jeg reagerte som deg på den "usympatiske" (og lite sportslige uttalelsen til Narve, men det ble tydeliggjort mere etterpå hva han mente med uttalelsen og da forsto jeg litt mere. Vi så en litt mere ærlig og ydmyk uttalelse fra J et par timer etter finalen, og en litt mere realistisk uttalelse enn den forklaringen fra i fjor da han ble nr 2 og svarte at han var syk. Det er disrespect til de andre finalistene som kom bak han å si "sorry guys, men jeg er syk", så havner du på 2.plass. Alle finalistene har trent beinhardt for å få en plass i VM, EM, og spesielt OL. Kanskje den kollektive reaksjonen fra de andre etter løpet og har noe med dette å gjøre og, hvem vet. Jeg synes Josh Kerr virker litt oppblåst noen ganger, spesielt da han kom ut på banen nå i det siste løpet. Han er noen ganger raskt ute med å kritisere Jakob, så jeg tenker at det går begge veier. Narve virker sympatisk, men å si - du kan slå landsmannen min- til en konkurrent er veldig merkelig, uansett hvordan han mente det. Endret 9. august av Wiews lagt til 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen-Oslo Skrevet 8. august #2918 Del Skrevet 8. august (endret) HSV50 skrev (På 8.8.2024 den 16.27): Svar til Fantorangen, gadd bare ikke å sitere, blir så sykt lange innlegg av det. Nå har vel Narve i etterkant sagt at han ble feilsitert og at det han mente var skryt til Kerr og ikke sagt for å disse Jacob, så akkurat det er det jo liten vits å diskutere. Der var det pressen som gjorde sitt ytterste for å generere klikk. Trist nok. Noe jeg også tok forbehold i det jeg skrev. Ellers er det egentlig dumt av oss å forsøke å tolke, mene og tro hva Narve og Jacob mener om hvorfor de er som de er. Jacob har vel gitt intervjuer om hvorfor han er som han er og jeg begriper ikke hvorfor vi skal gjøre dette til en popularitetskonkurranse der man må fremstå ydmyk og happysnappy for at noen skal unne dem suksess. Jacob springer sykt fort. En del av det er å psyke seg selv opp og ha troen på egne evner. Som Tobias Grønnestad sa han hadde lært på treningsleir med brødrene: det tekniske kan være på plass, men man må ha det i hodet også. Man må tro at man får det til, at man er nøyaktig SÅ god. Og da blir det litt rart om han skal høre på «folket» som mener han må være litt mindre selvgod og litt mer ydmyk. Hockey som vant legger alt i hendene på den guden han tror på, Jacob tror på seg selv. Man velger selv den strategien som virker. Om det er «jeg er faen meg best og kan klare å slå alle her» eller «Gud er med meg og vil hjelpe meg å vinne» spiller egentlig ingen trille. Selv om det for meg som agnostiker virker det mer logisk å tro på seg selv enn en usynlig mann i himmelen. . Endret 15. oktober av Fantorangen-Oslo 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen-Oslo Skrevet 8. august #2919 Del Skrevet 8. august (endret) Wiews skrev (På 8.8.2024 den 16.40): Jeg synes Josh Kerr virker litt oppblåst noen ganger, spesielt da han kom ut på banen nå i det siste løpet. Han er noen ganger raskt ute med å kritisere Jakob, så jeg tenker at det går begge veier. Narve virker veldig sympatisk, men å si - du kan slå landsmannen min- til en konkurrent er veldig merkelig, uansett hvordan han mente det. . Endret 15. oktober av Fantorangen-Oslo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 8. august #2920 Del Skrevet 8. august NordreSving skrev (På 28.10.2023 den 13.42): Dette er forøvrig et godt eksempel på innlegg som har liten relevans for diskusjonen om denne saken. Her tar du deg store friheter og går så langt som å fjerndiagnostisere et menneske basert på egen magefølelse. Skråsikkerheten din på 100% sikkerhet ser ut til å begrunnes ut fra egne erfaringer og en stoisk tro på at du er i stand til å bedømme folk på «lang avstand». Leser du forskning? Vold i nære relasjoner blir underrapportert, nettopp fordi det er familie. Jeg tror 100% på påstandene om far. Mange som blir utsatt for vold tørr ikke å si ifra før de er sterk nok! Her skal vi vise støtte! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå