Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Amagad!!!  Narve mente nok at Kerr er så god at han KAN klare å slå Jakob, noe som gjør at det KAN bli en spennende 1500 meter fordi det ikke bare blir en «walk in the park» for Jakob siden Kerr er så god. Men selvfølgelig skal det også tolkes i verste mening…

Heia Jakob og Narve🇳🇴

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

keops skrev (4 timer siden):

Når det gjelder å stille opp for søsken: både Jakob og de andre satt vel rolig i båten i flere år når det gjaldt hvordan Gjert skal ha behandlet de yngre. Jeg synes det blir for søkt å kreve at Narve skal vise forståelse for denne familiefeide når vi ikke engang vet hva som har skjedd. Veldig mange som har problemer av alvorlig mindre alvorlig art, hvis vi skal hensynta denne familien noe mer enn det som har blitt gjort hittil så ender det vel med at vi ikke kan sende noe lag til neste mesterskap. 

Her er du på jordet… Jakob er 3.yngst og når faren utagerte på en av de yngre, så brøt de tvert med han.

De fleste vet nok om hva som har skjedd (kommet fram i media) til at Narve også vet. Han viste det nok (som mange i nærområdet) hva som hadde skjedd med en av de yngre.

Brødrene hadde nok godtatt det for lenge, men når det gikk ut over andre enn de, så kom reaksjonen fra brødrene. En trener kan ikke være fysisk med utøverens sine (ei heller egne barn).

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (5 timer siden):

Uansett hvordan han har sagt det er det en teit kommentar. Hvis den kun var ment som skryt kunne han heller sagt «wow, du er rå i dag» eller noe sånt.

Unødvendig å komme med sånne stikk og kommentarer altså, spesielt når han har sagt han vil ha ro…

helt enig

Capri skrev (5 timer siden):

Nå hadde han jo nettopp uttalt at han ønsker full fokus på egne prestasjoner og ingenting annet. Snakk om å tråkke i salaten.

han fremstår helt sykelig opphengt i Jacob og hatet mot ham 😟 Han ødelegger jo bare for seg selv ved å konstant slenge med leppa om andre. 

Mrs Kaizer skrev (3 timer siden):

Amagad!!!  Narve mente nok at Kerr er så god at han KAN klare å slå Jakob, noe som gjør at det KAN bli en spennende 1500 meter fordi det ikke bare blir en «walk in the park» for Jakob siden Kerr er så god. Men selvfølgelig skal det også tolkes i verste mening…

Heia Jakob og Narve🇳🇴

Når han så presiserer at «det ser lovende ut» så fremstår det da virkelig som om han håper Kerr slår Jacob…

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thalis skrev (24 minutter siden):

Her er du på jordet… Jakob er 3.yngst og når faren utagerte på en av de yngre, så brøt de tvert med han.

De fleste vet nok om hva som har skjedd (kommet fram i media) til at Narve også vet. Han viste det nok (som mange i nærområdet) hva som hadde skjedd med en av de yngre.

Brødrene hadde nok godtatt det for lenge, men når det gikk ut over andre enn de, så kom reaksjonen fra brødrene. En trener kan ikke være fysisk med utøverens sine (ei heller egne barn).

Guttene var tre som trente og stod sammen. Søsteren var en alene. Det var nok lettere for guttene å tåle det, siden de ikke var alene. Det har kanskje litt med hva gutter «skal tåle». Så skjedde det en veldig konkret hendelse som førte til bruddet, og at brødrene forstod at det ikke er normal oppdragelse eller trening å gjøre sånn mot barna sine. Så ble det brudd med Gjert som trener. De brøt jo ikke med ham som far. Tvert i mot sa de at det var for at Gjert skulle kunne bruke tiden sin på farsrollen. 

Det valgte han vekk. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (29 minutter siden):

helt enig

han fremstår helt sykelig opphengt i Jacob og hatet mot ham 😟 Han ødelegger jo bare for seg selv ved å konstant slenge med leppa om andre. 

Når han så presiserer at «det ser lovende ut» så fremstår det da virkelig som om han håper Kerr slår Jacob…

Eller at det ser lovende ut for at det kan bli en spennende 1500 meter…?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thalis skrev (4 timer siden):

Gjorde de egentlig det? 

Gjert er tiltalt for vold i nære relasjoner mot ett av barna i perioden 2018 til 2022, eller som bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen sier:

– Tiltalen gjelder en av mine mest sårbare klienter. Det er alvorlige hendelser over mange år, der klienten forklarer å ha levd i et regime. I dag er klienten glad for å bli trodd, sier hun.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (3 timer siden):

Gjorde de egentlig det? 

Gjert er tiltalt for vold i nære relasjoner mot ett av barna i perioden 2018 til 2022, eller som bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen sier:

– Tiltalen gjelder en av mine mest sårbare klienter. Det er alvorlige hendelser over mange år, der klienten forklarer å ha levd i et regime. I dag er klienten glad for å bli trodd, sier hun.

Jepp, alvorlige hendelser over mange år står det. Så hvis det stemmer så har vel kanskje lillesøster mer grunn til å føle seg sviktet, av mange, enn disse løperne som har sånn problem med å møte på enkelte kolleger i forbifarten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (7 timer siden):

Mye når det gjelder Narve Vs Jakob vs friidrettforbundet har jeg tenkt er media som hauser opp og og lite poeng å engasjere seg i. Men dette!! Nå snur de ?? Plutselig var den en akredering til?? De som er såååå vanskelig å få tak i. Altså jeg har ikke ord, det idrettsforbundet har virkelig en jobb og gjøre innad til høsten. Kanskje på tide med noen nye hoder? Hvordan er dette å legge tilrette for medalje når ting blir bestemt dager før 1500 meter finale?? Helt på tryne 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 30.7.2024 den 20.01):

hvor får du det fra at Narve får ødelagt sitt livs sjanse fordi «treneren, som ikke en gang skal være til stede, muligens har oppført seg kritikkverdig i fortiden»? 

Har du fremdeles ikke forstått at det ikke er slik at alle, bortsett fra Narve, får med seg en personlig hjelper??? Det er hauger av utøvere som deltar i OL som ikke har med seg en personlig hjelper! Det er IKKE slik at man straffer Narve fordi Gjert er treneren hans. 

Saken er den at man får vesentlig færre akkrediteringer for trenere, personlige trenere og støtteapparat enn det er utøvere. Så da gjør man prioriteringer. Man prioriterer trenere som trener mer enn en utøver. Man prioriterer trenere som har en jobb å gjøre under selve øvelsen - feks håndballtrenere - de MÅ jo være der. Osv, osv. i utgangspunktet skulle ikke Jacob ha med noen heller. Så skjedde det et eller annet som gjorde at de fikk en tilgjengelig akkreditering, og så valgte de å gi den til Jacob fordi Jacob har høyest ranking. Som er en fair vurdering. De gir den der de tenker den betyr mest. De gir den til Fillip, ikke til Henrik, selv om Henrik vel er hovedtrener for Jacob. Som kan spekulere i er fordi det vil være minst konfliktfylt i forhold til Narve med den historien som er der. 

Ikke på noe som helst tidspunkt er det noe som tyder på at dette gjøres for å straffe Narve eller frata ham muligheten til å vinne gull. Man må være forbanna konspiratorisk for å tro at Olympiatoppen sender Narve til OL med ønske om at han skal  mislykkes!

og jeg heier like mye på Narve som på Jacob. Han må vel bli like flink eller bedre. Heia Norge!

Ser ut som de mange, og lange, forklaringene du har gitt meg på at jeg tar feil på alle nivå når det gjelder akkrediteringsproblematikken i OL faller litt igjennom i lys av de siste begivenheter.

Ser ut til at jeg hadde 100% rett i at hvis forbundet virkelig ville så kunne de ha lettet situasjonen for Narve for lenge siden.

Nå har de altså tatt til vettet og akkreditert Svela på lik linje med FI. Det spørs bare om det er for sent.

Uverdig av mange det som har skjedd rundt denne saken, dette må få konsekvenser etter OL.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok brødrene man bør klandre for det faren har gjort. Heeeelt klart. Shame om them! De burde grepet inn for lenge siden! Tenk at de har tillatt faren å gjøre dette. De var nok egoistiske siden Gjert er Verdens Beste Trener. 

Og så fint at Narve har fått med seg Svela. Det er hele sikkert sant at Idrettsforbundet har løyet hele tiden tidligere. Det er nok en diger konspirasjon mot Narve. Og jeg tipper det er brødrene sin skyld, det også. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (26 minutter siden):

Ja det er nok brødrene man bør klandre for det faren har gjort. Heeeelt klart. Shame om them! De burde grepet inn for lenge siden! Tenk at de har tillatt faren å gjøre dette. De var nok egoistiske siden Gjert er Verdens Beste Trener. 

Og så fint at Narve har fått med seg Svela. Det er hele sikkert sant at Idrettsforbundet har løyet hele tiden tidligere. Det er nok en diger konspirasjon mot Narve. Og jeg tipper det er brødrene sin skyld, det også. 

Det holder lenge å klandre brødrene for det de eventuelt har gjort selv. Vi har alle et selvstendig ansvar for hvordan vi velger å handle, holder ikke å avfeie all kritikk med at de er fritatt fra normale krav grunnet oppvekst.

Så får Gjert stå for hva han eventuelt har gjort. 

Ja, de burde nok ha grepet inn tidligere, enig med deg i det. 

Og ja, det ser ut til at ledelsen i forbundet HAR løyet, alternativt sterkt overdrevet hvor vanskelig det er å skaffe bedre vilkår for de som ikke er inne i varmen fra disse brødrene.

Jeg tror det skyldes dette ja-menneske fenomenet du tidligere hånet meg for.

Du prøver å latterliggjøre situasjonen fortsatt. Er sikkert kjipt å innrømme at man tar feil.

Uansett: heia Narve i semien, dette kan gå veien 🎉🎉

Endret av keops
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HSV50 skrev (23 timer siden):

Jeg kom ikke inn i denne tråden før relativt nylig. Husker ikke når. Fordi jeg reagerer så sykt på kommentarfeltene.- De rant over av hat og drittslenging mot brødrene. Jeg reagerer like negativt på hets mot Narve. Som det etter hvert også er en del av den senere tid, dessverre. Og Narve ser ut til å takle dette mediekjøret vesentlig dårligere enn Jacob. Pressen burde la dette ligge og ikke fyre opp ved å kontakte Narve og folkene rundt ham. Narve har jo sagt rett ut at han ikke ønsker denne diskusjonen før OL, at det må evalueres i etterkant. Til og med Gjert har jo holdt kjeft nå. Men pressen trenger jo klikk. 🙄

Nå skal snart guttene i ilden, jeg skal se begge løpene og håper på to norske i finalen. Narve fikk jo et ræv heat, men har heldigvis en sjanse til om det ikke går veien klokka 11:10. Heia Narve, heia Jacob, heia Norge 🇳🇴

Må si jeg ikke skjønner ditt reaksjonsmønster. Du skriver "jeg reagerer så sykt på kommentarfeltene. De rant  over av hat og drittslenging mot brødrene. Jeg reagerer like negativt på hets mot Narve".

Men det er kanskje ikke "drittslenging" når du skriver "Narve hevder seg mobbet". Eller at Per Svela "sutrer" når han sier fra om hva han mener om behandlingen kompisen får av Friidrettsforbundet? Hva med et stort antall av de siste innleggene i denne tråden, hvor en uskyldig ordveksling mellom to konkurrenter blir tolket i værste mening? Ikke noe "drittslenging" du reagerte på der? For det er klart "Du kan slå" og at det blir et spennende løp betyr jo helt klart at Narve Gilje Nordås ber Kerr om å slå Jakob Ingebrigtsen.

Jeg kan ikke se at du "har reagert negativt" på støyen rundt precamp før OL. Hvor Narve Gilje Nordås får beskjed om at det er kun de med akkreditering til OL som får delta. Noe som betyr at Per Svela ikke kan bli med. Han velger derfor å ta forberedelsene til OL hjemme. Mens Jakob Ingebrigtsen fikk med bror Henrik, som meg bekjent ikke har akkreditering til OL. Men det er klart Narve Gilje Nordås "hevder seg jo bare mobbet og forskjellsbehandlet". Ikke noe å "reagerer negativt" på dette.

Du mener også at "pressen bør la dette ligge". Men kanskje var det NRKs spørsmål til Narve Gilje Nordås om precamp som gjorde at Friidrettsforbundet på mirakuløst vis plutselig hadde en akkreditering til Per Svela. 

Men det er jo bare Narve Gilje Nordås og Per Svela som sutrer og gjør livet surt for Jakob Ingebrigtsen. Eller?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, keops said:

Jepp, alvorlige hendelser over mange år står det. Så hvis det stemmer så har vel kanskje lillesøster mer grunn til å føle seg sviktet, av mange, enn disse løperne som har sånn problem med å møte på enkelte kolleger i forbifarten.

Det var vel en litt alvorligere hendelse i forkant av bruddet som fikk det hele til å renne over. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (26 minutter siden):

Det var vel en litt alvorligere hendelse i forkant av bruddet som fikk det hele til å renne over. 

Ja, og så startet utfrysing av kollega fordi han takket nei til å trene med dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke lest, eller sett noe intervju med Narve der han sier noe sånt.

Hva vet vi egentlig om hvilken situasjon Narve står i? At han, eller er andre, ikke skriver kronikker i avisene om hvilke utfordringer livet har bydd på betyr jo ikke at alt har gått på skinner. Så tenker jeg at han har langt bedre grunnlag for å ha et godt/dårlig forhold til Jakob enn noen av oss andre her. Han har jo trent med dem over tid og kjenner dem vel en del. Det er jo mulig at han rett og slett ikke liker Jakob, og at han har gode grunner for det.

Når det gjelder å stille opp for søsken: både Jakob og de andre satt vel rolig i båten i flere år når det gjaldt hvordan Gjert skal ha behandlet de yngre. Jeg synes det blir for søkt å kreve at Narve skal vise forståelse for denne familiefeide når vi ikke engang vet hva som har skjedd. Veldig mange som har problemer av alvorlig mindre alvorlig art, hvis vi skal hensynta denne familien noe mer enn det som har blitt gjort hittil så ender det vel med at vi ikke kan sende noe lag til neste mesterskap. 

keops skrev (6 timer siden):

Du går langt over streken. Du vet vel ikke mer enn andre om hvilken støtte som er gitt mellom søsknene og for den del fra mor til barna. Greit nok at du misliker løperbrødrene sterkt, men det får være grenser. 

Samtidig som du uttaler deg skråsikkert om «lillesøster» og brødrene som satt rolig i båten i årevis skriver du at «Hva vet vi om hvilken situasjon Narve står i?» Det vi vet om ulike situasjoner er det som er omtalt og offentliggjort i media. Dette gjelder både Narve og ingebrigstenbarna.  

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (2 timer siden):

Du går langt over streken. Du vet vel ikke mer enn andre om hvilken støtte som er gitt mellom søsknene og for den del fra mor til barna. Greit nok at du misliker løperbrødrene sterkt, men det får være grenser. 

Samtidig som du uttaler deg skråsikkert om «lillesøster» og brødrene som satt rolig i båten i årevis skriver du at «Hva vet vi om hvilken situasjon Narve står i?» Det vi vet om ulike situasjoner er det som er omtalt og offentliggjort i media. Dette gjelder både Narve og ingebrigstenbarna.  

Vi vet mindre om situasjonen til de som ikke har skrevet kronikker og publisert offentlig. Skulle ikke være så vanskelig å skjønne det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (53 minutter siden):

Vi vet mindre om situasjonen til de som ikke har skrevet kronikker og publisert offentlig. Skulle ikke være så vanskelig å skjønne det.

Mitt poeng skulle heller ikke være så vanskelig å forstå. Du spekulerer og kommer med beskyldninger om ting du ikke har peiling på. Det er å gå langt over streken. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (8 timer siden):

Hvem er det du svarer her? Det er mer redelig om du faktisk siterer innlegg der dette er uttrykt. 

Du må gjerne grine på nesen over at jeg bruker begrepet stråmann, men det er jo det du gjør. Det er en relativt ufin og feig måte å debattere på. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...