VitaSana Skrevet 2. august #2761 Del Skrevet 2. august NordreSving skrev (17 timer siden): Like fullt er det en helt vanlig felle å gå i. Uten sammenlikning forøvrig så er det mange influencere som bruker dette aktivt for å knytte følgerne tettere til seg, og det funker. Det er derfor mange følgere går av skaftet når influenceren får kritikk. Når man blir for ensidig og for følelsesmessig engasjert i en for seg fremmed person er det viktig å være det seg bevisst. Det er bare å ta en titt på tråden og se hva som skjedde da brødrene stod frem med sin historie. Det flommet over av folk som hadde erfaring og ble en voldsom polarisering, noe som farger tråden fortsatt. Og med all mulig respekt, det er en viss forskjell på egenerfaring og det man lærer i terapi og det å ha en faktisk kunnskap gjennom studier slik som psykologer har. Hele saken er stygg og gjøres ikke bedre av denne tråden. Det er mange mennesker som lider på begge sider. Å diskutere dette så sort hvitt som noen gjør her gir grunn til å mistenke at folk ikke greier å ha distanse til saken. Nå vet du jo ikke hva jeg har studert selv om det ikke er viktig i en slik debatt. Jeg har heller aldri sagt at "barna" har vært utsatt for vold i nære relasjoner. Det jeg reagerer på er at flere i tråden har brukt vanlige reaksjoner på det som "bevis" på at det ikke har foregått. Mange i tråden har vært ganske nådeløse i forhold til å dømme de. Å vite noe om hva som er relativt vanlige reaksjoner i slike tilfeller trenger man ikke å ha en eksamen for å si, uansett hvilke symptomer man snakker om. Ingen ville heller sagt at f.eks. influensasymptomer viser at noen ikke har influensa, selv om symptomene kan komme av noe annet. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 2. august #2762 Del Skrevet 2. august HSV50 skrev (19 timer siden): det er godt å se at du nå ser det jeg har sagt hele tiden - man skal tro på folk som forteller om mobbing og annen uakseptabel oppførsel. Man skal ikke mene noe om det er en kontekst som gjør at det var akseptabelt. Man skal ta det på alvor og sette inn tiltak for å hjelpe og beskytte dem det gjelder. Som Ingebrigtsen-brødrene, når de fortelle rom fysisk og psykisk vold fra sin far…. Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke synes at Henrik sin oppførsel var ok. Og bevisst provosert med å slå tvil og kreve bevis og dom. Og det er fint å se at du forsvarer Narve på samme måte som jeg forsvarer Jacob. Registrerer at det nå loves full gjennomgang og oppfølging av Narve. Som er bra. Som jeg har sagt hele tiden, jeg heier like mye på Narve som på Jacob. Heia Norge! Når det er sagt - jeg synes fremdeles det er riktig at Fillip fikk akkreditering og ikke Svela. Og jeg synes det er helt riktig at Gjert ikke får akkreditering. Og helt riktig at de sendte Fillip og ikke Henrik, når de skulle sende en hjelper for Jacob. Hæ?! Tuller du? Dette må være noe av det mest absurde jeg har lest på KG, og det sier ikke lite. "Det er godt å se at du nå ser det jeg har sagt hele tiden - man skal tro på folk som forteller om mobbing og annen uakseptabel oppførsel". Nå har jeg aldri uttalt at jeg ikke "tror på folk" som forteller om mobbing, så her bommer du grovt. Om du sikter til "Ingebrigtsen-brødrene", som forøvrig skrives uten bindestrek, så bommer du enda grovere. I et av de første innleggene i denne tråden poengterte jeg at jeg synes situasjonen til brødrene Ingebrigtsen og familien bare er trist. Det må være vanskelig og leit for begge sider i denne konflikten. Jeg håper de får hjelp om de ønsker det. Jeg poengterte også at dette ikke gir fripass til ugrei oppførsel mot lagkamerat. Det må være mulig å oppføre seg som voksne mennesker og respektere hverandre. Tidlig i denne tråden ble det også snakket om "team Ingebrigtsen og team Narve". Noe du også på et vis driver med. Jeg kan gjerne repetere meg selv. Jeg hører ikke til noe team. Grunnen til at jeg har engasjert meg i denne diskusjonen er at jeg synes Narve Gilje Nordås får en kritikkverdig behandling. Da i hovedsak av Friidrettsforbundet. Jeg nevnte i et tidligere innlegg at jeg sliter med å ta deg seriøst. Den står virkelig etter dette innlegget ditt med ville påstander. Behendig å bruke "og bevisst provoserer" når du plutselig oppdager at du motsier deg selv, som er blitt påpekt av flere av dine meningsmotstandere. Men jeg skjønner jo at du må ha forklaringene klare når du konstant møter deg selv i døren. Jeg spurte deg om du drev å trollet, men fikk ingen svar på dette. For din del håper jeg nesten det er det du driver med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 2. august #2763 Del Skrevet 2. august HSV50 skrev (9 timer siden): Narve hadde forøvrig en fin pressekonferanse og der var tydelig at det var soloutspill fra Svela og at Narve egentlig ikke hadde ønsket den diskusjonen nå i forkant av OL. Og han svarte forøvrig også fint mht at ikke Gjert får akkreditering: Når til og med Narve forstår at Gjert ikke får akkreditering når han er siktet for vold ,bør virkelig kommentarfeltet også forstå det. Nå er det vel det at Per Svela ikke fikk akkreditering og samme tilgang til baner som Filip Ingebrigtsen "kommentarfeltet" og diverse sportsreportere har reagert på. At Gjert Ingebrigtsen ikke fikk akkreditering tror "Jeg virkelig kommentarfeltet forstår". 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2. august #2764 Del Skrevet 2. august HSV50 skrev (10 timer siden): Narve hadde forøvrig en fin pressekonferanse og der var tydelig at det var soloutspill fra Svela og at Narve egentlig ikke hadde ønsket den diskusjonen nå i forkant av OL. Og han svarte forøvrig også fint mht at ikke Gjert får akkreditering: Når til og med Narve forstår at Gjert ikke får akkreditering når han er siktet for vold, bør virkelig kommentarfeltet også forstå det. Enig, synes han sa det fint jeg og at han forstår hvorfor Gjert ikkr får akkreditering er bra og fornuftig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2. august #2765 Del Skrevet 2. august Oida skrev (6 minutter siden): Nå er det vel det at Per Svela ikke fikk akkreditering og samme tilgang til baner som Filip Ingebrigtsen "kommentarfeltet" og diverse sportsreportere har reagert på. At Gjert Ingebrigtsen ikke fikk akkreditering tror "Jeg virkelig kommentarfeltet forstår". Nei det er mange som ikke forstår det faktisk og som fortsatt mener at Gjert er uskyldig 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 2. august #2766 Del Skrevet 2. august Orly skrev (13 minutter siden): Nei det er mange som ikke forstår det faktisk og som fortsatt mener at Gjert er uskyldig At noen ikke forstår det er ikke ensbetydende med alle. De kommentarfelt jeg har sett har det store flertall reagert på at Per Svela ikke fikk akkreditering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 2. august #2767 Del Skrevet 2. august HSV50 skrev (19 timer siden): Så nå har vi gått bort fra stråmennene og er over på å diskutere om temaet burde diskuteres i det hele tatt? Tror muligens, kanskje mitt første innlegg i denne tråden gikk på at man burde slutte å synse så mye om gutta. Saken opptar meg fordi det handler om å ikke bli trodd når man forteller om overgrep. Det handler om kommentarfeltet som renner over av folk som synes synd på Gjert og mener at unger bare har godt av litt bank (de som forsåvidt tror at guttene snakker sant, men mener at såpass må man tåle når Gjert har gjort dem til verdensmestre). Og av folk som mener at dette bare er noe de har funnet opp fordi de ville kvitte seg med faren og beholde pengene selv. Sånn ca. Og ja. Det er mennesker av kjøtt og blod. Både Narve og Jacob og Henrik og Fillip. Og derfor forundrer det meg at man tar så fullstendig side og ønsker ulykke over «motstanderen» - når det er snakk om to dyktige utøvere, to norske medaljekandidater. Jeg vet ikke om du har lest alle innleggene mine, men i såtilfelle burde du ha fått med deg at jeg heier både på Narve og Jacob. Jeg blir ikke sur om Narve slår Jacob i et løp. Jeg hoverer ikke om Jacob slår Narve. Jeg synes Narve har gjort feil ved å velge Gjert som trener, men det betyr ikke at jeg dermed mener at Narve skal tape sine løp som straff! Jeg mener likevel at det er riktig at man, ved begrensede ressurser, prioriterer den som er høyest rangert. Per i dag er det Jacob. Og jeg mener derfor at forskjellsbehandling av Narve og Jacob er helt innafor. Mobbing er ikke innafor. Og så mener jeg at kommentarfeltet i aviser burde vært stengt. At denne tråden burde vært strengere moderert. Og egentlig at man ikke burde hatt en enste tråd her inne hvor man diskuterte navngitte, ekte personer. Det er jo hauger av dem hvor man snakker om ekte mennesker, helt uten å ta inn over seg at de kan lese det som står. 🙄 Så er vi da i alle fall enig om noe ref siste avsnitt. i det saken sprakk så ble det åpenbart at saken ikke lenger var noe som burde diskuteres gitt familietragedien. Og det var det som var poenget mitt også, bla tilbake til da saken sprakk og se hvordan dette nå ble svært personlig for mange. Da valgte i alle fall jeg å trekke meg ut. NordreSving skrev (På 19.10.2023 den 18.24): Jeg synes man skal merke seg at diskusjonen nå begynner å bli vel personlig. Mange her tilkjennegir å ha voldserfaringer og da blir det skummelt å diskutere videre når det er så mye identifikasjon inne i bildet. NordreSving skrev (På 19.10.2023 den 21.58): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/O8d4dw/naa-boer-vi-traa-varsomt-kostnaden-er-ekstrem Kloke ord fra Leif Welhaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. august #2768 Del Skrevet 2. august Oida skrev (16 minutter siden): Nå er det vel det at Per Svela ikke fikk akkreditering og samme tilgang til baner som Filip Ingebrigtsen "kommentarfeltet" og diverse sportsreportere har reagert på. At Gjert Ingebrigtsen ikke fikk akkreditering tror "Jeg virkelig kommentarfeltet forstår". Nei. Kommentarfeltet forstår ikke det. Kommentarfeltet har hetset Jacob og brødrene i evigheter. Nå er det en del som hetser Narve også i kommentarfeltet på bakgrunn av Svela sitt utspill. Det er ikke noe hyggeligere. Jeg begriper ikke hvorfor ikke man stenger det. Hvorfor man legger ut innlegg på Facebook med «hva synes dere», og direkte oppfordrer til mobbing av utøverne. Eller jeg forstår det jo. Det genererer klikk. 🙄 Ut over det er jeg ikke noe troll, bare en engasjert debattant. Som kom inn i tråden fordi jeg provoseres av hetsen mot Ingebrigtsen-brødrene i kommentarfeltet, mistenkeliggjøringen av motivene bak at de droppet faren som trener, alle de syke påstandene om at unger har gått av litt juling (senest i går leste jeg en som skrev at det nok var takket være julingen at de er så gode. Skrever fullstendig uten ironi og med omtale av dem som bortskjemte drittunger. Jeg provoseres like mye av at Narve nå får dritt for «sutring og klaging» fordi faren og Svela har uttalt seg i media. Narve er tydelig på at det er soloutspill. At han antar det var ment godt, men at han ønsker ro og at diskusjon rundt opplegget kan man ta etter OL. At man heier på den ene og ikke den andre er så sykt barnslig at jeg blir kvalm. «Heia Narve og Kerr». «Heia Jacob». For pokker, det er «heia Jacob og Narve!» 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. august #2769 Del Skrevet 2. august Oida skrev (2 minutter siden): At noen ikke forstår det er ikke ensbetydende med alle. De kommentarfelt jeg har sett har det store flertall reagert på at Per Svela ikke fikk akkreditering. NordreSving skrev (9 minutter siden): Så er vi da i alle fall enig om noe ref siste avsnitt. i det saken sprakk så ble det åpenbart at saken ikke lenger var noe som burde diskuteres gitt familietragedien. Og det var det som var poenget mitt også, bla tilbake til da saken sprakk og se hvordan dette nå ble svært personlig for mange. Da valgte i alle fall jeg å trekke meg ut. Jeg kom ikke inn i denne tråden før relativt nylig. Husker ikke når. Fordi jeg reagerer så sykt på kommentarfeltene. De rant over av hat og drittslenging mot brødrene. Jeg reagerer like negativt på hets mot Narve. Som det etter hvert også er en del av den senere tid, dessverre. Og Narve ser ut til å takle dette mediekjøret vesentlig dårligere enn Jacob. Pressen burde la dette ligge og ikke fyre opp ved å kontakte Narve og folkene rundt ham. Narve har jo sagt rett ut at han ikke ønsker denne diskusjonen før OL, at det må evalueres i etterkant. Til og med Gjert har jo holdt kjeft nå. Men pressen trenger jo klikk. 🙄 Nå skal snart guttene i ilden, jeg skal se begge løpene og håper på to norske i finalen. Narve fikk jo et ræv heat, men har heldigvis en sjanse til om det ikke går veien klokka 11:10. Heia Narve, heia Jacob, heia Norge 🇳🇴 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. august #2770 Del Skrevet 2. august Narve videre! 🇳🇴 3. plass er jammen ikke verst! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 2. august #2771 Del Skrevet 2. august Heia Narve🎉🎉så sykt bra gjort 🙂lett videre til tross for all støy - hjelper med gode treningsrutiner 👏👏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. august #2772 Del Skrevet 2. august To nordmenn videre til semi! Heia Jacob og Narve 🇳🇴 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemoren Skrevet 2. august #2773 Del Skrevet 2. august (endret) HSV50 skrev (52 minutter siden): Narve videre! 🇳🇴 3. plass er jammen ikke verst! Igjen, flere meget gode innlegg fra deg, @HSV50 ! 👍🏻👏🏻 Og jeg samstemmer: Heia gutta boys, begge to kvalifiserte, veldig bra! 🇳🇴🇳🇴 Endret 2. august av Bestemoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. august #2774 Del Skrevet 2. august VitaSana skrev (3 timer siden): Nå vet du jo ikke hva jeg har studert selv om det ikke er viktig i en slik debatt. Jeg har heller aldri sagt at "barna" har vært utsatt for vold i nære relasjoner. Det jeg reagerer på er at flere i tråden har brukt vanlige reaksjoner på det som "bevis" på at det ikke har foregått. Mange i tråden har vært ganske nådeløse i forhold til å dømme de. Å vite noe om hva som er relativt vanlige reaksjoner i slike tilfeller trenger man ikke å ha en eksamen for å si, uansett hvilke symptomer man snakker om. Ingen ville heller sagt at f.eks. influensasymptomer viser at noen ikke har influensa, selv om symptomene kan komme av noe annet. Er så enig med deg. Det var jo nettopp fordi noen i tråden (og mange steder ellers) dro frem hendelser og konkluderte med at brødrene ikke kunne vært utsatt for vold, som gjorde at flere med erfaring og kanskje både erfaring og kompetanse engasjerte seg. Fatter ikke hvorfor det er galt? Dette er et diskusjonsforum og plutselig er det ikke greit å diskutere på bakgrunn av egen erfaring/kompetanse. Det gjør vel alle? Og selvfølgelig kan man kommentere når noen helt tydelig ikke har kunnskap nok og bastant trekker en konklusjon at brødrene lyver. Heia både Narve og Jacob! 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 2. august #2775 Del Skrevet 2. august Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): Er så enig med deg. Det var jo nettopp fordi noen i tråden (og mange steder ellers) dro frem hendelser og konkluderte med at brødrene ikke kunne vært utsatt for vold, som gjorde at flere med erfaring og kanskje både erfaring og kompetanse engasjerte seg. Fatter ikke hvorfor det er galt? Dette er et diskusjonsforum og plutselig er det ikke greit å diskutere på bakgrunn av egen erfaring/kompetanse. Det gjør vel alle? Og selvfølgelig kan man kommentere når noen helt tydelig ikke har kunnskap nok og bastant trekker en konklusjon at brødrene lyver. Heia både Narve og Jacob! At en del av dem som "mener ting" om vold i nære relasjoner er helt kunnskapsløse om hvordan dette kan fortone seg både med tanke på oppførsel og handlinger er et stort problem, også for rettssikkerheten til voldsutsatte. Det sitter folk i rettsaler rundt omkring i Norges land som oppriktig tror at den eneste måten folk reagerer på dersom de utsettes for noe er voldsom kamp mot voldsutøver både fra en selv og andre i nærheten, og et hardt kompromissløst brudd med alle berørte i etterkant UMIDDELBART etterpå. Virkeligheten er mer uryddig enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 2. august #2776 Del Skrevet 2. august HSV50 skrev (2 timer siden): Jeg kom ikke inn i denne tråden før relativt nylig. Husker ikke når. Fordi jeg reagerer så sykt på kommentarfeltene. De rant over av hat og drittslenging mot brødrene. Jeg reagerer like negativt på hets mot Narve. Som det etter hvert også er en del av den senere tid, dessverre. Og Narve ser ut til å takle dette mediekjøret vesentlig dårligere enn Jacob. Pressen burde la dette ligge og ikke fyre opp ved å kontakte Narve og folkene rundt ham. Narve har jo sagt rett ut at han ikke ønsker denne diskusjonen før OL, at det må evalueres i etterkant. Til og med Gjert har jo holdt kjeft nå. Men pressen trenger jo klikk. 🙄 Nå skal snart guttene i ilden, jeg skal se begge løpene og håper på to norske i finalen. Narve fikk jo et ræv heat, men har heldigvis en sjanse til om det ikke går veien klokka 11:10. Heia Narve, heia Jacob, heia Norge 🇳🇴 Det er vanskelig å finne sympati for Narve når han klager over mediestorm nå. Slik som han slengte dritt mot brødrene tidligere og valgte å være talerør for Gjert. Som man reder, så ligger man. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 2. august #2777 Del Skrevet 2. august Jobbermedbarn skrev (41 minutter siden): Er så enig med deg. Det var jo nettopp fordi noen i tråden (og mange steder ellers) dro frem hendelser og konkluderte med at brødrene ikke kunne vært utsatt for vold, som gjorde at flere med erfaring og kanskje både erfaring og kompetanse engasjerte seg. Fatter ikke hvorfor det er galt? Dette er et diskusjonsforum og plutselig er det ikke greit å diskutere på bakgrunn av egen erfaring/kompetanse. Det gjør vel alle? Og selvfølgelig kan man kommentere når noen helt tydelig ikke har kunnskap nok og bastant trekker en konklusjon at brødrene lyver. Heia både Narve og Jacob! Synes du virkelig at å bruke denne konkrete saken som et utgangspunkt for en generell diskusjon om voldsutsattes reaksjonsmønster er greit? Er ikke det respektløst mot de som står midt oppi en livskrise. Personlig tenker jeg at det heller bør diskuteres i en egen generell tråd.. Det engasjementet som skjer her virkelig i overkant følelsesmessig fundert og det er dønn skremmende å se polariseringen. Som sagt, bla tilbake i tråden og se det som skjedde da dette sprakk. Mange en altfor personlig investert i dette. Det burde ikke være liv å diskuterer den delen av saken som omhandler det private dramaet (i mangel på et bedre ord) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 2. august #2778 Del Skrevet 2. august NordreSving skrev (2 minutter siden): Synes du virkelig at å bruke denne konkrete saken som et utgangspunkt for en generell diskusjon om voldsutsattes reaksjonsmønster er greit? Er ikke det respektløst mot de som står midt oppi en livskrise. Personlig tenker jeg at det heller bør diskuteres i en egen generell tråd.. Det engasjementet som skjer her virkelig i overkant følelsesmessig fundert og det er dønn skremmende å se polariseringen. Som sagt, bla tilbake i tråden og se det som skjedde da dette sprakk. Mange en altfor personlig investert i dette. Det burde ikke være liv å diskuterer den delen av saken som omhandler det private dramaet (i mangel på et bedre ord) Det er fascinerende når folk anklager andre for å være for følelsesmessig engasjert i denne saken og de ikke skjønner at sinne, skam og avsky/frastøtelse også er følelser. Sønnene ble anklaget for å være frekke og utakknemlige, å bringe skam over familien, å bringe skam over friidretten og idrettssatsingen, og å ikke til en tilstrekkelig grad falle inn i den stereotype fortellingen om et verdig offer. Sønnene prøvde i over et år å la denne saken forbli et privat anliggende, men takket være konstant jaging av pressen og at faren insisterte på å fotfølge dem og etter hvert fyre opp under konflikten med de tidligere treningskameratene som en forlenget arm, gikk de ut med anklagene. Alt som har skjedd i denne saken kan tilskrives en persons handlinger og valg og det er far i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2. august #2779 Del Skrevet 2. august Måsies skrev (3 minutter siden): Det er fascinerende når folk anklager andre for å være for følelsesmessig engasjert i denne saken og de ikke skjønner at sinne, skam og avsky/frastøtelse også er følelser. Sønnene ble anklaget for å være frekke og utakknemlige, å bringe skam over familien, å bringe skam over friidretten og idrettssatsingen, og å ikke til en tilstrekkelig grad falle inn i den stereotype fortellingen om et verdig offer. Sønnene prøvde i over et år å la denne saken forbli et privat anliggende, men takket være konstant jaging av pressen og at faren insisterte på å fotfølge dem og etter hvert fyre opp under konflikten med de tidligere treningskameratene som en forlenget arm, gikk de ut med anklagene. Alt som har skjedd i denne saken kan tilskrives en persons handlinger og valg og det er far i huset. Godt skrevet 👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. august #2780 Del Skrevet 2. august (endret) Måsies skrev (1 time siden): Det er fascinerende når folk anklager andre for å være for følelsesmessig engasjert i denne saken og de ikke skjønner at sinne, skam og avsky/frastøtelse også er følelser. Sønnene ble anklaget for å være frekke og utakknemlige, å bringe skam over familien, å bringe skam over friidretten og idrettssatsingen, og å ikke til en tilstrekkelig grad falle inn i den stereotype fortellingen om et verdig offer. Sønnene prøvde i over et år å la denne saken forbli et privat anliggende, men takket være konstant jaging av pressen og at faren insisterte på å fotfølge dem og etter hvert fyre opp under konflikten med de tidligere treningskameratene som en forlenget arm, gikk de ut med anklagene. Alt som har skjedd i denne saken kan tilskrives en persons handlinger og valg og det er far i huset. @NordreSving denne svarte for meg. Jeg er enig i at det man burde tenke seg om når man diskuterer slike ømtålige temaer, spesielt når spesifikke personer og barn er i bildet, men det gjelder alt som også skjedde FØR brødrene fortalte historien sin. Tror aldri jeg har opplevd slike karakteristikker i den mengden før, og mest av godt voksne mennesker. Ille. Og det var i alle fall føleri! Det blir merkelig og hoppe inn i midten av et hendelsesforløp og kalle det føleri uten å ta med alt. Som en annen skriver her; det aller viktigste er jo hva dette gjør med de som sitter og har lignende opplevelser. Nei, dette kan ikke være riktig for du har gjort slik og sånn med foreldrene dine så da kan det ikke være vold i bildet. Man har allerede tvil og usikkerhet når man har opplevd vold i nære relasjoner; fordi det nettopp ofte handler om de som sksl være tryggheten din og beskytte deg og du elsker uforbeholdent. Det voksne mennesker klarte å lire av seg i kommentarfeltene er jeg sikker på at påvirket noen som burde sagt i fra om hva de har opplevd/opplever og gjorde at de ikke tør å stå frem. Så jo, det var helt riktig og viktig å svare de som konkluderte ut fra helt gale grunnlag når det gjelder vold i nære relasjoner. At diskusjonen ikke burde blitt tatt i det offentlige i det hele tatt er noe helt annet, når det da ble sånn så er det selvfølgelig helt riktig å påpeke kunnskapsløsheten rundt konklusjonen til flere. Endret 2. august av Jobbermedbarn 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå