Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (5 minutter siden):

Han kommer til å angre at Henrik trener han frem til å bli den beste i verden? Åkai. 

Det er umulig å angre noen andres handlinger 🙂derfor ser jeg det som uaktuelt å foreslå at han skulle angre det du antyder. Åkai?

Det er lett å la seg rive med av en affektert storebror, spesielt når denne storebroren opptrer i en slags farsrolle. Vi blir invitert inn i deres private sfære, enten vi vil eller ikke. De gjør en del ukloke ting som vil påvirke livet til dem og deres nærmeste for alltid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HSV50 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror han hinter til at Henrik styrer at de har brutt med Gjert/faren. At det er det som ikke lar seg reparere. 

Du trenger verken kalle meg "han" eller påta deg å tolke mine innlegg. Du gjør en såpass slett jobb med å sortere og trekke slutninger i dine egne tankerekker, at du kan like greit ta deg fri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (28 minutter siden):

Du trenger verken kalle meg "han" eller påta deg å tolke mine innlegg. Du gjør en såpass slett jobb med å sortere og trekke slutninger i dine egne tankerekker, at du kan like greit ta deg fri.

Ellers har du det bra?

Jeg som mange andre synes HSV50 skriver gjennomtenkte og flotte innlegg. 

Takk til deg @HSV50

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (Akkurat nå):

Ellers har du det bra?

Takk til deg @HSV50

Har det bra, takk for omtanken.

Det må være greit å påpeke at det er en del bristende logikk og elendige konklusjoner i mange av de innleggene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (43 minutter siden):

Det er umulig å angre noen andres handlinger 🙂derfor ser jeg det som uaktuelt å foreslå at han skulle angre det du antyder. Åkai?

Det er lett å la seg rive med av en affektert storebror, spesielt når denne storebroren opptrer i en slags farsrolle. Vi blir invitert inn i deres private sfære, enten vi vil eller ikke. De gjør en del ukloke ting som vil påvirke livet til dem og deres nærmeste for alltid.

At du mener at valgene er ukloke gjør det ikke til en sannhet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
HSV50 skrev (1 time siden):

Så nå har vi gått bort fra stråmennene og er over på å diskutere om temaet burde diskuteres i det hele tatt? Tror muligens, kanskje mitt første innlegg i denne tråden gikk på at man burde slutte å synse så mye om gutta. 

Saken opptar meg fordi det handler om å ikke bli trodd når man forteller om overgrep. Det handler om kommentarfeltet som renner over av folk som synes synd på Gjert og mener at unger bare har godt av litt bank (de som forsåvidt tror at guttene snakker sant, men mener at såpass må man tåle når Gjert har gjort dem til verdensmestre). Og av folk som mener at dette bare er noe de har funnet opp fordi de ville kvitte seg med faren og beholde pengene selv. Sånn ca. 

Og ja. Det er mennesker av kjøtt og blod. Både Narve og Jacob og Henrik og Fillip. Og derfor forundrer det meg at man tar så fullstendig side og ønsker ulykke over «motstanderen» - når det er snakk om to dyktige utøvere, to norske medaljekandidater. Jeg vet ikke om du har lest alle innleggene mine, men i såtilfelle burde du ha fått med deg at jeg heier både på Narve og Jacob. Jeg blir ikke sur om Narve slår Jacob i et løp. Jeg hoverer ikke om Jacob slår Narve. Jeg synes Narve har gjort feil ved å velge Gjert som trener, men det betyr ikke at jeg dermed mener at Narve skal tape sine løp som straff!

Jeg mener likevel at det er riktig at man, ved begrensede ressurser, prioriterer den som er høyest rangert. Per i dag er det Jacob. Og jeg mener derfor at forskjellsbehandling av Narve og Jacob er helt innafor. Mobbing er ikke innafor.

Og så mener jeg at kommentarfeltet i aviser burde vært stengt. At denne tråden burde vært strengere moderert. Og egentlig at man ikke burde hatt en enste tråd her inne hvor man diskuterte navngitte, ekte personer. Det er jo hauger av dem hvor man snakker om ekte mennesker, helt uten å ta inn over seg at de kan lese det som står. 🙄

Jeg er enig med deg i at denne tråden burde vært strengere moderert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren
tonebelinda skrev (32 minutter siden):

Ellers har du det bra?

Takk til deg @HSV50

Støttes! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 time siden):

Må du slutte, den som burde ta seg fri er vel deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

At du mener at valgene er ukloke gjør det ikke til en sannhet. 

Det er en grunn til at pressen har etiske regler å forholde seg til. Bl a fordi det fins noen universelle sannheter om hva som forårsaker stress og ødelagte liv.

Har lite med min mening gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (7 timer siden):

Hun? Dere kjenner hverandre kanskje?

Jeg ser du har fått svar av @Bestemoren men for å presisere, jeg kjenner henne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (7 timer siden):

Knut Jæger Hansen, treneren til blant annet Karoline Bjerkeli Grøvdal, var den som leverte inn varselet. Han sa, "en slik grad av mobbing og trakassering som vi absolutt ikke skal godta".

Men "din vurdering med det du vet om saken" stemmer sikkert. Narve Gilje Nordås "oppfatter seg bare mobbet"  og Knut Jæger Hansen har oppfattet det hele feil. Eller?

En engangshendelse er ikke mobbing. Skal man kunne si at det er mobbing må det altså skje gjentatte ganger fra den ene siden/parten. Da holder det ikke å vise til en episode.

( Kilde: arbeidstilsynet)

NordreSving skrev (3 timer siden):

Like fullt er det en helt vanlig felle å gå i. Uten sammenlikning forøvrig så er det mange influencere som bruker dette aktivt for å knytte følgerne tettere til seg, og det funker. Det er derfor mange følgere går av skaftet når influenceren får kritikk. 

Når man blir for ensidig og for følelsesmessig engasjert i en for seg fremmed person er det viktig å være det seg bevisst. 

Det er bare å ta en titt på tråden og se hva som skjedde da brødrene stod frem med sin historie. Det flommet over av folk som hadde erfaring og ble en voldsom polarisering, noe som farger tråden fortsatt. 

Og med all mulig respekt, det er en viss forskjell på egenerfaring og det man lærer i terapi og det å ha en faktisk kunnskap gjennom studier slik som psykologer har. 

Hele saken er stygg og gjøres ikke bedre av denne tråden. Det er mange mennesker som lider på begge sider. Å diskutere dette så sort hvitt som noen gjør her gir grunn til å mistenke at folk ikke greier å ha distanse til saken. 

Brødrene gikk jo kun ut med årsaken til bruddet fordi den andre parten hele tiden tok det opp og at de ble sett på som bortskjemte drittunger. De lot vær å si noe i et halvt år, mens den andre parten snakket med media.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (11 timer siden):

Betegnelsen er vel ikke vanlig lenger, men så er det jo også svært uvanlig at et ungt menneske ikke har karriere eller egen jobb. 

Uavhengig hvem som liker hvem, så velger folk å leve livene sine på ulike måter. Her er det altså noen som ser ut til å foretrekke en variant av husmorlivet, i tillegg til eksponering av daglige sysler.

Det er vanlig at partnere til toppidretts-utøvere tar ansvar på hjemmebane slik at utøveren kan konsentrere seg om idretten. Dette gjelder både for kvinner og menn og det gjelder også for andre yrker/- idretter som f. eks politikere, fotballspillere, skiløpere osv. 

Det er på tide at du slutter å hetse denne familien.

Endret av Wiews
endret tekst
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (1 time siden):

Det er vanlig at partnere til toppidretts-utøvere tar ansvar på hjemmebane slik at utøveren kan konsentrere seg om idretten. Dette gjelder både for kvinner og menn og det gjelder også for andre yrker/- idretter som f. eks politikere, fotballspillere, skiløpere osv. 

Det er på tide at du slutter å hetse denne familien.

Det er vel vanlig for J iallfall, at noen tar seg av ham. Gikk jo rett fra gutterommet, hvor den hardtarbeidende sjubarnsmammaen fikset det meste, og over i denne influenser-tilstanden.

Jammen meg godt at E er hjemme og passer hundene hans mens han er på treningsleir. Hvordan skulle det ellers ha gått med dem?

Kommet et barn da, så arbeidsmengden har jo tatt seg opp. Au Pair neste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keops skrev (14 minutter siden):

Det er vel vanlig for J iallfall, at noen tar seg av ham. Gikk jo rett fra gutterommet, hvor den hardtarbeidende sjubarnsmammaen fikset det meste, og over i denne influenser-tilstanden.

Jammen meg godt at E er hjemme og passer hundene hans mens han er på treningsleir. Hvordan skulle det ellers ha gått med dem?

Kommet et barn da, så arbeidsmengden har jo tatt seg opp. Au Pair neste.

Hva i all verden er det du har i mot denne familien?

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (28 minutter siden):

Hva i all verden er det du har i mot denne familien?

Har vel egentlig mer i mot at noen forsøker å late som at det skulle være vanlig at ungdommer dropper studie/jobb for å "ta seg av det hjemme".

Husker min venninne var samboer med en toppidrettsutøver, vant flere verdenscuprenn og et verdensmesterskap. Hadde en lang og suksessrike karriere den mannen. Men hun ga jo ikke blaffen i jobben for det😄er jo liksom ikke som det tårnet seg opp med uløste oppgaver i en husholdning kun fordi en av dem driver med idrett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen bra man ikke har større problemer i livet enn at man kan bruke energi på å hisse seg opp over at 23 år gamle kvinner gjør andre livsvalg enn man selv ville tatt/andre man kjenner tok. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HSV50 skrev (14 minutter siden):

Det er jammen bra man ikke har større problemer i livet enn at man kan bruke energi på å hisse seg opp over at 23 år gamle kvinner gjør andre livsvalg enn man selv ville tatt/andre man kjenner tok. 

Igjen så leser du følelser inn i noe du ikke trenger. 

Du har jo brukt vesentlig mer energi enn meg på denne tråden, om du hisser seg opp aner jeg ikke. Nå er det kveld her. Da ser jeg frem til et spennende første 1500 m løp i morgen, heia Narve💪💪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narve hadde forøvrig en fin pressekonferanse og der var tydelig at det var soloutspill fra Svela og at Narve egentlig ikke hadde ønsket den diskusjonen nå i forkant av OL. Og han svarte forøvrig også fint mht at ikke Gjert får akkreditering: 

Sitat

Han trenes av Gjert Ingebrigtsen som ikke har fått akkreditering til de siste mesterskapene. 

– Hvilke plusser og minuser er det å ha akkurat ham som trener?

– Rent sportslig er det ingen tvil om at det er en stor sportslig gevinst å ha ham som trener. Men i mesterskap er det slik at han ikke får akkreditering, og gitt situasjonen kan jeg også forstå det. Det er snakk om ti dager av året jeg ikke får møtt ham, reflekterer Nordås

Når til og med Narve forstår at Gjert ikke får akkreditering når han er siktet for vold, bør virkelig kommentarfeltet også forstå det. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...