Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

keops skrev (16 minutter siden):

Du har aldri hørt om tilfeller der en part alltid blir tilgodesett og det utvikler seg til et miljø av Ja- mennesker rundt vedkommende???

Og at dette skjer på bekostning av en part som den første ikke har noe til overs for?

Jeg synes ikke brødrene virker verken geniale eller onde. Forvente og med grandiose selvbilder derimot.

De har jo beviselig dumpet en veldig god trener. Med god grunn kanskje. Problemene oppstår jo fordi de misforstår og tror at "team Ingebrigtsen" skal rulle videre uten alle hjulene intakt.

Gjerne slikt som skjer når overbeskyttede  egoer møter virkeligheten.

Og du vet de er overbeskyttede egoer med grandiose egoer som dumpet en meget god tener og trodde team Ingebrigtsen skulle rulle videre uten alle hjulene intakt fordi? 

Jeg forstår at du av en eller annen grunn har skikkelig horn i siden til brødrene Ingebrigtsen. Og at du sliter litt med å akseptere at Jacob er en sykt god løper som klarer seg fint uten Gjert som trener. Som faktisk har blitt enda bedre. Men det er nok fordi han har så mange ja-mennesker rundt seg som løfter ham opp på bekostning av alle andre 🙄

Nå blir dette bare for dumt. Om Gjert var eneste grunnen til at Jacob var en god løper, hadde Jacob fallert og Narve vært den som vant mesterskap etter mesterskap nå. Det er 2,5 år siden Gjert sluttet å trene Jacob. I 2,5 år er det Henrik som har trent ham, med hjelp av Fillip. 

Narve er også en god løper, men ikke like god som Jacob. Så får tiden vise om det bor mer i ham. Men da må for pokker folkene rundt ham la ham få fred og ro og slutte å springe til media og lage bølger som garantert påvirker ham, og ikke positivt! 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HSV50 skrev (2 minutter siden):

Og du vet de er overbeskyttede egoer med grandiose egoer som dumpet en meget god tener og trodde team Ingebrigtsen skulle rulle videre uten alle hjulene intakt fordi? 

Jeg forstår at du av en eller annen grunn har skikkelig horn i siden til brødrene Ingebrigtsen. Og at du sliter litt med å akseptere at Jacob er en sykt god løper som klarer seg fint uten Gjert som trener. Som faktisk har blitt enda bedre. Men det er nok fordi han har så mange ja-mennesker rundt seg som løfter ham opp på bekostning av alle andre 🙄

Nå blir dette bare for dumt. Om Gjert var eneste grunnen til at Jacob var en god løper, hadde Jacob fallert og Narve vært den som vant mesterskap etter mesterskap nå. Det er 2,5 år siden Gjert sluttet å trene Jacob. I 2,5 år er det Henrik som har trent ham, med hjelp av Fillip. 

Narve er også en god løper, men ikke like god som Jacob. Så får tiden vise om det bor mer i ham. Men da må for pokker folkene rundt ham la ham få fred og ro og slutte å springe til media og lage bølger som garantert påvirker ham, og ikke positivt! 

Jeg baserer mitt inntrykk på disse brødrene med bakgrunn i hvordan de oppfører seg i offentligheten.

Det virker som de har høyere tro på egen underholdningsverdi enn hva de burde.

Det er ingen som benekter at Jakop er en god løper, jeg har heller ikke noe problem med å se dette. Han greier seg helt sikkert fint uten Gjert som trener, men det virker ikke som han takler at faren ikke har fått yrkesforbud.

Vi ser at det nå er den ene av brødrene som presterer, da er det kanskje på tide å la dette teamet få hvile, og stå på egne ben.

Akkurat som at Narve har en kontroversiell trener, så har Jakop valgt å ha en trener som har vist seg å ikke fungere så godt i samspill med andre når det drar seg til. Dette er ikke noe jeg tror, men som er tydelig for all verden. 

Det hadde vært ønskelig at både Narve og Jakop fikk god oppfølging, i stedet for å kreve at Narve sin leir skal slå seg til ro med at et noe ullent "noe" har skjedd som gjør at den ene eksløper-broren plutselig er akkreditert. Dette er ikke konspiratorisk tankegang, men noe som skjer nå. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (8 minutter siden):

Jeg baserer mitt inntrykk på disse brødrene med bakgrunn i hvordan de oppfører seg i offentligheten.

Det virker som de har høyere tro på egen underholdningsverdi enn hva de burde.

Det er ingen som benekter at Jakop er en god løper, jeg har heller ikke noe problem med å se dette. Han greier seg helt sikkert fint uten Gjert som trener, men det virker ikke som han takler at faren ikke har fått yrkesforbud.

Vi ser at det nå er den ene av brødrene som presterer, da er det kanskje på tide å la dette teamet få hvile, og stå på egne ben.

Akkurat som at Narve har en kontroversiell trener, så har Jakop valgt å ha en trener som har vist seg å ikke fungere så godt i samspill med andre når det drar seg til. Dette er ikke noe jeg tror, men som er tydelig for all verden. 

Goddag mann økseskaft. Gi meg ett eneste eksempel på at Jacob «ikke takler at ikke faren har yrkesforbud». En uttalelse, en enste en. Jacob uttaler seg ikke om noe som helst som har med dette å gjøre. Han løper. At du synser og mener at Jacob må stå bak alt som gjøres betyr ikke at det faktisk er sånn. 

Og han skal droppe brødrene som trenere og hjelper fordi de ikke selv vinner løp lengre? Han bør stå på egne bein? Fordi det er uvanlig i idretten å ha trenere som selv har vært utøvere da kanskje? Du må forklare hvorfor det at han er eneste som presterer nå betyr at da bør han «stå på egne bein». Hvem burde trene ham da mener du?

Jeg ser fram til eksempler på denne «oppførselen i offentlighet» som viser at de har for høy tro på egen underholdningsverdi. Gjelder det også andre som gjør det bra innen idretten? Warholm? Hovland? Håland? Ødegård? Carlsen? Eller er det bare Jacob som ikke får lov til tro han er noe, når han vinner gull og knuser rekorder?

Og du strekker deg så langt som å si at Gjert er en kontroversiell trener altså?

Er det ikke deilig å ha noen å hate? Janteloven lenge leve. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ganske mange du utelukker fra «hele verden» når du påstår at dette ikke bare er noe du tror, men noe som er synlig for hele verden. Jeg og mange med meg er jo uenige med deg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, HSV50 said:

Men Nordås sin far nevner ikke Ingebrigtsen-brødrene og mobbing med et kløyva ord i siste intervju. Han snakker om behandlingen sønnen får av idrettsforbundet og co. Så derfor lurer jeg på hvilke offentlige påstander om mobbing som er framsatt og hvor. Det må jo ha vært via media, han har neppe stått på torget og ropt det ut.

Det blir for enkelt at man skal kunne hevde seg mobbet og så ikke si hva det innebærer, slik at man ikke kan forsvare seg mot påstandene. Vi har jo snakket om dette med «ikke skuldig uten dom», men det synes kun som det gjelder Gjert og den siden. Påstander fra Gjert og co skal man ta som god fisk for man må «tro de vet hva definisjonen av mobbing er»?

Det er altså helt ok at bildet av Ingebrigtsen-brødrene som løgnere og mobbere får stå uten diskusjon basert på påstander fra «Trener Hansen, Svela og faren til Nordås», for man må stole på at de vet hva mobbing er. Men påstanden til 5 av 7 av ungene til Gjert om fysisk og psykisk vold skal man ikke ta hensyn til fordi Gjert ikke er dømt. Man hyler om å utestenge Henrik og at man ønsker Jacob skal tape, basert på påstander om mobbing. Samtidig som man klager over at en trener som er siktet for vold etter grundig etterforsking, ikke får akkreditering. 

jeg forstår ikke logikken. 

Jeg har ikke sagt noe av det, men forstår ikke hva forskjellen skal være mellom de som ikke tror på brødrene i saken om Gjert og de som ikke vil tro på at Narve har blitt mobbet. Det har allerede blitt delt artikler til deg som viser tre ulike personer som forteller om mobbing av Narve. 

Endret av Svava
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe av det, men forstår ikke hva forskjellen skal være mellom de som ikke tror på brødrene i saken om Gjert og de som ikke vil tro på at Narve har blitt mobbet. Det har allerede blitt delt artikler til deg som viser tre ulike personer som forteller om mobbing av Narve. 

Den oh store forskjellen er vel kanskje at påstandene om fysisk og psykisk mishandling av Ingebrigtsen-barna er etterforsket av politiet, som har valgt å ta ut tiltale. Mens mobbingen er dokumentert med avisartikler hvor tre personer forteller om mobbing. Gitt med et konkret eksempel og ellers bare påstand om «mobbing og forskjellsbehandling» uten mer spesifisering mht hvem og hva. 

Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at enkelte helt uten spørsmål godtar påstandene om mobbing og mener at Henrik bør straffes og utestenges. samtidig som de da altså forsvarer Gjert med «han er ikke dømt». 

Jeg har sagt at jeg ikke synes den behandlingen Narve fikk ved bordet er ok, uavhengig av kontekst. Så nei, jeg synes ikke man skal oppføre seg sånn mot andre. Men ut over den episoden er det jo kul umulig å ta stilling til om det har foregått mobbing, og hvem som mobber. For det er bare påstander som ikke konkretisere verken mht handling eller person. 

Forskjellen  er vel også at jeg fremdeles heier på Narve som idrettsutøver, selv om jeg synes han har truffet noen rare valg og tidligere har uttalt seg uheldig (han skal ikke ha skyld for det faren og Svela sier nå), mens de som heier på Narve skylder absolutt alt på Jacob, slenger dritt og sier de håper han taper. 

Endret av HSV50
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Ingebrigtsen-brødrene opplever er janteloven og Norge på sitt verste: man skal ikke tro man er noe, og i alle fall ikke bedre enn andre. Brødrene er unorske i sin selvtillit og tar æren for egen suksess. Og det blir ikke sett med blide øyer på i Norge, hvor man skal være ydmyk, ikke brautende, lavmælte, ikke høylytte. Pg for alt i verden ikke stikke seg fram. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 timer siden):

Sånn ser jeg dette også - Narve hakker og hakker via media, Henrik brenner av tilbake. Det er krangling, ikke mobbing.

Helt enig 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (8 timer siden):

Du trekker en del slutninger ut av det jeg sier som jeg synes er merkelige. Men det er jo fordi vi er forskjellige og ser ting ulikt.

Jeg sier angående invitasjonen av mor, at jeg personlig ikke ville ha invitert noen som, hvis vi skal gå ut i fra at brødrenes beskrivelse av oppveksten stemmer, de facto er delaktig i langvarig voldsbruk og skremmende adferd mot dem. Og at når de likevel velger å invitere, så viset de tydelig offentlig at de ikke ønsker å behandle hennes som man han forventer at en mor blir behandlet i en slik setting.

Dette valget fremstår rart på meg.

Politiet blir forsøkt manipulert ofte, ingenting nytt med det. 

Å være stolt over å bli foreldre et jeg sikker på de er, det utelukker jo ikke at de også er prkåte så det holder. 

Skremmende hvor lite innsikt du viser ang forhold og vold. Tenker su bør la være å uttale deg!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Ingebrigtsen-familien før. Ikke nå lenger, og håper Jakob tryner i OL.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (10 minutter siden):

Jeg likte Ingebrigtsen-familien før. Ikke nå lenger, og håper Jakob tryner i OL.

Hva galt har han gjort, sett ut i fra den vanskelige situasjonen han har vært i? Han støttet lillesøsteren, hjalp henne å dra, og fortalte hva han selv hadde opplevd, for å støtte hennes forklaring/anmeldelse. Hun var nok årsaken til at han selv (og brødrene) også valgte å anmelde, selv om mye var foreldet eller manglet bevis.

Mener du at han og brødrene skulle latt lillesøsteren stå alene i dette?

Endret av Tartufo
  • Liker 21
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HSV50 said:

Den oh store forskjellen er vel kanskje at påstandene om fysisk og psykisk mishandling av Ingebrigtsen-barna er etterforsket av politiet, som har valgt å ta ut tiltale. Mens mobbingen er dokumentert med avisartikler hvor tre personer forteller om mobbing. Gitt med et konkret eksempel og ellers bare påstand om «mobbing og forskjellsbehandling» uten mer spesifisering mht hvem og hva. 

Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at enkelte helt uten spørsmål godtar påstandene om mobbing og mener at Henrik bør straffes og utestenges. samtidig som de da altså forsvarer Gjert med «han er ikke dømt». 

Jeg har sagt at jeg ikke synes den behandlingen Narve fikk ved bordet er ok, uavhengig av kontekst. Så nei, jeg synes ikke man skal oppføre seg sånn mot andre. Men ut over den episoden er det jo kul umulig å ta stilling til om det har foregått mobbing, og hvem som mobber. For det er bare påstander som ikke konkretisere verken mht handling eller person. 

Forskjellen  er vel også at jeg fremdeles heier på Narve som idrettsutøver, selv om jeg synes han har truffet noen rare valg og tidligere har uttalt seg uheldig (han skal ikke ha skyld for det faren og Svela sier nå), mens de som heier på Narve skylder absolutt alt på Jacob, slenger dritt og sier de håper han taper. 

Åja, så du mener å si at du var like kritisk til Ingebrigtsenbrødrene da de gikk ut offentlig med at de hadde blitt utsatt for vold før politiet begynte å etterforske saken? Nå er det ytterst tvilsomt at en mobbesak vil etterforskes av politiet, så da får du neppe den bevisbyrden som det ser ut som du krever for å noen gang ta stilling til om Narve er blitt mobbet eller ikke. Noterer dog at du fortsatt sår tvil om de tre som har fortalt om mobbing. 

Edit: Jeg jo legge til at jeg i alle fall håper Jakob vinner siden han har beste tiden i år. Tror ikke Narve er på samme nivå nå, men han kan i alle fall være en outsider til medalje. 

Endret av Svava
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (4 minutter siden):

Åja, så du mener å si at du var like kritisk til Ingebrigtsenbrødrene da de gikk ut offentlig med at de hadde blitt utsatt for vold før politiet begynte å etterforske saken? Nå er det ytterst tvilsomt at en mobbesak vil etterforskes av politiet, så da får du neppe den bevisbyrden som det ser ut som du krever for å noen gang ta stilling til om Narve er blitt mobbet eller ikke. Noterer dog at du fortsatt sår tvil om de tre som har fortalt om mobbing. 

Nei. Jeg var ikke like kritisk. Brødrene brøt med faren som trener en god stund før de gikk ut med hvorfor. De var veldig private og laget lite fuss rundt hvorfor. Sa det ikke hadde noe i det offentlige å gjøre. Det ble jo likevel spekulert mye og det kom jo fram for de som kjente til familien hva dette gikk i. I tillegg hadde man jo Gjert sin ikke akkurat forsonende oppførsel. Mind you at den første uttalelsen fra brødrene sa at de brøt med Gjert som trener så han kunne bruke tiden sin på å være far. Noe han valgte bort, samtidig som han skaffet deg advokat og uttalte seg lite forsonende i media. Så da nyheten sprakk offentlig var det jo egentlig ingen overraskelse hva det gikk i. Forøvrig er min kjennskap til hva som har skjedd med søsteren gjenfortalt av er venn med den broren som ikke har anmeldt. Jeg opplever ikke at han ikke tror på søsknene sine, selv om han forteller at han personlig ikke har opplevd faren som kontrollerende og voldelig. 

Dette med mobbing er ikke like enkelt, og særlig ikke i denne saken hvor det må tas hensyn som går ut over en uskyldig tredjepart. Hadde Narve følt deg mobbet av Idrettsforbundet i en kontekst hvor han ikke var midt i en konflikt med brødrene, eller hadde det da blitt akseptert at man prioriterte den beste løperen (jeg snakket ikke om eventuelle problemer i forholdet til Henrik her, men i forhold til forbundet og tilrettelegging).    

Jeg mener ikke at man skal ta lett på påstander om mobbing heller, og som jeg har gjentatt til det kjedsommelige: jeg tror det er fordi man tar hensyn til Narve i denne situasjonen at det er nybakt pappa Fillip, og ikke Henrik som er med. Nettopp fordi det er et betent forhold og Henriks tilstedeværelse vil kunne forstyrre Narve. Vill spekulasjon fra min side, selvfølgelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BerntHulken skrev (1 time siden):

Mens jeg hadde et ikke-forhold til dem før, men har fått dyp respekt for dem basert på hvordan de har taklet dette og støttet opp om søsteren i en vanskelig situasjon. Min erfaring er at det er utrolig vanskelig å bryte med familien. Et offentlig brudd må koste utrolig mye. All ære til dem som står støtt og har klart å skjerme men mindreårig søster på det viset de har gjort. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (1 time siden):

Hva galt har han gjort, sett ut i fra den vanskelige situasjonen han har vært i? Han støttet lillesøsteren, hjalp henne å dra, og fortalte hva han selv hadde opplevd, for å støtte hennes forklaring/anmeldelse. Hun var nok årsaken til at han selv (og brødrene) også valgte å anmelde, selv om mye var foreldet eller manglet bevis.

De anmeldte ikke. Det ble startet etterforskning på bakgrunn av det de fortalte (som politiet kan gjøre).  Meg bekjent er det bare søsteren som har anmeldt faren selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Skremmende hvor lite innsikt du viser ang forhold og vold. Tenker su bør la være å uttale deg!

Dette er jeg svært uenig i. For meg fremstår det motsatt. Det virker som folk i tråden med erfaring med vold i for stor grad lar seg emosjonelt farge og identifiserer seg for mye. 

Det finnes ingen rimelig grunn til å forsvare behandlingen Narve har fått. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NordreSving skrev (4 minutter siden):

Dette er jeg svært uenig i. For meg fremstår det motsatt. Det virker som folk i tråden med erfaring med vold i for stor grad lar seg emosjonelt farge og identifiserer seg for mye. 

Det finnes ingen rimelig grunn til å forsvare behandlingen Narve har fått. 

Men finnes det en rimelig grunn til å ønske Jacob alt vondt og anklage ham og Henrik for å styre hele Idrettsforbundet?  Forøvrig er det vel ikke rart at de med erfaring fra vold i nære relasjoner har større kunnskap om reaksjonsmønstre for voldsutsatte enn de som lever i troen på at «ingen har vondt av litt juling for jeg husker at jeg fikk en klaps på rompa en gang da jeg var liten» 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (1 time siden):

Først og fremst handler det om at jeg syns han er uspiselig. Veldig lite ydmyk, null karisma og personlighet. Liker Henrik bedre, han har i allefall litt glimt i øyet og evner å smile.

HSV50 skrev (18 minutter siden):

Mens jeg hadde et ikke-forhold til dem før, men har fått dyp respekt for dem basert på hvordan de har taklet dette og støttet opp om søsteren i en vanskelig situasjon. Min erfaring er at det er utrolig vanskelig å bryte med familien. Et offentlig brudd må koste utrolig mye. All ære til dem som står støtt og har klart å skjerme men mindreårig søster på det viset de har gjort. 

Saken har lite å gjøre med det for min del. Ingenting i mot de andre, bare misliker Jakob. Det var feil meg å si Ingebrigtsen-familien, først og fremst Jakob jeg har noe i mot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (2 timer siden):

For en utrolig stygg ting å skrive, pinlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...