Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capri skrev (6 timer siden):

Jeg blir så oppgitt av kommentater om at det er Gjert som skal ha all ære for Jakobs prestasjoner, at jeg måtte google om Gjert gir sønnene noen kred for suksessen. Og det gjør han faktisk. Det han sier, er at Henrik er den som har drømt stort og vært den store drivkraften. Henrik får alt for mye dritt og for lite ære. 

https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/gjert-ingebrigtsen-trekker-fram-n-av-sonnene-som-hele-familiens-drivkraft/14399124/

Henrik virker som han har et kjempecocky image og ved første øyekast, men at han er en kjernekar som er familieorientert og tar ansvar. En god storebror som ønsker å gi plass og rampelys til sine søsken hvis de vil ha det, men utfordrer dem også.

• Liker 16
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (38 minutter siden):

Henrik virker som han har et kjempecocky image og ved første øyekast, men at han er en kjernekar som er familieorientert og tar ansvar. En god storebror som ønsker å gi plass og rampelys til sine søsken hvis de vil ha det, men utfordrer dem også.

Det er også mitt inntrykk av Henrik. Jeg synes han fortjener mer positiv pr enn han får.

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Avispapir said:

Enig. Første gang jeg ble oppmerksom på han syntes jeg han var kjempecocky og likte han ikke. 
Ettersom jeg så mer til han på tv og i Team Ingebrigtsen fikk jeg mer og mer sansen for han. Virker på meg som en beskyttende storebror som har tatt mye av «støyten» både mtp trening og utvikling av treningsmetoder, forholdet gutta hadde til Gjert i serien og også ift media. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TulleJenny skrev (På 6.7.2024 den 11.08):

Helt enig. Har tenkt at hun er en av få influencere som er verdt å følge 😅 Hun er jordnær, skjermer barna, kreativ, fremmer gode verdier, inspirerer folk til å lese og er en skikkelig bra dame!

Ja, Liva er noe helt annet enn svigerinnen, Elisabeth....... 23 år, kun sover og/ hviler og handler uhorvelig masse...... en ordentlig " trade wife".

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avispapir skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke hatt så mye inntrykk av Henrik utover det som kommer fra media og at han stadig blir omtalt som cocky, men han er jo stadig på snapen til Liva og jeg synes i likhet med dere han virker super. God pappa, kjæreste og med mange talenter og interesser.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (1 time siden):

Ja, Liva er noe helt annet enn svigerinnen, Elisabeth....... 23 år, kun sover og/ hviler og handler uhorvelig masse...... en ordentlig " trade wife".

Skjønner ikke det evige behovet for å sette Ingebrigsten-konene opp mot hverandre. 

Hadde det ikke vært kjekt at man kunne rose Liva, uten at noen måtte bruke anledningen til å dra ned Elisabeth?

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerfrue skrev (1 time siden):

Det er vanlig at partnere til toppidretts-utøvere tar ansvar på hjemmebane slik at utøveren kan konsentrere seg om idretten. Dette gjelder både for kvinner og menn og har ingenting med «Trade-Wife» å gjøre. Det gjelder også andre yrker/-idretter som for eksempel politikere, fotballspillere, skiløpere osv.

Du sier hun kun sover/ hviler masse? Hun har jo vært gravid og nettopp født et barn og da trenger man ekstra hvile. 
Jeg forstår ikke behovet for å pirke på ting som har en naturlig forklaring.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liva er bare 27 år, så det er jo ikke slik at Elisabeth er så veldig mye yngre enn henne. 😅

Liva fremstår til å ha mye energi. Får gjort langt mer på en dag enn jeg gjør. 🙈

De fleste gravide jobber fram til tre uker før termin og har til og med eldre barn som skal serves i tillegg. Man er veldig priviligert når man kan bruke de siste månedene av et svangerskap kun til å sove, spise, shoppe og drive med hudpleie/sminke. Men samtidig så fortjener hun det sikkert, hun har jo tross alt et eldre barn i Jakob som hun også skal varte opp når han er hjemme. Han fremstår ikke til å bidra mye i det huset utover å generere klessvask.

Endret av Sol79
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (31 minutter siden):

Han fremstår ikke til å bidra mye i det huset utover å generere klessvask

Han er ikke mye hjemme heller da. Begrenset hvor mye jobb man klarer å lage da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Han er ikke mye hjemme heller da. Begrenset hvor mye jobb man klarer å lage da

Tenkte selvfølgelig på når han er hjemme da. Det var vel selvsagt. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol79 skrev (1 minutt siden):

Tenkte selvfølgelig på når han er hjemme da. Det var vel selvsagt. 😅

Føler han knapt har vært hjemme i det siste, og at det er naturlig med stort spotslig fokus når han er midt i sesong.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (14 minutter siden):

Føler han knapt har vært hjemme i det siste, og at det er naturlig med stort spotslig fokus når han er midt i sesong.

Og da forstår du sikkert også at jeg sikter til de periodene han er hjemme. Om du legger godviljen til da. 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (4 timer siden):

Og da forstår du sikkert også at jeg sikter til de periodene han er hjemme. Om du legger godviljen til da. 😄

Poenget mitt er at når han er så lite hjemme (han har mange reisedøgn) så blir det jo naturlig at den som er hjemme tar mest, for det er den som lager mest arbeid også. Også består jobben hans har ganske mange timer hver dag i form av trening, timer hos fysio osv. så tipper Elisabeth som regel har mest tid også. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok som med alt annet i livet både fordeler og ulemper med å være samboer med en toppidrettsutøver. Det krever nok at man som partner ikke kan forvente å bli prioritert eller leve i et likestilt forhold slik «normale» par kan og gjør. At Elisabeth får kritikk fordi hun ikke lager kompliserte bursdagskaker, syr klær og kostymer og har de samme hobbyene som Liva synes jeg er smålig. De står nok i mye alle Ingebrigtsen-konene både med det sportslige som mennene dedikerer livet sitt til og det familiære dramaet man leser om i media. Noen takler best livet med å fylle det med masse aktivitet og full fart, mens andre trenger ro og at det ikke skjer så mye. Synes det skal være rom for at man har ulike behov og ikke lever livet kliss likt. Dessuten står Elisabeth og Jakop midt i bygging av hus og hage, og for de av oss som har vært gjennom lignende prosesser så vet man hvor mye tid og energi det tar selv om man ikke personlig står og snekrer og pusser så er det mye valg som skal tas og prosesser som skal følges opp. Når man tar høyde for alle disse faktorene, at man er forskjellige, har ulike behov for aktivitetsnivå, gravid/ikke-gravid, husbygging/ferdig hus osv så er det kanskje ikke så rart eller kritikkverdig at det er ulikt innhold i de ulike kanalene til Liva og Elisabeth. Dessuten er det veldig rart å kritisere Elisabeth for å livnære seg av SOME all den tid det er et valg hun kan ta fordi det er nok som er nyskjerrig og følger med på hva hun legger ut. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiews skrev (På 13.7.2024 den 12.51):

Det er vanlig at partnere til toppidretts-utøvere tar ansvar på hjemmebane slik at utøveren kan konsentrere seg om idretten. Dette gjelder både for kvinner og menn og har ingenting med «Trade-Wife» å gjøre. Det gjelder også andre yrker/-idretter som for eksempel politikere, fotballspillere, skiløpere osv.

Du sier hun kun sover/ hviler masse? Hun har jo vært gravid og nettopp født et barn og da trenger man ekstra hvile. 
Jeg forstår ikke behovet for å pirke på ting som har en naturlig forklaring.

Så sant. De har også nettopp fått bygd seg et nytt hus, tror hun har hatt ansvaret for det meste der av valg og oppfølging av fremdriften , og det er ikke lite å følge med på og å koordinere.  
Har de ikke et par hunder også? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Så sant. De har også nettopp fått bygd seg et nytt hus, tror hun har hatt ansvaret for det meste der av valg og oppfølging av fremdriften , og det er ikke lite å følge med på og å koordinere.  
Har de ikke et par hunder også? 

Jo, de har 2 store Golden Retrievere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forøvrig at ingen i Jacob sitt støtteapparat har søkt om akkreditering til OL. Med begrunnelse at det er mange utøvere og få akkrediteringer, og at Jacob vil bli godt ivaretatt i OL-landsbyen av det støtteapparatet som idrettsforbundet har. Så det bør forhåpentlig stille de som griner om at Gjert ikke får akkreditering. Som om han er den eneste som ikke får det, og at det er for å være slemme han ikke får. Når sannheten er at det rett og slett ikke er nok akkrediteringer til at alle kan ha med en trener. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...