Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Drikker Gjert før han legger ut dette selvmedlidende greiene? Det er jo ikke første gang, så utrolig pinlig og uprofesjonelt. 

Men Jacob, da! For en idrettsmann. 🎉

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke spekulere i om Gjert drikker eller ei, men noen burde være ansvarlig voksen og sensurert ham før han legger det ut (ikke etterpå, som nå…). Angående Krisroffer så burde han sikkert ha forbigått det i stillhet, men jeg kan forstå at han blir fryktelig provosert av farens selvmedlidende piss. 

Og så er det jo greit å bli minnet på at det ikke bare er de tre løpebrødrene som er i en konflikt med treneren sin, men at det faktisk er 5 av de 7 ungene til Gjert som har tatt en oppgjør med faren sin. Og jeg synes det er trist, for Henrik sa i de første uttalelsene sine etter at de brøt med ham som trener at nå kunne Gjert fokusere på farsrollen i stedet. Og så har han gjort alt annet enn det. Han har valgt trenerrollen, og bruker tid og energi på å sende selvmedlidende stikk mot ungene som viser at han har null forståelse for deres situasjon og følelser. Jacob vinner to gull etter fantastiske løp. Og Gjert sin reaksjon er ikke å skryte av sønnen eller gratulere ham. Neida. Det er et selvmedlidende rant om stakkars MEG. 

• Liker 27
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en av de voksne brødrene som gikk ut og sa at han ikke kjente seg igjen i påstandene om vold og psykisk mishandling? Hvordan kan folk som vokser opp under samme forhold se så forskjellig på ting, tro. 

Og så er det jo urovekkende at mor ikke har brutt med mannen sin. Hadde mine barn opplevd far så voldelig og truende at de hadde anmeldt han så hadde han ikke vært mannen min særlig lenge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Var det ikke en av de voksne brødrene som gikk ut og sa at han ikke kjente seg igjen i påstandene om vold og psykisk mishandling? Hvordan kan folk som vokser opp under samme forhold se så forskjellig på ting, tro. 

Og så er det jo urovekkende at mor ikke har brutt med mannen sin. Hadde mine barn opplevd far så voldelig og truende at de hadde anmeldt han så hadde han ikke vært mannen min særlig lenge. 

Det var han mellom Fillip og Jacob som sa at han ikke hadde opplevd det. Han snakket på vegne av seg selv og sine opplevelser.

Og så synes jeg vi skal holde oss for gode til å spekulere i hvorfor mor ikke har gått fra ham. Ofte kan det være lett for folk som står utenfor å mene ting. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (5 minutter siden):

Det finnes nok av eksempler på at mødre ikke forlater sine menn for å beskytte sine barn. Far får ofte samvær selv om det ikke er til det beste for barna, og da er ikke mor der til å beskytte barna. Så det kan være andre årsaker til at hun ikke har forlatt ham enn at han er 100% uskyldig. Det er heller ikke unormalt at barn har ulik opplevelse av sine foreldres oppførsel. Her spiller også barnas egen personlighet inn i tolkningen av sine foreldre. Det kan tenkes at Martin har en personlighet som kommer bedre overens med Gjert sin personlighet og dermed ikke har oppfattet ham på samme måte som de andre.

Ingen av oss vet hva som har skjedd. Det som er åpenbart er at Gjert setter seg i offerrollen. Han er deres far. Måten han oppfører seg på bekrefter nok en gang inntrykket av at han er seg selv nærmest. En far bør sette sine barn først og svelge alle kameler som måtte komme. Sønnene sier ingenting i mediene om sin far, annet enn den ene artikkelen som de måtte gå ut med grunnet mediekjøret. Ellers har de ikke nevnt hverken Gjert eller Narve. Det er Gjert og Narve som har holdt liv i denne konflikten i mediene, ikke brødrene.

• Liker 26
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (14 minutter siden):

Ingenting av dette er uvanlig når det kommer til vold i nære relasjoner. Det er komplekst. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

De kan se ulikt på oppveksten fordi de ble behandlet ulikt. Har du aldri opplevd at foreldre behandler søsken ulikt? Det har jeg opplevd selv og også sett utallige ganger i andre familier. Det er f.eks. ikke uvanlig at yngstemann får mye løsere rammer enn de eldste. Eller at sønner får gjøre det de vil mens døtre fotfølges.

I tilfellet hos Ingebrigtsenbrødrene så er han som ikke kjente seg igjen i volden og den psykiske mishandlingen den broren som Gjert ikke har trent. Så han har bare opplevd Gjert som far, ikke som trener. Jeg har bare sett noen få episoder av serien om familien. Men jeg la merke til hvordan denne gutten ble nedprioritert. Og hvordan heldigvis bestemoren sa til ham at for henne var han like verdifull som søsknene. Noe han åpenbart ikke var for Gjert. Dette er ikke spekulasjoner, men min tolkning av det jeg så i programmene. (Så ingen grunn til å modere bort dette innlegget.)

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (5 minutter siden):

Da vet man muligens  hvem den 5. er 

Det har jo ikke vært noen hemmelighet. Martin har stått fram i media og sagt han personlig ikke har opplevd dette. Den yngste broren er mindreårig. Da er det bare en igjen 😉

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (15 timer siden):

Se Kristoffering IG story «Du kan takke deg selv»…

For et løp av Jakob, fantastisk🙏🎉

Er det ene broren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (6 timer siden):

Overhodet ikke uvanlig at søsken har ulik både opplevelse og oppfatning av oppvekst og foreldre. Kan være mange årsaker. Finnes en del litteratur på dette om man er interessert. 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommentarfeltet igjen. 🙄 Narve og Svela måtte bo utenfor leiren fordi de må bo med Gjert, som ikke får bo på deltakerhotellet. Eh. Gjert har i intervjuer sagt at han ikke bodde på samme hotell som guttene. Dessuten bor ikke trenerne på deltakerhotellet uansett. 

Forbundet er slemme som ikke gir Gjert akkreditering. Når det er sånn at det er 52 deltakere og 1/3 så mange akkrediteringer for trenere. Det er hauger av norske utøvere som ikke har treneren med seg. Og alle de som påstår at det var Jacob og ikke Henrik som håndhilste på Svela og Narve, selv om det er filmet at Henrik gjorde det. Og alle de som fikk med seg at han gjorde det, men påstår at Henrik gjorde det for å psyke dem ut. Selv om Narve og Svela har sagt de satte pris på det.

Er det rart det er krig i verden?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (2 timer siden):

Overhodet ikke uvanlig at søsken har ulik både opplevelse og oppfatning av oppvekst og foreldre. Kan være mange årsaker. Finnes en del litteratur på dette om man er interessert. 🙂

Nei, det er vel tvert i mot veldig vanlig. Her er det jo også stor aldersforskjell fra yngste til eldste, så de har nok hatt ganske ulik oppvekst. 
(mine søsken og jeg har totalt ulik oppfatning av vår barndom, for eksempel. De er ti år eldre enn meg). 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, HSV50 said:

Og så er det jo greit å bli minnet på at det ikke bare er de tre løpebrødrene som er i en konflikt med treneren sin, men at det faktisk er 5 av de 7 ungene til Gjert som har tatt en oppgjør med faren sin. Og jeg synes det er trist, for Henrik sa i de første uttalelsene sine etter at de brøt med ham som trener at nå kunne Gjert fokusere på farsrollen i stedet. Og så har han gjort alt annet enn det. Han har valgt trenerrollen, og bruker tid og energi på å sende selvmedlidende stikk mot ungene som viser at han har null forståelse for deres situasjon og følelser. Jacob vinner to gull etter fantastiske løp. Og Gjert sin reaksjon er ikke å skryte av sønnen eller gratulere ham. Neida. Det er et selvmedlidende rant om stakkars MEG. 

Mer viktig å være trener enn å reparere forholdet til store deler av familien. Ingen idrett og prestasjon i verden er jo verdt det, så det må vel være tydelig at det er noen personlighetstrekk her.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke kona som ligger hjemme på sofaen og filmer seg selv kan dra inn inntekter. Hva er så spennende med det? Ikke rart unge jenter dropper skole og heller vil bli 'snapchat' modell. Hun dropper skole i fjor noe hun ikke burde gjort. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man i dette tilfellet kun ser på det sportslige, tror jeg mye av støyen kunne vært unngått om Henrik hadde holdt seg hjemme. Det er som oftest han som slenger med kjeften og skal "vise" seg. Det var han som jaget Narve fra lunsjbordet under treningsleiren i fjor osv.

Henrik er ikke en gang god nok til å bli kvalifisert til EM og OL, men likevel får han løpe. Håper det finnes noen med baller i Friidretts-Norge, slik at han ikke blir med til Paris.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel kun Jacob og Narve som er kvalifisert til OL er det ikke? Det er ikke sånn at «friidrett-Norge» kan sende noen til OL, det er noe man kvalifiserer seg til. Men han kommer jo garantert til å være i Paris for å støtte broren. På samme måte som Gjert kommer til å være der. 

Mht Henrik og drittslenging så har du kanskje ikke fått med deg at det var en hyggelig tone før løpet i EM. At Henrik tok Narve og Svela i hånden før løpet, og at både Narve og Svela sa det ble utvekslet hyggelig ord og at de satt pris på det. Så kanskje se på hva Henrik gjorde i år og ikke hva som ble sagt i fjor? Mulig konflikten mellom de som springer hadde vært mindre om ikke media kokte suppe på spiker hele tiden. Og om ikke Gjert støtt og stadig skeiver selvmedlidende «staaakkars meg»-innlegg på sosiale medier, i stedet for å gratulerer sønnen med vanvittige prestasjoner. Ikke vet jeg. Men det er nærliggende å tro. Han ser ikke ut til å evne å glede seg over sønnens suksess. Han og kona ble filmet da Jacob sprang 5000-meter. Hun satt fremoverlent og så spent og glad ut. Han satt med steinansikt ved siden av. 

jeg begriper bare ikke at han ikke bruker energi på å være far i stedet for å være trener. Det er jo helt åpenbart at det ikke fungerer veldig godt heller for ham, og kanskje Narve hadde hatt godt av en annen trener. 

Endret av HSV50
  • Liker 4
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett siste sesong, og som vet om NRK er åpen om Filip sine utfordringer etter vaksinen? For det lille jeg har sett, så er det fullstendig munnkurv i serien om at dette er en del av hva som har stagget karrieren hans. Litt snodig at de nevner det på nrk.no, men aldri i TV-serien.

https://www.nettavisen.no/sport/filip-ingebrigtsen-tilbake-i-trening/s/12-95-3424189092

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/nWmbzm/reaksjoner-paa-vaksinen-oedela-sesongen-for-ingebrigtsen

https://www.nrk.no/sport/gjert-om-filip_-_-noen-dager-er-helt-forferdelige-og-grusomme-1.15692617

Endret av iliah
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...