Gå til innhold

Team Ingebrigtsen


Mintbird

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (1 minutt siden):

Kan du roe ned litt? Du skriver så himla mye og flere innlegg etter hverandre at jeg orker ikke følge denne tråden for alt du skriver er så gjentagende og det er ikke vanskelig å skjønne at du har et bestemt bias i denne saken. Vi har skjønt hva du synes, og det holder nå, du tilfører ikke noe nytt med å repetere deg selv. 

Så utrolig enig. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tvertimot skrev (29 minutter siden):

Han hadde akkreditering før løperbrødrene slo seg tverr og motsatte seg dette, og hadde hatt det om ikke løperbrødrene hadde stilt ultimatum om at han ikke skulle få det.

Ingenting Norges Friidrettsforbund har på Gjert, som tilsier at de ikke skulle gi han akkreditering, slutte først som sist å komme med fullstendig absurde teorier som ikke er realistiske eller logisk i det hele tatt.

Man kan fint være morder som har sonet sin straff, og bli akkreditert. Heller ikke et idrettsforbund sin oppgave å dømme noen for noe som helst, i hvert fall ikke gi konsekvenser for noen før eventuelt rettsvesenet gjør det.

Toskete konspirasjonsteorier er det for mange av, dette kvalifiserer ikke en gang til å være det da alternative teorier blir rett og slett bare for dumt, hvorfor skal du være vrang og vri på det så mye at du overser det fullstendig åpenbare, at løperbrødrene har stilt ultimatum.

Klart at når de har gått inn for at de absolutt ikke vil ha han til stede, da har jo heller ikke idrettsforbundet noe annet valg enn å gjøre som de har gjort, de ser hvor sterk familiekonflikten er de også og da må de nødvendigvis ligge til rette for sin støste stjerne sitt krav.

Det hadde derimot ikke vært en problemstilling dersom løperbrødrene ikke stod så sta på sitt, da kunne Gjert vært trener for Narve og fått akkreditering. Løperbrødrene motarbeider derimot faren og de stikker kjepper i hjulene for Narve, de er drittsekker i mine øyne og så sta at de ikke virker å ha forsøkt å finne en løsning til beste for alle en gang.

Gjert skal ha all ros, han har ligget lavt og har taklet det å bli motarbeidet slik bedre enn de fleste. Er heller Narve som har kommet med utspill, og det er veldig forståelig at han har. Altså takler Gjert dette vesentlig bedre enn løperbrødrene som bare er tverr og uforsonende.

Så den som er siktet for vold skal ha all ros? Og de som har opplevd/sett volden skal være forsonende? Hvilken planet lever du på egentlig?

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (5 timer siden):

Også et poeng. 
 

Og «ufordragelige» Jacob hadde god tone og var overhode ikke sur eller vemmelig etter taper mot Kerr i natt. Tvert i mot gitt. https://www.nrk.no/sport/rivalene-ingebrigtsen-og-kerr-dukket-opp-sammen_-_-jeg-vet-ikke-helt-hva-som-skjedde-1.16897673
 

Jeg begriper ikke at man ikke kan heie på alle nordmenn som deltar, og ikke ønske at noen av dem skal tape fordi man har bestemt seg fordi man ikke liker dem. For å sette det på spissen. Jeg heier ikke på City. Jeg blir tvert i mot sur når de vinner. Skikkelig sur. Men jeg synes likevel det er stas at Håland skårer så mye som han gjør og er blitt en sånn ufattelig målmaskin. Jeg unner han den suksessen, selv om det irriterende nok ødelegger for mitt lag. 

Oi. Hadde du fulgt med på Jakobs kone sine sosiale medier under mesterskapet i fjor, ville du sett veldig mye av akkurat dette 😊 Regner med hun har samme meninger som ektemannen. Riktig sjarmerende! 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (13 minutter siden):

Så den som er siktet for vold skal ha all ros? Og de som har opplevd/sett volden skal være forsonende? Hvilken planet lever du på egentlig?

Dersom det medfører riktighet at Gjert har utøvd vold, man vet at uriktige beskyldninger også forekommer, i så fall er det intet å forsvare. Klart at det blir feil og at han da skal kritiseres for det.

Akkrediterings-saken kunne løperbrødrene taklet annerledes i alle tilfeller, de står fritt til å bryte med faren og trenger ikke ha med han å gjøre, men profesjonell nok til å finne hensiktsmessige løsninger som fungerer for alle parter, det ville vært mulig å få til dersom de hadde vilje til det.

Og da hadde ikke problemstillingen vært så fastlåst som den er nå, nå er de bare steile og saboterer for andre. Virker som at løperbrødrene ikke liker at Gjert får frem andre som kan være en trussel for dem, spesielt i og mer at Narve er en sterkere sluttspurter enn Jacob noen gang har vært, klart han kan bli en trussel på løperbanen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (1 minutt siden):

Oi. Hadde du fulgt med på Jakobs kone sine sosiale medier under mesterskapet i fjor, ville du sett veldig mye av akkurat dette 😊 Regner med hun har samme meninger som ektemannen. Riktig sjarmerende! 

Kvalmt hva hun kommer med også, men nå er hun heldigvis ikke noen idrettsutøver å forholde seg til (hun lever i skyggen av mannen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal virkelig være blind på begge øynene for å ikke få med seg at Kerr har bedrevet akkurat samme spill som Jacob og at de har uttalt seg ganske likt om hverandre - også under felles pressekonferanser. Med samme begrunnelse. Og det må være så sykt skuffende å se at fiendskapen stakk nøyaktig SÅ dypt og at de nå omgås på helt normalt vis. At man ikke kan hovere over Jacob sitt «nederlag», fordi han er smilende, glad og fornøyd med prestasjonen basert på egen form og oppkjøring. 
 

For å si det med Raga Rockers - Er det ikke deilig å ha noen å hate, føles det ikke godt å ha noen å hate? Jeg er fascinert over at noen klarer å bygge seg opp så mye raseri over noen de ikke kjenner, basert på ting de har lest i media og velger å tro og mene noe om - helt uten faktisk kunnskap, men basert på spekulasjoner om hva som har blitt gjort, hvem som har sagt hva, stilt ultimatumer og hva har du. Egne meninger basert på personlig synsing. Og et engasjement som gjør at man skulle tro at vi snakker om noen med en crush på Gjert eller Narve, eventuelt noen som var forelska i Henrik, Fillip eller Jacob og ble avvist. 

Den drittslenging som går i denne tråden er bare trist og på kommentarfeltnivå. 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Octo
tvertimot skrev (1 time siden):

Jeg gledet meg over Kerr sin seier. :) Ikke stakkarslig det!

Når et oppblåst ego løper mot en mer jordnær person, da er det lett å ta parti. Jakob er til å bli kvalm av, Kerr synes jeg at virker veldig ok.

Det er stakkarslig å sitte og spy ut stygge kommentarer om tre unge idrettsutøvere, samtidig som en hyller treneren deres som er tiltalt for mishandling i nære relasjoner, kvalmt🤮🤮

Endret av Octo
L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (9 timer siden):

Jeg skal ikke bidra til å spre rykter her inne, men kan si det jeg vet allerede er skrevet i avisen og det er at samme bistandsadvokat representerer fem av barna. Det andre jeg vet er ikke skrevet i avisene. 

Kan uansett ikke være andre enn den eldste eller den yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (På 25.5.2024 den 13.19):

Hvis man først skal analysere hva som ville vært en bedre løsning enn kronikken, ser jeg for meg at det hadde hatt god effekt dersom Gjert ikke varslet full krig med Elden og hele sirkuset, og fant en alternativ løsning til akkreditering så lenge familierelasjonen åpenbart var i en ekstremt sårbar fase.

I følge Gjert selv, setter han alltid familien sin og barna sine før alt annet. Da synes jeg det han har stelt i stand her er ekstremt spesielt og uansett at man må forvente mer av relativt ressurssterke foreldre enn dette.

At Gjert er en god trener som fortsatt ønsker å prestere på topp, burde ikke være det viktigste av alt. Dessuten gjør Narve og Svela det helt ypperlig, og hadde kanskje gjort det enda litt bedre uten all støyen som Gjert har produsert?

Hvis Gjert heller enn å krisemaksimere og dundre på, hadde sagt til Narve/Svela at dette med akkreditering er helt uproblematisk, vi fikser dette, ville de to heller ikke tenkt at dette er helt avgjørende for prestasjonene. Jeg tipper at det hadde gått helt strålende, og gjort at de kunne bruke energi kun på å prestere. Akkrediteringssaken mistenker jeg at har handlet om Gjert og hans ego først og fremst. 

Det er kun 1 person som tjener på at "familiesaken" handler om idrett/akkreditering. Alle andre taper på at saken blandes inn i på idrettsarenaen.

Endret av eeqaz
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G var ikke til stede ved Bislett. Treneren har heller ikke søkt akkreditering til stevnet.  Det er usikkert om G blir med til Roma. Uavhengig om han uansett ikke ville fått akkreditering kan det tyde på han nå velger en lavere profil.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han velger å holde en lav figur og  at alle som løper, både brødrene og de han trener, kan få fokusere på løpingen. Man kan jo håpe at pressen tar hintet og slutter å fokusere på konflikten og i stedet fokuserer på prestasjonene. Selv om jeg ser enkelte aviser koker suppe på den samme spikeren i håp om klikk.  

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det ikke noe "team Ingebrigtsen" lenger. Det er bare Jacob igjen. De to andre er ferdig for all fremtid. Sterkt rammet av skader som har satt de ut. Narve sliter med litt uflaks for tiden og mistet skoen. Gjert holder en lavere profil nå, og er ikke med Narve inn på stadion lenger. Det er også helt greit, det betyr lite. Under løpene er det lite en trener får gjort uansett. 

Enig med de som sier at slutt dette fokuset på konflikten nå, og forholde oss bare til de sportslige prestasjonene. Jacob var sterk i dag, uten å imponere stort. Men det er ikke nå han eller Narve skal være i form uansett. Det er den dagen under OL når de skal løpe at formen må prikkes inn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Doktorgraden

Jeg lurer på hvordan Tone takler dette? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doktorgraden skrev (11 timer siden):

Jeg lurer på hvordan Tone takler dette? Noen som vet?

Temmelig sikker på at hun har lyst til å takle det privat og uten spekulasjoner. Synes det står respekt av at hun ikke står fram i media eller bidrar til å sette fokus på familiekonflikten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (13 timer siden):

Nå finnes det ikke noe "team Ingebrigtsen" lenger. Det er bare Jacob igjen. De to andre er ferdig for all fremtid. Sterkt rammet av skader som har satt de ut. Narve sliter med litt uflaks for tiden og mistet skoen. Gjert holder en lavere profil nå, og er ikke med Narve inn på stadion lenger. Det er også helt greit, det betyr lite. Under løpene er det lite en trener får gjort uansett. 

Enig med de som sier at slutt dette fokuset på konflikten nå, og forholde oss bare til de sportslige prestasjonene. Jacob var sterk i dag, uten å imponere stort. Men det er ikke nå han eller Narve skal være i form uansett. Det er den dagen under OL når de skal løpe at formen må prikkes inn.

Tja: https://www.nrk.no/sport/reagerer-sterkt-pa-em-vraking_-_-de-har-brutt-kriteriene-1.16903287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor de valgte Henrik her når Awet er raskere? 

Ellers må jeg si at jeg liker Jacobs stil og oppførsel bedre i det siste enn på lenge. Han fremstår mindre klysete rett og slett. 

Godt å se at han kan ha en god tone med sine konkurrenter og ikke bare snakke alle andre ned.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jammen er ikke denne mangelen på akkreditering til Gjert og hvor slemt det er sterkt overdrevet. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8q60vd/narve-gilje-nordaas-vil-ikke-bo-med-det-norske-laget-i-em-men-friidrettsforbundet-tilbyr-ikke-noe-eget-opplegg?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0AxCdR4btgzUPPbvtppwUWz8oE17eu2UszA4txPsI0mK_Sc5lhEfGS9b8_aem_AavIWTFjfyHIJM7UnzZEFp4ViW3rJUzK36XBqf-qjfKFIKP5Cglj2NS8rPelhp0WBILAKuiNtJRNR8PihhG38Bdx
 

For Norge har 20 trenerakkrediteringer til 52 utøvere i EM. Så det er en haug med utøvere som ikke får ha med treneren sin. Til OL har de 10. Så det er en helt annen greie enn slik det blir framstilt som om han er den eneste som ikke får være med. Snodig at ikke alle andre trenere som ikke får akkreditering ikke lager ståk om det. 🙄

  • Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Octo
Jojo2 skrev (15 timer siden):

Ellers må jeg si at jeg liker Jacobs stil og oppførsel bedre i det siste enn på lenge. Han fremstår mindre klysete rett og slett. 

Godt å se at han kan ha en god tone med sine konkurrenter og ikke bare snakke alle andre ned.

Klysete?  Det er Josh Kerr som pleier å slenge kommentarer til Jacob og da må vel han få lov til å svare, eller?

Det finnes mange eksempler på Dagbladet.no  men det virker som de har fått et bedre forhold nå i det siste.

 

Endret av Octo
Fjernet noe tekst i siteringen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har Dagbladet fått med seg at Jacob var borte og klappet Narve på skulderen etter 1500-meteren der Narve mistet skoen. Greit å se at media kan gjøre annet enn å hause opp og skape bilde av dyp konflikt. 
 

Men det ødelegger jo klyse-imaget som enkelte elsker å tillegge Jacob da. 🙄

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/31/2024 at 9:09 PM, HSV50 said:

Jammen er ikke denne mangelen på akkreditering til Gjert og hvor slemt det er sterkt overdrevet. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8q60vd/narve-gilje-nordaas-vil-ikke-bo-med-det-norske-laget-i-em-men-friidrettsforbundet-tilbyr-ikke-noe-eget-opplegg?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0AxCdR4btgzUPPbvtppwUWz8oE17eu2UszA4txPsI0mK_Sc5lhEfGS9b8_aem_AavIWTFjfyHIJM7UnzZEFp4ViW3rJUzK36XBqf-qjfKFIKP5Cglj2NS8rPelhp0WBILAKuiNtJRNR8PihhG38Bdx
 

For Norge har 20 trenerakkrediteringer til 52 utøvere i EM. Så det er en haug med utøvere som ikke får ha med treneren sin. Til OL har de 10. Så det er en helt annen greie enn slik det blir framstilt som om han er den eneste som ikke får være med. Snodig at ikke alle andre trenere som ikke får akkreditering ikke lager ståk om det. 🙄

Bra svart av Slokvik.

Jeg har jobbet mange år innen idrett, og kan bekrefte at det ikke er unormalt å ikke ha med trener på stevner eller inn på stadion. 
I turn bytter trenerne på to akkrediteringer for å komme inn på gulvet, men det er jo ikke engang lov i friidrett. 

I friidrett (også under OL), har jeg sett atleter gå helt ut av stadion hvis de måtte snakke med trener uten akkreditering om noe - eller trener hadde kjøpt seg en billett og kom ned til rekkverket for å snakke med utøveren sin.

Som han sier er det et helt apparat rundt de, og det finnes andre trenere som er behjelpelige med råd dersom det skulle trenges.

Kjenner også trenere som har hatt sine egne utøvere i OL, men ikke kunne være med da de hadde mange andre utøvere å følge opp hjemme, eller det var begrenset med akkrediteringer, eller forbundet hadde ikke råd til å sende flere trenere. På det nivået de er på er de fleste utøvere veldig selvgående, og trenger nødvendigvis ikke treneren hengende over seg. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...