SH# Skrevet 11. mai #2401 Del Skrevet 11. mai Tviler på oldeforeldrene har hatt Ingebrigtsen navnet. Navn som slutter på -sen er som regel av nyere dato og har ingen tilknytting til noe sted. Finnes flere familier hvor mannen har Olsen, Jensen o.l etternavn som heller tar konas etternavn som familienavn. Da kan f.eks Liva og Henrik bygge sin egen merkevare, for sin nye familie, som er uavhengig fra Ingebrigtsen navnet. Det hadde jeg gjort enten det var konflikt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 12. mai #2402 Del Skrevet 12. mai SH# skrev (15 timer siden): Tviler på oldeforeldrene har hatt Ingebrigtsen navnet. Navn som slutter på -sen er som regel av nyere dato og har ingen tilknytting til noe sted. Finnes flere familier hvor mannen har Olsen, Jensen o.l etternavn som heller tar konas etternavn som familienavn. Da kan f.eks Liva og Henrik bygge sin egen merkevare, for sin nye familie, som er uavhengig fra Ingebrigtsen navnet. Det hadde jeg gjort enten det var konflikt eller ikke. Hvis enhver som har opplevd at foreldre blir fysisk, i alle fall i den grad at det er mild og uskyldig vold (som å bli dasket til med et håndkle), ja da hadde folkeregisteret hatt mer enn nok å gjøre og for et sirkus det ville blitt. Mange som har opplevd tilsvarende, uten at de har gått til drastiske tiltak som uansett ikke endrer noe til eller ifra av den grunn. Vil navnebytte endre noe som helst? Det vil jo ikke det! Tenke løsningsorientert, navnebytter i tide og utide er ikke det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. mai #2403 Del Skrevet 12. mai SH# skrev (17 timer siden): Tviler på oldeforeldrene har hatt Ingebrigtsen navnet. Navn som slutter på -sen er som regel av nyere dato og har ingen tilknytting til noe sted. Finnes flere familier hvor mannen har Olsen, Jensen o.l etternavn som heller tar konas etternavn som familienavn. Da kan f.eks Liva og Henrik bygge sin egen merkevare, for sin nye familie, som er uavhengig fra Ingebrigtsen navnet. Det hadde jeg gjort enten det var konflikt eller ikke. De fleste ønsker å ha de navnene de har! Hvorfor lage styr rundt det?! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 13. mai #2404 Del Skrevet 13. mai Synes det virker som om nivået er dårligere hos brødrene, kun J som er kvalifisert og han har ikke akkurat vist seg frem sportslig på topp i det siste. Om både F og H satser på treneryrket, er det ikke plass til 3 trenere Ingebrigtsen i lille Norge, noen må ut, og det ser ut til å bli G. Vanskelig å ikke sette den sportslige karrieren opp mot familien, men den egentlige hovedpersonen i konflikten er I. som la opp før hun kom ordentlig i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PippPipp1 Skrevet 13. mai #2405 Del Skrevet 13. mai eeqaz skrev (2 timer siden): Synes det virker som om nivået er dårligere hos brødrene, kun J som er kvalifisert og han har ikke akkurat vist seg frem sportslig på topp i det siste. Om både F og H satser på treneryrket, er det ikke plass til 3 trenere Ingebrigtsen i lille Norge, noen må ut, og det ser ut til å bli G. Vanskelig å ikke sette den sportslige karrieren opp mot familien, men den egentlige hovedpersonen i konflikten er I. som la opp før hun kom ordentlig i gang. De eldre Ingebrigtsen-brødrene begynner vel å dra på årene også da, være ung og sprek er selvfølgelig veldig viktig i alle fall på olympisk nivå. Henrik Ingebrigtsen har vel i tillegg slitt med en del skader i årenes løp også. Men det er vel ikke særlig unormalt at tidligere idrettsutøvere, begynner som trenere når de blir for gamle til å være utøvere selv. Skjer sikkert en del innenfor blant annet fotball eller håndball også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 13. mai #2406 Del Skrevet 13. mai PippPipp1 skrev (2 timer siden): De eldre Ingebrigtsen-brødrene begynner vel å dra på årene også da, være ung og sprek er selvfølgelig veldig viktig i alle fall på olympisk nivå. Henrik Ingebrigtsen har vel i tillegg slitt med en del skader i årenes løp også. Men det er vel ikke særlig unormalt at tidligere idrettsutøvere, begynner som trenere når de blir for gamle til å være utøvere selv. Skjer sikkert en del innenfor blant annet fotball eller håndball også. Er noen år siden de to eldste vant edle metaller, og greier de ikke EM kravet i år så er det vel snart over for de, jeg har ikke tro på at de får karrieren på stell igjen som løpere. J har begynt å skaffe seg skader han også, det er ikke sikkert at Ingebrigtsenopplegget er helt knirkefritt selv om det har gitt gode resultatetr, men det er også relativt korte karrierer de har hatt internasjonalt, kanskje overtrening og overtenning er noe som ligger til familien. Jeg skjønner ikke hvorfor de tok farskonflikten til media, mulig det uansett ville vært vanskelig å skjule, men mange mener at troverdigheten til deres historie svekkes ved at de skrev om familiekonflikten i media. At de er opptatt av hvordan de fremstillers er jo tydelig, og synd familievold sammenblandes med det sportslige Saken fremstilles nå som en interessekonflikt mellom oss, friidrettsforbundet og vår løperkollega. Til tider er vi blitt fremstilt som kravstore, ekskluderende – og bøllete – overfor personer i friidrettsmiljøet. Det er en forenkling vi ikke kan leve med står uimotsagt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 15. mai #2407 Del Skrevet 15. mai eeqaz skrev (På 13.5.2024 den 20.55): Er noen år siden de to eldste vant edle metaller, og greier de ikke EM kravet i år så er det vel snart over for de, jeg har ikke tro på at de får karrieren på stell igjen som løpere. J har begynt å skaffe seg skader han også, det er ikke sikkert at Ingebrigtsenopplegget er helt knirkefritt selv om det har gitt gode resultatetr, men det er også relativt korte karrierer de har hatt internasjonalt, kanskje overtrening og overtenning er noe som ligger til familien. Jeg skjønner ikke hvorfor de tok farskonflikten til media, mulig det uansett ville vært vanskelig å skjule, men mange mener at troverdigheten til deres historie svekkes ved at de skrev om familiekonflikten i media. At de er opptatt av hvordan de fremstillers er jo tydelig, og synd familievold sammenblandes med det sportslige Saken fremstilles nå som en interessekonflikt mellom oss, friidrettsforbundet og vår løperkollega. Til tider er vi blitt fremstilt som kravstore, ekskluderende – og bøllete – overfor personer i friidrettsmiljøet. Det er en forenkling vi ikke kan leve med står uimotsagt. Konflikten kom til media fordi de ikke fikk være i fred når de prøve å la være. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 15. mai #2408 Del Skrevet 15. mai (endret) eeqaz skrev (På 13.5.2024 den 20.55): Jeg skjønner ikke hvorfor de tok farskonflikten til media, mulig det uansett ville vært vanskelig å skjule, men mange mener at troverdigheten til deres historie svekkes ved at de skrev om familiekonflikten i media. At de er opptatt av hvordan de fremstillers er jo tydelig, og synd familievold sammenblandes med det sportslige Saken fremstilles nå som en interessekonflikt mellom oss, friidrettsforbundet og vår løperkollega. Til tider er vi blitt fremstilt som kravstore, ekskluderende – og bøllete – overfor personer i friidrettsmiljøet. Det er en forenkling vi ikke kan leve med står uimotsagt. Den kronikken fra brødrene kom jo som en direkte konsekvens av medias graving etter bruddet med Gjert, mange stygge karakteristikker om dem fra "publikum", og i tillegg at Narve Gilje Nordås kom med stikk og "morsomheter" om Jakob og familiesituasjonen under VM i fjor. I forkant av dette hadde de prøvd å holde saken innenfor familien, men til slutt hadde de ikke lenger noe valg da det bare skapte spekulasjoner og slike stygge situasjoner som nevnt over. Derfor skrev de kronikken, for å få slutt på spekulasjonene, og for å få ro videre. Jeg vet ikke om tidspunktet for kronikken kom fordi de ville komme media i forkjøpet med sin historie fordi de visste at et annet familiemedlem ville gå til anmeldelse, eller om anmeldelsen som som en konsekvens av kronikken, men uansett var ikke offentliggjøring av familiekonflikten noe de ønsket i utgangspunktet. Da hadde de i såfall kommet frem med det da bruddet skjedde. Endret 15. mai av Lillemor_Meg 14 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 15. mai #2409 Del Skrevet 15. mai eeqaz skrev (På 13.5.2024 den 20.55): Er noen år siden de to eldste vant edle metaller, og greier de ikke EM kravet i år så er det vel snart over for de, jeg har ikke tro på at de får karrieren på stell igjen som løpere. J har begynt å skaffe seg skader han også, det er ikke sikkert at Ingebrigtsenopplegget er helt knirkefritt selv om det har gitt gode resultatetr, men det er også relativt korte karrierer de har hatt internasjonalt, kanskje overtrening og overtenning er noe som ligger til familien. Jeg skjønner ikke hvorfor de tok farskonflikten til media, mulig det uansett ville vært vanskelig å skjule, men mange mener at troverdigheten til deres historie svekkes ved at de skrev om familiekonflikten i media. At de er opptatt av hvordan de fremstillers er jo tydelig, og synd familievold sammenblandes med det sportslige Saken fremstilles nå som en interessekonflikt mellom oss, friidrettsforbundet og vår løperkollega. Til tider er vi blitt fremstilt som kravstore, ekskluderende – og bøllete – overfor personer i friidrettsmiljøet. Det er en forenkling vi ikke kan leve med står uimotsagt. Hvem er de mange som mener at troverdigheten svekkes av kronikken? Mener du at brødrene lyver om at noe har skjedd, et annet familiemedlem anmelder uten grunn + det tas ut grunnløs tiltale, bare for å holde Gjert fra akkreditering? Tror du virkelig at brødrene hadde utsatt seg selv for dette marerittet hvis situasjonen ikke opplevdes som så prekær at de ikke visste hva annet de kunne gjøre for å holde Gjert og Elden unna seg? Det er et tankekors at brødrene i tiden etter bruddet med Gjert gjorde så godt de kunne for å glatte over og vise respekt. De sa ikke et vondt ord om Gjert. Hadde Gjert vist sønnene den samme respekten i retur, hadde han uten å sutre og gneldre og presse på, holdt den marginale ekstra avstanden sønnene ba om. Men nei, Gjert og hans trofaste ridder Narve klarte jo f.. ikke å roe seg ned, og på toppen av det hele kom Elden og yppet til full krig. Hadde jeg vært i samme situasjon som brødrene, hadde jeg garantert oppfattet situasjonen som ekstremt truende når ting begynte å elskalere og Elden også kom på banen. Hvis det går til h..te med prestasjonene, er kanskje målet til Gjert nådd? Hevn for bruddet? Jeg spekulerer ikke, jeg bare lurer. Årsaken til det, er at kaoset som har utspilt seg er helt sykt, og det er Gjert som ressigerte det hele, helt til det smalt med kronikken. Det måtte faktisk en kronikk til for å dempe presset. For en egoistisk, kynisk idiot Gjert fremstår som. Dette uavhengig av hva som har skjedd privat i familien. 10 1 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 15. mai #2410 Del Skrevet 15. mai Noen som så episoden i Lars Monsen-serien for noen år tilbake der Gjert var på tur med ham? Husker jeg var rimelig sjokkert over den usympatiske oppførselen og sutringen, og det var tydelig at Monsen og var overrasket. Den godeste Gjert klarte ikke å fullføre, måtte hentes med helikopter. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 19. mai #2411 Del Skrevet 19. mai Friluftsdame skrev (På 15.5.2024 den 23.06): Noen som så episoden i Lars Monsen-serien for noen år tilbake der Gjert var på tur med ham? Husker jeg var rimelig sjokkert over den usympatiske oppførselen og sutringen, og det var tydelig at Monsen og var overrasket. Den godeste Gjert klarte ikke å fullføre, måtte hentes med helikopter. Ikke mye til mannfolk for å si det pent. Gjert er en meget god trener, men i tv-serien fremsto han som en patetisk sutrekopp grunnet litt smerter i en tå om jeg ikke husker feil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sawyer Skrevet 19. mai #2412 Del Skrevet 19. mai SH# skrev (På 11.5.2024 den 22.58): Tviler på oldeforeldrene har hatt Ingebrigtsen navnet. Navn som slutter på -sen er som regel av nyere dato og har ingen tilknytting til noe sted. Finnes flere familier hvor mannen har Olsen, Jensen o.l etternavn som heller tar konas etternavn som familienavn. Da kan f.eks Liva og Henrik bygge sin egen merkevare, for sin nye familie, som er uavhengig fra Ingebrigtsen navnet. Det hadde jeg gjort enten det var konflikt eller ikke. Jeg kjenner flere av medlemmene i denne familien i Finnmark, og de heter Ingebrigtsen hele gjengen Men husk, at veldig mange familier i Finnmark har fornorskede navn, de ble tvunget til å ha et norsk navn av staten. Noen fikk helt nye navn, mens andre har "fornorsket" sitt navn. Dette etternavnet er svært vanlig i vårt nordligste fylke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 20. mai #2413 Del Skrevet 20. mai Nå må Henrik og Filip legge opp. De klarer jo ikke engang EM-kravene lengre. De er "past it". 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 23. mai #2414 Del Skrevet 23. mai (endret) Capri skrev (På 15.5.2024 den 15.44): Hvem er de mange som mener at troverdigheten svekkes av kronikken? Mener du at brødrene lyver om at noe har skjedd, et annet familiemedlem anmelder uten grunn + det tas ut grunnløs tiltale, bare for å holde Gjert fra akkreditering? Tror du virkelig at brødrene hadde utsatt seg selv for dette marerittet hvis situasjonen ikke opplevdes som så prekær at de ikke visste hva annet de kunne gjøre for å holde Gjert og Elden unna seg? Det er et tankekors at brødrene i tiden etter bruddet med Gjert gjorde så godt de kunne for å glatte over og vise respekt. De sa ikke et vondt ord om Gjert. Hadde Gjert vist sønnene den samme respekten i retur, hadde han uten å sutre og gneldre og presse på, holdt den marginale ekstra avstanden sønnene ba om. Men nei, Gjert og hans trofaste ridder Narve klarte jo f.. ikke å roe seg ned, og på toppen av det hele kom Elden og yppet til full krig. Hadde jeg vært i samme situasjon som brødrene, hadde jeg garantert oppfattet situasjonen som ekstremt truende når ting begynte å elskalere og Elden også kom på banen. Hvis det går til h..te med prestasjonene, er kanskje målet til Gjert nådd? Hevn for bruddet? Jeg spekulerer ikke, jeg bare lurer. Årsaken til det, er at kaoset som har utspilt seg er helt sykt, og det er Gjert som ressigerte det hele, helt til det smalt med kronikken. Det måtte faktisk en kronikk til for å dempe presset. For en egoistisk, kynisk idiot Gjert fremstår som. Dette uavhengig av hva som har skjedd privat i familien. Hevn for bruddet ? N eller G ? Tipper ingen av delene. Brødrene må selv ga ansvar for egne prestasjoner, det samme må Narve og Svela. Filip og Henrik har ikke prestert internasjonalt på flere år, trenger ikke nødvendigvis lete etter en syndebukk, de er bare ikke gode nok. Og presse4 endret deg vel egentlig svært lite etter kronikken. En familiepsykolog (og ev rettssak) fungerer stort sett bedre enn VG. Men vel, både de og løperfruene tjener millioner av kroner på SoMe, klart de ikke kan la negativ omtale stå uimotsagt i media. Og hvorfor "lyver" storebror Martin om at han ikke har vokst opp i frykt, et hjem fullt av vold og trusler ? Det er jo det aller merkeligste... Endret 23. mai av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 23. mai #2415 Del Skrevet 23. mai DelvisPresley skrev (På 20.5.2024 den 14.44): Nå må Henrik og Filip legge opp. De klarer jo ikke engang EM-kravene lengre. De er "past it". De to tenkerbjeg er ferdige som løpere og det blir spennede å se hvordan J takler det å ikke ha de som treningspartnere i løping, men kun som trenere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 23. mai #2416 Del Skrevet 23. mai Kjip avslutning på bra karrierer for Filip og Henrik i grunn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 23. mai #2417 Del Skrevet 23. mai (endret) eeqaz skrev (1 time siden): Hevn for bruddet ? N eller G ? Tipper ingen av delene. Brødrene må selv ga ansvar for egne prestasjoner, det samme må Narve og Svela. Filip og Henrik har ikke prestert internasjonalt på flere år, trenger ikke nødvendigvis lete etter en syndebukk, de er bare ikke gode nok. Og presse4 endret deg vel egentlig svært lite etter kronikken. En familiepsykolog (og ev rettssak) fungerer stort sett bedre enn VG. Men vel, både de og løperfruene tjener millioner av kroner på SoMe, klart de ikke kan la negativ omtale stå uimotsagt i media. Og hvorfor "lyver" storebror Martin om at han ikke har vokst opp i frykt, et hjem fullt av vold og trusler ? Det er jo det aller merkeligste... Hvorfor «lyver» 5 andre om det kan du vel like gjerne spørre. Dessuten har M vel bare uttalt seg om sine opplevelser. Og han har ikke vært en del av treningen. Og er det ikke greit at man kan godte seg over Fillip og Henrik sine manglende resultater? Henrik presterte jo i fjor da. Men jeg så at Narve mente det ikke burde telle. Uansett. Full forståelse for at det ikke er lett å prestere noe som helst med det helvetes kjøret som har vært, og den vanvittige belastningen det må være at familien står i dette. Jeg begriper ikke at voksne mennesker kan godte seg så mye over at P og H ikke ser ut til å kvalifisere seg som enkelte gjør i kommentarfeltet. Om så var at det er på grunn av at Gjert ikke er treneren deres lengre at det ikke går så bra - klarer dere fremdeles ikke å reflektere hva det kostet dem å støtte et yngre søsken i dette?? Endret 23. mai av HSV50 12 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 25. mai #2418 Del Skrevet 25. mai (endret) HSV50 skrev (På 23.5.2024 den 22.30): Og er det ikke greit at man kan godte seg over Fillip og Henrik sine manglende resultater? Henrik presterte jo i fjor da. Men jeg så at Narve mente det ikke burde telle. Narve har rett, klart at form (som er ferskvare) vist i år, at det skal trumfe eldre resultater. Hjelper lite hva noen har løpt på tidligere, om de ikke evner å gjenta det samme i år, da skal noen som løper raskt i år prioriteres naturlig nok. Noen tror dog at de kan kvalifisere seg (fremfor løpere som løper raskere) basert på navnet de har og hvilke tider de har løpt på tidligere, det er typisk løpere som har overoppblåst ego som selv mener at de bør gå først i køen (fordi de er seg). Henrikt og Fillip virker å være ganske ferdig som løpere på toppnivå, begge har de vist seg å være ustabile løpere hvor prestasjonene har svingt fra brukbart til dårlig. Norge er tjent med å sende andre utøvere heller enn dem til mesterskap, er andre som løper bedre enn dem nå og som leverer langt jevnere resultater. Håper å ikke se så mye mer til de to, at andre får sjansen i stedet. Henrik er direkte uspiselig, Fillip er en mer likandes kar men han har hatt for mange helseproblemer til at er forsvarlig å ta ut, dessuten har han jo ikke levert resultater på mange år. Endret 25. mai av tvertimot 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pep Skrevet 25. mai #2419 Del Skrevet 25. mai eeqaz skrev (På 23.5.2024 den 21.22): Hevn for bruddet ? N eller G ? Tipper ingen av delene. Brødrene må selv ga ansvar for egne prestasjoner, det samme må Narve og Svela. Filip og Henrik har ikke prestert internasjonalt på flere år, trenger ikke nødvendigvis lete etter en syndebukk, de er bare ikke gode nok. Og presse4 endret deg vel egentlig svært lite etter kronikken. En familiepsykolog (og ev rettssak) fungerer stort sett bedre enn VG. Men vel, både de og løperfruene tjener millioner av kroner på SoMe, klart de ikke kan la negativ omtale stå uimotsagt i media. Og hvorfor "lyver" storebror Martin om at han ikke har vokst opp i frykt, et hjem fullt av vold og trusler ? Det er jo det aller merkeligste... Han lyver vel ikke om det,det er hans opplevelse. Han har vel ikke hatt faren sin som trener,og det er vel der forskjellen ligger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 25. mai #2420 Del Skrevet 25. mai (endret) pep skrev (41 minutter siden): Han lyver vel ikke om det,det er hans opplevelse. Han har vel ikke hatt faren sin som trener,og det er vel der forskjellen ligger. At Gjert er en krevende trener og at det over år med en slik trener blir slitasje, det er fult forståelig, løperbrødrene er ikke de første som bryter med egen trener bl.a. av slike årsaker. Det kompliserte her er derimot at han er deres far og når bobla sprakk så ble det derfor et mediesirkus uten like, at ting blåser opp og tas ut av enhver proposjon burde bare overraske de mest naiv godtroende, oss andre skjønner at det måtte bli betent og en dyp konflikt. Altså ikke tilfeldig hvem av barna som er i konflikt med faren og ikke, og at det er splid i familien. Ser man på hvor store egoer løperbrødrene er, da er forståelsen av det hele komplett. Endret 25. mai av tvertimot 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå