Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

FreezeandFawn skrev (17 minutter siden):

Jeg synes disse dryppene han kommer med på instagram er litt ... vet ikke helt hvilket ord jeg skal bruke. Får flashback til tenårene. Fremstår som en trassig demonstrasjon. Utrolig spesielt fra en mann som må nærme seg 60, og nå er tiltalt for vold mot et barn. 

Framstår narsissistisk, som om han ikke forstår hva han står oppi. Det er merkelig at han selv ikke skjønner at han bør holde en meget lav profil i denne saken. Og at mor Tone ikke tar grep sier mye om makten han sannsynligvis har over henne. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje følge sønnenes eksempel og si «detter er privat, takk for at media respekterer det». 🙄 sånne stakkars meg-drypp bør han holde seg for god til. Googlet og hadde rett i at Henrik første gang han uttalte seg sa at de ønsket å lappe sammen forholdet til faren. Men han gjør jo ikke noe som helst for å bidra til det. Oppfører seg som en sutrete tenåring som skal vise verden at han er en god trener, selv om sønnene ikke vil ha ham. Jeg forstår det bare ikke!

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (22 timer siden):

Tilfellet jeg sikter til handler ikke om verken vått håndkle eller glemt pulsklokke.

Det er så stygt å spre slik sladder anonymt på et nettforum at jeg har ikke ord.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Narve nå plutselig skal løpe både 1500 og 5000 meter og da altså skal løpe mot Fillip. Skikkelig empatisk å gjøre den endringen timer før løpet. Men pappa har vel behov for å vise at han er en god trener og kan slå sønnen. Kommentarfeltet blir vel full av folk som hyller Gjert og Narve og ønsker at de skal vise de fæle ungene hvor skapet skal stå. Jeg mister litt troen på menneskeheten av sånne saker som dette. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (Akkurat nå):

Ser Narve nå plutselig skal løpe både 1500 og 5000 meter og da altså skal løpe mot Fillip. Skikkelig empatisk å gjøre den endringen timer før løpet. Men pappa har vel behov for å vise at han er en god trener og kan slå sønnen. Kommentarfeltet blir vel full av folk som hyller Gjert og Narve og ønsker at de skal vise de fæle ungene hvor skapet skal stå. Jeg mister litt troen på menneskeheten av sånne saker som dette. 

Og Gjert har slettet tenåringstendensene sine fra Instagram. Jeg har egentlig ikke noe problem med at Narve løper 1500, det må han få lov til. 

Det jeg har et problem med er de stikkene Narve har kommet med i tiden etter anklagene kom frem. Tror du har helt rett i det med kommentarfeltene. Den tendensen har vært sterk i lang tid, og jeg forstår det ikke. Folk går helt av skaftet for å forsvare en som nå er tiltalt for vold mot et barn, og en annen som fyrer oppunder konflikten det han kan. De som har bedt om ro får skylden, og blir omtalt som bortskjemte drittsekker. Det understreker i alle fall for meg at folk ser verden forskjellig. 

Jeg prøver å forstå andre sine synspunkter, så her er det jeg har drodlet meg frem til:

1) "Du skal hedre din far og mor" - tror mange irriterer seg over brødrene med dette i bakhodet. Og jeg er vel uenig i at man skal finne seg i, hylle og tilgi alt, bare fordi man er familie. 

2) 'Klysete' oppførsel fra løpebrødrene. Dette har de lært av noen, og det har vært sjargongen deres sikkert hele livet. Om man sammenligner med andre atleter, spesielt amerikanere, eller Zlatan for den del, så er det ganske milde greier de kommer med. Ikke supersjarmerende, men ikke noe som rettferdiggjør vold. 

3) Henrik sitt utbrudd og urettferdige oppførsel mot Narve ved frokostbordet i en eller annen fjellandsby. Henrik sin oppførsel var ugrei, og det er helt legitimt at han får kritikk for det. Men, disse brødrene har levd under press store deler av livet. Nå koker alt over fordi de satt ned foten etter vold mot et av deres søsken. Pressen jakter på kommentarer og historier. De prøver å finne seg tilrette i nye roller, rutiner, og gjøre seg klare til mesterskap, og de vet at de får høre det om de presterer dårligere etter trenerbytte. Konkurrenten sender sleivspark i deres retning gjentatte ganger. Faren benekter alt og fremstiller seg selv som tidenes offer. Henrik er nok i max beskyttermodus, og ikke fullt ut i stand til å se ting litt på avstand. 

4) Her bare antar jeg, men vil tro en del av de som kommenterer selv har vanskelige relasjoner eller har følt seg urettferdig behandlet i familiære relasjoner. 

5) At Gjert ikke ble invitert i bryllupet til Jakob. Fullt forståelig, men veldig synlig. Lett for Gjert å fremstå som den det er synd i, særlig når han poster ting i sosiale medier som han senere sletter, utelukkende for å demonstrere og øke fokuset på seg selv. 

• Liker 24
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (5 minutter siden):

Og Gjert har slettet tenåringstendensene sine fra Instagram. Jeg har egentlig ikke noe problem med at Narve løper 1500, det må han få lov til. 

Det jeg har et problem med er de stikkene Narve har kommet med i tiden etter anklagene kom frem. Tror du har helt rett i det med kommentarfeltene. Den tendensen har vært sterk i lang tid, og jeg forstår det ikke. Folk går helt av skaftet for å forsvare en som nå er tiltalt for vold mot et barn, og en annen som fyrer oppunder konflikten det han kan. De som har bedt om ro får skylden, og blir omtalt som bortskjemte drittsekker. Det understreker i alle fall for meg at folk ser verden forskjellig. 

Jeg prøver å forstå andre sine synspunkter, så her er det jeg har drodlet meg frem til:

1) "Du skal hedre din far og mor" - tror mange irriterer seg over brødrene med dette i bakhodet. Og jeg er vel uenig i at man skal finne seg i, hylle og tilgi alt, bare fordi man er familie. 

2) 'Klysete' oppførsel fra løpebrødrene. Dette har de lært av noen, og det har vært sjargongen deres sikkert hele livet. Om man sammenligner med andre atleter, spesielt amerikanere, eller Zlatan for den del, så er det ganske milde greier de kommer med. Ikke supersjarmerende, men ikke noe som rettferdiggjør vold. 

3) Henrik sitt utbrudd og urettferdige oppførsel mot Narve ved frokostbordet i en eller annen fjellandsby. Henrik sin oppførsel var ugrei, og det er helt legitimt at han får kritikk for det. Men, disse brødrene har levd under press store deler av livet. Nå koker alt over fordi de satt ned foten etter vold mot et av deres søsken. Pressen jakter på kommentarer og historier. De prøver å finne seg tilrette i nye roller, rutiner, og gjøre seg klare til mesterskap, og de vet at de får høre det om de presterer dårligere etter trenerbytte. Konkurrenten sender sleivspark i deres retning gjentatte ganger. Faren benekter alt og fremstiller seg selv som tidenes offer. Henrik er nok i max beskyttermodus, og ikke fullt ut i stand til å se ting litt på avstand. 

4) Her bare antar jeg, men vil tro en del av de som kommenterer selv har vanskelige relasjoner eller har følt seg urettferdig behandlet i familiære relasjoner. 

5) At Gjert ikke ble invitert i bryllupet til Jakob. Fullt forståelig, men veldig synlig. Lett for Gjert å fremstå som den det er synd i, særlig når han poster ting i sosiale medier som han senere sletter, utelukkende for å demonstrere og øke fokuset på seg selv. 

Du treffer spikeren på hodet, på alle punktene dine. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i utgangspunktet heller ikke noe problem med at Narve springer 1500 meter. Det er timingen jeg reagerer på. Han var meldt på 5000 meter, et løp som går ni - 9 minutter etterpå. Jeg antar det er det han har trent seg opp til i forkant. Han skal springe sammen med treningskompisen sin. Så kommer tiltalen, brødrene sier de ønsker ro, bistandsadvokaten håper at Narve holder lav profil i stevnet. Og så kvitteres det med at han nå skal springe mot Fillip, timer før start. Jeg sliter med å se på det som noe annet enn en stor finger mot sønnene. 

• Liker 15
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (2 minutter siden):

Jeg har i utgangspunktet heller ikke noe problem med at Narve springer 1500 meter. Det er timingen jeg reagerer på. Han var meldt på 5000 meter, et løp som går ni - 9 minutter etterpå. Jeg antar det er det han har trent seg opp til i forkant. Han skal springe sammen med treningskompisen sin. Så kommer tiltalen, brødrene sier de ønsker ro, bistandsadvokaten håper at Narve holder lav profil i stevnet. Og så kvitteres det med at han nå skal springe mot Fillip, timer før start. Jeg sliter med å se på det som noe annet enn en stor finger mot sønnene. 

Jeg var ikke klar over at løpene gikk samme dag. Da er jeg enig med deg, hvis han fortsatt tenker å løpe begge, så fremstår det som et stort Fuck You til brødrene Ingebrigtsen. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (24 minutter siden):

HSV50 skrev (24 minutter siden):

Dette kan være fremprovosert av bistandsadvokatens uttalelse vedrørende Narve. Hvilke profil han velger er totalt uvedkommende straffesaken. 

Endret av anonym 4545
2 ganger sitering
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (23 minutter siden):

Dette kan være fremprovosert av bistandsadvokatens uttalelse vedrørende Narve. Hvilke profil han velger er totalt uvedkommende straffesaken. 

For så vidt enig, men fremdeles barnslig og lite empatisk, om det er begrunnelsen. Nå leste jeg en eller annen kommentar om at det var taktisk lurt å bytte fordi han neppe ville klare 5000-meter kravet for et eller annet. Så får håpe det er den vurderingen som ligger til grunn og ikke en eller annen teit beef med Ingebrigtsen-brødrene. 

Endret av HSV50
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (17 minutter siden):

For så vidt enig, men fremdeles barnslig og lite empatisk, om det er begrunnelsen. Nå leste jeg en eller annen kommentar om at det var faktisk lurt å bytte fordi han neppe ville klare 5000-meter kravet for et eller annet. Så får håpe det er den vurderingen som ligger til grunn og ikke en eller annen teit beef med Ingebrigtsen-brødrene. 

Løping, bortsett fra stafett, er en individuell idrett. Nordås er i en konflikt med Ingebrigtsen.brødrene hvor begge parter til tider har oppført seg barnslig. Jeg tror det er viktig motivasjon for Nordås å vise at hans valg av trener på sikt skal gjør han "best", og at dette faktisk er en beef. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjert, med sin passiv-aggressive måte å innta offerrollen på Instagram, virker ikke helt god. Jeg kjenner jeg blir veldig nyskjerrig på kona. Hvordan har hun tenkt midt oppi alt? Hvorfor har hun valgt å få så mange barn med en som åpenbart har et voldsomt temperament som tidvis har gått utover barna - hvertfall de han har trent. Jeg vet at flere av barna har omtalt henne som en klippe, så hun må jo utvilsomt ha trøstet mye oppigjennom og på den måten sett konsekvensene av fars rolleblanding som trener og pappa og hvor dysfunksjonelt det har vært. Hvordan kan man som mor sitte på sidelinjen og heie på det?

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Gjert, med sin passiv-aggressive måte å innta offerrollen på Instagram, virker ikke helt god. Jeg kjenner jeg blir veldig nyskjerrig på kona. Hvordan har hun tenkt midt oppi alt? Hvorfor har hun valgt å få så mange barn med en som åpenbart har et voldsomt temperament som tidvis har gått utover barna - hvertfall de han har trent. Jeg vet at flere av barna har omtalt henne som en klippe, så hun må jo utvilsomt ha trøstet mye oppigjennom og på den måten sett konsekvensene av fars rolleblanding som trener og pappa og hvor dysfunksjonelt det har vært. Hvordan kan man som mor sitte på sidelinjen og heie på det?

Ofte er det ikke så galt i starten av forhold, galskapen (og dette er ikke rettet mot Gjert) og narsissistiske trekk kommer til syne gradvis. Man venner seg til det, og kan også utvikle avhengighet.

Hva som gjelder for Tones del vet ikke jeg, men kanskje klarer hun ikke å ta innover seg at barna opplever at de har blitt så skadet som noen av dem sier at de har? Ofte kommer jo den type innsikten gradvis for barn også. Man kan jo gå et halvt liv uten å forstå at egen oppvekst ikke har vært normal i det hele tatt.

Ikke dermed sagt at disse teoriene passer for dynamikken i fam. Ingebrigtsen, jeg vet ikke mer enn det som er offentlig kjent fra tv-serie mm. Tone har tidligere i intervju gitt uttrykk for ett eller annet om at selv om Gjert «er en sint mann» (tror hun sa det) er det han som passer på familien, så da ser hun kanskje på ham som en beskyttende og omtenksom mann, som «bare» sliter litt med å beherske seg. Hvem vet. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående rolleblandingen mellom trener- og papparollen og at det har vært problematisk: 
Jeg forstår at det kan være krevende ift disiplin, men jeg forstår ikke at det er mulig å forklare fysisk og psykisk vold som en del av trenerrollen. For det er det selvsagt ikke i Norge, iallefall. 

Gjert har vist noe av personligheten sin også i dag med posten han la ut og så slettet (antar etter ordre fra Elden). At en far kan oppføre seg sånn, er absurd. At en trener kan det; jo kanskje. Men hvordan å være far, det er åpenbart noe han er fullstendig blank på og ikke har begrep om.  Det  er skremmende å se ham eksponere det så tydelig, 

Fakta kan nok være vanskelig å dokumentere i denne saken. Men adferden hans taler sitt eget og tydelige språk. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bibbi_ said:

Jeg tenker litt på kona til Gjert, hun står støtt ved siden av mannen sin. De tre løpesønnene har brutt kontakten med faren. Datteren har følt hun måtte flytte ut pga vold fra far. Hvis min mann hadde utøvd vold mot barna våre, så tviler jeg på at jeg hadde stått ved hans side og latt barnet / barna flytte ut... Men mulig jeg ikke kan sette meg inn I situasjonen, men ikke pokker om jeg ville vært med en som var slem mot barna mine. Hva som har skjedd her er det vel bare familien som vet. Så om det er hold i påstandene om vold skal ikke jeg uttale meg om. MEN synes det er rart av en mor å ikke støtte barnet / barna sine... 

Som mange andre her påpeker så utvikles sånt gradvis. Og det som er kanskje ekstra spesielt i dette tilfellet er at han har forsvart å være hard og uempatisk mot barna for at det skal gi resultater i idretten. Jeg har sett flere ganger i løpet av serien at han er verbalt hard mot barna og at han sier noe sånt som "dere har valgt selv å drive med dette" og minner de på at han ofrer masse for at de skal få oppfylt sin drøm på idrettsbanen og sånt. Pålegger de skyldfølelse over alt foreldrene har "ofret" og at hvis de ikke løper til de faller sammen så er de utakknemlige. 

Jeg reagerte på det i serien, at han kjefter på Ingrid når hun har gjort det dårlig i et løpe f. eks. Hun er allerede kjempelei seg og på gråten fordi hun vet hun har gjort det dårlig, og så kommer han og kjefter i tillegg! Hvem gjør sånt mot et barn som allerede er lei seg?! 

Uavhengig av anklagene om vold vil jeg påstå at dette er en mann som fullstendig har mista av syne hva som er viktig her i livet. 

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, FreezeandFawn said:

Hva skjedde ved frokostbordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nutz skrev (Akkurat nå):

Takk!

Veldig spent på kveldens løp nå!

Blir det vist på NRK nyhetene direkte, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marixxx said:

Blir det vist på NRK nyhetene direkte, mon tro?

Tvilsomt, det starter vel 20:50? Nyheter kl 21. Ser ingenting i NRK sin tv guide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...