Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

"For oss har det vært viktig å videreføre den kunnskapen jeg, Filip og Jakob har utviklet gjennom mange år med prøving og feiling. Vi har fått oppleve idrettsøyeblikk vi knapt kunne drømme om, og vår visjon er at Norge skal være en løpsnasjon i verdenstoppen i overskuelig fremtid. " https://www.tv2.no/sport/den-jeg-aller-helst-vil-trene-med/16293931/

Bra det kom noe positivt om brødrene også, og det er nok ikke plass til 2 Team Ingebrigtsen som skal dyrke frem norske talenter. Kanskje Gjert har tenkt til å dyrke frem noen spanske ? Ved å flytte dit så ma han i det minste anerkjennes for å holde seg unna . . . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Måsies
Samfunnsdebatt skrev (På 6.12.2023 den 0.43):

Likheten er at begge leirene tjener nok like mye dårlig anseelse på å utbrodere sin families skam (uansett om den er reell eller oppdiktet). Folk flest liker ikke sånne. 

En helt annen sak ville vært om de var i fare. Men det er jo ikke gjeldende. 

Når de skader sitt eget hus.. Så skader seg selv også. Ved å minske eller ta offentlig bort verdien som har vært om hvem de var endel av, og hvem de var da, og historien hvordan de ble til, så er det ikke en kjærlig historie for folk å se på. Det er ikke noe folk vil kjøpe for å bli lik med.

De skulle hatt bedre rådgivere for lenge siden. Sponsorinntektene er hvor alle potensielle millionene ligger. Hvilken verdi er det de selger? Hvilken verdi er det folk skal kjøpe for å bli slik selv.. 

Hver gang folk sier at vi ikke har æreskultur i Norge tenker jeg på alle de folkene som helt uten blygsel mener at folk burde holde kjeft om for eksempel vold og mishandling fordi de vanærer familien og dessuten påfører folk ubehag. 

Endret av Måsies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsies skrev (På 26.1.2024 den 8.39):

Hver gang folk sier at vi ikke har æreskultur i Norge tenker jeg på alle de folkene som helt uten blygsel mener at folk burde holde kjeft om for eksempel vold og mishandling fordi de vanærer familien og dessuten påfører folk ubehag. 

Så når rike voksne sønner som er blitt millionærer av treningen de har fått og krevd av trenerfaren sin er fornærmet over kritikken de får når de prøver å skyve ut en uskyldig ung mann som trenes av faren deres som de har kastet bort nå når de ikke trenger han lengre, bruker beskyldninger om vold i familien for å bedre sine skyts.. 

så sammenligner du dette med kvinner som blir kastet syre over seg eller drept av far/mor/brødre/onkler fordi de har brakt skam over familiens ære med feil kontakt med motsatt kjønn. 

ok. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (På 7.12.2023 den 10.40):

Jeg har aldri blitt påvirket av en influenser til å kjøpe noe. Jeg er heldigvis ikke så dum. Dessverre er det for mange mindre smarte mennesker som kjøper og kjøper. Det gjelder jo ikke  bare fra disse to du nevner her. Se på Sara Emilie Tandberg og Therese Lien bl.a. Helt sjokkerende at de kan tjene seg så rike på ræl. 

Er hunnkjønn som følger og ser opp til disse influenserne, som er årsaken til at de kan leve av å være influensere. Sier seg selv at det da også er hunnkjønn som må stoppe den beundringen av og måten dere dyrker andre medsøstre som åpenbart er høyere enn dere selv i hirarkiet, så lenge dere ser slik opp til dem så opprettholder dere livsgrunnlaget de har.

Dere kan i alle fall ikke beklage dere over et univers dere selv skaper, fordi dere er så opptatt av glamour'en som dere er, og fordi dere dyrker de som står over dere i hirarkiet. Hunnkjønn vil for gjerne bli som sine mer suksessrike medsøstre, slik er det bare og dyrkelsen man ser gjenspeiler jo bare dette og influensere er bare et resultat av hunnkjønns natur, altså at dere ser opp til og dyrker andre...

Endret av tvertimot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Jakob beholder motivasjonen til å fortsatt beholde formen - dvs. fortsette karrieren 

Har ikke fått med meg hvorfor han ikke er på treningsleir nå i vinter - Henrik har jo vært på flere. Tror jo det er lettere å få trent OG hvilt hvis de er på noen treningsleire. Da holder man kun på med trening og vil jo anta at det hjelper med litt bedre klima 

Kona svarte på dette i en snap og syntes den var litt kryptisk - husker ikke helt hva hun svarte så vil ikke prøve meg på å gjengi det 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punkyB skrev (2 minutter siden):

Håper Jakob beholder motivasjonen til å fortsatt beholde formen - dvs. fortsette karrieren 

Har ikke fått med meg hvorfor han ikke er på treningsleir nå i vinter - Henrik har jo vært på flere. Tror jo det er lettere å få trent OG hvilt hvis de er på noen treningsleire. Da holder man kun på med trening og vil jo anta at det hjelper med litt bedre klima 

Kona svarte på dette i en snap og syntes den var litt kryptisk - husker ikke helt hva hun svarte så vil ikke prøve meg på å gjengi det 

Han har fått problemer med akillesen og trener mye alternativt nå. Mye på ellipsemaskin. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Han har fått problemer med akillesen og trener mye alternativt nå. Mye på ellipsemaskin. 

ok - takk - da er det jo en forklaring på at han holder seg hjemme 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre så mye spekulasjoner og faenskap. Det er jo tydelig at gutten selv ikke ønsker fokus på annet enn idretten. Og det var fint se intervju med Jakob i dag der det kun var løpingen og formen det ble snakket om.

Jeg begriper ikke at noen tror at barn bryter lett med foreldre, og jeg blir kvalm av alle «du skal hedre mor og far uansett». Media burde latt familien være i fred. Og folk slutte med å fylle opp kommentarfeltene med piss. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (56 minutter siden):

Hyggelig at Jacob og Elisabeth skal ha baby

Ja det er det - ikke så veldig overaskende da de begge har vel sagt ganske klart fra om at de ønsker seg flere barn - men man kan jo ikke bare "bestille" de 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (2 timer siden):

Ja det er det - ikke så veldig overaskende da de begge har vel sagt ganske klart fra om at de ønsker seg flere barn - men man kan jo ikke bare "bestille" de 

Flere barn? Tenker du på hundene da eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AntiBullshit said:

Flere barn? Tenker du på hundene da eller?

….tenker det menes «flere barn» som i mer enn ett - ikke flere enn de allerede har….

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (21 minutter siden):

….tenker det menes «flere barn» som i mer enn ett - ikke flere enn de allerede har….

Ja - jeg var litt upresis - dvs. det kan tolkes på flere måter - mente at de ønsker seg mange barn 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Octo
HSV50 skrev (På 28.1.2024 den 22.14):

Gud bedre så mye spekulasjoner og faenskap. Det er jo tydelig at gutten selv ikke ønsker fokus på annet enn idretten. Og det var fint se intervju med Jakob i dag der det kun var løpingen og formen det ble snakket om.

Jeg begriper ikke at noen tror at barn bryter lett med foreldre, og jeg blir kvalm av alle «du skal hedre mor og far uansett». Media burde latt familien være i fred. Og folk slutte med å fylle opp kommentarfeltene med piss. 

Jeg er helt enig! 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Du har skrevet akkurat det som jeg har tenkt.

Og jeg håper de forsetter med idretten, det er mange som heier på dem!

Endret av Octo
lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Politiet bekrefter nå en siktelse mot Gjert:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/eJA6gO/bekrefter-siktelse-mot-gjert-ingebrigtsen

Sitat

I en pressemelding skriver politiet i Sør-Vest at en siktelse ble tatt ut 21. desember 2023.

– Det er tatt ut siktelse for kroppskrenkelse i saken vi etterforsker mot Gjert Ingebrigtsen. Jeg ønsker ikke å gå inn på hvorfor vi har tatt ut siktelse mot ham. Dette er en del av etterforskningen, og vi ønsker ikke å kommentere dette på nåværende tidspunkt, sier politiinspektør Terese Braut Våge.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

1 siktelse gj. kroppskrenkelse i str. bot ifølge Elden, kan ikke være så voldsomt. Da har altså ikke politiet funnet hold i at det har vært årevis med mishandling, psykisk og fysisk vold, i alle fall greier de ikke bevise dette. Holder en knapp på at siktelsen gjelder Ingrid og ikke brødrene.

Endret av eeqaz
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes media er uklar. nrk skriver at han har slått etter ett av barna med ett håndkle mens tv2 skriver at har har slått ett barn med ett håndkle. Det ene er mer alvorlig enn det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare Gjerts advokater som har lekket detaljer om dette «bagatellmessige» slaget med håndkle?

Det er viktig for Gjerts gode navn og rykte at det etableres en oppfatning av at her er det bare ett av barna som har overreagert kraftig, evt fått dårlige råd om å anmelde.

Som et ekstra pluss for Gjert er det jo mange som kun leser overskrifter og tror at hele saken nå har kokt ned til denne ene hendelsen. I realiteten har Gjert fortsatt status som mistenkt i den mest alvorlige saken om mishandling i nære relasjoner, der det ikke er noen av barna som har anmeldt. 

Endret av Capri
Omformulert
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...