totti_1 Skrevet 6. november 2023 #2041 Del Skrevet 6. november 2023 (endret) Fp Endret 6. november 2023 av totti_1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 6. november 2023 #2042 Del Skrevet 6. november 2023 Stargaze skrev (19 timer siden): Tenker det er en god grunn for at Henrik «bare» er plassert på EM-laget. Da blir det forhåpentligvis ro i rekkene på OL-laget. Han virker som en krevende, egoistisk og usympatisk utøver. Helt uavhengig av alt det andre som har skjedd. Det er vel av sportslige årsaker, han er ikke god nok og han er bedre som trener/koordinator for jakob enn som utøver i VM 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 6. november 2023 #2043 Del Skrevet 6. november 2023 Måsies skrev (11 timer siden): Nei så klart, du tar jo ikke stilling i denne konflikten Oui! Løperbrødrene skal jeg støtte og si noe pent om den dagen de gjør seg fortjent til det, der er vi ikke nå. Så fra mitt nøytrale ståsted så sier jeg ting som det er, de er sta og urimelige sytepaver som oppfører seg som drittsekker. Men klart de kan vise andre takter og jeg vil se dem i et helt annet lys og da også naturlig nok omtale dem annerledes., du er bare en nøytral aktør som de siste månedene har bodd i denne tråden nærmest utelukkende for å stemple alle som antydet at det kunne være mer til denne saken enn «uskyldig» uenighet som oppviglere, folk som innbiller seg ting og krisemaksimerere. Delaktig i mange saker jeg, ikke bare denne. Men hva gjelder denne saken så er jeg ikke den som ser den fra et følelsesstyrt ståsted. Altså ikke blandt dem som tenker stakkars dem, de må beskyttes mot den store stygge ulven (altså Gjert). Hva som er skjedd og ikke skjedd, det gir jeg blanke i for å si det ærlig. Men ja, jeg tar til motmæle mot den drittsekk-oppførsel de har, og hvordan de lar det hele gå ut over uskyldige tredjeparter. Altså skriver jeg basert på rasjonell og logisk tankegang, ikke fordi jeg føler at de må stakkarsliggjøres som offer, slik mange av de som har mistet gangsynet i debatten gjør. du tar selvfølgelig vold på største alvor Definitivt!, og derfor er det ekstremt viktig å ha fokus på det sentrale elementet i dette komplekset nemlig ikke om vold er bra eller dårlig eller om det skal få konsekvenser selv om voldsutøver er en flink person, men snarere komme til bunns i den sentrale problemstillingen;er offeret et verdig offer? Kanskje hen fortjente det litt? Kanskje hen opptrådte litt i etterkant av hendelsene som da på en måte gjør vold litt greit likevel! Er åpenbart at løperguttene har en annen definasjon på vold enn Gjert, all den tid de ser på det som vold mens Gjert tydeligvis ikke ser det på samme måte. Eventuelt lyver en av partene. Akkurat det har det liten hensikt at jeg eller andre spekulerer i og har meninger om, svarene på det får vi uansett aldri, altså er det meningsløst. Men ja, det kan være at de har fått hva Gjert ser som en vellfortjent lusing, men som han ikke ser som vold (noe løperguttene i så fall åpenbart gjør). Registrerer meg at broren deres ikke kjenner seg igjen i løperbrødrenes fremstilling av faren, tenker da at det kan se ut som at han da har vært strengere mot de idrettssatsende søskenene enn de andre, og at de kan forklare hvorfor de opplever han annerledes. Når det er sagt så er en slik oppdragelse ugrei, dessuten heller ikke nødvendig for å oppnå ønsket adferd. Klart det ikke blir pedagogisk riktig, tenker at foreldre som tyr til slik, at de mangler bedre alternativer og at de heller ikke selv ser hvor destruktivt slikt er. Men det gir uansett ikke løperbrødrene grunn til å oppføre seg som drittsekker, noe de jo gjør! tusen takk for at du er villig til å ta denne viktige debatten ❤️❤️❤️ Samme til deg, er også deg og andre jeg skriver til... Og er jo fint at du aktiviserer meg også, andre også. Og takk og lov for at ikke alle enes her, tenk hvor kjedelig det ville være... Bare å svare igjen, jeg har ikke bedre å finne på i kveld... 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 6. november 2023 #2044 Del Skrevet 6. november 2023 eeqaz skrev (1 time siden): Det er vel av sportslige årsaker, han er ikke god nok og han er bedre som trener/koordinator for jakob enn som utøver i VM Nok en av grunnene til at dette kom nå som Henriks karriere er på hell, hans biologiske klokke kan han ikke løpe fra. Det har lenge vært kjent at han ønsket en trenerkarriere etter egen karriere, han bidro til å gjøre den overgangen ytterst dramatisk... Jeg har absolutt ikke sansen for hvordan han fremstår og er, ikke mange ganger i livet man synes noen er mer usympatisk. 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 8. november 2023 #2045 Del Skrevet 8. november 2023 tvertimot skrev (På 6.11.2023 den 19.15): Nok en av grunnene til at dette kom nå som Henriks karriere er på hell, hans biologiske klokke kan han ikke løpe fra. Det har lenge vært kjent at han ønsket en trenerkarriere etter egen karriere, han bidro til å gjøre den overgangen ytterst dramatisk... Jeg har absolutt ikke sansen for hvordan han fremstår og er, ikke mange ganger i livet man synes noen er mer usympatisk. Han har nok hatt en "god skole" i både løping og i hvordan man opptrer mot andre. Forøvrig fint det ikke er noe mediedekning i saken nå, kanskje de får ro og hjelp til å komme seg videre gj både det sportslige og i familie relasjonene, så vil tiden vise hvor mye hold det er i anklagene og hvordan hele det sportslige aspektet håndteres videre for de som har noe på banen å gjøre 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 9. november 2023 #2046 Del Skrevet 9. november 2023 eeqaz skrev (På 8.11.2023 den 17.38): Han har nok hatt en "god skole" i både løping og i hvordan man opptrer mot andre. Forøvrig fint det ikke er noe mediedekning i saken nå, kanskje de får ro og hjelp til å komme seg videre gj både det sportslige og i familie relasjonene, så vil tiden vise hvor mye hold det er i anklagene og hvordan hele det sportslige aspektet håndteres videre for de som har noe på banen å gjøre Svar vil vi aldri få, hvorvidt det er noe hold i anklagene eller ei. I alle fall ikke svar man kan konkludere med noe fra, altså vil det samme hva som kommer utelukkende være spekulasjoner. Men heller ikke så viktig med svar, klart at hvis løperbrødrene ikke vil ha med Gjert å gjøre mer, da står det fritt til det. Om han har gitt dem juling eller ikke, de får styre sine relasjoner som de ønsker, om beskyldningene er riktig eller ikke endrer ikke at alt er opp til partene i saken selv... Det de derimot må komme til enighet om, er hvordan å forholde seg til hverandre profesjonelt. Tenker kjøreregler for at partene ikke har kontakt med hverandre, at det er riktig. Kontakt seg imellom trenger de heller ikke, for å skulle drive med hvert sitt under samlinger og mesterskap m.m. Slik forholdet er nå så evner de ikke en gang å finne gode løsninger på det profesjonelle plan.... Man må skille det profesjonelle fra det private. slik det er nå får det private altså for stor effekt på det profesjonelle, det må det bli en slutt på og der er det løperbrødrene som må legge fra seg å være tverr... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillian Astra Skrevet 10. november 2023 #2047 Del Skrevet 10. november 2023 tvertimot skrev (17 timer siden): Svar vil vi aldri få, hvorvidt det er noe hold i anklagene eller ei. I alle fall ikke svar man kan konkludere med noe fra, altså vil det samme hva som kommer utelukkende være spekulasjoner. Men heller ikke så viktig med svar, klart at hvis løperbrødrene ikke vil ha med Gjert å gjøre mer, da står det fritt til det. Om han har gitt dem juling eller ikke, de får styre sine relasjoner som de ønsker, om beskyldningene er riktig eller ikke endrer ikke at alt er opp til partene i saken selv... Det de derimot må komme til enighet om, er hvordan å forholde seg til hverandre profesjonelt. Tenker kjøreregler for at partene ikke har kontakt med hverandre, at det er riktig. Kontakt seg imellom trenger de heller ikke, for å skulle drive med hvert sitt under samlinger og mesterskap m.m. Slik forholdet er nå så evner de ikke en gang å finne gode løsninger på det profesjonelle plan.... Man må skille det profesjonelle fra det private. slik det er nå får det private altså for stor effekt på det profesjonelle, det må det bli en slutt på og der er det løperbrødrene som må legge fra seg å være tverr... Selvfølgelig mener du det er guttene som må ta seg sammen med dine helt nøytrale briller 🤓 Objektivt og balansert vurdering der altså 17 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 12. november 2023 #2048 Del Skrevet 12. november 2023 Trillian Astra skrev (På 10.11.2023 den 15.06): Selvfølgelig mener du det er guttene som må ta seg sammen med dine helt nøytrale briller 🤓 Objektivt og balansert vurdering der altså Klart det, når det er de som står for urimeligheten i denne saken. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 18. november 2023 #2049 Del Skrevet 18. november 2023 NGN og Svela er i form, og media greier jo ikke annet enn å fokusere på at det var Jakobs rekord han slo. Blitt en intern konkurranse dette, i alle fall i media https://www.vg.no/sport/friidrett/i/BWaGq9/narve-gilje-nordaas-slo-jakob-ingebrigtsens-rekord 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. november 2023 #2050 Del Skrevet 18. november 2023 tvertimot skrev (På 6.11.2023 den 19.10): Nei så klart, du tar jo ikke stilling i denne konflikten Oui! Løperbrødrene skal jeg støtte og si noe pent om den dagen de gjør seg fortjent til det, der er vi ikke nå. Så fra mitt nøytrale ståsted så sier jeg ting som det er, de er sta og urimelige sytepaver som oppfører seg som drittsekker. Men klart de kan vise andre takter og jeg vil se dem i et helt annet lys og da også naturlig nok omtale dem annerledes., du er bare en nøytral aktør som de siste månedene har bodd i denne tråden nærmest utelukkende for å stemple alle som antydet at det kunne være mer til denne saken enn «uskyldig» uenighet som oppviglere, folk som innbiller seg ting og krisemaksimerere. Delaktig i mange saker jeg, ikke bare denne. Men hva gjelder denne saken så er jeg ikke den som ser den fra et følelsesstyrt ståsted. Altså ikke blandt dem som tenker stakkars dem, de må beskyttes mot den store stygge ulven (altså Gjert). Hva som er skjedd og ikke skjedd, det gir jeg blanke i for å si det ærlig. Men ja, jeg tar til motmæle mot den drittsekk-oppførsel de har, og hvordan de lar det hele gå ut over uskyldige tredjeparter. Altså skriver jeg basert på rasjonell og logisk tankegang, ikke fordi jeg føler at de må stakkarsliggjøres som offer, slik mange av de som har mistet gangsynet i debatten gjør. du tar selvfølgelig vold på største alvor Definitivt!, og derfor er det ekstremt viktig å ha fokus på det sentrale elementet i dette komplekset nemlig ikke om vold er bra eller dårlig eller om det skal få konsekvenser selv om voldsutøver er en flink person, men snarere komme til bunns i den sentrale problemstillingen;er offeret et verdig offer? Kanskje hen fortjente det litt? Kanskje hen opptrådte litt i etterkant av hendelsene som da på en måte gjør vold litt greit likevel! Er åpenbart at løperguttene har en annen definasjon på vold enn Gjert, all den tid de ser på det som vold mens Gjert tydeligvis ikke ser det på samme måte. Eventuelt lyver en av partene. Akkurat det har det liten hensikt at jeg eller andre spekulerer i og har meninger om, svarene på det får vi uansett aldri, altså er det meningsløst. Men ja, det kan være at de har fått hva Gjert ser som en vellfortjent lusing, men som han ikke ser som vold (noe løperguttene i så fall åpenbart gjør). Registrerer meg at broren deres ikke kjenner seg igjen i løperbrødrenes fremstilling av faren, tenker da at det kan se ut som at han da har vært strengere mot de idrettssatsende søskenene enn de andre, og at de kan forklare hvorfor de opplever han annerledes. Når det er sagt så er en slik oppdragelse ugrei, dessuten heller ikke nødvendig for å oppnå ønsket adferd. Klart det ikke blir pedagogisk riktig, tenker at foreldre som tyr til slik, at de mangler bedre alternativer og at de heller ikke selv ser hvor destruktivt slikt er. Men det gir uansett ikke løperbrødrene grunn til å oppføre seg som drittsekker, noe de jo gjør! tusen takk for at du er villig til å ta denne viktige debatten ❤️❤️❤️ Samme til deg, er også deg og andre jeg skriver til... Og er jo fint at du aktiviserer meg også, andre også. Og takk og lov for at ikke alle enes her, tenk hvor kjedelig det ville være... Bare å svare igjen, jeg har ikke bedre å finne på i kveld... Sa den sindige personen som skriver i rødt? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. november 2023 #2051 Del Skrevet 18. november 2023 ~ Ada ~ skrev (12 minutter siden): Sa den sindige personen som skriver i rødt? Ja, bare til å ta til deg en fornuftig synsvinkel i denne saken først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 18. november 2023 #2052 Del Skrevet 18. november 2023 Narve senker dermed den gamle rekorden til Jakob Ingebrigtsen med 2 sekunder. – Norsk rekord er norsk rekord. Jeg føler jeg ikke har tatt meg ut og føler jeg har mer inne. Jeg kunne sprunget raskere, sier Nordås. https://www.nrk.no/sport/narve-gilje-nordas-slo-jakob-ingebrigtsen-rekord-pa-5-kilometer-1.16635590 Med trener Gjert Ingebrigtsen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. november 2023 #2053 Del Skrevet 18. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (4 minutter siden): Narve senker dermed den gamle rekorden til Jakob Ingebrigtsen med 2 sekunder. – Norsk rekord er norsk rekord. Jeg føler jeg ikke har tatt meg ut og føler jeg har mer inne. Jeg kunne sprunget raskere, sier Nordås. https://www.nrk.no/sport/narve-gilje-nordas-slo-jakob-ingebrigtsen-rekord-pa-5-kilometer-1.16635590 Med trener Gjert Ingebrigtsen Blir spennende på 1500 meter neste år, ikke se bort fra at da vil Jakob være forbigått og da forstår jo alle hvorfor Henrik og Jakob oppfører seg som trasse drittunger. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaha Skrevet 24. november 2023 #2054 Del Skrevet 24. november 2023 Okei, så det du sier er at tiltross for at Gjert ble nektet akkreditering før dette samt bronsje medaljen til Narve, så er de tydeligvis så sykt redd for han at de A: Går til friidrettsforbundet og stopper Gjert fra å få akkreditering. B: når han gjør det bra på en distanse og får bronsje (5000 meter gikk shit btw). Så er de så sykt redde at de finner opp en voldshendelse for alt som betyr noe for Narves seier er å holde Gjert unna. Du vet at det er andre enda sterkere konkurrenter der ute håper jeg? Og i det heletatt kalle de dritunger, som er tøffe å står frem, ja håper ikke du synes det samme om dine barn eller evt mindre slektninger hvis de hadde blitt utsatt for samme å prøver komme si ifra. «Neida dere bare oppfører dere som drittunger som ikke gidder høre på pappa» 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 25. november 2023 #2055 Del Skrevet 25. november 2023 Hyggelig å se Gjert og kona på forsida av Se og Hør nå 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 25. november 2023 #2056 Del Skrevet 25. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (19 timer siden): Hyggelig å se Gjert og kona på forsida av Se og Hør nå 🤗 At de flytter til Spania sier vel litt om familiesituasjonen. Den minste blir vel med og Ingrid bor vel da muligens hos eldste bror ? Us against the world skriver Elisabeth på bilde m Jakob. Ligger vel mer bak den enn bare sportslige konkurranser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 25. november 2023 #2057 Del Skrevet 25. november 2023 eeqaz skrev (1 time siden): At de flytter til Spania sier vel litt om familiesituasjonen. Den minste blir vel med og Ingrid bor vel da muligens hos eldste bror ? Us against the world skriver Elisabeth på bilde m Jakob. Ligger vel mer bak den enn bare sportslige konkurranser. Kan tenke meg hun der er primus motor bak hele bruddet for familien. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 25. november 2023 #2058 Del Skrevet 25. november 2023 En ung kvinne uten utdanning og jobb. Som lever på pengene til ungdomskjæresten sin. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendetta Skrevet 26. november 2023 #2059 Del Skrevet 26. november 2023 Kan noen oppklare hva brødrene har gjort, helt konkret, som tyder på bøllete fremtreden? Og hva skjedde for to år siden? Spør fordi jeg ikke har fått det med meg, bare lest bruddstykker i tråden. Jeg synes løpebrødrene fremstår som gode personer i tvserien og ellers i det jeg har sett av intervjuer. Er ikke i tvil om at de har hatt det tøft til tider pga trenerfar og spesiell familiedynamikk. Kjente det stakk i hjertet da (tror det var filip) snakket om at han/de kunne kjenne på et press fra ung alder om å prestere fordi foreldrene brukte så mye tid og energi på dem. Jeg ønsker hele familien alt godt og håper de finner veien ut av alt det vonde familiedramaet. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 26. november 2023 #2060 Del Skrevet 26. november 2023 Samfunnsdebatt skrev (9 timer siden): En ung kvinne uten utdanning og jobb. Som lever på pengene til ungdomskjæresten sin. Hun sluttet på skolen og der er synd. Tjener bedre på å prakke ting på forbrukere. Og ja, hun lever fint på Jakob sine løpepenger. Flasher luksus og glamour andre 22 åringer bare kan drømme om. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå