Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

velociraptor skrev (9 timer siden):

Ah, flere likheter enn jeg var klar over med andre ord 🤐

Hvor leser du at «flertallet av de tilstedeværende» reagerte negativt og forlot området? Jeg har kun lest om EN, treneren til en eller annen jeg aldri har hørt om, og som nå plutselig mener dette var ment som et varsel.

«Flere norske utøvere satt rundt et bord i et område som var reservert det norske laget. Hansen forlot bordet etter episoden sammen med Nordås.»

https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851

Det er heller ingen andre enn denne Hansen som har beskrevet det som «voldsomt», så det er ikke noe «de» i dette.

Ser at i den saken du linker til fremstår det som at det bare var den ene treneren som forlot bordet sammen med Nordås. 

Nå har det vært skrevet veldig mye om dette , , at flere reagerte på en voldsom og dårlig oppførsel Henrik, mange beskriver en dyp splittelse i miljøet. Narve kunne ikke spise sammen med de andre under resten av oppholdet. Han fikk da selskap av "noen" uten at jeg har dato og personalia på vedkommende.  Hvis du ikke synes noe av dette tyder på at Henrik har oppført seg dårlig, så deg om det.

Nå sier du jo også at du aldri har hørt om Bjerkeli Grøvdal, så noen stor interesse for friidrett har du vel ikke da.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

keops skrev (4 timer siden):

Ser at i den saken du linker til fremstår det som at det bare var den ene treneren som forlot bordet sammen med Nordås. 

Nå har det vært skrevet veldig mye om dette , , at flere reagerte på en voldsom og dårlig oppførsel Henrik, mange beskriver en dyp splittelse i miljøet. Narve kunne ikke spise sammen med de andre under resten av oppholdet. Han fikk da selskap av "noen" uten at jeg har dato og personalia på vedkommende.  Hvis du ikke synes noe av dette tyder på at Henrik har oppført seg dårlig, så deg om det.

Nå sier du jo også at du aldri har hørt om Bjerkeli Grøvdal, så noen stor interesse for friidrett har du vel ikke da.

Ja det har vært skrevet mye om det, men kun denne ene personen (og Per Svela) har uttalt seg. Du må nesten vise dokumentasjon på påstanden om at «flere» og «de fleste» har reagert og forlot bordet, nå har jeg lagt inn dokumentasjon på at det kun var EN person.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (37 minutter siden):

Ja det har vært skrevet mye om det, men kun denne ene personen (og Per Svela) har uttalt seg. Du må nesten vise dokumentasjon på påstanden om at «flere» og «de fleste» har reagert og forlot bordet, nå har jeg lagt inn dokumentasjon på at det kun var EN person.

Friidrettsforbundet reagerte på den episoden, det er mer enn en person som reagerte fordi mest sannsynlig var det et styre i forbundet, bestående av flere personer, som grep inn:  https://www.vg.no/sport/friidrett/i/4owxXV/nrk-forbundet-grep-inn-etter-uoensket-hendelse-mellom-henrik-ingebrigtsen-og-narve-gilje-nordaas

Endret av eeqaz
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (35 minutter siden):

Ja, artikkelen du linker til sier at en person fulgte ham fra bordet. I andre artikler kan vi lese at flere har reagert og uttalt seg. 

Du motsier jo deg selv i ene setningen om at kun én person har uttalt seg, ved å slenge på Per Svela i en parantes. Teller sikkert med som et individ han også.

Har lest flere plasser hvor det vises til at flere har reagert, dette tolker jeg som at de ikke ønsker å stå frem ved navn. Ikke så farlig i ditt tilfelle da du ikke kjenner navn på selv topputøvere, men andre kan jo følge litt bedre med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (16 minutter siden):

Ja, artikkelen du linker til sier at en person fulgte ham fra bordet. I andre artikler kan vi lese at flere har reagert og uttalt seg. 

Du motsier jo deg selv i ene setningen om at kun én person har uttalt seg, ved å slenge på Per Svela i en parantes. Teller sikkert med som et individ han også.

Har lest flere plasser hvor det vises til at flere har reagert, dette tolker jeg som at de ikke ønsker å stå frem ved navn. Ikke så farlig i ditt tilfelle da du ikke kjenner navn på selv topputøvere, men andre kan jo følge litt bedre med. 

Han var vel ikke til stede, men uttalte seg likevel? Derfor parantes, men mulig jeg husker feil. Hvilke andre artikler? Jeg ser at du ikke legger ved link til dine falske påstander om at de var flere.

Nei, jeg går ikke rundt og vet navnet på alle semi-gode idrettsutøvere i Norge, men hvordan er det relevant?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (26 minutter siden):

Han var vel ikke til stede, men uttalte seg likevel? Derfor parantes, men mulig jeg husker feil. Hvilke andre artikler? Jeg ser at du ikke legger ved link til dine falske påstander om at de var flere.

Nei, jeg går ikke rundt og vet navnet på alle semi-gode idrettsutøvere i Norge, men hvordan er det relevant?

Se innlegget mitt over, de som representerer hele friidrettsforbundet reagerte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, velociraptor said:

https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 "Det skal ha ført til at andre skal ha forlatt området i sympati med Nordås." 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (18 timer siden):

Ah, flere likheter enn jeg var klar over med andre ord 🤐

Hvor leser du at «flertallet av de tilstedeværende» reagerte negativt og forlot området? Jeg har kun lest om EN, treneren til en eller annen jeg aldri har hørt om, og som nå plutselig mener dette var ment som et varsel.

«Flere norske utøvere satt rundt et bord i et område som var reservert det norske laget. Hansen forlot bordet etter episoden sammen med Nordås.»

https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851

Det er heller ingen andre enn denne Hansen som har beskrevet det som «voldsomt», så det er ikke noe «de» i dette.

Det var flere ja, mange reagerte sterkt på det som hendte og Hansen var en av de som forlot frokostbordet sammen med andre og naturlig nok Nordås selv.

I artikkelen du viser til drar de frem han som varslet idrettsforbundet muntlig om hendelsen, men som sagt var det flere som reagerte og også forlot bordet etter den hendelsen som er helt uakseptabel oppførsel av Henrik.

Sitat:

Under en matpause i Sierra Nevada i Spania, skal Henrik Ingebrigtsen ha gitt uttrykk for at Nordås ikke kunne sitte ved samme bord og krevd at han forlot et område reservert det norske laget.

Dette skal ha ført til at flere av de norske utøverne skal ha forlatt bordet i sympati med Nordås.

Sitat slutt

https://sportsbibelen.net/friidrett/nye-avsloringen-om-braket-rundt-henrik-ingebrigtsen-og-narve-gilje-nordas-skal-ha-vaert-uvenner-siden-denne-detaljen/

Å beskylde meg for falske påstander, når det har stått flere steder at flere av utøverene (ikke bare treneren som varslet) forlot bordet. Oppførselen til Henrik var helt uakseptabel og selvfølgelig ubehagelig for flere.

Er ikke jeg som kommer med falske påstander, det er dere som tolker det som skrives veldig skjevt og har manglende forståelse for hvordan artikler kan formuleres. At det skrives at treneren som varslet, at han forlot bordet sammen med Nordås betyr jo ikke at flere ikke gjorde det, når dere tolker det som at han var den eneste når det er skrevet mang en gang om at mange av utøverene forlot bordet i protest mot Henrik og i sympati med Nordås, da er det utrolig at dere leser en setning så bokstavelig at dere ender med å se hele situasjonen feil.

Å rette beskyldninger mot meg som åpenbart kjente saken bedre, det blir for dumt.

Endret av tvertimot
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (9 timer siden):

Bare vedkommende som manipulerer sterkt, leter frem en av de få artiklene hvor det kan tolkes som at det bare var den ene treneren som forlot bordet sammen med Nordås, og ja det stemmer at treneren forlot bordet sammen med Nordås.

Men altså, at det skrives (og det er jo sant), det betyr jo ikke at ikke flere gjorde det samme, og det gjorde jo flere av utøverene også. Tenker samtlige tilstedeværende reagerte på Henriks oppførsel og urimelighet der, og fant episoden ubehagelig... Også Fillip er min antagelse, siden han i motsetning til Henrik satt ved bordet før Henrik kom inn, og flere har sagt at det da var en god stemning rundt bordet.

---

Når det er sagt, så mye Henrik har klaget på at media, forbundet, konflikten etc., at det har virket forstyrrende og ødelagt for dem...

Han skyter seg selv i foten, for når han selv åpenbart lager så til de grader dårlig stemning som han gjør i leiren, da ødelegger han for samtlige av de andre utøverene som absolutt ikke vil ha en så dårlig stemning på samlinger. Men det virker den usympatiske og egosentriske utøveren ikke å tenke på, han hadde vært den første til å klage voldsomt på slik selv, så hvorfor oppfører han seg slik overfor andre?

Jeg ser det som drittsekk-oppførsel rett og slett, er slike som skulle vært utestengt mener jeg. Men han synes nok selv at det er greit, virker som det ikke bryr han at han selv kan være urimelig og ødelegge for andre, men rammer noe han selv så er det plutselig ille...

Jeg har lite sansen for slik oppførsel, og derfor vinner han heller absolutt ingen sympati hos meg. Dessuten lar han og Jakob mye gå ut over Nordås, utelukkende fordi de selv ikke liker at Nordås fortsetter samarbeidet sitt med Gjert, og da lager de to løprebrødrene et helvete uten like for å sabotere så mest de kan... Fillip virker å være veldig mye bedre i så måte...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Andre Aamodt, Gjert Ingebrigtsen | Kjetil André Aamodt reagerer på Gjert Ingebrigtsens valg: – Jeg ville trukket meg tilbake (nettavisen.no)

– Dersom jeg var Gjert, og hadde kommet på kant med barna mine, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å komme inn i varmen og lagt meg flat, be om unnskyldning og prøve å holde en så lav profil som mulig, for å igjen bli en del av familien. Det ser ikke ut som Gjert gjør det, og det er litt overraskende.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (2 timer siden):

Kjetil Andre Aamodt, Gjert Ingebrigtsen | Kjetil André Aamodt reagerer på Gjert Ingebrigtsens valg: – Jeg ville trukket meg tilbake (nettavisen.no)

– Dersom jeg var Gjert, og hadde kommet på kant med barna mine, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å komme inn i varmen og lagt meg flat, be om unnskyldning og prøve å holde en så lav profil som mulig, for å igjen bli en del av familien. Det ser ikke ut som Gjert gjør det, og det er litt overraskende.

Nå vet vi lite om hva som skjer bak lukkede dører, greit nok at vi leser i media men det gir oss absolutt ingen grunnlag for å dømme og heller ikke spekulere i hva som er gjort eller ikke gjort.

For alt du vet så kan Gjert ha gjort hva han føler han kan, en ting er sikkert og det er at i denne saken er det personer med masse og sterk personlighet som er involvert, og saken er av en natur som ikke nødvendigvis har en så enkel løsning - i alle fall ikke på kort sikt.

Så det blir feil av deg å hevde at Gjert ikke har gjort noe som helst for å forsøke å løse noe i denne sak, personlig synes jeg Gjert har holdt seg rolig og sagt fornuftige ting i media (ikke noe som skal eskalere konflikten i alle fall, uttalelsene han har kommet med må mest sees som at han har et ønske om å dempe konflikten, jeg synes Gjert har taklet dette veldig godt og han har ikke gått til motangrep slik mange nok ville gjort i hans sko).

Synes løperbrødrene takler dette veldig mye verre, og de er i aller høyeste grad konfliktskapende med å være serdeles tverr, urimelige og egosentriske. Sågar uskyldige parter lar de konflikten gå ut over, i den grad at trenere for andre utøvere og andre utøvere enn involverte parter reagerer. De skaper uhygge på samlinger rett og slett, og utnytter Jakobs stjernestatus til å presse gjennom egne krav, det tar seg ikke pent ut og eskalerer naturlig nok konflikten. De må gå i seg selv heller enn å angripe andre...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (22 timer siden):

Mine falske påstander???

Ser at flere andre har dokumentert det du etterspør, beklager at jeg har vært litt opptatt på annet hold enn å legge ved linker på ting som bør være kjent for alle som har fulgt denne saken en tid. 

Ingen forventer vel at du skal kjenne navn på så forferdelig mange utøvere, men det ser litt rart ut at du forsøker å fremstille det som at det er ubetydelige og perifere personer som har reagert på drittsekk-adferd fra Henrik Ingebrigtsen.

At du ikke kjenner navn på Bjerkeli Grøvdal og heller ikke ser ut til å ha fått med deg de utallige artikler om at flere reagerte på den nevnte oppførselen til Henrik, gir samlet sett inntrykk av deg som en person med svært lite interesse for friidrett generelt og dårlig detaljkunnskap om Ingebrigtsen-konflikten spesielt. Det er jo absolutt relevant når du skriver innlegg etter innlegg i en tråd som omhandler nettopp disse tingene synes jeg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (3 minutter siden):

Mine falske påstander???

Ser at flere andre har dokumentert det du etterspør, beklager at jeg har vært litt opptatt på annet hold enn å legge ved linker på ting som bør være kjent for alle som har fulgt denne saken en tid. 

Ingen forventer vel at du skal kjenne navn på så forferdelig mange utøvere, men det ser litt rart ut at du forsøker å fremstille det som at det er ubetydelige og perifere personer som har reagert på drittsekk-adferd fra Henrik Ingebrigtsen.

At du ikke kjenner navn på Bjerkeli Grøvdal og heller ikke ser ut til å ha fått med deg de utallige artikler om at flere reagerte på den nevnte oppførselen til Henrik, gir samlet sett inntrykk av deg som en person med svært lite interesse for friidrett generelt og dårlig detaljkunnskap om Ingebrigtsen-konflikten spesielt. Det er jo absolutt relevant når du skriver innlegg etter innlegg i en tråd som omhandler nettopp disse tingene synes jeg.

Avgjort!

Men mange mener mangt og mye uten å inneha kunnskap om idrett, å ikke vite hvem Grøvdal er da diskvalifiserer man seg litt fra hele idrettsdebatten spør du meg... I så fall er man mer interessert i det menneskelige dramaet og true-life-realityet enn det prestasjonsmessige som ligger bak.

Du skriver meget bra og har fornuftige synspunkt synes jeg, dette skal sees i større perspektiv enn at løperguttene er ofre og Gjert er den store stygge ulven, stakkars smågutter tenker noen...

De er voksne og selvstendige menn, som tar bevisste valg som er sta og egosentriske - valg som ikke er konstruktive og løsningsorienterte og som ødelegger for andre. De spiller selv offerrollen aktivt, men ser ikke at de ødelegger for mange andre og selv skaper mer konflikt enn hva godt er. De har hovedrollen i dette drama med den urimeligheten, altså løperbrødrene med Henrik i spissen.

Å oppføre seg som sta grinegutter med drittsekk-tendenser vinner lite sympati.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (4 timer siden):

Dersom Gjert Ingebrigtsen hadde lagt seg flat, bedt om unnskyldning og forsøkt å holde en så lav profil som mulig, så ville nok en del sett på denne  oppførselen som at han kunne være skyldig. Hvis han hadde bedt om unnskyldning, så ville folk sagt at Gjert aldri ville ha bedt om unnskyldning med mindre han  faktisk hadde noe  å si unnskyld for. 

Og de kunne ha sagt at Gjert lot være å si noe som helst, fordi han håper å ikke tiltrekke enda mer oppmerksomhet rundt hele denne saken, eller at hele greia kommer til å blåse over av seg selv. Så han ville nok fått kritikk, uansett hvordan han forsøker å håndtere denne situasjonen.      

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 timer siden):

Avgjort!

Men mange mener mangt og mye uten å inneha kunnskap om idrett, å ikke vite hvem Grøvdal er da diskvalifiserer man seg litt fra hele idrettsdebatten spør du meg... I så fall er man mer interessert i det menneskelige dramaet og true-life-realityet enn det prestasjonsmessige som ligger bak.

Du skriver meget bra og har fornuftige synspunkt synes jeg, dette skal sees i større perspektiv enn at løperguttene er ofre og Gjert er den store stygge ulven, stakkars smågutter tenker noen...

De er voksne og selvstendige menn, som tar bevisste valg som er sta og egosentriske - valg som ikke er konstruktive og løsningsorienterte og som ødelegger for andre. De spiller selv offerrollen aktivt, men ser ikke at de ødelegger for mange andre og selv skaper mer konflikt enn hva godt er. De har hovedrollen i dette drama med den urimeligheten, altså løperbrødrene med Henrik i spissen.

Å oppføre seg som sta grinegutter med drittsekk-tendenser vinner lite sympati.

Ja, jeg er ikke noen friidrettsekspert, langt i fra, men litt rart og egentlig litt respektløst overfor utøverne å omtale dem som semi-et eller annet når de er på landslaget.

Sikkert dårlig av meg å ikke tro på brødrene i denne konflikten, men det står jeg for og deler mange av dine synspunkter her.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en god grunn for at Henrik «bare» er plassert på EM-laget. Da blir det forhåpentligvis ro i rekkene på OL-laget. Han virker som en krevende, egoistisk og usympatisk utøver. Helt uavhengig av alt det andre som har skjedd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
keops skrev (47 minutter siden):

Ja, jeg er ikke noen friidrettsekspert, langt i fra, men litt rart og egentlig litt respektløst overfor utøverne å omtale dem som semi-et eller annet når de er på landslaget.

Sikkert dårlig av meg å ikke tro på brødrene i denne konflikten, men det står jeg for og deler mange av dine synspunkter her.

Grøvdal er en merittert løper både i terrengløp og friidrett, nå er flere av de Afrikanske løperne umulig å ha med å gjøre, men i Europeisk og Nordisk sammenheng så vil jeg hevde at hun er medaljekandidat på de rette distansene og hun har jo holdt det gående lenge. Sammenlignet med Nordås som enhver i denne tråden nå vet hvem er, så er Grøvdal en langt mer merritert løper, de som følger idretten slik jeg gjør vet veldig godt hvem hun er.

Hva gjelder brødrenes uttalelser om en voldelig far så blir det uvesentlig om det medfører riktighet eller ikke for min del, jeg tenker at selv dersom man tar utgangspunkt i at han har utøvd vold (hva han har eller ikke har er noe jeg ikke skal spekulere i), brødrene er sta og urimelige og motarbeider konstruktive løsninger like fult. De bidrar altså ikke til noe ok, og synes det er greit at de ødelegger for andre, samtidig som de overreagerer på det som rammer dem (selv det minste som å klage på forbund og media etc.).

Klart de kunne åpnet for konstruktive løsninger, de hadde uansett ikke trengt å ha med faren å gjøre for det, da han kunne vært der for Nordås samtidig som at løperbrødrene la til rette for seg selv. Klart det kunne vært mulig å lage klare avtaler for hvordan de skulle innrettet seg med det, da kunne begge prestasjonsgruppene kunne gjøre det beste ut av det i fred. Men da må de jo vise vilje for det, nå skaper de splid og konflikt med sin stahet og hvordan de er steil på en urimelig måte. At det ikke bare rammer Narve, men at mange andre også reagerer, uroen som er nå rammer samtlige.

Og klart at Gjert skal få være trener for Narve, slik Narve skal få ha Gjert som trener, uavhengig av hva som har skjedd og selv om beskyldningene skulle være riktige. Nå derimot, det virker som om de vil sabotere det og det er jo også forståelig nå som Narve løper på tider som gjør han til en direkte trussel for Jakob i og med at Narve har en sterkere spurt enn Jakob. Forstår godt at det skaper usikkerhet hos dem, og de vet jo bedre enn noen hva Gjert får til som trener.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 time siden):

keops skrev (7 timer siden):

Mine falske påstander???

tvertimot skrev (10 minutter siden):

Grøvdal er en merittert løper både i terrengløp og friidrett, nå er flere av de Afrikanske løperne umulig å ha med å gjøre, men i Europeisk og Nordisk sammenheng så vil jeg hevde at hun er medaljekandidat på de rette distansene og hun har jo holdt det gående lenge. Sammenlignet med Nordås som enhver i denne tråden nå vet hvem er, så er Grøvdal en langt mer merritert løper, de som følger idretten slik jeg gjør vet veldig godt hvem hun er.

Hva gjelder brødrenes uttalelser om en voldelig far så blir det uvesentlig om det medfører riktighet eller ikke for min del, jeg tenker at selv dersom man tar utgangspunkt i at han har utøvd vold (hva han har eller ikke har er noe jeg ikke skal spekulere i), brødrene er sta og urimelige og motarbeider konstruktive løsninger like fult. De bidrar altså ikke til noe ok, og synes det er greit at de ødelegger for andre, samtidig som de overreagerer på det som rammer dem (selv det minste som å klage på forbund og media etc.).

Klart de kunne åpnet for konstruktive løsninger, de hadde uansett ikke trengt å ha med faren å gjøre for det, da han kunne vært der for Nordås samtidig som at løperbrødrene la til rette for seg selv. Klart det kunne vært mulig å lage klare avtaler for hvordan de skulle innrettet seg med det, da kunne begge prestasjonsgruppene kunne gjøre det beste ut av det i fred. Men da må de jo vise vilje for det, nå skaper de splid og konflikt med sin stahet og hvordan de er steil på en urimelig måte. At det ikke bare rammer Narve, men at mange andre også reagerer, uroen som er nå rammer samtlige.

Og klart at Gjert skal få være trener for Narve, slik Narve skal få ha Gjert som trener, uavhengig av hva som har skjedd og selv om beskyldningene skulle være riktige. Nå derimot, det virker som om de vil sabotere det og det er jo også forståelig nå som Narve løper på tider som gjør han til en direkte trussel for Jakob i og med at Narve har en sterkere spurt enn Jakob. Forstår godt at det skaper usikkerhet hos dem, og de vet jo bedre enn noen hva Gjert får til som trener.

Dere har helt rett i at jeg ikke følger friidrett på nasjonalt eller europeisk nivå, og jeg hadde ikke ant hvem Narve var om det ikke var gor alt maset hans i media under VM, var jo ikke mulig å scrolle seg gjennom en nettavis iten å bli pepret med han.

Jeg visste ikke at man ikke kunne ha en mening om vold i nære relasjoner og mellommennesklige forhold uten å kunne navnene på alle som presterer i en eller annen idrett på nasjonalt eller europeisk nivå.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Dere har helt rett i at jeg ikke følger friidrett på nasjonalt eller europeisk nivå, og jeg hadde ikke ant hvem Narve var om det ikke var gor alt maset hans i media under VM, var jo ikke mulig å scrolle seg gjennom en nettavis iten å bli pepret med han.

Jeg visste ikke at man ikke kunne ha en mening om vold i nære relasjoner og mellommennesklige forhold uten å kunne navnene på alle som presterer i en eller annen idrett på nasjonalt eller europeisk nivå.

Kan ikke tale for andre, for egen del er standpunktet klinkende klart, vold i nære relasjoner er ikke greit. Vold er jeg steilt imot utenom nære relasjoner også, klart vold aldri er greit.

Og det standpunktet tenker jeg de fleste enes om.

Hva gjelder om det har vært vold i familien eller ikke, altså om beskyldningene løperbrødrene kommer med er riktige eller ikke, samt hva som har skjedd av eventuell vold... Det blir uvesentlig for min del, det jeg skriver står jeg ved og mener om man tar utgangspunkt i at det har forekommet vold, altså om beskyldningene er riktige.

Klart det ikke gir løperbrødrene rett til å oppføre seg som drittsekker og klage på alt som rammer dem (klage på forbundet som tilrettelegger for dem, klager på media, klager på konkurrenter og gir dem ingen ære når de blir beseiret etc.), samtidig som de synes det er helt greit at de ødelegger for andre på samlinger, sågar uskyldige parter.

At de motarbeider Narve som er en tredjepart i familiekonflikten, fordi de ikke liker at han fortsetter med faren (måten de fryser han ut på), de viser ikke vilje til konstruktive løsninger men bygger opp om konflikt...

Hvordan skal det skulle forsvares? Det er egosentrisk og sta av dem rett og slett, uavhengig av hva som har skjedd eller ikke skjedd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies
tvertimot skrev (7 timer siden):

Kan ikke tale for andre, for egen del er standpunktet klinkende klart, vold i nære relasjoner er ikke greit. Vold er jeg steilt imot utenom nære relasjoner også, klart vold aldri er greit.

Og det standpunktet tenker jeg de fleste enes om.

Hva gjelder om det har vært vold i familien eller ikke, altså om beskyldningene løperbrødrene kommer med er riktige eller ikke, samt hva som har skjedd av eventuell vold... Det blir uvesentlig for min del, det jeg skriver står jeg ved og mener om man tar utgangspunkt i at det har forekommet vold, altså om beskyldningene er riktige 

Nei så klart, du tar jo ikke stilling i denne konflikten, du er bare en nøytral aktør som de siste månedene har bodd i denne tråden nærmest utelukkende for å stemple alle som antydet at det kunne være mer til denne saken enn «uskyldig» uenighet som oppviglere, folk som innbiller seg ting og krisemaksimerere.

du tar selvfølgelig vold på største alvor, og derfor er det ekstremt viktig å ha fokus på det sentrale elementet i dette komplekset nemlig ikke om vold er bra eller dårlig eller om det skal få konsekvenser selv om voldsutøver er en flink person, men snarere komme til bunns i den sentrale problemstillingen;

er offeret et verdig offer? Kanskje hen fortjente det litt? Kanskje hen opptrådte litt i etterkant av hendelsene som da på en måte gjør vold litt greit likevel!

tusen takk for at du er villig til å ta denne viktige debatten ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...