eeqaz Skrevet 2. november 2023 #2001 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) Lite takknemmelig for hva forbundet har gjort også, snakk om å skyte i alle etninger da gullet glapp, hvem blir den neste som får skylda ? jeg sier at neste gang så kommer ansvaret hundre, faen prosent til å være på meg, Filip og Jakob. Ingen andre kommer til å få lov til å gjøre noe som helst uten at det er timet, tilrettelagt og planlagt på detaljnivå av meg, Filip og Jakob, sier Ingebrigtsen. https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-totalslakter-opplegget-rundt-jakob-i-vm/s/5-95-1286291 Spoiler Endret 2. november 2023 av eeqaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaha Skrevet 2. november 2023 #2002 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) eeqaz skrev (4 minutter siden): Lite takknemmelig for va forbundet har gjort også, snakk om å skyte i alle etninger da gullet glapp, hvem blir den neste som får skylda ? jeg sier at neste gang så kommer ansvaret hundre, faen prosent til å være på meg, Filip og Jakob. Ingen andre kommer til å få lov til å gjøre noe som helst uten at det er timet, tilrettelagt og planlagt på detaljnivå av meg, Filip og Jakob, sier Ingebrigtsen. https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-totalslakter-opplegget-rundt-jakob-i-vm/s/5-95-1286291 Skjul innhold Det er vel helt greit å si, vi vil ha kontrollen over våres situasjon og da kan de også ta de mulige konsekvensene uten at 3. part involveres. Setter jo bare mer ansvar på seg selv, hvorfor må man følge et forbund slavisk om dette kan ødlegge karrieren, kan ikke utøvere ha selvstendighet og kjøre sitt eget løp? Endret 2. november 2023 av hahaha 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 2. november 2023 #2003 Del Skrevet 2. november 2023 hahaha skrev (52 minutter siden): Det er vel helt greit å si, vi vil ha kontrollen over våres situasjon og da kan de også ta de mulige konsekvensene uten at 3. part involveres. Setter jo bare mer ansvar på seg selv, hvorfor må man følge et forbund slavisk om dette kan ødlegge karrieren, kan ikke utøvere ha selvstendighet og kjøre sitt eget løp? hahaha skrev (59 minutter siden): Det er vel helt greit å si, vi vil ha kontrollen over våres situasjon og da kan de også ta de mulige konsekvensene uten at 3. part involveres. Setter jo bare mer ansvar på seg selv, hvorfor må man følge et forbund slavisk om dette kan ødlegge karrieren, kan ikke utøvere ha selvstendighet og kjøre sitt eget løp? https://www.nettavisen.no/sport/nrk-profil-reagerer-pa-ingebrigtsen-tirade-hadde-gjort-alt-verre/s/5-95-1287476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 2. november 2023 #2004 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) Skjønner jo at NGN ikke kunne være på samme lag, Henrik sier jo selv at kun han og to brødre er de enste som kan fikse noe som helst og alle andre må holde seg langt unna, og det er sikkert best for hvis ikke får man skylda får at det går galt. Jakob derimot kaller det litt uflaks og skylder ikke på forbundet at han fikk feber. Lurer på om at de i neste VM ikke ber om at forbundet tar ansvar for noe og at de fikser alt selv, men det er litt rart at de som eneste utøvere av troppen som er tatt ut har behov for et opplegg som alle andre fikser. Har aldri hørt at Warholm langer ut mot forbundet på en sånn måte. Torsdag løp Jakob Ingebrigtsen med feber da han sammen med Narve Gilje Nordås tok seg videre til søndagens finale på 5000 meter. Henrik Ingebrigtsen mente opplegget rundt Jakob hadde «fullstendig feilet». – Det er ingen andre enn meg, Jakob og Filip som tydeligvis kan håndtere dette her. Og det er ingen andre som noen gang kommer til å få ansvar for noe som helst, sa Henrik – etter å ha blitt slått ut på 5000-meterforsøket. Etter onsdagens sølv sa Jakob Ingebrigtsen selv at han ikke kunne gjort så mye annerledes i oppladningen. – Jeg lever relativt isolert fra omverden. Jeg har vært på leir de siste tolv ukene og stort sett vært med meg selv. Jeg tar alle forholdsregler og gjør så godt jeg kan, så det er klart det føles litt uflaks, sa Jakob. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8JK8Aw/henrik-ingebrigtsen-etter-tiraden-veldig-bra-dialog-med-forbundet Endret 2. november 2023 av eeqaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2005 Del Skrevet 3. november 2023 eeqaz skrev (8 timer siden): Lite takknemmelig for hva forbundet har gjort også, snakk om å skyte i alle etninger da gullet glapp, hvem blir den neste som får skylda ? jeg sier at neste gang så kommer ansvaret hundre, faen prosent til å være på meg, Filip og Jakob. Ingen andre kommer til å få lov til å gjøre noe som helst uten at det er timet, tilrettelagt og planlagt på detaljnivå av meg, Filip og Jakob, sier Ingebrigtsen. https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-totalslakter-opplegget-rundt-jakob-i-vm/s/5-95-1286291 Vis skjult innhold Vi ser på hvilket detaljenivå de evner å planlegge alt, Jakob sitt planlagte høydeopphold ble utsatt for eksempel... Der Gjert var etter gutta på enhver detalj, hvor alt virkelig var detaljeplanlagt. Slik gutta gjør det selv så er det ikke på langt nært like detaljestyrt mer, for gutta gir seg selv mange friheter som gjør treningsregimet deres vesentlig mindre detaljefokusert. En slik utsettelse som Jakob gir seg selv, det ville aldri blitt av under Gjerts regime. --- Så det meste tyder på at det har blitt slappere nå, at realiteten er at det ikke er like detaljestyrt lenger med Henrik som trener. Men på den annen side, de gutta er så innkjørt i Gjert sin treningsfilosofi at jeg tror det vil gå bra. Men de kan ikke bli alt for snille mot seg selv, da vil det slå tilbake mot dem. Utsettelsen av høydeoppholdet ER negativt og en slapphet, de kan ikke tillate seg mye mer av slik uten at det slår tilbake mot dem... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 3. november 2023 #2006 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (6 timer siden): Vi ser på hvilket detaljenivå de evner å planlegge alt, Jakob sitt planlagte høydeopphold ble utsatt for eksempel... Der Gjert var etter gutta på enhver detalj, hvor alt virkelig var detaljeplanlagt. Slik gutta gjør det selv så er det ikke på langt nært like detaljestyrt mer, for gutta gir seg selv mange friheter som gjør treningsregimet deres vesentlig mindre detaljefokusert. En slik utsettelse som Jakob gir seg selv, det ville aldri blitt av under Gjerts regime. --- Her snakker du mot bedre vitende, det var flere høydeopphold som ble flyttet og endret under Gjert også… 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2007 Del Skrevet 3. november 2023 Thalis skrev (2 timer siden): Her snakker du mot bedre vitende, det var flere høydeopphold som ble flyttet og endret under Gjert også… Ikke av den grunn som det snakkes om nå, at han vil være hjemme med kona lenger, en slik grunn hadde Gjert ikke godtatt og han hadde sett det som slapphet og da hadde han vært over det med en gang... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 3. november 2023 #2008 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (1 time siden): Ikke av den grunn som det snakkes om nå, at han vil være hjemme med kona lenger, en slik grunn hadde Gjert ikke godtatt og han hadde sett det som slapphet og da hadde han vært over det med en gang... Vi vet faktisk ikke hvordan Gjert ville reagert. Vi vet heller ikke om valget han tar vil gi bedre eller dårligere resultater heller. Man skal være i ganske god form for k det hele tatt å dra nytte av høydeopphold, for alt vi vet kan det være at formen ikke er der han ønsker at den skal være i forkant av høydeoppholdet. Vi vet heller ikke hvordan det står til med tanke på totalbildet og totalbelastningen; dersom grunnformen, stressnivå og psyke ikke er på plass, kan høydeopphold virke mot sin hensikt 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 3. november 2023 #2009 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (1 time siden): Ikke av den grunn som det snakkes om nå, at han vil være hjemme med kona lenger, en slik grunn hadde Gjert ikke godtatt og han hadde sett det som slapphet og da hadde han vært over det med en gang... Tull. Man kan si mye om Gjert (både positivt og negativt), men han lærte seg betydningen av at barna har kjærester og at det påvirket (og endret) planene… At det ikke alltid passet hans planer, betydde ikke at det ikke skjedde… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2010 Del Skrevet 3. november 2023 Thalis skrev (24 minutter siden): Tull. Man kan si mye om Gjert (både positivt og negativt), men han lærte seg betydningen av at barna har kjærester og at det påvirket (og endret) planene… At det ikke alltid passet hans planer, betydde ikke at det ikke skjedde… Nå var Gjert sitt regime ganske strengt, så jeg vil hevde at han ikke var mye fleksibel på slik, men du får leve i den tro at løpergutta hadde mye frihet med han som trener da et av problemene det har vært snakket mye om er jo at de hadde de ikke. Gjert sitt treningsregime var jo også kjent for at han hadde fokus på alle de små detaljene de fleste trenere (og utøvere) ikke har like tvangsnevrotisk fokus på, så jeg står fortsatt på mitt om at under Gjerts ledelse så hadde ikke løpergutta den frihet de har nå som de kan styre og legge opp alt som de vil selv, altså kan de nå gjøre ting noe annerledes (selvfølgelig innenfor rammer av opplegget Gjert spikret sammen for dem, å fravike fra det er jo utenkelig at dem skal). Men altså, nå kan de gjøre det ene og andre som Gjert ikke tillot i samme grad, og har ikke han hengende over seg til å si ifra om alt han er misfornøyd med at de gjør (og det var mye siden Gjert blandet seg inn i alt de foretok seg)... Så ja, det er et slappere treningsregime de har nå som de styrer alt selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2011 Del Skrevet 3. november 2023 Lill3My skrev (49 minutter siden): Vi vet faktisk ikke hvordan Gjert ville reagert. Vi vet heller ikke om valget han tar vil gi bedre eller dårligere resultater heller. Man skal være i ganske god form for k det hele tatt å dra nytte av høydeopphold, for alt vi vet kan det være at formen ikke er der han ønsker at den skal være i forkant av høydeoppholdet. Vi vet heller ikke hvordan det står til med tanke på totalbildet og totalbelastningen; dersom grunnformen, stressnivå og psyke ikke er på plass, kan høydeopphold virke mot sin hensikt Klart at det er nærliggende å tenke at de ville prestert bedre med enn uten Gjert, som kjent er han blandt verdens beste mellomdistansetrenere og har hatt oppsiktsvekkende resultater, ikke bare med brødrene men også bl.a. Narve. Klart at å erstatte en slik ressurs, det er ikke enkelt. Også når det er snakk om Henrik som kjenner treningsfilosofien til Gjert bedre enn noen andre, Henrik verken er eller blir Gjert, det er også mindre sjanse for at han skal ha like bra resultater med utøvere som trener da å overgå resultatene Gjert har hatt er nær umulig så oppsiktsvekkende som de er. Dessuten er det Gjert som uansett vil få æren av Jakobs resultater i fremtiden, all den tid at treningen baserer seg på opplegget Gjert har spikret sammen. Jeg tenker bare at det vil være negativt for løperbrødrene sin utvikling at de har skilt lag med Gjert som trener, klart at det er vanskelig å se for seg det som noe positivt resultatmessig... Så det er all grunn til å tenke at resultatene ville vært bedre med Gjert enn uten han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 3. november 2023 #2012 Del Skrevet 3. november 2023 (endret) tvertimot skrev (2 timer siden): Klart at det er nærliggende å tenke at de ville prestert bedre med enn uten Gjert, som kjent er han blandt verdens beste mellomdistansetrenere og har hatt oppsiktsvekkende resultater, ikke bare med brødrene men også bl.a. Narve. Klart at å erstatte en slik ressurs, det er ikke enkelt. Også når det er snakk om Henrik som kjenner treningsfilosofien til Gjert bedre enn noen andre, Henrik verken er eller blir Gjert, det er også mindre sjanse for at han skal ha like bra resultater med utøvere som trener da å overgå resultatene Gjert har hatt er nær umulig så oppsiktsvekkende som de er. Dessuten er det Gjert som uansett vil få æren av Jakobs resultater i fremtiden, all den tid at treningen baserer seg på opplegget Gjert har spikret sammen. Jeg tenker bare at det vil være negativt for løperbrødrene sin utvikling at de har skilt lag med Gjert som trener, klart at det er vanskelig å se for seg det som noe positivt resultatmessig... Så det er all grunn til å tenke at resultatene ville vært bedre med Gjert enn uten han... Filip har ikke prestert på internasjonalt nivå i friidrett siden 2017, Henrik holdt et par år til, men også det begynner å bli lenge siden. Jeg tipper de ikke greier å sanke flere medaljer på toppnivå, og Henrik må ta et valg om å være utøver eller trener/koordinator for Jakob. Om Henrik skal satse selv greier han ikke følge Jakob i like stor grad som an er tidligere fulgt opp. Endret 3. november 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 3. november 2023 #2013 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (3 timer siden): Gjert sitt treningsregime var jo også kjent for at han hadde fokus på alle de små detaljene de fleste trenere (og utøvere) ikke har like tvangsnevrotisk fokus på, så jeg står fortsatt på mitt om at under Gjerts ledelse så hadde ikke løpergutta den frihet de har nå som de kan styre og legge opp alt som de vil selv, altså kan de nå gjøre ting noe annerledes (selvfølgelig innenfor rammer av opplegget Gjert spikret sammen for dem, å fravike fra det er jo utenkelig at dem skal). Men altså, nå kan de gjøre det ene og andre som Gjert ikke tillot i samme grad, og har ikke han hengende over seg til å si ifra om alt han er misfornøyd med at de gjør (og det var mye siden Gjert blandet seg inn i alt de foretok seg)... Så ja, det er et slappere treningsregime de har nå som de styrer alt selv... Tydeligvis så har du ikke forstått hvilke detaljer Gjert var ekstremt fokusert på. Laktat er stikkordet. Høydeopphold brukes på ulike måter, både i grunntrening og til topping av form. Om grunntreningen er i uke 45 eller 47 betyr ikke nødvendigvis så mye, bare intensiteten er rett før og etter. Deretter opplegget som Gjert spikret sammen (som er bra) ble bygget sammen med brødrene. (Med en del negative konsekvenser for Henrik -> skader og overtrening) 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 3. november 2023 #2014 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (3 timer siden): Klart at det er nærliggende å tenke at de ville prestert bedre med enn uten Gjert, som kjent er han blandt verdens beste mellomdistansetrenere og har hatt oppsiktsvekkende resultater, ikke bare med brødrene men også bl.a. Narve. Klart at å erstatte en slik ressurs, det er ikke enkelt. Også når det er snakk om Henrik som kjenner treningsfilosofien til Gjert bedre enn noen andre, Henrik verken er eller blir Gjert, det er også mindre sjanse for at han skal ha like bra resultater med utøvere som trener da å overgå resultatene Gjert har hatt er nær umulig så oppsiktsvekkende som de er. Gjert er kjent for å trene brødrene og det er deres oppsiktsvekkende resultater som er kjent (les Jakop). At Narve nå lykkes gjør at Gjert som trener får større annerkjennelse. Men man må også stille spørsmålet hvorfor Narve ikke har slått til tidligere under Gjert… Gjert sin treningsfilosofi - tja den er like mye erfaringsbasert (gjennom prøving og feiling med Henrik) og bygd opp sammen med brødrene. Det har vært et samarbeid bygget på erfaring og at planene omtrent er laminerte. Gjert har vært (og er) dyktig på å lage treningsplaner, men er også avhengig av gode løpere… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2015 Del Skrevet 3. november 2023 Thalis skrev (1 minutt siden): Gjert er kjent for å trene brødrene og det er deres oppsiktsvekkende resultater som er kjent (les Jakop). At Narve nå lykkes gjør at Gjert som trener får større annerkjennelse. Men man må også stille spørsmålet hvorfor Narve ikke har slått til tidligere under Gjert… Gjert sin treningsfilosofi - tja den er like mye erfaringsbasert (gjennom prøving og feiling med Henrik) og bygd opp sammen med brødrene. Det har vært et samarbeid bygget på erfaring og at planene omtrent er laminerte. Gjert har vært (og er) dyktig på å lage treningsplaner, men er også avhengig av gode løpere… Nå har nok ikke Narve fått den samme oppfølgingen av Gjert, som det han har fått etter at brødrene brøt samarbeidet med faren, i så måte er det jo ikke overraskende at Narve startet å blomstre og ha enorm fremgang først etter at brødrene tok det valget. Noe som helt klart viser Gjert sin betydning og hvor viktig han er. Klart at hovedfokus for Gjert tidligere var å fulge opp sønnene, og at Narve og Per da stilte i andre rekke. Man kan da ikke ha forventet at Narve fikk ut sitt fulle potensial, som han er på vei mot å få nå som han oppfølges tettere av mirakelmannen Gjert som åpenbart er både annerkjent og flink. Jeg beundrer derfor Gjert i større grad, enn hva jeg beundrer resultatene til sønnene (og Narve som har løpt på tider ikke mange i verden har klart), resultatene forteller jo at Gjert like gjerne kunne fått til det samme med flere enn de fire han har fått til å løpe veldig raskt. Altså, uten Gjert sin treningsfilosofi så hadde ingen av løperne fått de resultatene de har hatt, så all ære til Gjert som åpenbart er veldig flink. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 3. november 2023 #2016 Del Skrevet 3. november 2023 Thalis skrev (25 minutter siden): Tydeligvis så har du ikke forstått hvilke detaljer Gjert var ekstremt fokusert på. Laktat er stikkordet. Høydeopphold brukes på ulike måter, både i grunntrening og til topping av form. Om grunntreningen er i uke 45 eller 47 betyr ikke nødvendigvis så mye, bare intensiteten er rett før og etter. Deretter opplegget som Gjert spikret sammen (som er bra) ble bygget sammen med brødrene. (Med en del negative konsekvenser for Henrik -> skader og overtrening) Nå er jeg en som har trenerkompetanse selv og som har viet mange år som aktiv på høyt nivå selv, så jeg forstår mer enn du ser for deg og kjenner treningsmetodene Gjert og brødrene har benyttet. Vet også at Gjert er en som må sies å være tvangsnevrotisk opptatt av detaljer og at han er systematisk som bare det, uten at jeg personlig er enig i at ting nødvendigvis må være så detaljfokusert for at resultater skal oppnås. Hva gjelder arkitekten bak det hele så må det i aller høyeste grad må tilskrives Gjert, selv om det baserer seg på kunnskap fra andre (nær sagt alt vi mennesker kan er tillært og tilpasset), at mye er hentet både her og der og at løperbrødrene også har opparbeidet seg kunnskap og erfaring underveis tar ikke fra Gjert æren av at det er han som står bak resultatene og er årsaken til at satsingen er blitt så bra som den har blitt. Så slik jeg ser det har sønnene først av alt sprunget og blitt instruert av faren, uten han til å organisere det hele hadde løperbrødrene ikke fått de samme resultatene (men nå som de er så drillet i dette så går det mer på automatikk og de kjenner jo hva de skal og ikke skal)... Forskjellen med Henrik som trener fra tiden da Gjert var det, handler mest av alt om mer spillerom for brødrene nå, altså mer frihet. Og igjen så sier jeg som jeg sa, at det kan være et negativt tegn og noe som ikke er så bra, at Jakob nå utsetter høydetreningsoppholdet sitt og venter med det (altså utsetter det)... Jeg tror ikke det ville skjedd med Gjert som trener. Altså er jeg åpen for at det kan komme til å smelle tilbake på brødrene, at de har brutt trenersamarbeidet med faren, sier ikke at det gjør det men dersom de blir for snille mot seg selv og altså har for lite fokus på detaljer og planer, da blir det slik. Og man ser alt flere tendenser på det, så får tiden vise. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 3. november 2023 #2017 Del Skrevet 3. november 2023 tvertimot skrev (3 timer siden): Nå er jeg en som har trenerkompetanse selv og som har viet mange år som aktiv på høyt nivå selv, så jeg forstår mer enn du ser for deg og kjenner treningsmetodene Gjert og brødrene har benyttet. (1) Vet også at Gjert er en som må sies å være tvangsnevrotisk opptatt av detaljer og at han er systematisk som bare det, uten at jeg personlig er enig i at ting nødvendigvis må være så detaljfokusert for at resultater skal oppnås. Så slik jeg ser det har sønnene først av alt sprunget og blitt instruert av faren, uten han til å organisere det hele hadde løperbrødrene ikke fått de samme resultatene (men nå som de er så drillet i dette så går det mer på automatikk og de kjenner jo hva de skal og ikke skal)...(2) Forskjellen med Henrik som trener fra tiden da Gjert var det, handler mest av alt om mer spillerom for brødrene nå, altså mer frihet. Og igjen så sier jeg som jeg sa, at det kan være et negativt tegn og noe som ikke er så bra, at Jakob nå utsetter høydetreningsoppholdet sitt og venter med det (altså utsetter det)... Jeg tror ikke det ville skjedd med Gjert som trener.(3) Altså er jeg åpen for at det kan komme til å smelle tilbake på brødrene, at de har brutt trenersamarbeidet med faren, sier ikke at det gjør det men dersom de blir for snille mot seg selv og altså har for lite fokus på detaljer og planer, da blir det slik. Og man ser alt flere tendenser på det, så får tiden vise.(4) (1) Det er nok flere som har både trenerkompetane og har drevet med idrett på høyt nivå, så det blir et veldig tomt argument. Vi kan sikkert slå hverandre i hodet med både egen karriere og egne meritter som trenere… Men det har null verdi, hvis man ikke kjenner til hverken opplegg eller personer på en annen måte enn gjennom riksmedia… (2) Da har du ikke fulgt med i karrieren til brødrene og treningen deres. De har gjort de motsatte av det du sier, de har både engasjert seg og blitt med på oppleggene. (Spesielt Henrik som har vært prøvekanin og tatt støyten for de andre) (3) Spillerommet har de hatt i mange år, også før bruddet. Det har vært mange høydeopphold (og samlinger) som har blitt utsatt. Og hvis du har litt trenerkompetanse, så vet du at det har liten betydning nå under grunntreningen. Høydeopphold for å spisse formen mot mesterskap er noe helt annet (4) Virker resultatene i 2022 og 2023 til Jakob at han har blitt dårligere? Til og med Henrik satt personlig rekord på 3000m i 2023… 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 4. november 2023 #2018 Del Skrevet 4. november 2023 Thalis skrev (1 time siden): (4) Virker resultatene i 2022 og 2023 til Jakob at han har blitt dårligere? Til og med Henrik satt personlig rekord på 3000m i 2023… Jakob er enda så ung at det er å forvente at han skulle utvikle seg videre som løper, når det er sagt synes jeg ikke at han har utviklet seg voldsomt mye etter at Gjert ble sparket som trener. Med tanke på hans alder så tenker jeg at resultatene nok ville vært enda bedre med Gjert som trener, når det er sagt så er han jo kommet på et nivå hvor det ikke vil være veldig mye han vil utvikle seg videre. Dog er det langt ned til verdensrekorden på 1500-meter for han, som er helt nede på 26-blank. Riktignok kom den i en historisk grumsete tid for friidretten, men han har vært langt ifra en målsetning om å slette den rekorden. Det starter jeg å tenke at ikke vil være mulig uten Gjert som trener, jeg hadde nemlig forventet mer i sesongen som var og som sagt er jeg overbevist om at det ville blitt bedre om Gjert styrte skuta og ikke Henrik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 4. november 2023 #2019 Del Skrevet 4. november 2023 tvertimot skrev (På 2.11.2023 den 11.48): Nå gikk flere idrettsjenter ut mot hans trener Kjell Arve Husby og beskyldte han for voldtektsforsøk og seksuell trakasering, Rodal valgte selv å kvitte seg med han som trener av samme årsak. Ah, flere likheter enn jeg var klar over med andre ord 🤐 keops skrev (På 2.11.2023 den 16.01): Hva er det som gjør at jeg sier at de tre ikke kan spise, dra til og fra treningsanlegg samtidig som Narve? Her bruker jeg den informasjonen vi får fra medier jeg anser at vi kan stole på, NRK, VG osv. Hos disse nyhetsformidlerne får vi vite at Henrik har hatt utbrudd som beskrives som "voldsomt" av de tilstedeværende. Utbruddet består i høylytt verbale utspill om at Narve må holdes borte fra fellesareal når denne brødretrioen oppholder seg/trener der. Dette ble det varslet om, men pga måten budskapet ble overlevert på: muntlig og ikke skriftlig, mener da noen at dette ikke kan betraktes som et varsel. Uansett, flertallet av de tilstedeværende reagerer negativt på dette utbruddet og forlater området sammen med Narve. Hvor leser du at «flertallet av de tilstedeværende» reagerte negativt og forlot området? Jeg har kun lest om EN, treneren til en eller annen jeg aldri har hørt om, og som nå plutselig mener dette var ment som et varsel. «Flere norske utøvere satt rundt et bord i et område som var reservert det norske laget. Hansen forlot bordet etter episoden sammen med Nordås.» https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851 Det er heller ingen andre enn denne Hansen som har beskrevet det som «voldsomt», så det er ikke noe «de» i dette. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 4. november 2023 #2020 Del Skrevet 4. november 2023 tvertimot skrev (7 timer siden): Jakob er enda så ung at det er å forvente at han skulle utvikle seg videre som løper, når det er sagt synes jeg ikke at han har utviklet seg voldsomt mye etter at Gjert ble sparket som trener. Med tanke på hans alder så tenker jeg at resultatene nok ville vært enda bedre med Gjert som trener, når det er sagt så er han jo kommet på et nivå hvor det ikke vil være veldig mye han vil utvikle seg videre.(1) Dog er det langt ned til verdensrekorden på 1500-meter for han, som er helt nede på 26-blank. Riktignok kom den i en historisk grumsete tid for friidretten, men han har vært langt ifra en målsetning om å slette den rekorden. Det starter jeg å tenke at ikke vil være mulig uten Gjert som trener, jeg hadde nemlig forventet mer i sesongen som var og som sagt er jeg overbevist om at det ville blitt bedre om Gjert styrte skuta og ikke Henrik.(2) (1) godt du synes mye, uten at det er særlig håndfast - forbedring på over 1s på 1500m (fra en historisk god tid i OL). Europarekord på både eng mil,1500,3000, verdensrekord på 2000 og 2 eng mil. 2x gull på 5000 i wm, 2x sølv… Det er godt gjort å tro at resultatene skulle ha blitt mye bedre (2) Når det ikke har være målsetting å slå verdensrekorden i 2023, så er nok forventningene dine det er noe feil med. At han kom langt ned på 1.27 var nok mer enn forventet i 2023. Derfor har han starter med å prøve å slå (og klart det) en del andre rekorder… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå