Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Jeg og to av mine tre søsken har blitt mishandlet og utsatt for psykisk vold (som har satt mye større spor enn å ha blitt slått, dratt etter håret, kløpet og knipset), og jeg har likevel fullført bachelor og mastergrad og har en karrierejobb. Men jeg har også vært innlagt på psykiatrisk i en periode og har generalisert angst. Det er bare to av mine nærmeste som vet det, andre merker det ikke. Er nok god på å håndtere det. Så det vil variere veldig hvordan man blir preget.

Har brutt med foreldre.

Søsken 2: Utsatt for vold. Aldri klart å ta utdanning. Stort sett stått utenfor arbeidslivet. Tett kontakt med foreldre.

Søsken 3: Ikke utsatt for vold. Fullført mastergrad. Ingen psykiske problemer og tett kontakt med foreldre.

Søsken 4: Utsatt for vold. Fullført mastergrad. Delvis ufør. Kompleks PTSD. Brutt med foreldre.

Det vil være så utrolig forskjellig hvordan man reagerer på vold, og man kan ikke tolke det ut ifra prestasjoner.

enig, vi takler ting ulikt, noen går til grunne andre blir sterkere, noen midt i mellom, andre begge deler i ulike faser i livet osv. Har selv vokst opp med vold og noen deler av livet går stort sett bra, andre deler ikke, noen peridoer i livet takler jeg alt, andre perioder ingenting, noen perider ingen kontakt med foreldre, andre perioder mye kontakt osv. Berg og dalbane på alle plan, og nå er brødrene nede i dalbanen, andre ganger har de vært på berget. Helt normalt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eeqaz skrev (4 minutter siden):

hvor sier de at gjert ikke var voldelig i 2018 ? de sier, sitat: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie

Vi har vokst opp med en far som har vært svært aggressiv og kontrollerende, og som har brukt fysisk vold og trusler som en del av sin oppdragelse. Fremdeles kjenner vi på ubehag og frykt, som sitter i oss fra barndommen. (...) Men for to år siden rammet den samme aggresjonen og fysiske avstraffelsen på nytt.

For to år siden er da 2021, hvorfor poengterer du : sitat deg: I tillegg var jo ikke Gjert voldelig i 2018 i føle brødrene. Hvor får du dette fra ?

Vokst opp vil si barndom, alle de tre løpe brødrene var voksne i 2018 (de var altså ikke i barndommen da). I tillegg sier de at volden rammet på ny, som jo indikerer at det har vert en pause. Om jeg har røyket dagli de siste åra så sier jeg ikke at jeg begynner å røyke på nytt i dag. Har det derimot vert en pause kan jeg si at jeg begynner på ny. Så for meg høres det ikke ut som det er noen grunn til å tro at Gjert var voldelig i 2018. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (20 minutter siden):

Vokst opp vil si barndom, alle de tre løpe brødrene var voksne i 2018 (de var altså ikke i barndommen da). I tillegg sier de at volden rammet på ny, som jo indikerer at det har vert en pause. Om jeg har røyket dagli de siste åra så sier jeg ikke at jeg begynner å røyke på nytt i dag. Har det derimot vert en pause kan jeg si at jeg begynner på ny. Så for meg høres det ikke ut som det er noen grunn til å tro at Gjert var voldelig i 2018. 

som du ser i sitatet kommer det frem at alle er inneforstått med at vokst betyr barndom, merkelig du har behov for å poengtere hva "vokst opp med" betyr fordi ingen har problemer med det begrepet,  men de var voksne i 2019 også, så hvorfor poengtere at akkurat i 2018 var det voldsfritt? kan like gjerne ha vært 2020, 19 som 18 eller alle tre årene. 

Endret av eeqaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (7 minutter siden):

som du ser i sitatet kommer det frem at alle er inneforstått med at vokst betyr barndom, merkelig du har behov for å poengtere hav "vokst opp med" betyr fordi ingen har problemer med det begrepet,  men de var voksne i 2019 også, så hvorfor poengtere at akkurat i 2018 var det voldsfritt? kan like gjerne ha vært 2020, 19 som 18 eller alle tre årene

Les det jeg svarte på... Det var en som sa det var rart at brødrene hadde vert fornøyd med Gjert I 2018. Derfor påpeker jeg at han på det tidspunktet trolig ikke var voldelig. Jeg tror for ordens skyld ikke han var voldelig i 2019 eller 2020 heller, så lenge brødrene sier det begynte på ny i 2021. 

Leger til at du spurte meg hvor de sier at han ikke var voldelig I 2018. Svaret på det er jo at de sier han var voldelig I barndommen, og at barndommen deres ikke betyr 2018. Så for meg høres det ut som direkte svar på det du spurte om.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Les det jeg svarte på... Det var en som sa det var rart at brødrene hadde vert fornøyd med Gjert I 2018. Derfor påpeker jeg at han på det tidspunktet trolig ikke var voldelig. Jeg tror for ordens skyld ikke han var voldelig i 2019 eller 2020 heller, så lenge brødrene sier det begynte på ny i 2021. 

for oss som ar vokst med vold i hjemmet er det ikke slik, tidslinjen er aldri så lineær, man kan få en annen forståelse etterhvert som tiden går, man kan også måtte gå mange runder frem og tilbake og forstå de samme tingene på nytt og pånytt, man kan ombestemme seg og gå tilbake osv osv. Mange grunner til dette, når man selv får barn eller folk i nære relasjoner får barn og man får innsikt i hvordan familieliv kan være f.eks. kan man endre oppfatning av hvordan ting burde vært kan være ett av 10000 eksempler, vold i nære relaskpner er mye mer komplekst enn å sammenlikne med røykestopp og det kan hende brødrene går tilbake på hva de har sagt, de kan komme til å gjenta det om noen år og det kan være mye frem og tilbake med brudd, ikke brudd osv. De kan tvile på om det har skjedd, de kan være sikre på at det har skjedd, de kan lure på om de har falske minner osv. Det er sinnsvakt hvor vanskelig dette kan være og det er aldri enkelt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (1 minutt siden):

for oss som ar vokst med vold i hjemmet er det ikke slik, tidslinjen er aldri så lineær, man kan få en annen forståelse etterhvert som tiden går, man kan også måtte gå mange runder frem og tilbake og forstå de samme tingene på nytt og pånytt, man kan ombestemme seg og gå tilbake osv osv. Mange grunner til dette, når man selv får barn eller folk i nære relasjoner får barn og man får innsikt i hvordan familieliv kan være f.eks. kan man endre oppfatning av hvordan ting burde vært kan være ett av 10000 eksempler, vold i nære relaskpner er mye mer komplekst enn å sammenlikne med røykestopp og det kan hende brødrene går tilbake på hva de har sagt, de kan komme til å gjenta det om noen år og det kan være mye frem og tilbake med brudd, ikke brudd osv. De kan tvile på om det har skjedd, de kan være sikre på at det har skjedd, de kan lure på om de har falske minner osv. Det er sinnsvakt hvor vanskelig dette kan være og det er aldri enkelt.

Du spurte meg hvor de hadde sakt noe, jeg svarte på det. Jeg har aldri spåd om hva de muligens sier om 10 år, det synes jeg ikke du skal gjøre heller. Jeg er helt klar over at vold i barndommen er komplisert, det tror jeg at jeg skrev i innlegg du siterte i utgangspunktet også.... Så forstår ikke hvorfor du føler du må forklare meg noe av dette (røykestop var ment som en enklere måte å forklare språket betydning, ikke en sammenligning til vold).

PS. det at vold kan være vanskelig å håndtere for ofrene skal ikke brukes til å svekke ofres troverdighet. I dette tilfellet er det jo også 3 søsken som hevder det samme, jeg tviler på at alle tre har "falske miner". I tileg intraf den siste volden for bare to år siden, når de alle var voksne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Leger til at du spurte meg hvor de sier at han ikke var voldelig I 2018. Svaret på det er jo at de sier han var voldelig I barndommen, og at barndommen deres ikke betyr 2018. Så for meg høres det ut som direkte svar på det du spurte om.

Innlegget du refefer til er en kommentar fra en reportasje i 2018: sitat fra innlegget: Jeg synes at uttalelsene i denne NRK-artikkelen fra 2018 er ganske så interessante. Der er de 3 løpebrødrene samstemte i at Gjert er nådeløs og brutal, men likevel at det er helt nødvendig at faren er som han er. Altså at de ønsker at faren er akkurat på denne måten. Nådeløs, kompromissløs og brutal, men likevel 100 prosent velmenende, som de selv sier.

Poenget her er ikke 2018, poenget til denne skribenten er at de mente brutaliteten var velmenende, og at dette står i kontrast til hva de nå mener.  Og mitt poeng her er at slike ting endres underveis, uavengig om man har blitt voksen, og det kan endres frem og tilbake ørti ganger fordi det er så komplekst og vanskelig

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Du spurte meg hvor de hadde sakt noe, jeg svarte på det. Jeg har aldri spåd om hva de muligens sier om 10 år, det synes jeg ikke du skal gjøre heller. Jeg er helt klar over at vold i barndommen er komplisert, det tror jeg at jeg skrev i innlegg du siterte i utgangspunktet også.... Så forstår ikke hvorfor du føler du må forklare meg noe av dette (røykestop var ment som en enklere måte å forklare språket betydning, ikke en sammenligning til vold).

PS. det at vold kan være vanskelig å håndtere for ofrene skal ikke brukes til å svekke ofres troverdighet. I dette tilfellet er det jo også 3 søsken som hevder det samme, jeg tviler på at alle tre har "falske miner". I tileg intraf den siste volden for bare to år siden, når de alle var voksne. 

du har ikke linket til et eneste sted i denne tråden i de påstandene hvor du kommer med uttaleser, ikke en eneste link med spesifikke utsagn fra gjert, man vet heller ikke om volden som angivelig inntraff for 2 år siden rammet dem selv, eller andre. og jeg svekker heller ikke ofrenes troverdighet ved å si at saken er kompleks, i denne saken er det sannsynlig flere enn brødrene som er offer, kona feks og vi kun har drypp fra media så ingen er vet noe som helst med sikkerhet og forøvrig at de er tre trenger ikke ha noen med saken om falske minner som jeg heller ikke påstår de har men at i slike saker, og andre, kan ha, les deg opp på falske minner her feks  hvor hundrevis har de samme falske minnene, https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-forraederske-hukommelsen-1.13512390?fbclid=IwAR0cm4v5ex54lZMmS-fRAKtYIhQOJzQ6UOOoItIy-76f2fgI23vrjYKUOcs eller https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33435830/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget du refefer til er en kommentar fra en reportasje i 2018: sitat fra innlegget: Jeg synes at uttalelsene i denne NRK-artikkelen fra 2018 er ganske så interessante. Der er de 3 løpebrødrene samstemte i at Gjert er nådeløs og brutal, men likevel at det er helt nødvendig at faren er som han er. Altså at de ønsker at faren er akkurat på denne måten. Nådeløs, kompromissløs og brutal, men likevel 100 prosent velmenende, som de selv sier.

Poenget her er ikke 2018, poenget til denne skribenten er at de mente brutaliteten var velmenende, og at dette står i kontrast til hva de nå mener.  Og mitt poeng her er at slike ting endres underveis, uavengig om man har blitt voksen, og det kan endres frem og tilbake ørti ganger fordi det er så komplekst og vanskelig

Det du spurte meg om var i hvertfal: hvor sier de at gjert ikke var voldelig i 2018 ? 

Så jeg svarte på det du spurte om....

Poenget mitt er at de ikke har endret historien sinn. I den artikkelen snaker de ikke om barndommen men samarbeidet i 2018. Nå har de sakt Gjert var voldelig I barndommen og i 2021. Som du sier slike ting er kompliserte, ting endrer seg. Gjert kan ha hat perioder med vol i barndommen (som ikke var velment eller ok), fungert bra som trener i 2018 (på en brutal men velment og ok måte) for så og bli voldelig igjen i 2021 (slik barna nå hevder). Brødrene kan også ha oppfattet Gjert sin trener rolle i 2018 som velment på det tidspunktetnktet, men inse senere at det ikke var ok men usundt. Så jeg er helt enig i at det er et vanskelig tema, men brødrene har foreløpig ikke endret historie.

Igjen jeg er klar over at det er komplekst, men jeg synes ikke det at noen voldsofre endrer historie betyr at vi skal mistro voldsofre generelt på deres historier. Jeg blir usikker på om poenget dit er at vi ikke skal stole på ofre for vold fordi de kan endre historien. Det er sånn det du skriver fremstår for meg i det minste, men er vel ingen vits i å spøre deg om hva du mener med det du skriver....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (5 timer siden):

du har ikke linket til et eneste sted i denne tråden i de påstandene hvor du kommer med uttaleser, ikke en eneste link med spesifikke utsagn fra gjert, man vet heller ikke om volden som angivelig inntraff for 2 år siden rammet dem selv, eller andre. og jeg svekker heller ikke ofrenes troverdighet ved å si at saken er kompleks, i denne saken er det sannsynlig flere enn brødrene som er offer, kona feks og vi kun har drypp fra media så ingen er vet noe som helst med sikkerhet og forøvrig at de er tre trenger ikke ha noen med saken om falske minner som jeg heller ikke påstår de har men at i slike saker, og andre, kan ha, les deg opp på falske minner her feks  hvor hundrevis har de samme falske minnene, https://www.nrk.no/dokumentar/xl/den-forraederske-hukommelsen-1.13512390?fbclid=IwAR0cm4v5ex54lZMmS-fRAKtYIhQOJzQ6UOOoItIy-76f2fgI23vrjYKUOcs eller https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33435830/ 

Nei vi vet ikke om falske minner har noen relevans for denne saken i det helle tatt. Derfor forstår jeg ikke at du drar det in samtalen. Om du forteller meg om dine minner og jeg svarer med at mange med slike miner har faktisk falske minner. Hvordan kan det ikke tolkes som å svake din historie sin troverdighet? Ja noen ofer for vold kan ha falske minner, men så vidt jeg kan se er det ikke kommet noe fra brødrene som tilsier at de (alle tre) har falske minner. Hvorfor da drive og påpeke at historien deres kan være falske? 

Ellers så er dette rotete å svare på.

Gjert sine uttalelser har jeg svart på tidliger. Jeg kommer ikke til å begynne å svare det spørsmilet flere ganger. 

Nei vi vet ikke om volden for to år siden rammet dem eller andre.

Ja selfølgelig er det mange flere ofre I den store familien en bare tre av brødrene. Det er jo en forferdelig situasjon som helle familien må lide under, man kan jo si Gjert er et ofer for sine egne handlinger også her. 

Og igjen jeg har skrevet mange ganger at dette er kjempe kompleks, forstår ikke hvorfor du har behov for å gjenta dette til meg....

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (41 minutter siden):

Det du spurte meg om var i hvertfal: hvor sier de at gjert ikke var voldelig i 2018 ? 

Så jeg svarte på det du spurte om....

Poenget mitt er at de ikke har endret historien sinn. I den artikkelen snaker de ikke om barndommen men samarbeidet i 2018. Nå har de sakt Gjert var voldelig I barndommen og i 2021. Som du sier slike ting er kompliserte, ting endrer seg. Gjert kan ha hat perioder med vol i barndommen (som ikke var velment eller ok), fungert bra som trener i 2018 (på en brutal men velment og ok måte) for så og bli voldelig igjen i 2021 (slik barna nå hevder). Brødrene kan også ha oppfattet Gjert sin trener rolle i 2018 som velment på det tidspunktetnktet, men inse senere at det ikke var ok men usundt. Så jeg er helt enig i at det er et vanskelig tema, men brødrene har foreløpig ikke endret historie.

Igjen jeg er klar over at det er komplekst, men jeg synes ikke det at noen voldsofre endrer historie betyr at vi skal mistro voldsofre generelt på deres historier. Jeg blir usikker på om poenget dit er at vi ikke skal stole på ofre for vold fordi de kan endre historien. Det er sånn det du skriver fremstår for meg i det minste, men er vel ingen vits i å spøre deg om hva du mener med det du skriver....

Jeg mener: Jeg mistror ikke ofre selv om de kan endre historiene sine. Var det klart nok for deg ? Og nå svarer jeg ikke deg flere ganger før du kommer med en linken på gjerts uttalelser jeg har etterspurt flere ganger. Dessuten mener jeg at de uttaler at gjert fungerte som trener for de frem til 2018 (ikke spesifikt i 2018, iflg den spesifikke reportasjen det var linket til.

Det å tvile på seg selv og hva man har opplevd er helt normalt i tilfeller med vold i nære relasjoner og ang falske minner skrev jeg: De kan tvile på om det har skjedd, de kan være sikre på at det har skjedd, de kan lure på om de har falske minner - 

Endret av eeqaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener: Jeg mistror ikke ofre selv om de kan endre historiene sine. Var det klart nok for deg ? Og nå svarer jeg ikke deg flere ganger før du kommer med en linken på gjerts uttalelser jeg har etterspurt flere ganger. Dessuten mener jeg at gjert ikke fungerte som trner for de i 2018 men frem til 2018 iflg den spesifikke reportasjen det var linket til.

Og jeg forstår ikke hvorfor du har behov for å snake om å endre historie, så lenge brødrene ikke har gjort det. For meg fremstår det som om du omigjen og omigjen påperer at det de forteler kan være feil, selv om de foreløpig ikke har sakt noe som er inkonsekvent eller tyder på dise falske minnene. Det at noen menesker har falske miner om vold burde ikke være et stempel du bruker på alle volds ofre. 

Igjen gå tilbake og les svare mit angående Gjert sine uttalelser om du lurer på hva jeg mener det 😉 og spør meg gjerne videre der om det er noe som er uklart. Jeg kommer ikke til å skrive det samme svare flere ganger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rar sak. 

- Lurer på hva som er målet til PR-eksperten som fikk sønnene til å skrive dette i VG. Tenker han på sønnenes beste for gode fremtidig sponsorinntekter og for ro fra media, med å gjøre et slikt grep? Hva tenker han blir resultatet for sponsorinntekter og mediatrykk og ro i konkurranser og oppkjøring? 

- Samme med målet til bistandsadvokaten til sønnene. Hvorfor går hun ut i media å sier at faren er anmeldt av et annet familiemedlem, når faren ikke engang får vite om dette av politet? Og når det er hun selv som har levert inn denne anmeldelsen. Men den detaljen utelater hun. Hva er målet til denne bistandsadvokaten? 

Lurer på om disse personene egentlig er ute etter sønnenes beste eller hva de prøver på å oppnå til resultater her.

Det virker veldig rart alt, særlig når alle også vet hvilken veldig tett storfamilie med nære familiebånd sønnene er en del av, - og da også forstår hvor sannsynlig det er at en slik en slik offentlig skittentøysvask de har startet med hjelp av disse «støttespillerne» vil medføre for stress for sønnene som skal prestere på verdensmesternivå fremover. Veldig rart hele opplegget. 

https://www.dagbladet.no/sport/familien-ingebrigtsen-da-slo-det-sprekker/80417627

https://www.dagbladet.no/sport/elden-reagerer-unodvendig/80411568

IMG_5835.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (29 minutter siden):

Veldig rar sak. 

- Lurer på hva som er målet til PR-eksperten som fikk sønnene til å skrive dette i VG. Tenker han på sønnenes beste for gode fremtidig sponsorinntekter og for ro fra media, med å gjøre et slikt grep? Hva tenker han blir resultatet for sponsorinntekter og mediatrykk og ro i konkurranser og oppkjøring? 

- Samme med målet til bistandsadvokaten til sønnene. Hvorfor går hun ut i media å sier at faren er anmeldt av et annet familiemedlem, når faren ikke engang får vite om dette av politet? Og når det er hun selv som har levert inn denne anmeldelsen. Men den detaljen utelater hun. Hva er målet til denne bistandsadvokaten? 

Lurer på om disse personene egentlig er ute etter sønnenes beste eller hva de prøver på å oppnå til resultater her.

Det virker veldig rart alt, særlig når alle også vet hvilken veldig tett storfamilie med nære familiebånd sønnene er en del av, - og da også forstår hvor sannsynlig det er at en slik en slik offentlig skittentøysvask de har startet med hjelp av disse «støttespillerne» vil medføre for stress for sønnene som skal prestere på verdensmesternivå fremover. Veldig rart hele opplegget. 

https://www.dagbladet.no/sport/familien-ingebrigtsen-da-slo-det-sprekker/80417627

IMG_5835.png

Målet må vel være at guttene forsvarer seg og forteller deres side av saken. Det har vært enormt press for å få vite ting, men de har holdt tett i to år (!). Den som setter i gang prosessen og øker presset er jo Gjert  med å snakke ut i pressen, podcast, hyre advokat i stedet for å trekke seg tilbake og løse saken privat.

Guttene blir fremstilt som storforlangende og bortskjemte selv om vi ikke vet en brøkdel av historien bak. De aller fleste vil ønske å forsvare seg mot dette.

Hvorfor tenker du det er guttene som ødelegger for storfamilien og ikke Gjert? 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (20 timer siden):

Behandlingen Norås får? Det er rapportert en konfontensajon mellom han og Henrik. Det betyr ikke at han konsekvent blir behandlet dårlig på alle samlinger. Henrik sa noe dumt under samlingen og Norås har sakt litt dume ting til media... Det er jo dumt at kollegaer krangler, men sånn er det av og til.

Behandlingen av Nordås handler om langt mer enn at "Henrik sa noe dumt under samlingen og at det er dumt at kollegaer krangler". Oppførselen til Henrik Ingebrigtsen var så voldsom at en trener grep inn. Han omtaler det som mobbing og rapporterte det inn som varselsak mot Henrik Ingebrigtsen. Noe som Slovik, som mangler ryggrad, ikke behandlet den som under påskudd av at varselet kom over telefon og ikke skriftlig. I regelverket til forbundet står det forøvrig at varslinger kan levers både skriftlig og muntlig, altså over telefon. Slokvik kan berolige med at Narve Gilje Nordås ble godt ivaretatt etter denne hendelsen og resten av oppholdet. Hvorfor skulle han ha behov for å bli ivaretatt om "Henrik bare sa noe dumt "?

Under dette oppholdet i Sierra Nevada og oppholdet der i april måtte Narve Gilje Nordås og han treningskompis rapportere når de skulle oppholde seg på treningsfeltet, og når de gikk til fra dette. Jeg vil påstå at å legge slike restriksjoner på en person går under begrepet mobbing.

Per Svela har uttalte at forbundet hadde lovet å rydde opp i dette før VM, noe som ikke skjedde. Forbundet stikker hodet i jorden, som han sier. Det virker som det ligger mye sannhet i det. Faren til Narve Gilje Nordås gikk også ut i en kronikk å sa at nå kunne han ikke lenger holde inne med den mobbingen Nordås har blitt utsatt for over tid.

Joda det er "dumt at kollegaer krangler". Det er enda dummere når kranglingen utarter og går utover en uskyldig tredjepart.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Oida skrev (40 minutter siden):

Behandlingen av Nordås handler om langt mer enn at "Henrik sa noe dumt under samlingen og at det er dumt at kollegaer krangler". Oppførselen til Henrik Ingebrigtsen var så voldsom at en trener grep inn. Han omtaler det som mobbing og rapporterte det inn som varselsak mot Henrik Ingebrigtsen. Noe som Slovik, som mangler ryggrad, ikke behandlet den som under påskudd av at varselet kom over telefon og ikke skriftlig. I regelverket til forbundet står det forøvrig at varslinger kan levers både skriftlig og muntlig, altså over telefon. Slokvik kan berolige med at Narve Gilje Nordås ble godt ivaretatt etter denne hendelsen og resten av oppholdet. Hvorfor skulle han ha behov for å bli ivaretatt om "Henrik bare sa noe dumt "?

Under dette oppholdet i Sierra Nevada og oppholdet der i april måtte Narve Gilje Nordås og han treningskompis rapportere når de skulle oppholde seg på treningsfeltet, og når de gikk til fra dette. Jeg vil påstå at å legge slike restriksjoner på en person går under begrepet mobbing.

Per Svela har uttalte at forbundet hadde lovet å rydde opp i dette før VM, noe som ikke skjedde. Forbundet stikker hodet i jorden, som han sier. Det virker som det ligger mye sannhet i det. Faren til Narve Gilje Nordås gikk også ut i en kronikk å sa at nå kunne han ikke lenger holde inne med den mobbingen Nordås har blitt utsatt for over tid.

Joda det er "dumt at kollegaer krangler". Det er enda dummere når kranglingen utarter og går utover en uskyldig tredjepart.

Skjønner ikke hvor dere Narve-fans tar «uskyldig tredjepart» i fra - Narve mobbet Jakob under hele VM med ekle sarkastiske kommentarer i media. Det er mye mer alvorlig enn en enkelt utblåsning face to face.

• Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke hvor dere Narve-fans tar «uskyldig tredjepart» i fra - Narve mobbet Jakob under hele VM med ekle sarkastiske kommentarer i media. Det er mye mer alvorlig enn en enkelt utblåsning face to face.

Enig. Narve har ikke gitt noen god figur. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (51 minutter siden):

Det gjorde han langt ifra. 

Like lite som at Henrik hadde en "enkelt utblåsning".

Jeg ser at denne saken opprøret mange, men det er altså ingen unnskyldning for ikke å anerkjenne at Henrik har oppført seg som en bedriten drittsekk overfor Narve over tid. Sånn sett har vel Henrik rasert både egen og sine brødres troverdighet, og ødelagt for fremtidig sponsing.

Om disse har hatt en trasig oppvekst med vold i alle varianter, så er de fortsatt nødt til å innfinne seg med at deltagelse i store mesterskap for landslaget kommer til å generere en viss oppmerksomhet. Det kommer også til å være konkurrenter der,som  de må møte i ulike situasjoner.

Greier de ikke dette så får de pakke sammen og legge opp. Narve har fremstått som en mer enn høflig ung mann, til grell kontrast fra deler av Ingebrigtsen-klanen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden):

Veldig rar sak. 

IMG_5835.png

Det har jeg lurt på også. Det hele virker litt forhastet på meg. Med tanke på hvor lenge denne saken har pågått, så er de siste ukers utvikling forbløffende rask. Personlig tror jeg det er noe alle parter vil angre på.

Jeg tror heller ikke disse rådgiverne er så gode på omdømme. En ting er hva de overbeviser det norske folk om her og nå, en helt annen, er hvordan dette spiller seg ut internasjonalt.

Det jeg har lest i tråder på engelsktalende forum, tyder på at brødrene blir trodd. Man folk ikke bryr seg. Oppdragervold er svært vanlig over store deler av verden, så flere steder blir de fremstilt som enda mer utakknemlig enn før. Folk skriver til og med at de gjerne skulle bytta. De ville gjerne hatt en far som Gjert.

Jeg vet ikke nok om sponsorinntekter og verdi, men har alltid tenkt at det er nært knyttet til omdømme. Og hvis du har et internasjonalt brand, så må du også tenke på hvordan du vil fremstå utenfor Norge. 

Jeg er heller ikke sikker på at dette vil tjene de i Norge i det lange løp. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...