Trillian Astra Skrevet 28. oktober 2023 #1761 Del Skrevet 28. oktober 2023 Oida skrev (2 timer siden): Du ser ikke forskjellen? Du blir bedt om å lese et innlegg du siterer, hvor du tillegger meg påstander jeg ikke har kommet med i din argumentasjon. Mens du slenger ut at jeg bør lese om "flyvende aper" fordi jeg tydeligvis ikke forstår og deler ditt syn om at utestenging og mobbing av Narve Gilje Nordås er helt ok. Her er det jo du som tillegger meg meninger jeg ikke har 😆 Har aldri sagt det er greit å mobbe, men gir en mulig forklaring på ønsket om å holde avstand til Narve. Med flyvende ape i denne sammenhengen mener jeg at det er mulig Narve bevisst eller ubevisst er Gjert sin forlengede arm mot guttene, f.eks. ved å gi små stikk, rapportere tilbake til Gjert hva guttene gjør, andre ting som guttene ønsker å skjerme seg mot. Ikke uvanlig dynamikk fra en kontrollerende person. Oida skrev (15 timer siden): Jeg foreslår dere leser hva jeg skriver før dere svarer. Jeg har overhodet ikke uttalt meg om konkurranser og akkreditering. Det jeg har påpekt er behandlingen Narve Gilje Nordås får på samlinger hvor Gjert Ingebrigtsen ikke er tilstede. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor han skal straffes med å utestenges fra områder reservert det norske landslaget fordi brødrene Ingebrigtsen ikke liker hans valg av trener. Hva med Per Svela, som er den som er der for han ved konkurranser, han har også Gjert Ingebrigtsen som trener. Skal han også utestenges fra alle områder brødrene frekventerer på samlinger og i konkurranser? Det er skremmende å se hvordan blodtåka skjermer for sunn fornuft hos enkelte i denne tråden. Nederste setning her er hersketeknikk så det holder med å antyde at vi ikke er i balanse og derfor ikke klarer å tenke klart slik du mener du gjør selv 🤷♀️ 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. oktober 2023 #1762 Del Skrevet 28. oktober 2023 Oida skrev (16 timer siden): Jeg foreslår dere leser hva jeg skriver før dere svarer. Jeg har overhodet ikke uttalt meg om konkurranser og akkreditering. Det jeg har påpekt er behandlingen Narve Gilje Nordås får på samlinger hvor Gjert Ingebrigtsen ikke er tilstede. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor han skal straffes med å utestenges fra områder reservert det norske landslaget fordi brødrene Ingebrigtsen ikke liker hans valg av trener. Hva med Per Svela, som er den som er der for han ved konkurranser, han har også Gjert Ingebrigtsen som trener. Skal han også utestenges fra alle områder brødrene frekventerer på samlinger og i konkurranser? Det er skremmende å se hvordan blodtåka skjermer for sunn fornuft hos enkelte i denne tråden. Behandlingen Norås får? Det er rapportert en konfontensajon mellom han og Henrik. Det betyr ikke at han konsekvent blir behandlet dårlig på alle samlinger. Henrik sa noe dumt under den samlingen og Norås har sakt litt dume ting til media... Det er jo dumt at kollegaer krangler, men sånn er det av og til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1763 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Det er viktig å ikke forhåndsdømme noen, og ikke presentere opplysninger som fakta om det baseres på rykter. Derfor håper jeg enkelte folk i tråden kan være mer bevisst på hvordan de skriver innleggene sine og tåle at andre er uenige. Det eneste man vet er at løperbrødrene har anklaget sin far for vold og at 1 familiemedlem har anmeldt. Moren satt, ifølge media, ikke ved hovedbordet i Jakobs bryllup. Det kan tyde på at også hun skyldlegges i den påståtte voldssaken på en eller annen måte, mulig fordi hun ikke har brutt m Gjert slik de har gjort. Gjert hevder jo selv at hun har blitt stående imellom her og sier offentlig unnskyld til henne for det. Tenker videre hun også kan være et offer for patriarkalsk samliv. Om så tilfelle er det trist de sønnene ikke ser det. Endret 28. oktober 2023 av eeqaz 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1764 Del Skrevet 28. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (2 timer siden): Så Elden mente Gjert skulle gå ut på og snake om barna og brudet helt uimotsagt? Det er jo helt naturlig at barna ønsker å fortelle sinn versjon når alle landets medier snaker om de. Brødrene holdt tett i to år, det synes jeg er prisverdig. Selvsagt kunne de ikke tie i det uendelige når Gjert gikk ut og snaket om de. Ingen er så storsinnet. Eksakt hva er det Gjert har gått ut og snakket om de ? Kan du linke hva du mener han har uttalt om de som er så ille ? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1765 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Capri skrev (2 timer siden): Alle vet jo at saken helt grunnleggende har dreid seg om brødrenes behov for at Gjert holder seg unna (primært Jacob) de siste minuttene før løp i VM, ikke at friidrettsforbundet helt uavhengig av det nekter Gjert akkreditering. Og Gjert og etterhvert Narve, har altså engasjert advokat Elden for å kjempe for det motsatte, i tillegg til at Gjert følte seg ærekrenket og krevde en beklagelse med bakgrunn av ordlyden i forbundets pressemelding om trygge rammer for utøverne. https://www.friidrett.no/nyhet/2023/nfif-tildeler-ikke-gjert-ingebrigtsen-akkrediteringer-i-2024/ Jeg er enig med Elden i at kommunikasjon via pressemeldinger er uheldig, men er det noen som har som rutine å kommunisere via pressemeldinger er det jo Elden selv, på vegne av sine klienter. I denne saken skriver Elden og ergo Gjert i den innledende pressemeldingens ingress, som jo benyttes for å fremhever essensen i saker, at «Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til en utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere.» Da kan han ikke i etterkant bortforklare og fremstille Gjert som en som aldri har ønsket konflikt med sine sønner og kun har henvendt seg til friidrettsforbundet. Gjert burde om ikke annet stå for det han sier og gjør offentlig, ikke ro seg unna alt ansvar for at konflikten har endt så tragisk (dvs enden har vi ikke sett ennå). Offermentaliteten hans er bare helt utrolig! Dette helt uavhengig av beskyldningene han har fått mot seg nå. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18009755/advokat-john-christian-elden-bistar-gjert-ingebrigtsen-i-konflikten-med-norges-friidrettsforbund?publisherId=17848232&lang=no De ønsket heller ikke hans tilstedeværelse på treningsleiren ngn er på nå og jeg synes det er merkelig at forbundet har tilrettelagt for høydetrening samme plass til samme tid. Det er vel flere steder man kan dra på høydetrening, slik ståa er kan de ikke trene på samme sted selv om de er tildelt ulike treningstider, det er bel rimelig klart for alle parter. Nå valgte brødrene å utsette men i utgpkt var det tenkt de skulle være i Sierra N samtidig så det gjelder ikke kun et par min før et mesterskap. Endret 28. oktober 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 28. oktober 2023 #1766 Del Skrevet 28. oktober 2023 exictence skrev (4 timer siden): Jeg forstår ikke at de guttene har klart å prestere så godt når de har levd i en familie med vold. Hvorfor i all verden ikke? Det er da en hel masse olympiske mestere fra land der oppdragervold er lov og normalt… Det er også mange høyt utdannende mennesker, og svært suksessrike mennesker som har vokst opp med oppdragervold. exictence skrev (3 timer siden): For jeg tenker at man ikke har overskudd til å prestere noe når man mishandles. At problemer og vanskeligheter tar for mye plass i kropp og sinn. Det er da ytterst individuelt, og det er ingen som har påstått at Gjert var en ond sadistisk psykopat som torturerte dem dag ut og dag inn. De fleste som driver med oppdragervold har også mange gode sider, men det gjør ikke at volden er ok eller lovlig. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 28. oktober 2023 #1767 Del Skrevet 28. oktober 2023 Nyhet: - Den eneste som har anmeldt noe i saken er advokat Mette Yvonne Larsen selv, men politiet har klausulert dokumentet slik at jeg ikke har lov til å fortelle verken Gjert eller media om hva Larsen mener. Det er en uholdbar tilstand når hun velger å spre det offentlig som en form for nyhet, sier Elden. https://www.dagbladet.no/sport/gjert-far-ikke-vite/80422251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. oktober 2023 #1768 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) eeqaz skrev (51 minutter siden): Eksakt hva er det Gjert har gått ut og snakket om de ? Kan du linke hva du mener han har uttalt om de som er så ille ? Har jeg skrevet at "det er så ille"? Du kan jo høre podcasten selv om du lurer. Han snaket om dem både som trener og om det dårlige forholdet de har nå. Da er det jo naturlig at deres historie kommer ut også. Eller mener du det bare er Gjert som skal få forklare seg? Endret 28. oktober 2023 av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. oktober 2023 #1769 Del Skrevet 28. oktober 2023 Samfunnsdebatt skrev (9 minutter siden): Nyhet: - Den eneste som har anmeldt noe i saken er advokat Mette Yvonne Larsen selv, men politiet har klausulert dokumentet slik at jeg ikke har lov til å fortelle verken Gjert eller media om hva Larsen mener. Det er en uholdbar tilstand når hun velger å spre det offentlig som en form for nyhet, sier Elden. https://www.dagbladet.no/sport/gjert-far-ikke-vite/80422251 Hun har jo anmeldt på vegne av klienten, så der er jo i praksis familiemedlemmer som har anmeldt. Så er det som Larsen sier i artikkelen, politiet som velger å ikke delle innholdet med Gjert. Det at politiet vurderer det som nødvendig å beskytte ofere i saken kan man jo ikke klandre Larsen eller Ingebritsen barna for. 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 28. oktober 2023 #1770 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (18 minutter siden): Hun har jo anmeldt på vegne av klienten, så der er jo i praksis familiemedlemmer som har anmeldt. Så er det som Larsen sier i artikkelen, politiet som velger å ikke delle innholdet med Gjert. Det at politiet vurderer det som nødvendig å beskytte ofere i saken kan man jo ikke klandre Larsen eller Ingebritsen barna for. Det er per nå ingen opplysninger som tilsier at politiet ser det nødvendig å beskytte "ofre i saken". Mest trolig holdes anmeldelsen "hemmelig" grunnet etterforskningsmessig hensyn. Endret 28. oktober 2023 av anonym 4545 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. oktober 2023 #1771 Del Skrevet 28. oktober 2023 anonym 4545 skrev (Akkurat nå): Det er per nå ingen opplysninger som tilsier at politiet ser det nødvendig å beskytte "ofre i saken". Mest trolig holdes Hvorfor holder de da igjen olysninger? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 28. oktober 2023 #1772 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Hvorfor holder de da igjen olysninger? Har rettet opp min ufullstendige kommentar. Endret 28. oktober 2023 av anonym 4545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 28. oktober 2023 #1773 Del Skrevet 28. oktober 2023 eeqaz skrev (1 time siden): De ønsket heller ikke hans tilstedeværelse på treningsleiren ngn er på nå og jeg synes det er merkelig at forbundet har tilrettelagt for høydetrening samme plass til samme tid. Det er vel flere steder man kan dra på høydetrening, slik ståa er kan de ikke trene på samme sted selv om de er tildelt ulike treningstider, det er bel rimelig klart for alle parter. Nå valgte brødrene å utsette men i utgpkt var det tenkt de skulle være i Sierra N samtidig så det gjelder ikke kun et par min før et mesterskap. At det også har vært en problemstilling har du rett i. Jeg har ikke helt fått med meg om det var avgjørende for Narve at Gjert oppholdt seg der brødrene også var eller om det kunne vært løst på annen måte, men det spiller jo uansett ingen rolle slik som saken står nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 28. oktober 2023 #1774 Del Skrevet 28. oktober 2023 Måsies skrev (3 timer siden): Dette ser man tydelig på hvordan enkelte formulerer seg. Når folk som har erfaring på området uttaler seg er de for farget av egne erfaringer, er de ikke til å stole på. Folk som forteller om vold og ugrei oppførsel blir gjerne omtalt som «dramatiske», «kranglete» osv. Rettssikkerheten gjelder også kun voldsutøver, det å beskytte ofre fra anklager om å være løgnere, ikke til å stole på osv. det er helt uproblematisk å rette. Det er kun voldspersoner som er uskyldige, å stemple folk som løgnere er selvfølgelig helt ukontroversielt. Det at de har erfaring gjør også at de gjerne har mer emosjonell tilnærming, som også gjør dem mindre til å stole på. Slik retorikk har alltid blitt brukt for å undergrave legitimiteten til utsatte grupper, fordi de gjerne reagerer sterkere, og med mer følelser enn for folk som det ikke betyr så mye for. Det blir jo litt vanskelig å ta deg på alvor som debattant når du bruker såpass mye tid på å bygge stråmenn. Og så er det jo relativt feigt å ikke sitere de du tillegger meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1775 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) kan du gjengi spesifikt hva du mener pipplotta av hva som er så ille av hva han sier ? har hørt podcasten med raja og ansar om det er den du referer til Endret 28. oktober 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1776 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) At media får vite før den det gjelder oppfatter jeg som lite smart i forold til videre spekulasjoner i offentligheten, blir bare mer rykter og mer mediaoppmerksomhet som ingen i familien er tjent med. Endret 28. oktober 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. oktober 2023 #1777 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) anonym 4545 skrev (1 time siden): Det er per nå ingen opplysninger som tilsier at politiet ser det nødvendig å beskytte "ofre i saken". Mest trolig holdes anmeldelsen "hemmelig" grunnet etterforskningsmessig hensyn. "Etterforskningsmessige grunne" i en slik sak kan vel ikke bety så mye mer en beskytte vitner mot å bli påvirket (truet)? Eller er det noe annen måtte Gjert kan påvirke denne etterforskningen på en å gå etter vitnene som jeg har oversett? Men jeg kan kansje endre utsagnet til at politiet velger å beskytte oferet og eventuelt vitner, er det en bedre formulering? Det er jo uansett politiets vurdering, og ikke noe vi kan klandre Larsen eller Ingebritsen søsknene for. Endret 28. oktober 2023 av Pippi Lotta 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolipop Skrevet 28. oktober 2023 #1778 Del Skrevet 28. oktober 2023 eeqaz skrev (6 minutter siden): At media får vite før den det gjelder oppfatter jeg som lite smart i forold til videre spekulasjoner i offentligheten, blir bare mer rykter og mer mediaoppmerksomhet som ingen i familien er tjent med. Nja.. sikker? Før brødrene skrev artikkelen var det stadig spørsmål rundt hvorfor ikke Gjert var anmeldt, om ryktene var sanne. Nå er han anmeldt og nå lures det på hvorfor dette er offentlig? Nei som offer kan man virkelig ikke vinne uansett hva. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeqaz Skrevet 28. oktober 2023 #1779 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Lolipop skrev (7 minutter siden): Nja.. sikker? Før brødrene skrev artikkelen var det stadig spørsmål rundt hvorfor ikke Gjert var anmeldt, om ryktene var sanne. Nå er han anmeldt og nå lures det på hvorfor dette er offentlig? Nei som offer kan man virkelig ikke vinne uansett hva. ikke at det er offentlig at han er anmeldt, at han ikke vet hvem som har anmeldt han eller for spesifikt hva. Jeg ville i allefall syntes det hadde vært merkelig om jeg leste i avisen at jeg var anmeldt for noe av noen uten selv å ha fått beskjed, at andre ikke synes det hadde vært rart er helt greit. Og offre kan vinne en sak, reise seg, komme seg videre sterkere, mange offre har vunnet frem tidligere så det er ingen grunn til at offre i denne saken ikke skal vinne frem. Og jeg håper det skjer med de som er offre i denne saken. Endret 28. oktober 2023 av eeqaz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 28. oktober 2023 #1780 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (22 minutter siden): "Etterforskningsmessige grunne" i en slik sak kan vel ikke bety så mye mer en beskytte vitner mot å bli påvirket (truet)? Eller er det noe annen måtte Gjert kan påvirke denne etterforskningen på en å gå etter vitnene som jeg har oversett? Men jeg kan kansje endre utsagnet til at politiet velger å beskytte oferet og eventuelt vitner, er det en bedre formulering? Politiet skal foreta en grundig etterforskning både "for og imot" anmeldte. "Etterforskningsmessige grunner" kan like godt være at eventuelle oppgitte vitner ikke skal samordne sine forklaringer. Endret 28. oktober 2023 av anonym 4545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå