Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Nei du har rett... Jeg har ikke fått et eneste svar om saken fra han, bare beskyldninger om å være agresiv og ute etter å ta han. Så kansje på tide å la det gå....

Flott du lar "saken" gå og bryr deg om selve saken og ikke hva du tror er andres meninger, for det er jo bare å lese innleggene mine her i forumet så ser du hva jeg mener om selve saken. Jeg er derfor ikke interessert i å ta imot personangrep for mine meninger fra deg eller andre og en ting til, husk riktig pronomen på de du omtaler, feil pronom kan også oppfattes som mobbing. Dessuten, aggressiv skrives forøvrig med doble konsonanter, ser du er konsekvent på den skrivefeilen.

Endret av eeqaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trillian Astra skrev (13 timer siden):

Svarte deg på samme måte du svarte oss med forslag om å lese 🤷‍♀️

Du ser ikke forskjellen? Du blir bedt om å lese et innlegg du siterer, hvor du tillegger meg påstander jeg ikke har kommet med i din argumentasjon. Mens du slenger ut at jeg bør lese om "flyvende aper" fordi jeg tydeligvis ikke forstår og deler ditt syn om at utestenging og mobbing av Narve Gilje Nordås er helt ok.

Endret av Oida
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (59 minutter siden):

Jeg forstår ikke at de guttene har klart å prestere så godt når de har levd i en familie med vold.

Gjør du ikke? Jeg presterte også svært godt da jeg vokste opp med vold i familien, i tillegg til å være mobbeoffer på skolen. De som er psykisk sterke, presterer uansett omstendigheter. De som er psykisk svake, finner unnskyldninger for sine feil, selv når alt rundt dem er perfekt.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (41 minutter siden):

Hvorfor ikke?

For jeg tenker at man ikke har overskudd til å prestere noe når man mishandles. At problemer og vanskeligheter tar for mye plass i kropp og sinn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Gjør du ikke? Jeg presterte også svært godt da jeg vokste opp med vold i familien, i tillegg til å være mobbeoffer på skolen. De som er psykisk sterke, presterer uansett omstendigheter. De som er psykisk svake, finner unnskyldninger for sine feil, selv når alt rundt dem er perfekt.

Du har rett. 

Jeg har bare sett mange elever fra vanskelige hjem som ikke klarer å konsentrere seg eller prestere på skolen fordi de har andre ting som forstyrrer dem psykisk. Men du har nok rett i at det kan være begge deler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence said:

For jeg tenker at man ikke har overskudd til å prestere noe når man mishandles. At problemer og vanskeligheter tar for mye plass i kropp og sinn. 

Det er sant, men det vil ikke gi samme resultat for alle. Det kan hende barna sliter på privaten og det kommer jo ikke frem i offentligheten. Jeg presterte godt på skolen selv om jeg opplevde vold både på skolen og hjemme, men en dag tok det jo slutt da det ikke var verdt bryet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, exictence said:

Du har rett. 

Jeg har bare sett mange elever fra vanskelige hjem som ikke klarer å konsentrere seg eller prestere på skolen fordi de har andre ting som forstyrrer dem psykisk. Men du har nok rett i at det kan være begge deler.

Det gjelder de du vet om som sliter hjemme:)))

Endret av Arne Tiholt
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni123 skrev (14 timer siden):

Jeg støtter brødrene. Uansett om de klarer å bevise det eller ikke. Synes det mest spesielle her er at Gjert ikke bare trekker seg tilbake og prøver å samle familien igjen. Istedet har har hyret inn Elden? Mot sine egne barn? Har jeg misforstått noe her heller?  Jeg skjønner heller ikke hva Gjert får ut av å trene rivalen deres? 
De er jo en offentlig familien med egen serie, så ikke rart de blir gransket av media. 

Dagbladet har spurt John Christian Elden om hvordan han stiller seg til påstanden fra Skoland om at han og Gjert Ingebrigtsen satte i gang et mediesirkus. Elden besvarte påstanden:

«Skoland har nok gjennom å utforme det opprinnelige innlegget laget en sak mellom faren og brødrene som var unødvendig. Narve og Gjert ba meg ta en sak mot friidrettsforbundet om Narves sportslige vilkår med bruk av trener og bruken av pressemeldinger som kommunikasjonskanal. Hvorfor brødrene blandet seg inn med et innlegg mot sin far, er uklart for meg, og klart uheldig. Han kommer uansett ikke til å ta noen offentlig debatt mot sine sønner. De vil alltid være hans sønner.»

Ser ut som det er helt andre årsaker enn hva denne gjengen her på KG har ment og trodd er fasiten.  

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (1 time siden):

Gjert sier selv at moren har blitt dratt mellom han og barna etter jakten på medaljene, og det kan ikke være enkelt.  I omtalen av familien i egen bok virker det som om familien har det bra. Jeg må innrømme at jeg vingler mellom hva jeg skal tro, om Gjert er en satan og det stemmer at Ingrid bor hos fosterfamilie, eller om løperguttene har fått for stort ego og i kjølvannet av at mange har "heier på/tatt Narves parti" gjør alt for mer positiv omtale/forståelse/støtte til seg selv...eller om det handler om noe helt annet, begge deler, noe i midten eller hva det nå enn er.

Selvfølgelig snakker sønnene sant. Det er HELT usannsynlig at de ville løyet om sin egen far på denne måten, og latt det gå utover yngre søsken og øvrig slekt og venner. Da ville jo også samtlige gått ut og sagt at det er løgn med det samme, det ville blitt ramaskrik, men det har ikke skjedd. Oppførselen (tøff i trynet-attituden) til sønnene gir også fullstendig mening etter alt som nå har kommet frem. Det er forsvarsmekanisme, helt etter boken, og det er det som har gjort at de har "klart seg". Men straks Gjerts oppførsel gikk utover andre klarte de ikke tie still lengre. ALT gir mening, og selvfølgelig snakker de sant. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (9 minutter siden):

Dagbladet har spurt John Christian Elden om hvordan han stiller seg til påstanden fra Skoland om at han og Gjert Ingebrigtsen satte i gang et mediesirkus. Elden besvarte påstanden:

«Skoland har nok gjennom å utforme det opprinnelige innlegget laget en sak mellom faren og brødrene som var unødvendig. Narve og Gjert ba meg ta en sak mot friidrettsforbundet om Narves sportslige vilkår med bruk av trener og bruken av pressemeldinger som kommunikasjonskanal. Hvorfor brødrene blandet seg inn med et innlegg mot sin far, er uklart for meg, og klart uheldig. Han kommer uansett ikke til å ta noen offentlig debatt mot sine sønner. De vil alltid være hans sønner.»

Ser ut som det er helt andre årsaker enn hva denne gjengen her på KG har ment og trodd er fasiten.  

Jeg tror det er uheldig for alle parter at de valgte å snakke om sin far og hans angivelige vold i media pga saken med forbundet selv om et utfall av denne  påvirker selvfølgelig brødrene. Jeg tror, spesielt NGN, de i familien som ikke har bedt om å være en del av mediesirkuset og de mindreårige, hadde vært mest tjent med at både saken med forbundet og familien hadde blitt forsøkt andre steder i media. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (6 minutter siden):

Det ser også ut til at det er sannsynlig at denne Skoland har utformet sønnenes brev om faren i VG: 

https://www.kom24.no/espen-skoland-filip-ingebrigtsen-friidrett/tidligere-discovery-topp-er-ingebrigtsen-brodrenes-radgiver/658731

Tidligere Discovery-topp er Ingebrigtsen-brødrenes rådgiver. Espen Skoland bistår Henrik, Filip og Jakob Ingebrigtsen på PR-fronten.

https://www.nettavisen.no/sport/medieekspertene-advarer-har-satt-seg-selv-i-en-vanskelig-posisjon/s/5-95-1408903

https://www.nettavisen.no/sport/elden-svarer-etter-kritikk-fra-ingebrigtsen-brodrenes-talsmann-han-ma-selv-bare-ansvaret/s/5-95-1415405

Overfor Nettavisen slår advokat Elden tilbake mot påstandene fra PR eksperten Skoland: 

Skoland må nesten selv bære ansvaret for å ha rådet sine klienter til å gå ut offentlig mot faren på en svært unødvendig måte. Fra vårt ståsted var dette en problemstilling mellom Narve Nordås sammen med sin trener på den ene side, og Friidrettsforbundet på den andre, der forbundet valgte å henvende seg i en ubalansert pressemelding. Brødrene hadde ingen rolle i denne problemstillingen, og Gjert både nektet å si noe om dem eller å kommentere familiekonflikten. Han ble overrasket da de etter Skolands råd valgte å fremsette offentlige udokumenterte påstander mot ham i VG, men nekter fortsatt å gå i polemikk med sønnene ut over å avvise anklagene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (56 minutter siden):

Flott du lar "saken" gå og bryr deg om selve saken og ikke hva du tror er andres meninger, for det er jo bare å lese innleggene mine her i forumet så ser du hva jeg mener om selve saken. Jeg er derfor ikke interessert i å ta imot personangrep for mine meninger fra deg eller andre og en ting til, husk riktig pronomen på de du omtaler, feil pronom kan også oppfattes som mobbing. Dessuten, aggressiv skrives forøvrig med doble konsonanter, ser du er konsekvent på den skrivefeilen.

Ja der var du igjen, med beskyldninger om personangrep til og med. Enda har du ikke pekt på en eneste konkret ting jeg har skrevet som vist nok er feil (uten om pronomen da, som ikke er spesielt relevant for trådens tema). Det er bare "personangrep", "agresivt" og "ute etter å ta deg". Når du tillegger meg så mange negative intensjoner synes jeg det minste du kunne gjøre var å fortelle meg hva som er så galle med det jeg skriver. Du hevder du vil snake om "saken" men du svarer jo ikke på spørsmål om den, kommer bare med VAG kritik av det jeg skriver.

Og ja dysleksi min gir meg mange "konsekvente skrivefeil", synes ikke det er spesielt fint og kommentere slikt så lenge du tydeligvis forstår hva jeg mener. 

Ja ja, jeg har spurt på utallige måter hva du mener og tenker. Jeg har forsøkt å forklare deg hvorfor jeg har skrevet som jeg gjør, og hvorfor jeg ikke synes det er i nærheten av personangrep. Jeg har også forsøkt å skrive spørsmål om saken uten og nevne dine påstander om at jeg er ute etter å ta deg. Du svarer ikke noe relevant for tema uansett hvordan jeg formulerer meg. Så da tenker jeg at jeg kan gi meg med god samvittighet, jeg har prøvd å ta deg på alvor og forsøkt og forstå deg så godt jeg kan! 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Ja der var du igjen, med beskyldninger om personangrep til og med. Enda har du ikke pekt på en eneste konkret ting jeg har skrevet som vist nok er feil (uten om pronomen da, som ikke er spesielt relevant for trådens tema). Det er bare "personangrep", "agresivt" og "ute etter å ta deg". Når du tillegger meg så mange negative intensjoner synes jeg det minste du kunne gjøre var å fortelle meg hva som er så galle med det jeg skriver. Du hevder du vil snake om "saken" men du svarer jo ikke på spørsmål om den, kommer bare med VAG kritik av det jeg skriver.

Og ja dysleksi min gir meg mange "konsekvente skrivefeil", synes ikke det er spesielt fint og kommentere slikt så lenge du tydeligvis forstår hva jeg mener. 

Ja ja, jeg har spurt på utallige måter hva du mener og tenker. Jeg har forsøkt å forklare deg hvorfor jeg har skrevet som jeg gjør, og hvorfor jeg ikke synes det er i nærheten av personangrep. Jeg har også forsøkt å skrive spørsmål om saken uten og nevne dine påstander om at jeg er ute etter å ta deg. Du svarer ikke noe relevant for tema uansett hvordan jeg formulerer meg. Så da tenker jeg at jeg kan gi meg med god samvittighet, jeg har prøvd å ta deg på alvor og forsøkt og forstå deg så godt jeg kan! 

Forumet er ment for å forstå ingebrigtsen saken, ikke andre debattanter. Du står fritt til å starte en tråd som omhandler folks meninger og ikke Ingebrigtsen saken. Alle her ser at jeg har meninger men ingen går etter meg bortsett fra deg og er veldig nysgjerrig slik du skriver at du er på hva jeg mener, prøv m selvinnsikt. Pronomen har ingenting med saken å gjøre men vanlig høflighet er ikke å bruke feil på de du debatterer med eller mot, uavhengig av sak. 

Endret av eeqaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsdebatt skrev (49 minutter siden):

Så Elden mente Gjert skulle gå ut på og snake om barna og brudet helt uimotsagt? Det er jo helt naturlig at barna ønsker å fortelle sinn versjon når alle landets medier snaker om de. Brødrene holdt tett i to år, det synes jeg er prisverdig. Selvsagt kunne de ikke tie i det uendelige når Gjert gikk ut og snaket om de. Ingen er så storsinnet.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at de guttene har klart å prestere så godt når de har levd i en familie med vold.

Jeg tror nok, på godt og vondt, at mange mennesker kan bli «vant til» veldig mye. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (2 minutter siden):

Forumet er ment for å forstå ingebrigtsen saken, ikke andre debattanter. Du står fritt til å starte en tråd som omhandler folks meninger og ikke Ingebrigtsen saken. Alle her ser at jeg har meninger men ingen går etter meg bortsett fra deg og er veldig nysgjerrig slik du skriver at du er på hva jeg mener, prøv m selvinnsikt. 

Da synes jeg du skal svare på spørsmål om ingebritsen saken frem over 😉 men nå gir i hvertfal jeg opp å få noe svar på noe som handler om saken fra deg. Jeg gidder ikke mer upresise anklager. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Samfunnsdebatt skrev (43 minutter siden):

Alle vet jo at saken helt grunnleggende har dreid seg om brødrenes behov for at Gjert holder seg unna (primært Jacob) de siste minuttene før løp i VM, ikke at friidrettsforbundet helt uavhengig av det nekter Gjert akkreditering. Og Gjert og etterhvert Narve, har altså engasjert advokat Elden for å kjempe for det motsatte, i tillegg til at Gjert følte seg ærekrenket og krevde en beklagelse med bakgrunn av ordlyden i forbundets pressemelding om trygge rammer for utøverne.
https://www.friidrett.no/nyhet/2023/nfif-tildeler-ikke-gjert-ingebrigtsen-akkrediteringer-i-2024/

Jeg er enig med Elden i at kommunikasjon via pressemeldinger er uheldig, men er det noen som har som rutine å kommunisere via pressemeldinger er det jo Elden selv, på vegne av sine klienter. I denne saken skriver Elden og ergo Gjert i den innledende pressemeldingens ingress, som jo benyttes for å fremhever essensen i saker, at «Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til en utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere.» Da kan han ikke i etterkant bortforklare og fremstille Gjert som en som aldri har ønsket konflikt med sine sønner og kun har henvendt seg til friidrettsforbundet. Gjert burde om ikke annet stå for det han sier og gjør offentlig, ikke ro seg unna alt ansvar for at konflikten har endt så tragisk (dvs enden har vi ikke sett ennå). Offermentaliteten hans er bare helt utrolig! Dette helt uavhengig av beskyldningene han har fått mot seg nå. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18009755/advokat-john-christian-elden-bistar-gjert-ingebrigtsen-i-konflikten-med-norges-friidrettsforbund?publisherId=17848232&lang=no

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (3 minutter siden):

Alle vet jo at saken helt grunnleggende har dreid seg om brødrenes behov for at Gjert holder seg unna (primært Jacob) de siste minuttene før løp i VM, ikke at friidrettsforbundet helt uavhengig av det nekter Gjert akkreditering. Og Gjert og etterhvert Narve, har altså engasjert advokat Elden for å kjempe for det motsatte, i tillegg til at Gjert følte seg ærekrenket og krevde en beklagelse med bakgrunn av ordlyden i forbundets pressemelding om trygge rammer for utøverne.
https://www.friidrett.no/nyhet/2023/nfif-tildeler-ikke-gjert-ingebrigtsen-akkrediteringer-i-2024/

Jeg er enig med Elden i at kommunikasjon via pressemeldinger er uheldig, men er det noen som har som rutine å kommunisere via pressemeldinger er det jo Elden selv, på vegne av sine klienter. I denne saken skriver Elden og ergo Gjert i den innledende pressemeldingens ingress, som jo benyttes for å fremhever essensen i saker, at «Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til en utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere.» Da kan han ikke i etterkant bortforklare og fremstille Gjert som en som aldri har ønsket konflikt med sine sønner og kun har henvendt seg til friidrettsforbundet. Gjert burde om ikke annet stå for det han sier og gjør offentlig, ikke ro seg unna alt ansvar for at konflikten har endt så tragisk (dvs enden har vi ikke sett ennå). Offermentaliteten hans er bare helt utrolig! Dette helt uavhengig av beskyldningene han har fått mot seg nå. 

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/18009755/advokat-john-christian-elden-bistar-gjert-ingebrigtsen-i-konflikten-med-norges-friidrettsforbund?publisherId=17848232&lang=no

Så enig!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (17 timer siden):

Blir helt motløs når jeg leser slikt. 

Helt enig. Denne saken er en sånn som gjør at jeg mister troen på menneskeheten. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies
Sirisiri10 skrev (18 timer siden):

Egne erfaringer er ikke irrelevant. Blant annet fordi man forstår på en annen måte. Det som virker helt fjernt for folk som ikke har opplevd det, virker det ikke fjernt for andre som faktisk har opplevd det. 

Jeg har sett utrolig mange merkelige påstander på hvorfor de ikke har blitt utsatt for vold. Eks husbyggingen, at faren trente de opp (noe som visst hadde vært umulig hvis faren utsatte de for vold), at de burde være takknemlig fordi de kom så langt og hadde ikke klarte det hvis det var vold i bildet, at moren ikke sa noe, atferden deres etc etc. 

Da forstår man seg ikke på vold i nære relasjoner og burde kanskje ikke si så mye. Her er stemmene til de med egen erfaring eller kunnskap om temaet svært viktig. De kan forklare og forstå. Og man kan gjenkjenne et mønster/atferd på en annen måte. 

Dette ser man tydelig på hvordan enkelte formulerer seg. Når folk som har erfaring på området uttaler seg er de for farget av egne erfaringer, er de ikke til å stole på. Folk som forteller om vold og ugrei oppførsel blir gjerne omtalt som «dramatiske», «kranglete» osv.

Rettssikkerheten gjelder også kun voldsutøver, det å beskytte ofre fra anklager om å være løgnere, ikke til å stole på osv. det er helt uproblematisk å rette. Det er kun voldspersoner som er uskyldige, å stemple folk som løgnere er selvfølgelig helt ukontroversielt.

Det at de har erfaring gjør også at de gjerne har mer emosjonell tilnærming, som også gjør dem mindre til å stole på. Slik retorikk har alltid blitt brukt for å undergrave legitimiteten til utsatte grupper, fordi de gjerne reagerer sterkere, og med mer følelser enn for folk som det ikke betyr så mye for.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...