M.H85 Skrevet 23. oktober 2023 #1461 Del Skrevet 23. oktober 2023 pop up bruker skrev (19 timer siden): Jeg og min søster ble utsatt for vold av vår far, mens minste sønnen ikke ble det. Vår yngste bror har et helt annet forhold, og en helt annen opplevlese av vår far enn hva vi eldste har. Han har ingen dårlige minner, og husker ikke noe av de tilfellene hvor han var veldig liten og vi forsøkte å skjerme han heller. Han var heldig, for vår far mildet med årene, og han opplevde ikke det vi gjorde. Det er fem år mellom min søster og min bror, så det er ikke snakk om en generasjo liksom - men mye skjedde de årene. Barn kan ha veldig ulik opplevelse av foreldre, og at ett barn har det fælt mens det andre ikke betyr ikke at begge har det vondt eller fint. Familier er komplekse, og vi kan ikke slutte fra en opplevelse til at alle skal ha opplevd det likt. Totalt enig i det. Snakker av egen erfaring selv. Der mine søsken er totalt natt/dag i forhold til meg på alt.Det er merkelig,men sant at søsken kan oppleve og føle så utroligt ulikt. Jeg tenkte bare mer på at ingen vet hvilken type vold dette er.... I dag er ørefik/klaps på rompa vold...før var det mer normalt blant enkelte foreldre med temperament dessverre... Osv... Noen foreldre kan også være elendige foreldre for eldstemann,mens minstemann 10-15 år senere har en flott oppvekst🙈 15 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 23. oktober 2023 #1462 Del Skrevet 23. oktober 2023 Turkis Sau skrev (3 timer siden): Var litt usikker på om jeg skulle skrive om dette. Jeg var et par meter fra Gjert, Narve, og hele presskorpset før og etter et løp på lørdag. Gjert svarte villig vekk til de fleste medier ettet Narves løp, Narve var relativt tilbaketrukken. Narve klokket inn 4 sek bak Jakob Ingebrigtsens bestetid for dette løpet, og avanserte sin egen tid med med 20 sek. Hele opplegget føltes litt som Twilight Zone. Ingen tvil om at Gjert er en god trener, og en rævva pappa. Inntrykket etter å ha sett tv-serien er at Gjert har ønsket karriere som trener. Han er tidlig på Henrik i serien for å få bli med når han blir intervjuet eller blir invitert på ting, slik at Gjert får PR. Får det ikke til å stemme at Gjert ikke har hatt ambisjoner i toppidretten (det er sønnene som vil dette, stakkars meg som bare stiller opp og er så streng som de krever). Får inntrykk av at det er det han har igjen å slåss for. Sønnene har han mistet. Nå ønsker han å skinne som trener. 16 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. oktober 2023 #1463 Del Skrevet 23. oktober 2023 MildeMarie skrev (5 minutter siden): Inntrykket etter å ha sett tv-serien er at Gjert har ønsket karriere som trener. Han er tidlig på Henrik i serien for å få bli med når han blir intervjuet eller blir invitert på ting, slik at Gjert får PR. Får det ikke til å stemme at Gjert ikke har hatt ambisjoner i toppidretten (det er sønnene som vil dette, stakkars meg som bare stiller opp og er så streng som de krever). Får inntrykk av at det er det han har igjen å slåss for. Sønnene har han mistet. Nå ønsker han å skinne som trener. Alle trenger ett eller annet, og Gjert trenger suksess mer enn noen andre. Han har mistet glorien, han har mistet familien. Svakere folk hadde ikke klart å fungere og kanskje heller ikke leve etter slikt tap. Det at man ikke er ønsket i sin egen familie er det verste jeg kan tenke meg, og det kan lindre noe å få skryt og aksept andre steder. Jeg er fullt klar over at Gjert sitt livsnederlag er selvforskyldt, men det gjør det bare enda vondere. Håper det går bra med han, og med hele familien. 10 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 25. oktober 2023 #1464 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg tror ikke han har banket opp sønnene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 26. oktober 2023 #1465 Del Skrevet 26. oktober 2023 Lurven skrev (17 timer siden): Jeg tror ikke han har banket opp sønnene sine Nei, men er nok mer kontrollen. Han var vel ikke så mye Pappa. Alle forstår jo at det er helt feil forhold de har hatt, skulle aldri vært treneren deres. Å blande jobb og familie på den måten går ofte dårlig. Man får ikke avbrekk fra hverandre på fritiden. Har selv jobbet med familie, det går ikke. Blir for nær relasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 26. oktober 2023 #1466 Del Skrevet 26. oktober 2023 Concert skrev (9 minutter siden): Nei, men er nok mer kontrollen. Han var vel ikke så mye Pappa. Alle forstår jo at det er helt feil forhold de har hatt, skulle aldri vært treneren deres. Å blande jobb og familie på den måten går ofte dårlig. Man får ikke avbrekk fra hverandre på fritiden. Har selv jobbet med familie, det går ikke. Blir for nær relasjon. De hevder å ha vært utsatt for FYSISK vold i oppveksten. Hvordan defineres det da? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 26. oktober 2023 #1467 Del Skrevet 26. oktober 2023 Donatello skrev (12 minutter siden): De hevder å ha vært utsatt for FYSISK vold i oppveksten. Hvordan defineres det da? Fysisk vold kan defineres som er enhver handling som skader, skremmer, krenker eller kontrollerer et annet menneske. Å fysisk hindre noens bevegelsesfrihet er også en form for vold. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. oktober 2023 #1468 Del Skrevet 26. oktober 2023 https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8J0xw1/oppretter-straffesak-mot-gjert-ingebrigtsen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 26. oktober 2023 #1469 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8J0xw1/oppretter-straffesak-mot-gjert-ingebrigtsen Og dette har politiet ressurser til? Jeg synes hele saken er tragisk. Trist at det har skjedd, og trist at guttene valgte å gå ut offentlig med dette. Det er visse ting man sier høyt som ikke kan reverseres. Det må være en stor belastning for de andre i familien. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 26. oktober 2023 #1470 Del Skrevet 26. oktober 2023 Callisto83 skrev (6 minutter siden): Og dette har politiet ressurser til? Jeg synes hele saken er tragisk. Trist at det har skjedd, og trist at guttene valgte å gå ut offentlig med dette. Det er visse ting man sier høyt som ikke kan reverseres. Det må være en stor belastning for de andre i familien. Brødrene følte de ikke hadde noe annet valg. De har holdt tett i 2 år. Det er ikke brødrene sin feil at dette nå sprekker. Gjert burde satt sønnene sine først og funnet seg i at han ikke kunne delta på konkurranser, eller enda bedre, gitt seg som trener mens han var på topp 35 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 26. oktober 2023 #1471 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jobbermedbarn skrev (19 minutter siden): https://www.vg.no/sport/friidrett/i/8J0xw1/oppretter-straffesak-mot-gjert-ingebrigtsen Men dette er jo det beste som kunne hendt uansett hvilket perspektiv man tar. Nå kommer ting på bordet, og det kan være mulig å få en slags avklaring. For alle parter. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 26. oktober 2023 #1472 Del Skrevet 26. oktober 2023 Callisto83 skrev (10 minutter siden): Og dette har politiet ressurser til? Jeg synes hele saken er tragisk. Trist at det har skjedd, og trist at guttene valgte å gå ut offentlig med dette. Det er visse ting man sier høyt som ikke kan reverseres. Det må være en stor belastning for de andre i familien. Det står at politiet har gjennomført førundersøkelser så det kan jo ha dukket opp noe mer som ikke er kommet ut? Det vet vi jo ikke? Og dessuten er da ikke uvanlig at politiet bruker ressurser i slike saker. En trist og tragisk sak er det helt klart. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 26. oktober 2023 #1473 Del Skrevet 26. oktober 2023 Ref. politietterforskningen. Om Gjert blir renvasket/frikjent, kan i hvert fall saken om akkreditering legges død. Da kan ingen nekte Gjert å være med Narve på mesterskap. Hva som da skjer og sies innenfor husets fire vegger, bør Ingebrigsten-klanen holde for seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rosa Dartle Skrevet 26. oktober 2023 Populært innlegg #1474 Del Skrevet 26. oktober 2023 Callisto83 skrev (25 minutter siden): Og dette har politiet ressurser til? Jeg synes hele saken er tragisk. Trist at det har skjedd, og trist at guttene valgte å gå ut offentlig med dette. Det er visse ting man sier høyt som ikke kan reverseres. Det må være en stor belastning for de andre i familien. Så det er den som har utøvd volden man skal ta hensyn til? Hele denne saken, medieoppmerksomheten og folks kommentarer gjør at man forstår bedre hvorfor så få orker å stå opp mot voldsutøveren. 42 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. oktober 2023 #1475 Del Skrevet 26. oktober 2023 M.H85 skrev (På 23.10.2023 den 18.10): Totalt enig i det. Snakker av egen erfaring selv. Der mine søsken er totalt natt/dag i forhold til meg på alt.Det er merkelig,men sant at søsken kan oppleve og føle så utroligt ulikt. Jeg tenkte bare mer på at ingen vet hvilken type vold dette er.... I dag er ørefik/klaps på rompa vold...før var det mer normalt blant enkelte foreldre med temperament dessverre... Osv... Noen foreldre kan også være elendige foreldre for eldstemann,mens minstemann 10-15 år senere har en flott oppvekst🙈 Samme her. Vi var fire søsken. Kun tre av oss ble utsatt for vold. 19 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 26. oktober 2023 #1476 Del Skrevet 26. oktober 2023 Rosa Dartle skrev (Akkurat nå): Så det er den som har utøvd volden man skal ta hensyn til? Hele denne saken, medieoppmerksomheten og folks kommentarer gjør at man forstår bedre hvorfor så få orker å stå opp mot voldsutøveren. Jeg skrev "de andre i familien". Her er det også snakk om en mor, og 4 andre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 26. oktober 2023 #1477 Del Skrevet 26. oktober 2023 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Jeg skrev "de andre i familien". Her er det også snakk om en mor, og 4 andre barn. Jeg er helt uenig. Hvem er det som i størst grad skal beskyttes? Hvem er det man skal ta mest hensyn til? Hvem bør få lov til å oppleve rettferdighet? De som har opplevd volden, etter min mening. Hvorfor skal mor beskyttes når hun ikke har beskyttet barna sine? 24 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 26. oktober 2023 #1478 Del Skrevet 26. oktober 2023 Rosa Dartle skrev (4 minutter siden): Jeg er helt uenig. Hvem er det som i størst grad skal beskyttes? Hvem er det man skal ta mest hensyn til? Hvem bør få lov til å oppleve rettferdighet? De som har opplevd volden, etter min mening. Hvorfor skal mor beskyttes når hun ikke har beskyttet barna sine? Husk på at vi ikke vet hva som har hendt, hva mor har visst/ikke visst. Deres situasjon er ikke lik den du har opplevd. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 26. oktober 2023 #1479 Del Skrevet 26. oktober 2023 Rosa Dartle skrev (2 minutter siden): Jeg er helt uenig. Hvem er det som i størst grad skal beskyttes? Hvem er det man skal ta mest hensyn til? Hvem bør få lov til å oppleve rettferdighet? De som har opplevd volden, etter min mening. Hvorfor skal mor beskyttes når hun ikke har beskyttet barna sine? Hva er det du er uenig i? At dette ikke kommer til å bli en stor belastning for resten av familien, siden dette er forsidestoff i landets største aviser? Det sier seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 26. oktober 2023 #1480 Del Skrevet 26. oktober 2023 38 minutter siden, Callisto83 said: Og dette har politiet ressurser til? Jeg synes hele saken er tragisk. Trist at det har skjedd, og trist at guttene valgte å gå ut offentlig med dette. Det er visse ting man sier høyt som ikke kan reverseres. Det må være en stor belastning for de andre i familien. Så du tenker det er verre at noen som har blitt banket av faren sin sier det høyt, enn at de fikk juling? Det er jo helt på styr! Dersom det virkelig har skjedd er det bra det kommer frem, slik at voldsutøveren kan få sin straff og de voldsutsatte føler at de blir tatt på alvor. At dette er en kjent idrettsfamilie gjør ikke vold i nære relasjoner noe mer akseptabelt, og selvsagt ikke noe som skal feies under teppet. 34 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå