Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Antiviruset skrev (15 minutter siden):

Men har Gjert gjort det ? Du prater bare tull her, og da har da Gjert mislykkes totalt med det. Det stemmer neppe uansett hvor mye du må synse om det. Jakob kjører sitt løp nå, og det holder jo i massevis. Gjert trener en annen, men har ikke noe garanti for at det overgår Jakob sine resultater. Igjen jeg tipper at Gjert er veldig stolt av sønnen sin, til tross for konflikten. Han har nok undervurdert hvor dypt den stikker, og de vonde følelsene som ligger bak. Det kan løses med at de ikke treffer på hverandre verken på trening eller konkurranse. Men hold for pokker Narve utenfor dette.

Det kunne ha blitt løst ved at Gjert hadde akseptert sønnenes klinkeklare ønske om en pappa og ikke en trener. Selvfølgelig så er Gjert stolt av sønnene sine, det betviler vel ingen. Men han ødelegger samtidig for dem ved å nekte å trekke seg tilbake og å la dem få skinne. Narve er et stortalent i likhet med Ingebrigtsenbrødrene og kan garantert prestere like bra med en annen trener. Det eneste jeg ikke klarer å forstå er hvordan det er mulig for pappa Gjert å aktivt gå inn for å minimere mulighetene for å noensinne kunne gjenforenes med sine egne sønner.

Endret av Rastebenk
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Det kunne ha blitt løst ved at Gjert hadde akseptert sønnenes klinkeklare ønske om en pappa og ikke en streng trener. Selvfølgelig så er Gjert stolt av sønnene sine, det betviler vel ingen. Men han ødelegger samtidig for dem ved å nekte å trekke seg tilbake og å la dem få skinne. Narve er et stortalent i likhet med Ingebrigtsenbrødrene og kan garantert prestere like bra med en annen trener. Det eneste jeg ikke klarer å forstå er hvordan det er mulig for pappa Gjert å aktivt gå inn for å minimere mulighetene for å noensinne kunne gjenforenes med sine egne sønner.

Slik du skriver det her så er det konkurransen de er redd for ! Og da steiler jeg. Han kan fint fungere som en god pappa, og trene andre som ikke er en del av det forholdet i det hele tatt.

Min far må gjerne få skinne så mye han bare vil, så skinner jeg så mye jeg vil. Når Gjert ikke er trener, ikke stiller krav, ikke engasjerer seg i sønnene sin trening er det ikke noe der som kan forhindre han å være en pappa. Ikke annet en misunnelse fra sønnene i alle fall. Narve har vist at han var inne i en blind gate, og fikk fremgang da Gjert overtok treneransvaret. Så du tar helt grunnleggende feil her. Så kan han ha forstått alle prinsippene her fra nå av, det er en annen sak. Men ikke for et år siden. Da var Narve i en blindgate og null stortalent.  Det kom med Gjert og først da.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanvittig trist. 
Fjert mangler dømmekraft: han burde holdt seg unna alt da sønnene brøt med ham. 

Ville også bare påpeke at forskning viser at vold fra foreldre, uansett om den er såkalt mild som klyping, klaps, småskubbing etc evt. psykisk gir store traumer og stressreaksjoner. Det å være redd, vente på neste utbrudd, gå på eggeskall rundt og prøve å ikke utløse et utbrudd kan gi livsvarig skade. De beskriver at det sitter i kroppen og Gjerts nærvær når de skal prestere som best er en måte å vedlikeholde disse traumene på. Han utøver derfor fortsatt vold ved å insistere på å være tilstede.

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (17 minutter siden):

Nei, ingenting rart imo. Gjert har vært skremmende overfor guttene og Ingrid pga. løpingen. Det har gitt dem litt traumer.

Når du har traumer oppleves ting som mye mer skremmende enn det egentlig var. Jeg tror ikke Gjert er en voldsmann, men støtter brødrene 100 %.

Men la meg presisere: Ingen fysiske avstraffelser, eller verbalt mas (trakassering) dag etter dag, hører hjemme i norsk idrett.

Endret av totti_1
Siste avsnitt
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, krenkende innlegg og spekulasjoner/ryktespredning. 

Minner om at det ikke er tillatt å diskutere mindreårige på forumet. 

Sol, admin.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 20.10.2023 den 19.25):

Hva mener du er rart?

Han hverken bekrefter eller benekter det brødrene skrev, men beskriver sin versjon, at han aldri har vært redd.

Og så avslutter han med disse ordene (sitat fra din lenke) :

Sitat

Et beger er fullt hos flere. Det hadde nok fort vært fullt hos meg også hvis jeg hadde hatt pappa som trener over en slik årrekke

Han anerkjenner at brødrene har sin opplevelse, selv om han ikke deler den samme. 

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne357 skrev (På 20.10.2023 den 19.18):

Det er jo vanvittig trist. 
Fjert mangler dømmekraft: han burde holdt seg unna alt da sønnene brøt med ham. 

Ville også bare påpeke at forskning viser at vold fra foreldre, uansett om den er såkalt mild som klyping, klaps, småskubbing etc evt. psykisk gir store traumer og stressreaksjoner. Det å være redd, vente på neste utbrudd, gå på eggeskall rundt og prøve å ikke utløse et utbrudd kan gi livsvarig skade. De beskriver at det sitter i kroppen og Gjerts nærvær når de skal prestere som best er en måte å vedlikeholde disse traumene på. Han utøver derfor fortsatt vold ved å insistere på å være tilstede.

Retraumatisering.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (På 20.10.2023 den 19.47):

Tenk å mene at noe skurrer fordi brødre med totalt forskjellige liv kan ha hatt forskjellige livsopplevelser med samme far.

Sorry, men da er du enkel. Klink. 

Men Martin hadde tatt avstand fra faren hvis han hadde opplevd at han utførte vold mot andre søsken.

Han er midt i mellom Henrik, Fillip og Jakob i alder. Skulle tro han hadde hørt og sett ting i oppveksten.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jo idiotforklart av mange i tråden her fordi jeg ikke forsto at hvis brødrene overdrev eller løy, så ville noen av de andre søsknene ha tatt til motmæle og kommet med offentlige uttalelser. 

Nå har jo en av de andre, Martin uttalt seg. 

Jeg er fortsatt helt sikker på at trekløveret lyver om hva Gjert har gjort. 

Håper de roer seg litt, aller helst bør de jo trekke seg fra landslaget.

Heia Narve.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en snikende følelse at Narve dumper Gjert til uka:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/5BdJRE/nordaas-med-ny-personlig-rekord

Har finlest dette intervjuet og tolker det som at Narve har snudd litt. Det er noe med formuleringene som fører meg til den konklusjonen. Alle kan lese det nøye selv og trekke sine egne konklusjoner. Jeg er langt ifra sikker...

Forøvrig mente Stig Nilssen, en sportskommentator i Stavanger, at Narve må dumpe Gjert. 

Jeg har lest i et annet forum at Henrik og et annet søsken har slettet Martin fra Facebook. Så siste ord er ikke sagt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å spenne på seg setebeltene. Tipper vi får to kronikker til uka: Narve og kanskje av en den eldste broderen. Han virker å ha mislikt Martins innlegg/kronikk så mye at han slettet han fra sosiale medier. 

Uansett håper jeg dette er over innen én uke, og at familien kan forsones om noen år!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konflikt løser seg ikke jo mindre alle er villige til å faktisk løse problemet. For at det skal skje må alle være villige til å lytte, gi og ta. Hverken Gjert eller Henrik har virket veldig villige til det. Henrik kan ikke forvente at Narve skal endre seg jo mindre han gjør det selv og.

Dette er to saker- familieproblematikk og optimaliserte forhold for konkurranse. I førstnevnte kan det være lurt at noen ofrer seg litt mer enn de andre. Her er det vel enklest om Gjert gjør det. I sistnevnte er det rettferdighet som må ligge til grunn- altså at Narve må ha like gode muligheter til å ha med seg trener som resten av utøverne. Da må det altså skapes en felles forståelse.

Endret av Majer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (36 minutter siden):

I sistnevnte er det rettferdighet som må ligge til grunn- altså at Narve må ha like gode muligheter til å ha med seg trener som resten av utøverne. Da må det altså skapes en felles forståelse.

Blir det like vilkår om Jakob får magevondt av Gjert? Moderne idrett har alltid bygget på fair play m.m. Det gjelder også at mennesker som Gjert blir luket ut - fordi idrett er for barn. Er det noe hold i anklagene mot Gjert må Narve akseptere risikoen ved trener-valget.

Endret av totti_1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...