Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Høstsemester skrev (2 minutter siden):

Synes det har vært vanskelig å ta stilling til hvem som har rett i denne saken. Jeg har hele tiden tenkt at noe måtte det være mellom far og sønnene. Å være trener og forelder er ikke alltid optimalt og kan ødelegge relasjonen mellom far og sønner, men også påvirke resten av familien negativt. 
Da Gjert Ingebrigtsen hyrte Elden tenkte jeg med en gang at det var er veldig dårlig tegn. Jeg skjønte da at ryktene gjerne ikke bare var rykter. Ingenting er bekreftet fra politiets side ennå, men tenker at brødrene snakker sant.

Jeg tenkte slik at når han hyrte Elden var det mer ovenfor forbundet som har vaklet som en full uteligger fra dag en. Ikke noe lett oppgave om de viste om dette ned til detaljene som brødrene forteller om, men da burde de faktisk rådet brødrene til at de kom ut med dette med en gang, og tatt oppgjøret derfra. Dette er jo tatt videre som en gedigen såpeopera i over et år nå. Kunne man håndtert det verre en det som er gjort ? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antiviruset skrev (5 minutter siden):

Få det inn i skallen din da! Narve har ikke de opplysningene vi har nå etter at brødrene gikk ut med dette for noen dager siden. Du forutsetter at han hadde det. Det blir så galt som det kan få blitt, og ingen vet omfanget i det heller.  Han plasserer seg ikke i den konflikten, om noen har gjort det er det brødrene og Gjert!  Narve og Jacob vil møtene hverandre stadig vekk i konkurranser og det er noe begge må forholde seg til uansett om Gjert er med videre eller ikke. Eller skal han bare legge opp for å være "snill " ?

Jeg må innrømme at jeg tok det som en selvfølge at du hadde fulgt med i mediene og lest gjennom Narve sine uttalelser under VM når du så bastant hevder det er humor og at han ikke visste noe, men basert på dette innlegget skjønner jeg du kun kommenterer utifra dagens nyhet..? Jeg anbefaler deg å ta et raskt Google-søk og se Narve sine uttalelser før du så bastant hevder at han ikke visste noen ting og at det bare er snakk om «humor». 
Og hvem snakker om at han må legge opp? Er du 5 år ? 

Endret av Smos1
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Jeg tenkte slik at når han hyrte Elden var det mer ovenfor forbundet som har vaklet som en full uteligger fra dag en. Ikke noe lett oppgave om de viste om dette ned til detaljene som brødrene forteller om, men da burde de faktisk rådet brødrene til at de kom ut med dette med en gang, og tatt oppgjøret derfra. Dette er jo tatt videre som en gedigen såpeopera i over et år nå. Kunne man håndtert det verre en det som er gjort ? 

Som du skriver er dette blitt som en såpeopera og derfor vanskelig å ta stilling til eller forstå hva som har skjedd. Håndteringen får strykkarakter.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (4 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg tok det som en selvfølge at du hadde fulgt med i mediene og lest gjennom Narve sine uttalelser under VM når du så bastant hevder det er humor og at han ikke visste noe, men basert på dette innlegget skjønner jeg du kun kommenterer utifra dagens nyhet..? Jeg anbefaler deg å ta et raskt Google-søk og se Narve sine uttalelser før du så bastant hevder at han ikke visste noen ting og at det bare er snakk om «humor». 
Og hvem snakker om at han må legge opp? Er du 5 år ? 

Narve kommer nok videre til å ta sine forholdsregler videre i hvordan han samspiller opp mot Jacob når han vet hva som ligger bak. Men du gir han ikke den "slakken" i det hele tatt og konstaterer at han viste om det. Det er dette jeg kommenterer. Og igjen jeg har vet hva han har sagt, og det er lite galt i det så langt. Om han viste det eller ei. Så mye må de som er involvert i dette faktisk tåle av andre konkurrenter videre også ! Jakob er jo en helt rå utøver, og har all grunn til å nyte den perioden han er inne i, og har jo humor selv når han sier til en konkurrent at "vil du løpe fort, så er det bare å henge på meg" :)  Men det er fort noe som slår tilbake om man sliter. Og det vil garantert andre konkurrenter den dagen det skjer kommentere med egne prestasjoner, også Narve. Det er den interne humoren her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå denne voldsomme aggresjonen mot Narve. Saken handler om Gjert og sønnene. 

Narve har ikke noen plikt til å bidra med å straffe Gjert, uavhengig av hva han har gjort. 

Folk i tråden som ikke evner å skille mellom Gjert og Narve burde stikke en finger i jorda og ta en pause til blodtåka letter. Det er mange som fremstår litt for følelsesmessig engasjert her. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen kan være overrasket over at Gert har vært verbalt truende og fysisk mot barna sine etter å ha sett litt av familiedynamikken er for meg en gåte. Jeg så 1 episode av Team Ingebrigsen for noen år tilbake og så det som i mine øyne var ett klassisk eksempel på en overkontrollerende, tyrannisk far. Neida, han var bare litt tøff og unorsk ifølge tilhengere. 

Jeg skjønner så godt at sønnene ikke ønsker å se sin far opptre som trener i arrangementer de selv er med på etter hva de selv har vært igjennom. Og dette med at de ikke burde ha sagt noe? De skylder da vitterlig ikke sin far å skjule hva han har gjort mot dem? Intet offer skylder sin voldsmann/overgriper taushet. Det er slik mentalitet som legger skam på offeret og beskytter gjerningsmann. Det er på høy, høy tid vi legger av oss slik tankegang som menneskehet. At det svekker sporten er mindre viktig. Alle idrettsutøvere som har blitt gjort til offer (i større el mindre grad) av sin trener fortjener å bli hørt, fortjener rettferdighet. Sporten er ikke viktigere enn mennesker. Og idrettsutøvere er faktisk også mennesker... 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (1 time siden):

Som privatperson kan man faktisk forhåndsdømme hvilken side man mener er mest troverdig. 
Disse ryktene har florert lenge, også utenfor miljøet, så at Narve ikke har visst om de har jeg ingen tro på. 

Er enig i det andre du skriver, dersom Narve fortsatt velger å jobbe med Gjert må han ta de konsekvensene som følger med det valget, som at Gjert ikke kan delta i konkurransene. 

Enig og ja det er jo dette som har vært ryktene i lamg tid

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (6 timer siden):

Jeg har selv blitt anklaget for vold (en enkelthendelse der jeg faktisk var den som ble utsatt). Vedkommende var fra en bygd og der var der bygdedyret våknet. Tror du jeg burde reist opp dit, ringt på ringeklokker og proklamert min uskyld? Det hadde kanskje hjulpet på egoet mitt, men det hadde ikke hjulpet noen andre. 

Hvorfor skal de fortsette sin karriere når det får utover deres yngste bror og Narve? Man kan svelge egen stolthet og tenke litt på andre (det gjelder også gjert opp gjennom).

Jeg sliter med å forstå hvorfor du mener at det går utover den yngste broren. Mener du at Gjert vil yte vold ovenfor yngste broren fordi de går ut i media? Hva er holde punktene for det i så fall? 

At dette kommer ut vil så klart være tungt for alle involverte, og det samme om man bor under samme tak eller ikke. Brødrene kan heller ikke ta hensyn til at en kunde av faren vil oppleve det vanskelig. 

Å være åpen om vold og overgrep er vanskleig. Anklager vi de som åpner seg om dette med at de ved å være åpne gjør det vanskleig for andre vil færre tørre å snakke om nettopp vold og overgrep. Ja, det er belastende for familien og de rundt, men tenk så belastende det er for de som har opplevd det da. 

Det er den som utover volden og overgrepene som er ansvarlig - ikke de som velger å fortelle om det. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (6 timer siden):

Jeg venter fremdeles på at noen av dere "angripere" skal fortelle meg hvorfor det er greit at brødrene går ut som de gjør når det går utover den yngste sønnen er langt fra myndig. Er ikke han et offer? Fortjener ikke han å bli skånet? Vekker det ikke empati? Er ikke oppveksten hans viktigere enn jobben deres? Den varer uansett bare i et par å til, men han har hele livet foran seg.

Hvordan trekker du slutningen om at det «går utover» den yngste sønnen? Hva vet du om det? Hva vet du om at han må bli skånet (og at dersom brødrene er stille om saken så blir han skånet?) Tror du ikke at de har diskutert denne saken og det å gå ut med saken? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (25 minutter siden):

De tre Ingebrigtsen-guttas sensasjonelle løpekarrierer burde virkelig få gå foran Gjert sitt behov for å være trener.

Som er et resultat av Gjert som trener ? Eller forstår du ikke dette! Han er årsaken til de har lykkes, og han er åpen på at han aldri burde latt dette skje i ettertid. At han var streng så vi alle ! Men det gikk mer på å bremse de enn det å pushe de frem når de slet. Spesielt Henrik faktisk! Han ville ikke høre på faren da han bremset han, og faktisk gikk så langt i å si at han heller burde tenke på helsen sin enn å presse seg selv til å løpe med skader. Henrik ble fly forbannet og fornektet det. Faren ble frustrert og sa klart i fra. Vold kan aldri forsvares, og igjen dette er noe politiet må finne ut om har skjedd.

Være far og trener på dette nivået har tydeligvis vært bortimot umulig, og det ene har tatt det andre. Hadde Gjert satt ned foten for 10 år siden hadde neppe Jacob vært der han er i dag, så her er det ofret mye ! Gjert har nok innsett for noen år siden at dette aldri burde gått så langt, og hadde han fått valget en gang til ? Vi hadde ikke opplevd dette i dag. Både på godt og vondt er min påstand.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter med å forstå hvorfor du mener at det går utover den yngste broren. Mener du at Gjert vil yte vold ovenfor yngste broren fordi de går ut i media? Hva er holde punktene for det i så fall? 

At dette kommer ut vil så klart være tungt for alle involverte, og det samme om man bor under samme tak eller ikke. Brødrene kan heller ikke ta hensyn til at en kunde av faren vil oppleve det vanskelig. 

Å være åpen om vold og overgrep er vanskleig. Anklager vi de som åpner seg om dette med at de ved å være åpne gjør det vanskleig for andre vil færre tørre å snakke om nettopp vold og overgrep. Ja, det er belastende for familien og de rundt, men tenk så belastende det er for de som har opplevd det da. 

Det er den som utover volden og overgrepene som er ansvarlig - ikke de som velger å fortelle om det. 

Nå er det jo ekstremt belastende å gå ut i mediene og å fortelle om noe så privat og invaderende som det Ingebrigtsenbrødrene har gjort. Det er nærmest en utopi å tro at dette mediesirkuset ikke vil påvirke løpekarrierene deres videre.

Dersom Gjert hadde gjort det eneste riktige, altså å trekke seg fullstendig ut av det internasjonale løpemiljøet når sønnene brøt med ham som trener og bønnfalt ham om å være pappa i stedet, så hadde aldri dette skjedd. Det er Gjert som nektet å forlate arenaen, som fortsatte med å være et enormt forstyrrende element, selv om hans tre eldste barn bønnfalt ham om å la være. Det alene forteller MYE om Gjert både som far og menneske.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (17 timer siden):

Jeg er mest fascinert over at Gjert ikke har trukket seg som trener for lenge siden. Det sier litt om et menneske som kjører på selv om det skaper store utfordringer for sine egne barn, og muligens ødelegger alle muligheter for forsoning. Ingen normal person hadde vel gjort denne prioriteringen??

Denne skulle hatt 1000 likes. 

• Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antiviruset skrev (12 minutter siden):

Som er et resultat av Gjert som trener ? Eller forstår du ikke dette! Han er årsaken til de har lykkes, og han er åpen på at han aldri burde latt dette skje i ettertid. At han var streng så vi alle ! Men det gikk mer på å bremse de enn det å pushe de frem når de slet. Spesielt Henrik faktisk! Han ville ikke høre på faren da han bremset han, og faktisk gikk så langt i å si at han heller burde tenke på helsen sin enn å presse seg selv til å løpe med skader. Henrik ble fly forbannet og fornektet det. Faren ble frustrert og sa klart i fra. Vold kan aldri forsvares, og igjen dette er noe politiet må finne ut om har skjedd.

Være far og trener på dette nivået har tydeligvis vært bortimot umulig, og det ene har tatt det andre. Hadde Gjert satt ned foten for 10 år siden hadde neppe Jacob vært der han er i dag, så her er det ofret mye ! Gjert har nok innsett for noen år siden at dette aldri burde gått så langt, og hadde han fått valget en gang til ? Vi hadde ikke opplevd dette i dag. Både på godt og vondt er min påstand.

Poenget er at som forelder, så ønsker man det beste for barna sine. En god forelder ønsker å løfte barna sine og opp og frem, og helst langt forbi seg selv. Gjert er en fantastisk trener som var ansvarlig for sønnenes suksess, det er vel ingen i tvil om.

Men de siste årene ser vi tydelig hvordan pappa Gjert velger å sette sine egne behov for å være trener og del av løpemiljøet, foran sine 3 barns lysende løpekarrierer. De etterlyser en pappa, og han velger å gjøre det motsatte selv om det antakeligvis ødelegger forholdet med barna hans for alltid, og muligens resten av løpekarrierene deres også. Ingen betviler vel at Gjert fikk dem dit de er, men han ser jammen ut til å være den som river dem ned igjen også.

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Poenget er at som forelder, så ønsker man det beste for barna sine. En god forelder ønsker å løfte barna sine og opp og frem, og helst langt forbi seg selv. Gjert er en fantastisk trener som er ansvarlig for sønnenes suksess, det er vel ingen i tvil om.

Men de siste årene så ser vi tydelig hvordan selv en aldrende pappa Gjert velger å sette sine egne behov for å være trener og del av løpemiljøet, foran sine 3 barns løpekarrierer.

Det vet du ingen ting om. Selvfølgelig vil han sine barn sitt beste, men det betyr ikke at han hele tiden må gjøre det de vil. Det er en enorm forskjell på akkurat det. Bruddet er et faktum, men det betyr ikke at Gjert da må forsvinne fra miljøet. Han lever sitt liv videre, og de leve sitt liv. Skille på dette er ekstremt viktig. Og jeg tipper at Gjert er veldig stolt over at Jacob lykkes uansett hva du eller sønnene tror om det.  Men faktum er at sønnene ikke vil ha noe med faren og gjøre og det blir en intern greie. At han trener og bruker sin kreative energi på andre må faktisk sønnene tåle ! 

Men atter en gang, har det foregått vold forholder dette seg annerledes, det må politiet finne ut av. Da kan ikke Gjert fungere som trener i dette miljøet der de vanker sammen.  Selv om man forsøker å skille de ad så godt som mulig. Men at Gjert kan trene Narve utenfor arenaene er fult ut mulig om Narve ønsker dette. Det er jo der hele grunnlaget ligges, ikke i konkurransen. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (15 minutter siden):

Nå er det jo ekstremt belastende å gå ut i mediene og å fortelle om noe så privat og invaderende som det Ingebrigtsenbrødrene har gjort. Det er nærmest en utopi å tro at dette mediesirkuset ikke vil påvirke løpekarrierene deres videre.

Dersom Gjert hadde gjort det eneste riktige, altså å trekke seg fullstendig ut av det internasjonale løpemiljøet når sønnene brøt med ham som trener og bønnfalt ham om å være pappa i stedet, så hadde aldri dette skjedd. Det er Gjert som nektet å forlate arenaen, som fortsatte med å være et enormt forstyrrende element, selv om hans tre eldste barn bønnfalt ham om å la være. Det alene forteller MYE om Gjert både som far og menneske.

Enig med deg på alle punkter. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Antiviruset skrev (12 minutter siden):

Det vet du ingen ting om. Selvfølgelig vil han sine barn sitt beste, men det betyr ikke at han hele tiden må gjøre det de vil. Det er en enorm forskjell på akkurat det. Bruddet er et faktum, men det betyr ikke at Gjert da må forsvinne fra miljøet. Han lever sitt liv videre, og de leve sitt liv. Skille på dette er ekstremt viktig. Og jeg tipper at Gjert er veldig stolt over at Jacob lykkes uansett hva du eller sønnene tror om det.  Men faktum er at sønnene ikke vil ha noe med faren og gjøre og det blir en intern greie. At han trener og bruker sin kreative energi på andre må faktisk sønnene tåle ! 

Men atter en gang, har det foregått vold forholder dette seg annerledes, det må politiet finne ut av. Da kan ikke Gjert fungere som trener i dette miljøet der de vanker sammen.  Selv om man forsøker å skille de ad så godt som mulig. Men at Gjert kan trene Narve utenfor arenaene er fult ut mulig om Narve ønsker dette. Det er jo der hele grunnlaget ligges, ikke i konkurransen. 

Ja vi er alle ulike. Selv hadde jeg som forelder aldri gått inn for å ødelegge forholdene til og karrierene til mine 3 barn fordi jeg personlig ikke ønsket å bytte jobb. Sønnene hans har kommet med sine ønsker og behov, og Gjert har valgt å ignorere disse. Trist at idrettsforbundet faktisk må gå til det triste skrittet å nekte Gjert akkreditering for at hans egne barn skal få arbeidsro. Trist at Gjert ikke selv klarer å innse sin egen besøkstid.

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (17 timer siden):

Jeg er mest fascinert over at Gjert ikke har trukket seg som trener for lenge siden. Det sier litt om et menneske som kjører på selv om det skaper store utfordringer for sine egne barn, og muligens ødelegger alle muligheter for forsoning. Ingen normal person hadde vel gjort denne prioriteringen??

Nemlig ! Hørte podcasten han deltok i idag , å han han sa bla a at det hadde vært liten tid til å være pappa for de andre barna, de som ikke konkurrerer . Der snakker han mot seg selv , han kunne jo valgt å bare være en «pappa « , når han røk uklar med sønnene . Men egoet hans er større enn som så, han er trener for sønnenes konkurrent . Hvor VIKTIG var det for han . Tatt i betraktning han beskrev livet som trener som altoppslukende . Hvorfor sluttet han ikke mens leken var god , å prioriterte å være pappa ? Komplett ubegripelig . 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Ja vi er alle ulike. Selv hadde jeg aldri gått inn for å ødelegge forholdene til og karrierene til mine 3 barn fordi jeg nektet å bytte jobb.

Men har Gjert gjort det ? Du prater bare tull her, og da har da Gjert mislykkes totalt med det. Det stemmer neppe uansett hvor mye du må synse om det. Jakob kjører sitt løp nå, og det holder jo i massevis. Gjert trener en annen, men har ikke noe garanti for at det overgår Jakob sine resultater. Igjen jeg tipper at Gjert er veldig stolt av sønnen sin, til tross for konflikten. Han har nok undervurdert hvor dypt den stikker, og de vonde følelsene som ligger bak. Det kan løses med at de ikke treffer på hverandre verken på trening eller konkurranse. Men hold for pokker Narve utenfor dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Nemlig ! Hørte podcasten han deltok i idag , å han han sa bla a at det hadde vært liten tid til å være pappa for de andre barna, de som ikke konkurrerer . Der snakker han mot seg selv , han kunne jo valgt å bare være en «pappa « , når han røk uklar med sønnene . Men egoet hans er større enn som så, han er trener for sønnenes konkurrent . Hvor VIKTIG var det for han . Tatt i betraktning han beskrev livet som trener som altoppslukende . Hvorfor sluttet han ikke mens leken var god , å prioriterte å være pappa ? Komplett ubegripelig . 

Det løpet med "pappa" var da kjørt for lenge siden!  Lenge før dette men Narve kom inn i bildet, om det sønnene sier stemmer. Så det er jo det du her sier som ikke henger på en greip. Da måtte det du sier ha skjedd for mange år siden, og da hadde ikke sønnene nødvendigvis vært der de er i dag.  Ellers er det jo det å bli utsatt for konkurranse de faktisk frykter og ikke faren sitt temperament! 

Stemmer det sønnene forteller ville forholdet med de vært kjørt uansett!  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...