Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

FreezeandFawn skrev (19 timer siden):

Det som gjorde at jeg mistet det meste av sympati for Narve var de gjentatte sleivsparkene mot Jakob under VM. Og at han nå er tidenes offer, tross for at han selv har bekreftet i media at han burde holdt seg for god for de kommentarene. 

Hundre og ti tusen prosent enig.

Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette kunne fått lov å forbli en tragisk, intern familiegreie, om Narve ikke hadde holdt på som han gjorde under VM. I mine øyne har Narve stilt seg selv i et ekstremt dårlig lys. Var hensikten hans å redusere Jakob sine sjanser til å prestere? Virker faktisk sånn.

Og Gjert den idioten som ikke hadde vett til å ligge lavt. Han kunne - foruten at "alle visste " ca dette - offentlig sluppet unna med å bli huska som en fantastisk friidrettstrener og årets trener på idrettsgallaen. I stedet dura han også på, og tvang med det brødrene til å gå ut offentlig. Nå vil han i stedet huskes som en rævva og kjip far og person. 

All min sympati til Jakob, Filip, Henrik og resten av søskenflokken. Massiv respekt for hvordan løpebrødrene har klart å prestere i denne situasjonen. Både med Gjert som trener, og i tiden etterpå med det vanvittige mediekjøret og alle kjipe utspill fra Narve og Gjert. Ikke ett eneste sekund i tvil om at de snakker sant, og ikke overraska heller, utfra alle indisier og ting sagt og skrevet mellom linjene her og der.

• Liker 18
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kokkos skrev (2 minutter siden):

Hundre og ti tusen prosent enig.

Inntrykket jeg sitter igjen med er at dette kunne fått lov å forbli en tragisk, intern familiegreie, om Narve ikke hadde holdt på som han gjorde under VM. I mine øyne har Narve stilt seg selv i et ekstremt dårlig lys. Var hensikten hans å redusere Jakob sine sjanser til å prestere? Virker faktisk sånn.

Og Gjert den idioten som ikke hadde vett til å ligge lavt. Han kunne - foruten at "alle visste " ca dette - offentlig sluppet unna med å bli huska som en fantastisk friidrettstrener og årets trener på idrettsgallaen.

Det betinger at det er rett hva disse 3 sønnene hans forteller, du kan ikke forhåndsdømme på det. Og sier de sannheten så er det ikke noe Narve nødvendigvis vet om. Mest sannsynlig ikke! Og hvor mye frykt er det for at Narve som en sterk konkurrent er noe brødrene faktisk frykter, som gjør at de smører på tykt her ! Ingen kan vurdere dette uten å kjenne dette ned til minste detalj. Så for vi se om politiet klarer å komme dit. Inntil da er det bare å la spekulasjonene ligge. Gjert får neppe noe tilganger her får det er avklart. Så det problemet er nok løst fra forbundet sin side. Det må Narve løse med å få med en assistent som kan veilede i konkurranse. Slik sett kan Gjert styre treningene ellers og komme med tilbakemeldinger. Er det vold inne i bildet som politiet vil avdekke er nok Gjert ferdig som trener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 timer siden):

Er der hensynet til trenere eller utøvere som bør være viktigest på et landslag? Er vel ddt store spm.

Slik jeg ser det gjør landslaget det helt riktig iht å stenge ute Gjert . Fordi det er slik de har valgt å gjøre det, etter flere saker om bla sex misbruk osv. Da blir mannstengt ute. Vold mot andre innenfor gruppen, skal selvsagt også stenges ute. Og her bør terskelen være lav.

Hensynet til utøvere her bør bære større enn iht trener.

Uten dom, så bør dette håndteres  konfidensielt. I denne saken så blir de tvunget til å si mer enn det de ønsker, fordi Gjert selv er ute å sutrerer og klager i media. Og det virker jo ikke som at han er så uviten om hva konflikten egentlig ligger hen , som han prøver å få det til å fremstå.  

For min del tenkte jeg på han som en voldelig fyr etter å ha sett programmet deres i 5 minutter.  Så for min del har jeg 0 problemer med å tro på gutta iht det.

En mann med litt respekt for seg selv, ville ha sett hvor mye dette skadet forbundet han er så glad i. Og enten trukket seg eller akseptert forholdene der han trener,  men ikke blir akkreditert.  

Tenker vi er er enige her. Jeg skrev hva hadde skjedd dersom Gjert hadde akseptert at han ikke blir akkreditert? Da hadde de sannsynligvis sluppet avsløringen i media og den belastningen dette medfører for alle parter. I stedet har han valgt å gå ut i media gjentatte ganger og fortalt hvor såret og skuffet han er, siste at han trekker inn Elden. Jeg forstår ikke at han har tatt den risikoen. Han vet jo hva som har skjedd og vet jo grunnen til at gutta har brutt med han. Alternativet er selvfølgelig at han har null og ingen innsikt. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (20 minutter siden):

Det betinger at det er rett hva disse 3 sønnene hans forteller, du kan ikke forhåndsdømme på det. Og sier de sannheten så er det ikke noe Narve nødvendigvis vet om. Mest sannsynlig ikke! Og hvor mye frykt er det for at Narve som en sterk konkurrent er noe brødrene faktisk frykter, som gjør at de smører på tykt her ! Ingen kan vurdere dette uten å kjenne dette ned til minste detalj. Så for vi se om politiet klarer å komme dit. Inntil da er det bare å la spekulasjonene ligge. Gjert får neppe noe tilganger her får det er avklart. Så det problemet er nok løst fra forbundet sin side. Det må Narve løse med å få med en assistent som kan veilede i konkurranse. Slik sett kan Gjert styre treningene ellers og komme med tilbakemeldinger. Er det vold inne i bildet som politiet vil avdekke er nok Gjert ferdig som trener.

Som privatperson kan man faktisk forhåndsdømme hvilken side man mener er mest troverdig. 
Disse ryktene har florert lenge, også utenfor miljøet, så at Narve ikke har visst om de har jeg ingen tro på. 

Er enig i det andre du skriver, dersom Narve fortsatt velger å jobbe med Gjert må han ta de konsekvensene som følger med det valget, som at Gjert ikke kan delta i konkurransene. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (2 timer siden):

Han banket de neppe når de var så store. Det er jo lite lurt å gå løs på gutter etter puberteten. Og ja det er veldig, veldig vanlig å bli i et slags avhengighetsforhold med den som misbruker deg. Kan du virkelig ingenting om dette? 

Nei, kan ikke så mye om dette. Horfor blander du inn misbruk i denne saken ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (Akkurat nå):

Som privatperson kan man faktisk forhåndsdømme hvilken side man mener er mest troverdig. 
Disse ryktene har florert lenge, også utenfor miljøet, så at Narve ikke har visst om de har jeg ingen tro på. 

Er enig i det andre du skriver, dersom Narve fortsatt velger å jobbe med Gjert må han ta de konsekvensene som følger med det valget, som at Gjert ikke kan delta i konkurransene. 

Ja men Narve kunne jo ikke handle på rykter! Det forstår du vel! For de ryktene har vært mange og grove. Og det har stort sett foregått i sub forum på nettet der man skriver om litt av hvert. Så nei det kan ikke du forvente at Narve har vist om.

Stemmer det brødrene sine påstander har Gjert da gått bak hans rygg egentlig, og da kommer Narve garantert til å ta konsekvensen av det og slutte av samarbeidet. Inntil da så vil nok Narve finne en assistent som kan følge opp direkte i konkurransene. Om påstandene til brødrene er rett ? Da er Gjert ferdig som trener uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Ja men Narve kunne jo ikke handle på rykter! Det forstår du vel! For de ryktene har vært mange og grove. Og det har stort sett foregått i sub forum på nettet der man skriver om litt av hvert. Så nei det kan ikke du forvente at Narve har vist om.

Stemmer det brødrene sine påstander har Gjert da gått bak hans rygg egentlig, og da kommer Narve garantert til å ta konsekvensen av det og slutte av samarbeidet. Inntil da så vil nok Narve finne en assistent som kan følge opp direkte i konkurransene. Om påstandene til brødrene er rett ? Da er Gjert ferdig som trener uansett.

Narve har gjort seg selv en bjørnetjeneste ved å plassere seg selv i familiekonflikten og frontet det så hardt i media som han har gjort for å psyke ut Jacob.

Han er den siste som er offer i denne saken og får ingen sympati herifra hverfall 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (8 timer siden):

Helt enig. Men er jo Gjert som sitter med hovedansvaret. Som du sier, tenk om han hadde akseptert dette med akkreditering så hadde han vel sluppet denne situasjonen han står i. Tror ikke brødrene er særlig glade for å gå ut med dette offentlig.

Tenker at du har rett her. De har holdt dette for seg selv lenge. Men nå ble vel presset for stort når far i tillegg til offentlig å være skikkelig skuffet og såret også kommer drassende med Elden. Hadde han vært litt klok og hatt litt selvinnsikt, så hadde han akseptert sønnenes ønske om å ikke ha han i nærheten under konkurranser. Og selvfølgelig også instruert Narve om det samme. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (12 minutter siden):

Ser VG har spurt Narve om akkurat dette. 

"VG og NRK møtte Nordås ved ankomst på Gardermoen.

– Jeg vil ikke si så mye før alle fakta er på bordet, sier Nordås.

– Visste du om noe disse anklagene før i går?

Det har jeg ingen kommentar til.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narve har gjort seg selv en bjørnetjeneste ved å plassere seg selv i familiekonflikten og frontet det så hardt i media som han har gjort for å psyke ut Jacob.

Han er den siste som er offer i denne saken og får ingen sympati herifra hverfall 

Han er en konkurrent! Og da er dette helt normalt. Skal du fyre dette ut mot de andre også som har prøvd å psyke ut Jakob, for det har vel de aller fleste av de sterkeste konkurrentene gjort, og de har fått svar på tiltale  så det holder :) Narve har gjort dette med humor, og har vel ikke nevnt den konflikten med et eneste ord. Det er som konkurrent han har gitt noen humoristiske stikk her og der, der er helt innenfor.  Når det som er omtalt nå er kommet på bordet, så vil nok ikke det skje flere ganger, ikke annet en om han kommenterer direkte konkurranse på faglig og prestasjons nivå. Det må alle kunne tåle, Jacob er jo også selv rimelig  "tøff i trynet" når det går bra. Og det er også helt greit. Faktisk sjarmerende, men det slår alltid litt tilbake når det går dårlig, og hvordan takle det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (3 minutter siden):

Ser VG har spurt Narve om akkurat dette. 

"VG og NRK møtte Nordås ved ankomst på Gardermoen.

– Jeg vil ikke si så mye før alle fakta er på bordet, sier Nordås.

– Visste du om noe disse anklagene før i går?

Det har jeg ingen kommentar til.

Nettopp, ingen benektelse der altså ..!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en konkurrent! Og da er dette helt normalt. Skal du fyre dette ut mot de andre også som har prøvd å psyke ut Jakob, for det har vel de aller fleste av de sterkeste konkurrentene gjort, og de har fått svar på tiltale  så det holder :) Narve har gjort dette med humor, og har vel ikke nevnt den konflikten med et eneste ord. Det er som konkurrent han har gitt noen humoristiske stikk her og der, der er helt innenfor.  Når det som er omtalt nå er kommet på bordet, så vil nok ikke det skje flere ganger, ikke annet en om han kommenterer direkte konkurranse på faglig og prestasjons nivå. Det må alle kunne tåle, Jacob er jo også selv rimelig  "tøff i trynet" når det går bra. Og det er også helt greit. Faktisk sjarmerende, men det slår alltid litt tilbake når det går dårlig, og hvordan takle det.

Åja, så det er bare en avansert «humor» bare Narve og du syns er morsomt. Skjønner ..! Ja da er jo alt greit 🙄

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smos1 skrev (5 minutter siden):

Åja, så det er bare en avansert «humor» bare Narve og du syns er morsomt. Skjønner ..! Ja da er jo alt greit 🙄

Nei, det er bare du og mange andre som er født i krenke generasjonen. Da blir det slike utslag som dette. Så tar dere alt i verste mening. Du tar det som fakta at han viste om dette, og dermed burde holde kjeft. Det er ikke et faktum du kan konstatere i det hele tatt. Så vennligst trå litt forsiktig i dine uttalelser. 

Jeg kan garantere at mange av de andre konkurrentene har hørt om ryktene de også. Men de modererer seg ikke veldig, og det vil de neppe gjøre i fremtiden heller. Jakob vil bare kunne vise med føttene sine og sine resultater at han holder mål, og når det ikke går lenger så vil de andre ta fra han heder og ære så raskt det lar seg gjøre. Helt garantert. 

Endret av Antiviruset
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Nei, det er bare du og mange andre som er født i krenke generasjonen. Da blir det slike utslag som dette. Så tar dere alt i verste mening. Du tar det som fakta at han viste om dette, og dermed burde holde kjeft. Det er ikke et faktum du kan konstatere i det hele tatt. Så vennligst trå litt forsiktig i dine uttalelser. 

Først er jeg født i en krenke-generasjon, deretter er det JEG som skal trå forsiktig ? 😂

tror ikke vi kommer noen vei, vi får heller være enig om å være uenig om Narve sin taktikk mot målet. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at mange av de andre konkurrentene har hørt om ryktene de også. Men de modererer seg ikke veldig, og det vil de neppe gjøre i fremtiden heller. Jakob vil bare kunne vise med føttene sine og sine resultater at han holder mål, og når det ikke går lenger så vil de andre ta fra han heder og ære så raskt det lar seg gjøre. Helt garantert. 

Du skjønner at det egentlige problemet her er Gert er tilstede når brødrene skal prestere ? 
Hvilke andre konkurrenter er det som bruker Gert som trener og i tillegg plasserer seg midt i konflikten og prøver å manipulere konflikten til å handle om  Narve vs Jakob? Jeg venter i spenning på eksemplene dine 😊

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først er jeg født i en krenke-generasjon, deretter er det JEG som skal trå forsiktig ? 😂

tror ikke vi kommer noen vei, vi får heller være enig om å være uenig om Narve sin taktikk mot målet. 

Jeg forstå ikke hva Narve har sagt eller gjort som er så forferdelig? Han er glad og fornøyd og utfordrer Jacob med selvtilliten han har fått av sine egne prestasjoner! Uansett hva som skjer med Gjert her nå, så har nok Narve forstått prinsippene bak hans trenings filosofi og fortsette med dette. Akkurat som brødrene har gjort, det er ikke slik da at det hele kollapser uten Gjert nødvendigvis.  Så må dette gå begge veier videre! At brødrene også har respekt for Narve, med eller uten Gjert videre! Og ikke ta familiekonflikten ut på han. For det har ikke Narve noe som helst med å gjøre i det hele tatt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (15 minutter siden):

Tenker at du har rett her. De har holdt dette for seg selv lenge. Men nå ble vel presset for stort når far i tillegg til offentlig å være skikkelig skuffet og såret også kommer drassende med Elden. Hadde han vært litt klok og hatt litt selvinnsikt, så hadde han akseptert sønnenes ønske om å ikke ha han i nærheten under konkurranser. Og selvfølgelig også instruert Narve om det samme. 

Synes det har vært vanskelig å ta stilling til hvem som har rett i denne saken. Jeg har hele tiden tenkt at noe måtte det være mellom far og sønnene. Å være trener og forelder er ikke alltid optimalt og kan ødelegge relasjonen mellom far og sønner, men også påvirke resten av familien negativt. 
Da Gjert Ingebrigtsen hyrte Elden tenkte jeg med en gang at det var er veldig dårlig tegn. Jeg skjønte da at ryktene gjerne ikke bare var rykter. Ingenting er bekreftet fra politiets side ennå, men tenker at brødrene snakker sant.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at det egentlige problemet her er Gert er tilstede når brødrene skal prestere ? 
Hvilke andre konkurrenter er det som bruker Gert som trener og i tillegg plasserer seg midt i konflikten og prøver å manipulere konflikten til å handle om  Narve vs Jakob? Jeg venter i spenning på eksemplene dine 😊

Få det inn i skallen din da! Narve har ikke de opplysningene vi har nå etter at brødrene gikk ut med dette for noen dager siden. Du forutsetter at han hadde det. Det blir så galt som det kan få blitt, og ingen vet omfanget i det heller.  Han plasserer seg ikke i den konflikten, om noen har gjort det er det brødrene og Gjert!  Narve og Jacob vil møtene hverandre stadig vekk i konkurranser og det er noe begge må forholde seg til uansett om Gjert er med videre eller ikke. Eller skal han bare legge opp for å være "snill " ?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Majer skrev (5 timer siden):

Du vet du har tapt når du må ty til den slags personkarakteristikk. Nå beviste du bare at jeg har rett.

Av og til må man bare kalle en spade en spade! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...