Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

tonebelinda skrev (2 minutter siden):

Det er pga sånne som deg at gutta så seg nødt å gå ut med dette i offentligheten

Dere som kalte de drittsekker, bortskjemte drittunger, og alt mulig annet, dere som hele tida støtta Gjert. 

Jeg ser ingen gevinst med å gå ut offentlig med dette. De kunne informert NFF, de kunne informert Narve, de kunne varslet Barnvernet, de kunne kansje til og med anmeldt det. 

Det hadde kommet  ut offentlig, men fordi det da hadde rammet Gjert som far, ville pressen behandlet dette på en bedre måte som ville beskyttet alle uskyldige på en mye bedre måte. Det hadde også truffet bedre. 

På den annen side: dette er på mange måter bare unger... det er litt mye å kreve at de skal forstå kommunikasjonen de trigger. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (3 minutter siden):

De kunne fint ha trukket seg tilbake og kommet med en bok om noen år. Jeg har selv blitt anklaget for vold (en enkelthendelse der jeg faktisk var den som ble utsatt). Vedkommende var fra en bygd og der var der bygdedyret våknet. Tror du jeg burde reist opp dit, ringt på ringeklokker og proklamert min uskyld? Det hadde kanskje hjulpet på egoet mitt, men det hadde ikke hjulpet noen andre. 

Jeg må bare poengtere at denne holdningen om at vold i hjemmet er en privatsak og at det er like skadelig å snakke om det som å gjøre det (ja, det fremstår som om du mener det) er veldig uheldig. Denne tanken er bakgrunnen for at menn (i all hovedsak) får holde på over lang tid med slik atferd. Skadelig tankegods. Man har ikke rett til at ens barn skal holde ens hemmeligheter. 

Dine egne erfaringer er ikke en fasit for hvordan andre bør agere. 

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (7 minutter siden):

Faren burde ha trukket seg tilbake når samarbeidet med sønnene opphørte. 

Du sitter fortsatt og mener guttene har skyld i noe som helst. De skal såklart fortsette sin karriere. 

Du må være totalt tom for empati. Jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg prøver å svare deg, du må jo være blåst. 

Jeg har selv blitt anklaget for vold (en enkelthendelse der jeg faktisk var den som ble utsatt). Vedkommende var fra en bygd og der var der bygdedyret våknet. Tror du jeg burde reist opp dit, ringt på ringeklokker og proklamert min uskyld? Det hadde kanskje hjulpet på egoet mitt, men det hadde ikke hjulpet noen andre. 

Hvorfor skal de fortsette sin karriere når det får utover deres yngste bror og Narve? Man kan svelge egen stolthet og tenke litt på andre (det gjelder også gjert opp gjennom).

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantemas skrev (4 minutter siden):

Jeg må bare poengtere at denne holdningen om at vold i hjemmet er en privatsak og at det er like skadelig å snakke om det som å gjøre det (ja, det fremstår som om du mener det) er veldig uheldig. Denne tanken er bakgrunnen for at menn (i all hovedsak) får holde på over lang tid med slik atferd. Skadelig tankegods. Man har ikke rett til at ens barn skal holde ens hemmeligheter. 

Dine egne erfaringer er ikke en fasit for hvordan andre bør agere. 

De burde tatt det opp. Vold er ikke greit, men de burde tatt det opp med den rette instansen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Majer said:

De burde tatt det opp. Vold er ikke greit, men de burde tatt det opp med den rette instansen.

Hvilken instans? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (23 minutter siden):

Jeg venter fremdeles på at noen av dere "angripere" skal fortelle meg hvorfor det er greit at brødrene går ut som de gjør når det går utover den yngste sønnen er langt fra myndig. Er ikke han et offer? Fortjener ikke han å bli skånet? Vekker det ikke empati? Er ikke oppveksten hans viktigere enn jobben deres? Den varer uansett bare i et par å til, men han har hele livet foran seg.

Hvordan er det ikke å hjelpe minste sønnen å avsløre «familiehemmeligheten». Nå kan minste sønnen få hjelp i stedet for å vokse opp i samme regimet som de eldste. Dette legger press på kona til å handle. Vi vet heller ikke hvorvidt de har kontaktet barnevernet tidligere eller prøvd andre måter å hjelpe han på.

Traumene med å vokse opp med et slikt regime sitter hardt i og å anmelde sine egne foreldre er det de færreste som gjør og er en prosess.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (6 minutter siden):

Jeg har selv blitt anklaget for vold (en enkelthendelse der jeg faktisk var den som ble utsatt). Vedkommende var fra en bygd og der var der bygdedyret våknet. Tror du jeg burde reist opp dit, ringt på ringeklokker og proklamert min uskyld? Det hadde kanskje hjulpet på egoet mitt, men det hadde ikke hjulpet noen andre. 

Hvorfor skal de fortsette sin karriere når det får utover deres yngste bror og Narve? Man kan svelge egen stolthet og tenke litt på andre (det gjelder også gjert opp gjennom).

Mener du at Gjert sin rett til å trene Narve er viktigere enn deres rett til å slippe å møte en som har utøvd vold mot dem og som ikke forstår alvoret i hva han har gjort? 
Hvorfor mener du at det går ut over broren? Handler å tåle vold i familien om å «svelge egen stolthet»?

Fortell gjerne mer om den voldsepisoden slik at det fremstår litt tydeligere hvorfor du mener den er relevant for denne diskusjonen for det er veldig uklart nå. 

Majer skrev (Akkurat nå):

De burde nok anmeldt i tillegg ja, men ellers er det ingen som har rett til at ens ugjerninger forblir mellom et offer og kun politiet f.eks. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mildemoses said:

Dersom Narve ført nå har fått vite omfanget av saken (hvilket vi som sagt ikke kan se bort fra at er tilfellet) - hvordan kan du da forsvare brødrenes drittsekkoppførsel mot ham i året som har gått? 

Igjen spør jeg - hvorfor snakker man om brødrene i flertall? 

Det er ganske urettferdig å behandle Narve som et individ, mens brødrene blir sett på som ETT individ som alle er ansvarlige for hverandres oppførsel? 

Det er jo åpenbart én bror som er mer hissig i media enn de andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (15 minutter siden):

Det er ganske urettferdig å behandle Narve som et individ, mens brødrene blir sett på som ETT individ som alle er ansvarlige for hverandres oppførsel? 

Jakob har da heller ikke vært særlig hyggelig mot Narve. Har du i det hele tatt sett kroppsspråket hans når de er på samme sted? Narve strakk for eksempel ut en hånd for å gratulere med sølvmedaljen, Jakob tok i den som om han skulle tatt i søppel, og så ikke på Narve engang. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (11 timer siden):

Jeg er mest fascinert over at Gjert ikke har trukket seg som trener for lenge siden. Det sier litt om et menneske som kjører på selv om det skaper store utfordringer for sine egne barn, og muligens ødelegger alle muligheter for forsoning. Ingen normal person hadde vel gjort denne prioriteringen?

Enig.

Gjert kom også med et utsagn jeg stusset veldig på i den TV-serien som var noe som at han gav totalt blaffen i om ungene ville satse på toppidrett eller ikke og at det var totalt irrelevant for han. Virket ikke troverdig all den tid det virker tydelig at dette har vært Gjerts store prosjekt og svært viktig for han personlig. 

I forhold til Gjert er det jo fint mulig at han selv ikke ser at han har gjort noe galt her. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mildemoses said:

Jakob har da heller ikke vært særlig hyggelig mot Narve. Har du i det hele tatt sett kroppsspråket hans når de er på samme sted? Narve strakk for eksempel ut en hånd for å gratulere med sølvmedaljen, Jakob tok i den som om han skulle tatt i søppel, og så ikke på Narve engang. 

Så du bruker ett eksempel til å rettferdiggjøre at du kaller han drittsekk? Jeg er enig i at J burde ta han i hånda, men kaller nå ikke hele fyren for drittsekk av den grunn. J har vært ganske lavmælt om denne konflikten. Og hva med Filip? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også forundrer meg;

De er voksne selv alle sammen, samtidig har de mange andre voksne rundt seg. Hvorfor har ingen hjulpet dem å holde dette på en privat bane? Uavhengig av hva som er riktig eller ei, uavhengig av alles følelser.

Det er INGEN som vinner på dette(uavhengig igjen), absolutt ingen- ikke selv brødrene. 
De har tapt, familien har tapt, Narve har tapt, søsknene har tapt, og idretten har tapt.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (27 minutter siden):

Dette.

Har forøvrig noen tenkt over hvorfor Henrik inn i mellom er hissig i media? Han er storebroren, han prøver å passe på søskenene sine. Han er hissig når han forsvarer lillebroren sin, ikke på egne vegne.  

Mildemoses skrev (11 minutter siden):

Mens Narve er hyggelig mot Jacob, med alle de ekle stikk-kommentarene om ham til media? Jada, Jacob burde sikkert tatt han i hånden, men det er en enkeltepisode. Narve derimot har slengt med leppa om Jacob igjen og igjen og igjen.  Hvorfor krever du at Jacob skal være hyggelig mot en fyr som har snakket nedsettende om Jacob til media hver gang en mikrofon kommer nær ham?

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bananfis skrev (3 minutter siden):

De er voksne selv alle sammen, samtidig har de mange andre voksne rundt seg. Hvorfor har ingen hjulpet dem å holde dette på en privat bane? Uavhengig av hva som er riktig eller ei, uavhengig av alles følelser.

Det er INGEN som vinner på dette(uavhengig igjen), absolutt ingen- ikke selv brødrene. 
De har tapt, familien har tapt, Narve har tapt, søsknene har tapt, og idretten har tapt.

Uenig. Sånn saken var blitt nå, med mer og mer trykk mot brødrene fra media om stakkars lille Narve og stakkars Gjert og de onde egoistiske brødrene, så hadde de ikke lenger noe valg. 

Gjert burde ha akseptert å ikke få være til stede der sønnene var. Narve burde slutte å sutre over at han ikke får ha med Gjert til å holde seg i hånden hele tiden. Henrik burde ikke kreve at Narve skal holde seg på avstand, gitt at Narve ikke oppfører seg like ufyselig mot Jacob på samlinger som når han snakker om han til media. Media burde la dem være i fred. At Gjert ikke får akredittering er en ikke-sak, det har blitt fremstilt i media som om Narve er den eneste idrettsutøveren i Norge som ikke får ha med seg hovedtreneren sin rundt på stevner og samlinger. 

Jeg synes er helt utrolig at enkelte her skylder på barna som ble mishandlet av faren (det er ikke spekulasjon, den psykiske mishandlingen er godt dokumentert i serien om dem) for hele situasjoner og mener de skal slutte med idrett så faren kan fortsette som han vil. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (2 minutter siden):

Uenig. Sånn saken var blitt nå, med mer og mer trykk mot brødrene fra media om stakkars lille Narve og stakkars Gjert og de onde egoistiske brødrene, så hadde de ikke lenger noe valg. 

Gjert burde ha akseptert å ikke få være til stede der sønnene var. Narve burde slutte å sutre over at han ikke får ha med Gjert til å holde seg i hånden hele tiden. Henrik burde ikke kreve at Narve skal holde seg på avstand, gitt at Narve ikke oppfører seg like ufyselig mot Jacob på samlinger som når han snakker om han til media. Media burde la dem være i fred. At Gjert ikke får akredittering er en ikke-sak, det har blitt fremstilt i media som om Narve er den eneste idrettsutøveren i Norge som ikke får ha med seg hovedtreneren sin rundt på stevner og samlinger. 

Jeg synes er helt utrolig at enkelte her skylder på barna som ble mishandlet av faren (det er ikke spekulasjon, den psykiske mishandlingen er godt dokumentert i serien om dem) for hele situasjoner og mener de skal slutte med idrett så faren kan fortsette som han vil. 

Å tvile på at barna snakker 100% sant er ikke det samme som å skylde på dem.

Jeg har ikke sett serien, men bør kanskje. Har du noen eksempler på den psykiske volden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bananfis said:

De HAR jo holdt det privat, men media, publikum og Team Gjert har dessverre motarbeidet dette. 

Publikum gjennom media har et stort ansvar for at det gikk slik. Vi kunne ikke bare la det ligge, vi MÅTTE vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, velociraptor said:

(det er ikke spekulasjon, den psykiske mishandlingen er godt dokumentert i serien om dem) for hele situasjoner og mener de skal slutte med idrett så faren kan fortsette som han vil. 

Serien var en suksess! Praktisk talt hele Norge så den. Hvorfor var det ingen som anmeldte eller anklaget Gjert for denne ‘godt dokumenterte psykiske mishandlingen’ da?

Nå ser det ut som politiet blir involvert, så blir saken i det minste overlatt til riktig instans.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananfis skrev (19 minutter siden):

Fordi det sitter en diktator på siden her som tømmer bensin på bålet hele tiden. Og han heter Gjert. Han vet godt at hvis han får viljen sin, så slutterde elste gutta han ikke har kontroll på lengre. Og kan skinne med Narve uten dem. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Fordi det sitter en diktator på siden her som tømmer bensin på bålet hele tiden. Og han heter Gjert. Han vet godt at hvis han får viljen sin, så slutterde elste gutta han ikke har kontroll på lengre. Og kan skinne med Narve uten dem. 

Er det mulig… Prøv å hold nivået litt høyere.

Å ilegge folk tanker og følelser og meninger er en uting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bananfis said:

Selvfølgelig, men hvis man er bekymret for vold så blir det en annen sak. Da tar man de skrittene man må. Om det skal bety å koble inn andre instanser, så gjør man det. Istedenfor å gå til media.

Men det kan de jo ha gjort uten at dette tilkommer offentligheten. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...