Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Jeg tar ikke stilling vedrørende saken, men minner om at vi har hatt flere saker hvor uskyldige har blitt urettmessig beskyldt for langt mer alvorlige forhold en Gjert er blitt. Per idag kan ingen vite med sikkert hva som har skjedd.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athod skrev (22 minutter siden):

En vennlig anbefaling til dere som ikke tror på Ingebretsen sønnene. Ville vært forsiktig med å gi denne meningen i det virkelige liv. For de fleste vil dere framstå usympatiske og lite intelligente. 

Kan skjønne at det er vanskelig å tro Gjert har gjort det han blir anklaget for hvis dette er en fyr dere har fulgt og likt lenge, men for de av oss som er mer nøytrale virker det åpenbart at alle sønnene ikke ville lyvd om noe slikt.

Jeg tror de fleste som forsvarer Narve her vet at det kan hende Gjert har utøvd vold. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (26 minutter siden):

Det der blir for enkelt. Det finnes ingen grunn til at Henrik hadde rett til å jage Narve vekk fra ett bord Narve allerede satt ved. Om noe er det Henrik og de andre brødrene som må flytte seg hvis det er noen ved ett bord de ikke vil omgås. 

Visstnok var det en avtale at N ikke skulle sitte ved det bordet.

Jada! skrev (29 minutter siden):

Men hvordan stiller du deg da til at Henrik får akkreditering? Han har utøvd handlinger ovenfor Narve som skaper usikkerhet og ubehag for Narve, bør ikke det samme gjelde for Narve som for Jacob? Hvis Narve og Jacob stiller likt må Henrik etter din logikk ikke få akkreditering da Narve også må skjermes.

Henrik har ikke akredittering. Og du kan ikke sammenligne to voksne menn som krangler, men traumer en forelder kan påføre et barn, som blir sittende inn i voksen alder, ærlig talt.

Bananfis skrev (19 minutter siden):

Stusser veldig på timingen av denne artikkelen, og at det i det hele tatt ble laget en.

Jeg er skeptisk til at de fremdeles har et godt(?) forhold til sin egen mor dersom dette skulle vært sant, sålenge hun holder sammen med Gjert. Vil tro at de fleste faktisk ville sett på hennes mangel på beskyttelse/hjelp/stopp som et værre, eller i det minste mer betydelig, tillitsbrudd.

Denne tråden er så full av motbydelig victim-blaming at jeg blir helt målløs. 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha skrev (23 minutter siden):

Hahah ja, argumentet om rettferdighet for Narve begynner å bli tragikomisk, er sjokkert over logikken. samme med fotballspillere som har blitt anklaget for overgrep og vold mot partner og barn etc. de må jo få spille hvis ikke ødelegger jo det rettferdigheten i ligaen( og i denne tråden er det bare snakk om en trener som fint kan erstattes, ja han har gitt ekstremt gode resultater, men går ann å bytte, viktigste her er at han fikk tilbud å trene sammen med guttene, men tok sitt valg. Valg har konsekvenser sånn er det).🫡🙄

Hvilke overgrep har Narve utført? Du sammenlignet han akkurat med fotballspillere som har begått overgrep. 

Endret av Majer
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, FreezeandFawn said:

Nei, jeg sier ikke at Henrik hadde rett til å gjøre det. Jeg sier at Narve nok kunne forstå årsaken uten å svi av for mange hjerneceller og at han sannsynligvis ikke ble traumatisert av det. 

Med tanke på hva Narve sin far har uttalt så er nok ikke den hendelsen så lite viktig som du synes å mene. Ifølge faren har det vært en stor belastning for Narve å omgås Henrik og det bør resultere i at Narve blir skjermet fra Henrik under konkurranse og treningsleire. Jeg forstår godt at brødrene ikke vil omgås sin far hvis det stemmer det de sier og jeg har ingen grunnlag for å betvile det, men det samme må gjelde for Narve og hans behov for å ikke ha Henrik i nærhet.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Hvilke overgrep har Narve utført?

Har ikke sagt han har gjort det, men tar sitt valg av trener som han vet det er konflikt med og må ta konsekvensene av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (1 minutt siden):

Henrik har ikke akredittering. Og du kan ikke sammenligne to voksne menn som krangler, men traumer en forelder kan påføre et barn, som blir sittende inn i voksen alder, ærlig talt.

Gjert vokste opp i fattig hjem og faren hans døde på sjøen mens han fremdeles var barn. Han kan ha traumer han og. Ikke vanlig å være så firkantet som han. Det unnskylder ikke eventuell vold. Det samme må sies om Henrik og andre. Fortiden unnskylder ikke dårlige handlinger rettet mot andre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hahaha said:

Har ikke sagt han har gjort det, men tar sitt valg av trener som han vet det er konflikt med og må ta konsekvensene av det. 

Og konsekvensene er att han må godta at Henrik Ingebrigtsen oppfører seg som en drittsekk mot han? Det er faktisk ikke slik virkeligheten er at Ingebrigtsen guttene skal skjermes og bli tatt hensyn til, mens andre bare må godta krevende og alvorlige handlinger fra de samme guttene.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 minutter siden):

DETTE er jo ikke victim blaming? Les deg opp.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig interessant hvordan noen er så opptatt av noen som har vært ofre at de ikke klarer å se alle de andre skadelidende. Tunnelsyn. Jada! viser tydelig logiske evner og forståelse av rettferdighet (logikk+empati).

Ingen av oss som noe ufrivillig(?) har blitt puttet i båsen "team gjert" er skråsikre på at han er uskyldig. Samtidig ser vi at det er flere skadelidende parter i denne saken, og skal man først bruke x regler for a utøver må man ikke bruke y regler mot b utøver når n handling gjelder for begge. De som har gått inn I "team brødrene" viser sjeldent forståelse for flere parter i saken- eksempelvis Narve som hverken har begått vold eller kjeftet på noen på treningsleir.

Endret av Majer
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om Gjert kunne tatt selvkritikk. Da kunne vi lagt saken død i morgen og Narve kunne fått arbeidsro han også. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (På 19.10.2023 den 23.50):

Og konsekvensene er att han må godta at Henrik Ingebrigtsen oppfører seg som en drittsekk mot han? Det er faktisk ikke slik virkeligheten er at Ingebrigtsen guttene skal skjermes og bli tatt hensyn til, mens andre bare må godta krevende og alvorlige handlinger fra de samme guttene.

Ja var overdreven reaksjon, men var avtale om at han ikke skal sette seg sammen med de. Som diskutert tidligere,før uttales idag tilogmed, har Narve vært stikkende i media, så hvor mye skal man tåle av evt. provoserende atferd er også et spørsmål. Når man spekulerer om guttene og Gjert hvorfor ikke også tenke at Narve kan ha hatt en oppførsel som ikke passer i henhold til situasjonen. Synes det er rart at han skal være en gud som skal få det som han vil, samtidig som man sitter å kritiserer brødrene for å få alt som de vil.

Endret av hahaha
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha skrev (4 minutter siden):

Ja var overdreven reaksjon, men var avtale om at han ikke skal sette seg sammen med de. Som diskutert tidligere,før uttales idag tilogmed, har Narve vært stikkende i media, så hvor mye skal man tåle av evt. provoserende atferd er også et spørsmål. Når man spekulerer om gutter og Gjert hvorfor ikke også tenke at Narve kan ha hatt en oppførsel som ikke passer i henhold til situasjonen. Synes det er rart at han skal være en gud som skal få det som han vil, samtidig som man sitter å kritiserer brødrene for å få alt som de vil.

Er det rart Narve har vært stikkende til media? Ikke sikkert han har visst hva som hadde skjedd mellom guttene og faren. Det som derimot hadde skjedd for han var utestengelse og dårligere forutsetninger for konkurranser. Ser du i det hele tatt han sitt ståsted? Hadde jeg blitt behandlet sånn uten å vite årsaken så hadde jeg blitt så sint tilbake at jeg hadde blitt kastet ut av landslaget. 

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overrasket i det hele tatt etter å ha sett Gjert på tv. Fikk dårlige vibber av han fra starten. 
Håper det yngste barnet blir ivaretatt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Er det rart Narve har vært stikkende til media? Ikke sikkert han har visst hva som hadde skjedd mellom guttene og faren. Det som derimot hadde skjedd for han var utestengelse og dårligere forutsetninger for konkurranser. Ser du i det hele tatt han sitt ståsted? Hadde jeg blitt behandlet sånn uten å vite grunn så hadde jeg blitt så sint tilbake at jeg hadde blitt kastet ut av landslaget. 

Narve har vel sel sagt han ble fremlagt bakgrunnen for bruddet (usikker hvor i detalj de har gått) fra brødrene, og han måtte tenke seg om noen dager om det var moralsk riktig å fortsette med Gjert. Kan ikke si sikkert, men det virker jo som om han må ha hatt noen tanker om hva det gikk i… men igjen, ingen som vet sikkert, hverken deg eller meg. 

Jeg er helt enig i at Narve må få sin sjanse i friidretten, men det må virkelig ikke være med Gjert. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (3 timer siden):

Psykisk vold var iallefall værre for min del enn å få juling...så ikke undervurder skadeomfanget  man får. Som barn av voldelige omsorgspersoner ønsker jeg bare å si en ting, man er utrolig lojal mot sine foreldre uansett og det at de først brøt kontakt som voksne er absolutt ikke uvanlig.

Man bare godtar at situasjonen er sånn, ofte får man et annet perspektiv når man får barn selv og traumene kommer opp igjen.

Tror også det er psykisk vold det er snakk om.  Henrik og Gjert virker som samme ulla. Ikke enkelt når to "sånne" braker i hop. Jakob ligner på  storebror. Philip har mer av mora, og er litt mer "eeeehh".....  men velger å følge løperbrødrene

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken Ludvig skrev (10 minutter siden):

Narve har vel sel sagt han ble fremlagt bakgrunnen for bruddet (usikker hvor i detalj de har gått) fra brødrene, og han måtte tenke seg om noen dager om det var moralsk riktig å fortsette med Gjert. Kan ikke si sikkert, men det virker jo som om han må ha hatt noen tanker om hva det gikk i… men igjen, ingen som vet sikkert, hverken deg eller meg. 

Jeg er helt enig i at Narve må få sin sjanse i friidretten, men det må virkelig ikke være med Gjert. 

Hvordan skal han få sin sjanse uten Gjert? Jeg antar Narve har stolt på Gjert opp gjennom og sett på han som en viktig autoritet. Da er det uansett ikke rart at han velger å tro på Gjert. Det synes jeg ikke han kan lastes for. Man blir jo påvirket og litt ignorant.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig aldri trodd at ryktene var sanne. En av guttene har jo sagt noe sånt som at de har hørt ville rykter om dem. Tolket det som at ryktene bare var rykter. Dette er jo forferdelig trist for hele familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (24 minutter siden):

Om han føler Gjert er den rette treneren for han så må han få følge det. Gjert er da ikke på noen måte dømt i det norske rettssystemet 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...