Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Spade skrev (5 minutter siden):

Forundrer meg ikke, nå er det Tone jeg kjenner til, om du liker en sjef som himler med øynene og sier stygge ting til deg på jobb, men dessverre er hun ikke den eneste leder av salong som oppfører seg sånn 😔

Husk at de fleste ledere er dårlige ledere, de har et kontrollbehov. Psykopater er ofte i lederstillinger.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måsies skrev (22 minutter siden):

Melanie Brown kan fortelle litt av hvert om det å lage reality mens man blir banket opp hjemme

Kan legge til Taylor Armstrong (og sikkert mange mange fler)

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blizz1 said:

Har selv en far som er som to forskjellige personer hjemme og utad. Så de som nekter å tro på brødrenes beskrivelse av en voldelig far fordi han ser så snill ut på tv kan ta seg en bolle. 

Vil ikke si at en god beskrivelse av Gjert utifra profilen han gjør i serien kan betegnes som snill

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wizardunicorn skrev (Akkurat nå):

Vil ikke si at en god beskrivelse av Gjert utifra profilen han gjør i serien kan betegnes som snill

Nei. Men flere her uttaler at de ikke kan se han for seg som voldelig. Man kan uansett ikke gjøre seg opp en mening om hvordan noen er utfra hvordan de blir fremstilt i media.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Nei. Men flere her uttaler at de ikke kan se han for seg som voldelig. Man kan uansett ikke gjøre seg opp en mening om hvordan noen er utfra hvordan de blir fremstilt i media.

Jimmy Saville-saken for eksempel! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blizz1 said:

Jeg vil påstå at Gjert ikke virker som noe annet enn en kontrollerende og sint tyrann slik han oppfører seg i serien.  Hvordan eller hva han er kan jeg jo ikke si noe om, men jeg kan komme med mine observasjoner og tanker om hvordan han fremstår og det er tekstbok-versjonen av en abusive forelder.

Endret av wizardunicorn
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Ja, har vært sjokkert over folk her som åpenbart har ment de har brutt med far kun fordi de har vært primadonnaer eller no. Ingen gjør sånt uten grunn! Som barn, selv når man er voksen, har foreldrene fortsatt en autoritet over en og det er sykt vanskelig å gå til det skrittet. Sier også mye når alle tre var enige.

De har tydeligvis ventet til de hadde melket det de kunne av Gjerts kunnskaper om trening, i alle fall. Dette kunne de tatt avstand fra for lenge siden hvis dette var noe som har skjedd siden de var små.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Gjert er ikke anmeldt for noe, så hvorfor skal de fortsette å ødelegge trenerkarrieren hans?

Seriøst? Hvorfor skal han få ødelegge for karrieren til sønnene bare fordi han  ikke er dømt? Når en hel barneflokk tør si ifra bør det telle meget tungt. 

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (15 minutter siden):

Du har ikke noe «poeng». Du driter deg derimot ut ved å forsvare en voldsmann og si at du ikke tror på tre(!) voksne menn som forteller om hva de (og resten av søskenflokken) har levd med.

«Har ikke personlighet til det» er det dummeste jeg har hørt i hele dag, og på KG sier dessverre dét en god del.

Ja, det sier en hel del, men det er ikke mitt utsagn da. Jeg skrev noe om personlighet som ble endret til "har ikke personlighet til det" av en annen debattant. Og nå videreført som sannhet av deg.

Litt som historien om fjæra og hønsene, litt sånn som alle de som "vet" hva Gjert har gjort, og som ikke har behov for å belyse en sak fra flere sider.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke slik at en mann (eller dame) som kan bruke vold mot ungene sine gjør det hele tiden. Det kan jo gå år mellom hver gang han klikker. Eldre unger opplever gjerne dette mer når de er barn, og så skjer dette i mindre grad når de er eldre. Fordi man selv er mer kontrollert da, og vet hvor grensene går.  Foreldre blir jo også mer tålmodig og rundere i kantene med årene, selv de som tyr til vold når de hisser seg tilstrekkelig opp. Samtidig så er det jo ikke slik at en person som kan ty til vold, ikke kan være veldig bra på mange andre områder. Gjert kan jo flytte fjell, skape idrettstalenter, han vil gjøre det beste for familien sin på sin måte. Som barn vil du ofte tenke at det er din feil at din far ble så sint at han slo. Foreldre som slår vil gjøre det når de hisser seg opp for noe du har gjort. Så kanskje du tenker i ettertid at dette var en feil, og at din far har endret seg. For å beskytte familien, seg selv, ryktet osv...så graver du ned de minnene. 

Hvis det da skjer noe drastisk med feks yngre søsken som ryktene sier, så blir det vel et slags oppgjør. 

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (17 minutter siden):

Har selv en far som er som to forskjellige personer hjemme og utad. Så de som nekter å tro på brødrenes beskrivelse av en voldelig far fordi han ser så snill ut på tv kan ta seg en bolle. 

Cute-food GIFs - Get the best GIF on GIPHY

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (18 minutter siden):

Han ser jo ikke særlig snill ut på tv da. Behøver ikke være enten/eller 

Men noen av sønnene virker jo heller ikke særlig ok.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DelvisPresley skrev (2 minutter siden):

De har tydeligvis ventet til de hadde melket det de kunne av Gjerts kunnskaper om trening, i alle fall. Dette kunne de tatt avstand fra for lenge siden hvis dette var noe som har skjedd siden de var små.

Barn vet gjerne ikke at det er galt der og da og vil ofte beskytte sine foreldre i det lengste. De kan også ha blitt truet med diverse konsekvenser til å holde kjeft.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (1 minutt siden):

Han ser jo ikke særlig snill ut på tv da. Behøver ikke være enten/eller 

Men noen av sønnene virker jo heller ikke særlig ok.

Det du ser på tv er uansett et slags skuespill for offentligheten. Hvordan han oppfører seg privat er det kun hans barn og kone som vet.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. to år siden jeg hørte/leste et sted om at Gjert hadde utøvd vold mot datteren. Men, siden «alle» synes Gjert er så fantastisk har jeg tenkt at jeg må huske feil eller har misforstått. Ser jo nå at jeg husket riktig🤔

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (1 time siden):

Hvorfor anmelder de ikke saken, men går offentlig ut med straffbare handlinger? Antar det må bli etterforskning nå. Spesielt siden de fremdeles har mindreårige barn boende hjemme. 

Kan myndigheter og barnevern unnlate selv å gripe inn da, når det kommer frem at vold fremdeles eksisterer i hjemmet? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...