Populært innlegg Sam Jones Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #961 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (15 minutter siden): Dette høres usannsynlig ut. Mange ting som ikke harmonerer mm ed brødrenes historie. Forferdelig hvis dettte stemmer, men jeg tror dem ikke. Det finnes alltid mennesker som ikke tror på vold, som ikke tror på overgrep, at jorda er rund eller at Elvis er død. Så jeg gidder ikke gjøre noe for å overbevise deg. Men at tre sønner skal lyve om dette er svært usannsynlig. Hvis vi skal se til evidens og forskning da. Men du vet kanskje bedre. 43 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplekjekk Skrevet 19. oktober 2023 #962 Del Skrevet 19. oktober 2023 2 minutter siden, LillaGorilla<3 said: De er flere (voksne) barn som sier det samme, dog ikke alle offentlig. Men som noen sier, dette har vært godt kjent i distriktet lenge. Nå kan det ikke lenger avfeies som spekulasjoner. Men jeg håper med dette familien kan få fred til å lege sårene, og at detaljene kan få holdes privat slik de ønsker. Vi har ikke krav på å få vite dem. Kan aldri tenke meg at det blir ro rundt dem nå i alle fall..! Dette er Elden-mat som ender i retten, garantert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #963 Del Skrevet 19. oktober 2023 MildeMarie skrev (Akkurat nå): Hvis man skal fortsette å forsvare at Gjert ikke har gjort noe galt, blir det viktig å jobbe godt med beskyldningene mot den stakkars familien nå framover. Gi oss alt du har. Se om du får snudd noen. Jeg har ikke behov for å snu noen, jeg påpeker bare det åpenbare i at mye her ikke harmonerer. Det harmonerer heller med at de er møkklei faren og har malt seg opp i et hjørne. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Orly Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #964 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) keops skrev (2 minutter siden): Har svart en annen på akkurat dette, finner det usannsynlig at Jakob ønsker så sterkt at kjæresten så kulle komme å bo der om det var preget av frykt og vold. Jeg tror rett og slett ikke på dem, noe med deres personlighet og Gjert sin personlighet også. Jeg pleier ellers å være den første til å tro noen som forteller om.noe sånt, men dette sliter jeg med å se for meg at stemmer. Også måten de er mot Narve på, får ikke dette til å gå i hop. Kjenner jeh blir kvalm av sånne uttalelser, om noen lurer på hvorfor folk ikke tør å gå ut med opplevelser med vold og overgrep så ser der grunnen her! har ikke personlighet til det?🤦🏻♀️ Endret 19. oktober 2023 av Orly 51 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. oktober 2023 #965 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sam Jones skrev (1 minutt siden): Det finnes alltid mennesker som ikke tror på vold, som ikke tror på overgrep, at jorda er rund eller at Elvis er død. Så jeg gidder ikke gjøre noe for å overbevise deg. Men at tre sønner skal lyve om dette er svært usannsynlig. Hvis vi skal se til evidens og forskning da. Men du vet kanskje bedre. 👏 14 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sam Jones Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #966 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (1 minutt siden): Har svart en annen på akkurat dette, finner det usannsynlig at Jakob ønsker så sterkt at kjæresten så kulle komme å bo der om det var preget av frykt og vold. Jeg tror rett og slett ikke på dem, noe med deres personlighet og Gjert sin personlighet også. Jeg pleier ellers å være den første til å tro noen som forteller om.noe sånt, men dette sliter jeg med å se for meg at stemmer. Også måten de er mot Narve på, får ikke dette til å gå i hop. For de fleste som har voldserfaring eller jobber innen feltet går det veldig godt i hop. 55 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 19. oktober 2023 #967 Del Skrevet 19. oktober 2023 Just now, keops said: Har svart en annen på akkurat dette, finner det usannsynlig at Jakob ønsker så sterkt at kjæresten så kulle komme å bo der om det var preget av frykt og vold. Jeg tror rett og slett ikke på dem, noe med deres personlighet og Gjert sin personlighet også. Jeg pleier ellers å være den første til å tro noen som forteller om.noe sånt, men dette sliter jeg med å se for meg at stemmer. Også måten de er mot Narve på, får ikke dette til å gå i hop. Tror du virkelig at de to eldre brødrene hadde latt dette stå uimotsagt hvis det ikke er sannheten som har kommet fram nå? Forøvrig burde du lese litt om traumebånd. 35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #968 Del Skrevet 19. oktober 2023 Måsies skrev (6 minutter siden): Ingen pause fra offerklandringen her heller nei! Det er alltid en beleilig greie å vende fokus mot «hvorfor gikk hun ikke fra ham», «hvorfor prøvde de fortsatt være hyggelige selv om hen var slem», «hvorfor sa de ikke noe før nå» akkurat som om det ikke er ekstremt komplekse mekanismer i spill hos folk når de som skal være den trygge beskyttelsen i livet ditt viser seg å skade deg. men for all del, problemet er at de har opptrådt feil! Du ser ikke at jeg kan ha et poeng her? Virkelig,? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 19. oktober 2023 #969 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke behov for å snu noen, jeg påpeker bare det åpenbare i at mye her ikke harmonerer. Det harmonerer heller med at de er møkklei faren og har malt seg opp i et hjørne. Ok detektiv basil mus. vi gleder oss. 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 19. oktober 2023 #970 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sam Jones skrev (Akkurat nå): For de fleste som har voldserfaring eller jobber innen feltet går det veldig godt i hop. Denne tråden er full av folk som tror de ville unngått vold i alle situasjoner fordi de er et veldig flinkt offer som ikke gjør dumme ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. oktober 2023 #971 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (7 minutter siden): Feks at Jakob ønsker at kjæresten skal komme å.bo i huset til foreldrene, de jeg kjenner med voldelige foreldre har forsøkt å fjerne seg fra hjemmet. Gjerts personlighet synes jeg heller ikke tyder på at det de forteller stemmer. De sier at den samme voldeligheten kom til uttrykk for to år siden. Gjert og Tone har jo hatt barn i alle aldre i en haug av år, har han hatt en pause i volden da, ettersom adferden kom tilbake for to år siden? Fornektelsen til barn kan være enorm. Noen fornekter vanskelige opplevelser hele livet, noen opplever at det kommer til overflaten når spesielle ting skjer i livet feks når du får barn. Dette er komplekst. Volden kan komme og gå ja, det er helt normalt. Voldelige foreldre kommer i mange former, mange ganger er det de du aller minst kunne tenke deg. 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. oktober 2023 #972 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sam Jones skrev (3 minutter siden): For de fleste som har voldserfaring eller jobber innen feltet går det veldig godt i hop. Nettopp. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #973 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ulven skrev (2 minutter siden): Tror du virkelig at de to eldre brødrene hadde latt dette stå uimotsagt hvis det ikke er sannheten som har kommet fram nå? Forøvrig burde du lese litt om traumebånd. Nå har dette vært ute i noen timer bare, litt tidlig å si hva som får stå uimotsagt eller ikke. Om alt dette stemmer om Gjert så har jo de to eldre brødrene latt veldig mye annet få stå uimotsagt gjennom mange år. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 19. oktober 2023 #974 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (1 minutt siden): Du ser ikke at jeg kan ha et poeng her? Virkelig,? Nei det er en klassisk strategi dette, når man undergraver ofre som har blitt utsatt for vold. De kan ikke snakke sant, for de har fortsatt en relasjon til voldsutøver. De kan ikke snakke sant, for de har hatt genuint fine stunder med den som utøver volden. De kan ikke snakke sant, fordi de er glade i voldsutøveren og har dekket over det tidligere. De kan ikke snakke sant, for ingen ville jo gått med en sånn hemmelighet. De kan ikke snakke sant, for de reagerte for sent. De kan ikke snakke sant, og om de gjorde det så var det uansett lenge siden. At folk ikke har peiling på hvordan ambivalensen rundt det å ha det utrygt hjemme viser seg, betyr ikke at de bør bruke det som bevis på at folk lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Twiddel Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #975 Del Skrevet 19. oktober 2023 FreezeandFawn skrev (16 minutter siden): Dette er ikke ment som noe negativt mot din mening, jeg respekterer den. Men hvilke ting er det du mener ikke harmonerer i historien deres? Jeg er også litt nysgjerrig på om de av oss som tror på brødrene har vokst opp med en samme type forelder som Gjert. 🖐️ Min far er nøyaktig som Gjert. Det har ødelagt livet mitt. Og det er vanskelig å bryte. For alle synes han er SÅÅÅÅÅ fantastisk..., så jeg er jo dermed den rare som ikke vil ha kontakt. Han har en jobb der han er svært synlig i lokalmiljøet, og alle rundt her kjenner han. Jeg prøvde en gang på å fortelle noen om hvordan oppveksten min var. Svaret jeg fikk var "Nei, nå tuller du. Du kan ikke si sånt. Faren din er jo verdens hyggeligste." Det er INGEN som vet hva som foregår bak husets fire vegger hos andre. Og når noen faktisk klarer å bryte så er det ikke uten grunn. Det er ekstremt vanskelig. Og tar lang tid. 47 49 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufle Skrevet 19. oktober 2023 #976 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg tror gjerne at Gjert har vært sinna mann. Sønnene har ikke klart å sette grenser for ham før det var for seint. Han har ikke greid å se at han som far må trekke seg unna. Før det var for seint. Og nå er han like dum, går ut i media og nekter, underforstått sier han at de juger. Hadde han vært smart ville han sagt "Jeg hører hva de sier, og innser at de kan ha rett. Det er jeg inderlig lei meg for. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at jeg kunne tatt tilbake noe av det jeg har gjort. At de kunne tilgi meg, gi meg en ny sjanse. Jeg har aldri gått med vilje gått inn for å skade mine barn på noe vis. Men jeg forstår at jeg faktisk har gjort det. Unnskyld". Nå blir det i stedet en mediakrig som ingen av dem kommer seirende ut av, aller minst Gjert. Når kona ikke kan ta belastningen mer og skiller seg. JEG er fan meg lei meg. På vegne av dem alle. 31 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #977 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg synes man skal merke seg at diskusjonen nå begynner å bli vel personlig. Mange her tilkjennegir å ha voldserfaringer og da blir det skummelt å diskutere videre når det er så mye identifikasjon inne i bildet. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. oktober 2023 #978 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (9 minutter siden): Har svart en annen på akkurat dette, finner det usannsynlig at Jakob ønsker så sterkt at kjæresten så kulle komme å bo der om det var preget av frykt og vold. Jeg tror rett og slett ikke på dem, noe med deres personlighet og Gjert sin personlighet også. Jeg pleier ellers å være den første til å tro noen som forteller om.noe sånt, men dette sliter jeg med å se for meg at stemmer. Også måten de er mot Narve på, får ikke dette til å gå i hop. Man kan ikke se det før man tror på det. Tro på det - og du skal se det. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 19. oktober 2023 #979 Del Skrevet 19. oktober 2023 Se der ja, så var ryktene sanne allikevel..stakkars de involverte. https://www.tv2.no/sport/ingebrigtsen-brodrene-om-gjert-til-vg-har-brukt-fysisk-vold-og-trusler/16146755/ 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 19. oktober 2023 #980 Del Skrevet 19. oktober 2023 keops skrev (1 minutt siden): Nå har dette vært ute i noen timer bare, litt tidlig å si hva som får stå uimotsagt eller ikke. Om alt dette stemmer om Gjert så har jo de to eldre brødrene latt veldig mye annet få stå uimotsagt gjennom mange år. Nå har du forsøkt å skylde på guttene, og nå på storebrødrene. Hva med å forsøke å rette litt skyld mot den som utøver volden i stedet? det er aldri noens feil. Det er kun voldsutøver som har ansvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå