Thalis Skrevet 19. oktober 2023 #901 Del Skrevet 19. oktober 2023 totti_1 skrev (7 timer siden): Hvorfor skriker du. Jeg ser at Slotvik sier Henrik brøt avtalen. Vet du bedre enn ham så er det konge. Men jeg er ferdig med saken. Dette tør ikke Elden dra for retten og det dør fort ut da... Når personer «bløffer» om hva som står i en artikkel, så må det kommenteres. Du skrev det motsatte om hva som stod. OG på toppen «bløffer» du også i dette svaret, Slotvik sa at Henrik holdt avtalen! (Se innlegget over) 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #902 Del Skrevet 19. oktober 2023 velociraptor skrev (6 timer siden): Tvert i mot sier Slotvik at Henrik overholdt avtalen. Sitat: Det var en avtale om at han ikke skulle være der fram til han skulle løpe selv. Den overholdt han, sier Slokvik. Selektiv sitering. Det omhandler forsøksheatene der han ganske riktig overholdt avtale om å holde seg unna før han skulle løpe. I artikkelen står det: – Jeg ble med Jakob fordi han ønsket det. og vi hadde ikke noen mulighet til å nekte han å være til stede når Jakob ville ha han der. Han erkjenner likevel at det var en krevende situasjon som oppsto da storebror Ingebrigtsen skulle ta del i oppvarmingen før finalen. Både Henrik og Slokvik er sitert på at han deltok på oppvarmingen før finalen der han selv ikke skulle løpe. Vi vet at Narve og Henrik ikke er en god relasjon. Det skaper utrygghet hos Narve, så vi prøver å skjerme ham så godt vi kan når han skal prestere, sier Slokvik til Nettavisen. https://www.nettavisen.no/sport/ukjent-vm-hendelse-med-ingebrigtsen-skapte-sterke-reaksjoner-fra-nordas-leiren/s/5-95-1397756 Narve skulle prestere på 5000, men forbundet maktet ikke å skjerme ham fordi Henrik brukte sin utøverakkreditering. Det er nok en grunn til at Henrik nå ikke lenger har en koordinatorrolle. Den var kontraktfestet, nå er den ikke forlenget. https://www.aftenposten.no/sport/i/WRM5WG/stanser-koordinatorrolle-for-henrik-ingebrigtsen 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #903 Del Skrevet 19. oktober 2023 Det er pussig at Henrik har godtatt at han ikke får være koordinator. Etter 1500 meteren så var han jo veldig klar på at ingen andre var kompetente nok til å ivareta Jakob. Forbundet har satt en regel om at man må velge rolle og at de ikke kan kombineres. På tross av at Henrik mente at ingen andre var kompetente nok og at han nå skulle ha all kontroll fordi det var det som var årsaken til sølv, har han nå altså overlatt ansvaret til forbundet for å satse selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 19. oktober 2023 #904 Del Skrevet 19. oktober 2023 NordreSving skrev (21 minutter siden): Det er pussig at Henrik har godtatt at han ikke får være koordinator. Etter 1500 meteren så var han jo veldig klar på at ingen andre var kompetente nok til å ivareta Jakob. Forbundet har satt en regel om at man må velge rolle og at de ikke kan kombineres. På tross av at Henrik mente at ingen andre var kompetente nok og at han nå skulle ha all kontroll fordi det var det som var årsaken til sølv, har han nå altså overlatt ansvaret til forbundet for å satse selv. Ikke så veldig rart - en på landslaget kan ikke koordinere for en annen på landslaget… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 19. oktober 2023 #905 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sjekk ut Abid Radja og konas nye podkast der de snakker med Gjert Ingebrigtsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #906 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Thalis skrev (20 minutter siden): Ikke så veldig rart - en på landslaget kan ikke koordinere for en annen på landslaget… Jeg er helt enig og mener at nettopp Henrik sitt fokus på egen prestasjon under VM var en av årsakene til at Jakob ikke fikk optimal hjelp. Innlegget mitt handler om hvordan Henrik har gått fra å påstå at han må ha kontroll på alt fordi ingen andre er kompetente nok. Han mente det var forklaringen på sølv. Nå derimot har han likevel valgt å være utøver og ikke koordinator. I følge hans påstand har han jo nå overlatt ansvaret til udugelige folk. Det er ingen andre enn tydeligvis meg, Jakob og Filip som tydeligvis kan håndtere det her. Det er ingen andre som noen gang kommer til å få noe ansvar for noe som helst, annet enn meg, Filip og Jakob. Hva ville du gjort annerledes hvis du hadde kontrollen her? Hva i VM burde vært gjort annerledes rundt Jakob? – Alt. Alt måtte ha blitt gjort annerledes, sier 32-åringen til Nettavisen. https://www.nettavisen.no/sport/henrik-ingebrigtsen-totalslakter-opplegget-rundt-jakob-i-vm/s/5-95-1286291 Endret 19. oktober 2023 av NordreSving 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 19. oktober 2023 #907 Del Skrevet 19. oktober 2023 NordreSving skrev (1 time siden): Selektiv sitering. Det omhandler forsøksheatene der han ganske riktig overholdt avtale om å holde seg unna før han skulle løpe. I artikkelen står det: – Jeg ble med Jakob fordi han ønsket det. og vi hadde ikke noen mulighet til å nekte han å være til stede når Jakob ville ha han der. Han erkjenner likevel at det var en krevende situasjon som oppsto da storebror Ingebrigtsen skulle ta del i oppvarmingen før finalen. Både Henrik og Slokvik er sitert på at han deltok på oppvarmingen før finalen der han selv ikke skulle løpe. Vi vet at Narve og Henrik ikke er en god relasjon. Det skaper utrygghet hos Narve, så vi prøver å skjerme ham så godt vi kan når han skal prestere, sier Slokvik til Nettavisen. https://www.nettavisen.no/sport/ukjent-vm-hendelse-med-ingebrigtsen-skapte-sterke-reaksjoner-fra-nordas-leiren/s/5-95-1397756 Narve skulle prestere på 5000, men forbundet maktet ikke å skjerme ham fordi Henrik brukte sin utøverakkreditering. Det er nok en grunn til at Henrik nå ikke lenger har en koordinatorrolle. Den var kontraktfestet, nå er den ikke forlenget. https://www.aftenposten.no/sport/i/WRM5WG/stanser-koordinatorrolle-for-henrik-ingebrigtsen Snakk om selektiv sitering, i det du siterer står det vitterlig ikke at Henrik brøt avtalen, mens i det jeg siterte står det presisert at han IKKE brøt avtalen. Avtalen var ikke at han skulle holde seg unna hver gang han selv ikke skulle løpe, men FØR han skulle løpe, og det gjorde han. Om de evt egentlig mente noe annet da de inngikk avtalen gjør det ikke til avtalebrudd. Når det er sagt synes jeg synd på Narve som blir plaget av Henriks nærvær, men må si at Narve vet å kaste bensin på bålet, han er like glad i snakke med journalister som Henrik er. De burde lære seg å holde litt kjeft sånn Jacob og Filip gjør. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalis Skrevet 19. oktober 2023 #908 Del Skrevet 19. oktober 2023 NordreSving skrev (1 time siden): Jeg er helt enig og mener at nettopp Henrik sitt fokus på egen prestasjon under VM var en av årsakene til at Jakob ikke fikk … Det er ingen andre enn tydeligvis meg, Jakob og Filip som tydeligvis kan håndtere det her. Det er ingen andre som noen gang kommer til å få noe ansvar for noe som helst, annet enn meg, Filip og Jakob. Hva ville du gjort annerledes hvis du hadde kontrollen her? Hva i VM burde vært gjort annerledes rundt Jakob? – Alt. Alt måtte ha blitt gjort annerledes, sier 32-åringen til Nettavisen. Nå sa nok Henrik dette i frustrasjon og korrigerte litt i etterkant (sammen med landslagsledelsen) Tanken i starten av 2023 var jo at VM kom for raskt for Henrik og at han derfor kunne koordinere (/og fordi bruddet med faren kom såpass sent) Det ga noen endringer mtp VM, som nok ikke var optimale. nå må noen andre koordinere og det er nok lurt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 19. oktober 2023 #909 Del Skrevet 19. oktober 2023 NordreSving skrev (2 timer siden): Det er pussig at Henrik har godtatt at han ikke får være koordinator. Etter 1500 meteren så var han jo veldig klar på at ingen andre var kompetente nok til å ivareta Jakob. Forbundet har satt en regel om at man må velge rolle og at de ikke kan kombineres. På tross av at Henrik mente at ingen andre var kompetente nok og at han nå skulle ha all kontroll fordi det var det som var årsaken til sølv, har han nå altså overlatt ansvaret til forbundet for å satse selv. Hvordan er dette negativt? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. oktober 2023 #910 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ser at pappa Nordås uttaler seg til media i dag. Han beskriver Henrik som en mobber som ikke burde vært tatt ut på landslaget etter alle hendelsene som har vært. Far til Narve er selvfølgelig inhabil i alt rundt sønnen, men han virker å være en fornuftig mann som hittil har greid å ti stille, men nå velger han å ytre seg om saken. Fint å se at flere tar til motmæle mot denne klanen av forvokste barn som brødrene Ingebrigtsen viser seg å være. De er vant til å ha en far i ryggen selv, som selv om han er kravstor og slitsom forhandler og går i krigen for dem. Når de kaster vrak på en slik kapasitet så rakner muligens en del andre ting også. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #911 Del Skrevet 19. oktober 2023 MildeMarie skrev (5 timer siden): Hvordan er dette negativt? Se svaret mitt over. Jeg mener ikke at det er negativt, det er svært uheldig å hs flere roller. At Henrik gir fra seg rollen er derimot vanskelig å forstå gitt hans voldsomme påstander sitert ovenfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 19. oktober 2023 #912 Del Skrevet 19. oktober 2023 velociraptor skrev (7 timer siden): Snakk om selektiv sitering, i det du siterer står det vitterlig ikke at Henrik brøt avtalen, mens i det jeg siterte står det presisert at han IKKE brøt avtalen. Avtalen var ikke at han skulle holde seg unna hver gang han selv ikke skulle løpe, men FØR han skulle løpe, og det gjorde han. Om de evt egentlig mente noe annet da de inngikk avtalen gjør det ikke til avtalebrudd. Når det er sagt synes jeg synd på Narve som blir plaget av Henriks nærvær, men må si at Narve vet å kaste bensin på bålet, han er like glad i snakke med journalister som Henrik er. De burde lære seg å holde litt kjeft sånn Jacob og Filip gjør. Det er snakk om to ulike løp, forsøksheat og selve finalen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 19. oktober 2023 #913 Del Skrevet 19. oktober 2023 NordreSving skrev (49 minutter siden): Se svaret mitt over. Jeg mener ikke at det er negativt, det er svært uheldig å hs flere roller. At Henrik gir fra seg rollen er derimot vanskelig å forstå gitt hans voldsomme påstander sitert ovenfor. Det var akkurat det jeg tenkte på med spørsmålet, men kanskje det burde vært formulert andre veien: Å skifte mening eller å innrette seg etter det noen rammer (tar høyde for at noen ganger er det glidende overgang..), selv om man har hatt sterk mening i en annen retning - bør ikke det kunne sees på som positivt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 19. oktober 2023 #914 Del Skrevet 19. oktober 2023 MildeMarie skrev (19 minutter siden): Det var akkurat det jeg tenkte på med spørsmålet, men kanskje det burde vært formulert andre veien: Å skifte mening eller å innrette seg etter det noen rammer (tar høyde for at noen ganger er det glidende overgang..), selv om man har hatt sterk mening i en annen retning - bør ikke det kunne sees på som positivt? Må ses på som positivt det Det er noen/ganske mange her inne, hvor alt uansett, er negativt når det gjelder de 3 gutta 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Måsies Skrevet 19. oktober 2023 #915 Del Skrevet 19. oktober 2023 https://www.vg.no/sport/friidrett/i/VPv0b4/ingebrigtsen-broedrene-aapner-opp-om-bruddet-med-gjert-har-brukt-fysisk-vold-og-trusler-som-en-del-av-sin-oppdragelse Men de ble jo veldig flinke løpere så da må det jo være greit! 🤡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 19. oktober 2023 #916 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er ikke interessert i sport, jeg har kun lest overskrifter angående ingebritsen-familien tidligere. Har nå lest Ingebrigsten-brødrene sine historie i VG... https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie Synes det er så trist at familiedramaet må opp i media for at folk skal slutte å kaste stein på den ene og den andre.. Jeg er selv erfart byrden av å bryte med ett menneske i nær familie, og det er mange som "men det er jo trossalt *** din da". Det er grisevondt at folk ikke forstår at jeg også har en historie, akkurat som den andre parten har en historie. Så dette var tungt å lese, håper familien kan få fred (men det tviler jeg på mtp norsk media...) 33 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 19. oktober 2023 #917 Del Skrevet 19. oktober 2023 https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos2&utm_medium=dre-653142d2ccf18bde5eb14144 Trist lesning, ser ingen grunn til å betvile dette. 40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 19. oktober 2023 #918 Del Skrevet 19. oktober 2023 anon01 skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke interessert i sport, jeg har kun lest overskrifter angående ingebritsen-familien tidligere. Har nå lest Ingebrigsten-brødrene sine historie i VG... https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie Synes det er så trist at familiedramaet må opp i media for at folk skal slutte å kaste stein på den ene og den andre.. Jeg er selv erfart byrden av å bryte med ett menneske i nær familie, og det er mange som "men det er jo trossalt *** din da". Det er grisevondt at folk ikke forstår at jeg også har en historie, akkurat som den andre parten har en historie. Så dette var tungt å lese, håper familien kan få fred (men det tviler jeg på mtp norsk media...) Godt skrevet. Og jeg håper som deg at fam nå får fred. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Orly Skrevet 19. oktober 2023 Populært innlegg #919 Del Skrevet 19. oktober 2023 Der kom det frem ja, nå håper jeg de får fred! At folk har sittet å Forsvart far og skrevet så mye negativt om brødrene er helt utrolig, håper dere må tenker dere godt Om fremover! Håper også Kg nå virkelig modererer bort en hel Haug innlegg som er skrevet og rapportert flere ganger! 40 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. oktober 2023 #920 Del Skrevet 19. oktober 2023 anon01 skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke interessert i sport, jeg har kun lest overskrifter angående ingebritsen-familien tidligere. Har nå lest Ingebrigsten-brødrene sine historie i VG... https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dweX7w/jakob-henrik-og-filip-ingebrigtsen-om-bruddet-med-gjert-ingebrigtsen-dette-er-vaar-historie Synes det er så trist at familiedramaet må opp i media for at folk skal slutte å kaste stein på den ene og den andre.. Jeg er selv erfart byrden av å bryte med ett menneske i nær familie, og det er mange som "men det er jo trossalt *** din da". Det er grisevondt at folk ikke forstår at jeg også har en historie, akkurat som den andre parten har en historie. Så dette var tungt å lese, håper familien kan få fred (men det tviler jeg på mtp norsk media...) Enig! At man tror folk bryter med familie uten gode grunner er komplett uforståelig for meg. 36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå