Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Tiara07 skrev (8 minutter siden):

Kryptisk innlegg??? Et innlegg som ble lagt ut av en mann som var deppa? Hjelpes! Hvis folk klarer å gjøre det om til noe kryptisk og hemmelig blir jeg skremt!  Og å kalle det å invadere sønnens vielse/en privat begivenhet er vel å ta litt sånn vel 100 prosent for kraftig i?!? Han la ut en tekst om å føle seg urettferdig behandlet. Det har han ikke lov til fordi?? 

Det nevnte ig-innlegget som du nå opplyser at han postet fordi han var deprimert, er altså kjent som og benevnt «kryptiske melding» da den ble postet. 

https://www.nettavisen.no/sport/gjert-ingebrigtsen-med-kryptisk-melding-sa-slettet-han-den/s/5-95-1349355

Jeg synes fortsatt det er invaderende.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capri skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke hva han mente med sitt kryptiske innlegg. Det holder for meg at han rett etter sønnens vielse - og midt i bryllupsfesten - invaderte den private begivenheten med innlegget sitt. At journalister satt som hauker og fulgte med, og at det ble hovedsak ifm Jakobs bryllup - mens det fortsatt pågikk - var vel ikke akkurat noen kjempeoverraskelse for Gjert vil jeg tro.

Å si at han midt i bryllupfesten invaderte den private begivenheten blir for meg helt absurd, han skreiv et lite innlegg som han dessuten slettet, han var ikke en gang til stede i bryllupet.

Nå satt neppe hodvedpersonene eller gjestene i den private begivenheten, altså bryllupfesten, og så på mobiltelefonene sine for å følge med på hva Gjert postet på sine profiler. Om du tror det og at at de brøt sammen og at det hele ble ødelagt av Gjerts post, som han åpenbart slettet etter å ha fått tenkt seg om, da overdramatiserer du mer enn hva godt er og litt bakkekontakt kunne du med hell fått, da det du skriver her blir fullstendig sprøtt slik jeg ser det.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (2 minutter siden):

Å si at han midt i bryllupfesten invaderte den private begivenheten blir for meg helt absurd, han skreiv et lite innlegg som han dessuten slettet, han var ikke en gang til stede i bryllupet.

Nå satt neppe hodvedpersonene eller gjestene i den private begivenheten, altså bryllupfesten, og så på mobiltelefonene sine for å følge med på hva Gjert postet på sine profiler. Om du tror det og at at de brøt sammen og at det hele ble ødelagt av Gjerts post, som han åpenbart slettet etter å ha fått tenkt seg om, da overdramatiserer du mer enn hva godt er og litt bakkekontakt kunne du med hell fått, da det du skriver her blir fullstendig sprøtt slik jeg ser det.

Vel, mange inkludert deg har jo skrevet mye her som er litt sprøtt og overdramatisert. Det jeg har skrevet opprinnelig er et innlegg som ikke har instagramhendelsen som eget tema. Jeg ble sitert med bare litt av innlegget, og svarte på det. Mitt opprinnelige innlegg ligger noen sider bakover. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/BW99We/elden-krever-beklagelse-til-gjert-ingebrigtsen

Her er vi ved sakens kjerne. Pressemeldingen fra inneholdt injurierende påstander. Det er også det flere her argumenterer rundt; spekulasjonene som har oppstått på grunn av den beinharde isfronten som brødrene har satt opp og som Gjert ikke kan forsvare seg mot, det er injurierende. Temaet er 100% noe som hører hjemme i et arbeidsrettslig perspektiv. 

Merk også denne uttalelsen: 

Å la det gå ut over Narve som konkurrent og hans muligheter, er ikke forbundet verdig. Det virker som om de ikke tåler rettferdig konkurranse eller at de tar økonomiske hensyn over sportslige, fortsetter advokaten.

Jeg synes det er hinsides at noen mener at Gjert skulle ha trukket seg som trener for å så håpe på at brødrene skulle ta kontakt. Det ville jo være å gi etter for emosjonell utpressing. Så langt som brødrene har dratt det i form av å ikke invitere faren i bryllupet så fremstår de jo som fullstendig uforsonlige. Å gi opp en jobb du er god til og som du åpenbart har et stort engasjement for i håp om at det vil være et stort nok offer for motparten er noe de færreste ville gjort. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutta skrev (23 timer siden):

Hør podden skyld og skam 😊

totti_1 skrev (22 timer siden):

Takk for tips om pod! Interessant lytting. Gjert har hatt et vanskelig liv. Virker som han har innsett en del ting, men ikke tenker han kunne gjort så mye annerledes. 

Spesiell den sekvensen hvor de prøver å hjelpe ham til en unnskyldning. «Så det jeg hører at du kanskje vil be om en slags global unnskyldning, til alle barna…?» Da kommer en unnskyldning til barna som ikke løper, kona og spesielt datteren.

Han snakker om hvordan han aldri har hatt ambisjoner innenfor idretten. Sønnene som har villet. Og han har bare stilt opp. Han beskriver hvordan det har påvirket de andre barna (som ikke løper) og kona. Han forteller om hvor uheldig det har vært for relasjonen mellom han og løpebrødrene. 

Han sier at «noen skulle stoppet oss», og «vi har hatt et felles ansvar her». Ikke en gang nevner han at han som den voksne burde ha tatt ansvar og sørget for en balanse, og etterspurt hjelp til trenerrollen.

Jeg får ikke det helt til å stemme med dagens situasjon at han er helt uten ambisjoner i idretten. Men så er vel podden tatt opp for en måneds tid siden ca., like før 23.sept. 

Endret av MildeMarie
Forsøkt å korte ned noen steder, leservennlighet.
  • Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies

Ingenting sier omsorgsfull familieperson med gode verdier som en person som har syv barn og x antall barnebarn, og har millioner i finansielle inntekter årlig og som fint kunne levd trygt og godt økonomisk på å holde noen foredrag og leve av utbytte, men som likevel velger å prioritere tiden sin på å bite seg fast i leggen for å være tettest mulig på barnas idrettssatsing på tross av at de eksplisitt har ønsket at han ikke er en del av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arne_Toholt
Huttetutta skrev (På 17.10.2023 den 10.00):

Hør podden skyld og skam 😊

Egentlig lite nytt som kommer fram i denne podkasten. Gjert sier A uten å si B, og dermed fyrer han bare enda mer opp under ryktene som svirrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne_Toholt skrev (4 minutter siden):

Egentlig lite nytt som kommer fram i denne podkasten. Gjert sier A uten å si B, og dermed fyrer han bare enda mer opp under ryktene som svirrer.

Enig, den podcasten sa absolutt ingenting.

Synes det var en slesk måte å prøve å få litt medlidenhet og sympati

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elden er Gjerts advokat, det er klart han bruker sin tilgang til journalister og spiller på urettferdighet og stakkars Gjert. Det er det han får betalt for å gjøre, men Gjert.. herregud, det er jo helt utrolig! Mannen burde i anstendighetens navn akseptere situasjonen og heller trøste seg med at kanskje han klarer å slå Jakob i OL og andre løp, selv om han må holde seg litt på avstand slik at han ikke får psyket sønnen helt ut.

Dette er ikke bare advokatmat, som Elden kaller det, dette er jo mat for psykologer og flere yrkesgrupper. En psykolog ville kanskje sagt at Gjert straffer Jacob fordi han har brutt samarbeidet. «Hvis du ikke vinner for meg, skal jeg sørge for at du ikke vinner.»  (Det er bare et eksempel «fra boken» og ikke ment som en sannhet eller spekulasjon).

Gjert og Narve burde aldri, heller ikke under VM, laget et sånt oppstyr, men akseptert at dette er en spesiell situasjon og latt ting roe seg og latt Jakob være i fred. Da hadde også Gjert sluppet unna «ærekrenkelsen» i forbundets begrunnelse om trygge rammer rundt utøverne. Dette handler jo ikke kun om Jacobs rammer rundt konkurranseforberedelser, situasjonen påvirker flere som har behov for ro rundt seg. 

Jeg skriver «i anstendighetens navn» innledningsvis, av den grunn at når du som personlig trener går fra å trene en som er kåret til Europas beste løper og gullkandidat, og ikke minst en sterkt, sterkt fortrolige samarbeidspartner (der du gjerne som far har mer psykologisk innsikt, makt, autoritet og påvirkningskraft enn vanlig), til å dyrke frem en farlig konkurrent allerede sesongen etter bruddet, er det såpass spesielt at da må du etter mitt skjønn akseptere at du ikke kan ture frem helt uten grenser. Mens Jacob trente med Gjert, var ikke Gjert treneren til Narve i annen forstand enn at han fikk være der for å gjøre sønnene bedre. Gjert har ikke bare fortsatt å trene Narve akkurat som før. 

I næringslivet og kanskje i land der det er vanlig med kontrakter som inneholder karantenebestemmelser og non-disclosure-avtaler mellom petsonlig trener og utøvet kunne trolig ikke Gjert tatt trenerjobben for Narve, i alle fall ikke så tett på bruddet.

Det som har skjedd er i realiteten bare et knøttliten konsekvens av Gjert valg. Nå må han holde seg på litt avstand fra Jacob i konkurranseforberedelsene, det er alt. Men folk tar jo helt av og krisemaksimerer dette med akkrediteringen. Mye mer enn Narve selv gjør. Han sier at ordningen under VM fungerte bra, og at det viktigste er at Gjert er der. 

https://www.nettavisen.no/sport/narve-gilje-nordas-med-klar-beskjed-om-gjert-og-fremtidig-satsing/s/5-95-1283712

• Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (32 minutter siden):

Elden er Gjerts advokat, det er klart han bruker sin tilgang til journalister og spiller på urettferdighet og stakkars Gjert. Det er det han får betalt for å gjøre, men Gjert.. herregud, det er jo helt utrolig! Mannen burde i anstendighetens navn akseptere situasjonen og heller trøste seg med at kanskje han klarer å slå Jakob i OL og andre løp, selv om han må holde seg litt på avstand slik at han ikke får psyket sønnen helt ut.

Dette er ikke bare advokatmat, som Elden kaller det, dette er jo mat for psykologer og flere yrkesgrupper. En psykolog ville kanskje sagt at Gjert straffer Jacob fordi han har brutt samarbeidet. «Hvis du ikke vinner for meg, skal jeg sørge for at du ikke vinner.»  (Det er bare et eksempel «fra boken» og ikke ment som en sannhet eller spekulasjon).

Gjert og Narve burde aldri, heller ikke under VM, laget et sånt oppstyr, men akseptert at dette er en spesiell situasjon og latt ting roe seg og latt Jakob være i fred. Da hadde også Gjert sluppet unna «ærekrenkelsen» i forbundets begrunnelse om trygge rammer rundt utøverne. Dette handler jo ikke kun om Jacobs rammer rundt konkurranseforberedelser, situasjonen påvirker flere som har behov for ro rundt seg. 

Jeg skriver «i anstendighetens navn» innledningsvis, av den grunn at når du som personlig trener går fra å trene en som er kåret til Europas beste løper og gullkandidat, og ikke minst en sterkt, sterkt fortrolige samarbeidspartner (der du gjerne som far har mer psykologisk innsikt, makt, autoritet og påvirkningskraft enn vanlig), til å dyrke frem en farlig konkurrent allerede sesongen etter bruddet, er det såpass spesielt at da må du etter mitt skjønn akseptere at du ikke kan ture frem helt uten grenser. Mens Jacob trente med Gjert, var ikke Gjert treneren til Narve i annen forstand enn at han fikk være der for å gjøre sønnene bedre. Gjert har ikke bare fortsatt å trene Narve akkurat som før. 

I næringslivet og kanskje i land der det er vanlig med kontrakter som inneholder karantenebestemmelser og non-disclosure-avtaler mellom petsonlig trener og utøvet kunne trolig ikke Gjert tatt trenerjobben for Narve, i alle fall ikke så tett på bruddet.

Det som har skjedd er i realiteten bare et knøttliten konsekvens av Gjert valg. Nå må han holde seg på litt avstand fra Jacob i konkurranseforberedelsene, det er alt. Men folk tar jo helt av og krisemaksimerer dette med akkrediteringen. Mye mer enn Narve selv gjør. Han sier at ordningen under VM fungerte bra, og at det viktigste er at Gjert er der. 

https://www.nettavisen.no/sport/narve-gilje-nordas-med-klar-beskjed-om-gjert-og-fremtidig-satsing/s/5-95-1283712

Fiffig hvordan du utelukkende tar Jakob sitt perspektiv. Hva med Narve? Mulig du har kilder på at det fungerte bra under VM, men det finnes flust av intervjuer det har veldig klart sier fra at han opplever situasjonen og behandlingen han får som belastende. 

Narve har holdt helt kjeft om Henrik sin oppførsel på treningsleiren. Det står det stor respekt av, han kunne ha fortalt om det før VM og virkelig skapt baluba som ville påvirket Jakob og dermed hans gullsjanser. 

Og mens vi snakker om krisemaksimering, det er rimelig spesielt å påstå at Gjerts motivasjon var å  få» dyrket» frem Narve for å gi Jakob en farlig konkurrent. Seriøst? 

Løperbrødrene valgte bort Gjert. De valgte ham bort sportslig og privat. Da må det være greit at han trener andre. 

• Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (31 minutter siden):

Fiffig hvordan du utelukkende tar Jakob sitt perspektiv. Hva med Narve? Mulig du har kilder på at det fungerte bra under VM, men det finnes flust av intervjuer det har veldig klart sier fra at han opplever situasjonen og behandlingen han får som belastende. 

Narve har holdt helt kjeft om Henrik sin oppførsel på treningsleiren. Det står det stor respekt av, han kunne ha fortalt om det før VM og virkelig skapt baluba som ville påvirket Jakob og dermed hans gullsjanser. 

Og mens vi snakker om krisemaksimering, det er rimelig spesielt å påstå at Gjerts motivasjon var å  få» dyrket» frem Narve for å gi Jakob en farlig konkurrent. Seriøst? 

Løperbrødrene valgte bort Gjert. De valgte ham bort sportslig og privat. Da må det være greit at han trener andre. 

Kilden til Narves uttalelse (Narves perspektiv om du vil) om at ordningen under VM det fungerte bra, er intervjuet jeg lenker til i innlegget mitt.

Jeg sier ikke at ikke Gjert kan trene «andre», bare at det har fulgt med en i realiteten bitteliten konsekvens av det, som Narve ikke egentlig har så store problemer med å forholde seg til (jf intervjuet med Narve). Og for å ta Narves perspektiv, tror jeg heller ikke han er tjent med all støyen rundt Gjert.

«Dyrke» er i mangel av et bedre ord om det bl.a Narve har beskrevet om Gjerts innsats. De fleste forstår forhåpentlig hva jeg mener uten videre forklaring. 

Endret av Capri
Fjernet ord
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (1 time siden):

Veldig godt innlegg.

NordreSving skrev (22 minutter siden):

Hvis han bare var treneren deres hadde jeg vært helt enig. Men han er faren deres, og det endrer alt. Man forventer noe mer lojalitet fra en far enn fra en tilfeldig trener som får sparken. Eller i hvert fall gjør vi med sunne normale familierelasjoner det.

Normalt oppegående foreldre prøver ikke å ødelegge livet til barna sine som hevn for at de ikke ønsker kontakt en periode. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne_Toholt skrev (3 timer siden):

Det kommer nok veldig an på lytteren. Jeg synes ikke han kunne delt på et mer detaljert nivå uten å tråkke inn i det som er privat i relasjonene. Han sa ganske mye om hva de voksne har opplevd og hva de har stått i gjennom tidene. Og så snakket han ikke på vegne av barna annet enn å anerkjenne at det hadde blitt feil for flere. Både de som løper og de som ikke driver med idrett. 

Jeg blir usikker på hvordan han fyrer oppunder ryktene? Det han forteller om i podkasten er jo mer enn nok til å kutte kontakten for de aller fleste.

tonebelinda skrev (3 timer siden):

Enig, den podcasten sa absolutt ingenting.

Synes det var en slesk måte å prøve å få litt medlidenhet og sympati

Jeg synes den sa veldig mye.

Jeg vet ikke om jeg hadde hatt mot til å gå offentlig ut, å innrømme såpass mye " feil og mangler" ved egen person. Jeg kommer ikke på noe tilsvarende. 

Om han får så mye mer medlidenhet og sympati med det, vet jeg ikke. Jeg tror de aller fleste, som har hatt sympati og medlidenhet, allerede har mistenkt endel av det som har blitt bekreftet.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surreal skrev (38 minutter siden):

. Jeg synes ikke han kunne delt på et mer detaljert nivå uten å tråkke inn i det som er privat i relasjonene. Han sa ganske mye om hva de voksne har opplevd og hva de har stått i gjennom tidene.

Innrømmet han å ha et altfor kraftig temparement noen gang ila. samtalen? Jeg får helt fnatt av tanken på å høre, så spør her. Sliter litt med å tro at han tok nok selvkritikk, ref. handlingene hans pdd.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 minutt siden):

Innrømmet han å ha et altfor kraftig temparement noen gang ila. samtalen? Jeg får helt fnatt av tanken på å høre, så spør her. Sliter litt med å tro at han tok nok selvkritikk, ref. handlingene hans pdd.

Nei!

Synes ikke han tok på seg noe særlig skyld i det hele tatt jeg. Han beklaget til kone og datter. 

Var et spill for å få sympati er mitt inntrykk. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri skrev (2 timer siden):

Narve hadde trent under Gjert i 8 år da H og brødrene brøt med faren. 

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/l3y8Wy/narve-gilje-nordaas-jeg-kunne-ikke-bryte-tvert-med-gjert

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
totti_1 skrev (10 minutter siden):

Han sa aldri rett ut at han har for kraftig temperament. Derimot sa han at han tidvis var uutholdelig å leve med.

Han sa både at han hadde en angstfyldt eller nervøs personlighet ( husker ikke helt begrepet han brukte). Særlig når det kom til de nærmeste. Og han brukte begrepet å overkompensere for å forklare at han har vært kontrollerende.

Han sa han hadde perioder med depresjon og angst i etterkant av løpsesongen. Og i løpsesongen sa han at han var fylt av adrenalin. Som Nadia forklarte var tilsvarende fight/flight. Noe som vil stemme godt med mye temperament og store svigninger. 

Så i mine øyne gikk han mye lenger enn å si at han har for kraftig temperament. Og jeg opplever at han tok ansvar for konsekvensene, samtidig som han forklarte at det ikke hadde vært intensjonen.

Jeg kunne sikkert skrevet en lang avhandling om hva jeg opplever at han har innrømmet i den podkasten. Men jeg er usikker på om det bare blir spekulasjoner og ryktespredning. Jeg fortolker mye av det han sier inn i et traume perspektiv og synes jeg hører det i måten han ordlegger seg på også. For meg  bekrefter podkasten mye av det jeg synes jeg har sett i serien. 

Hvis du har mulighet, så ville jeg hørt på podkasten.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Narve hadde trent under Gjert i 8 år da H og brødrene brøt med faren. 

Men uten de andre gutta? 

"It was only from spring of 2021 to january 2022 that I was a full part member of the group"

"Some years i didnt train with them at all"

https://spotify.link/rsaDtvUWZDb

Rett meg gjerne 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer sutring fra Narve: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/VPvn2V/ny-gjert-nekt-faar-ikke-bli-med-paa-samling-i-sierra-nevada

«Uuuuurettferdig!» hilsen Narve, 4 år.

Er det virkelig rart at Gjert er enda mer uønsket nå etter at han i tillegg til sin vanlige ufyselige oppførsel, har pusset advokat Elden på Norges Friidrettsforbund. Å ha ham luskende rundt der nå vil jo påvirke stemningen og virke negativt inn på alle.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

Mer sutring fra Narve: https://www.vg.no/sport/friidrett/i/VPvn2V/ny-gjert-nekt-faar-ikke-bli-med-paa-samling-i-sierra-nevada

«Uuuuurettferdig!» hilsen Narve, 4 år.

Er det virkelig rart at Gjert er enda mer uønsket nå etter at han i tillegg til sin vanlige ufyselige oppførsel, har pusset advokat Elden på Norges Friidrettsforbund. Å ha ham luskende rundt der nå vil jo påvirke stemningen og virke negativt inn på alle.

Det er jo urettferdig. Urettferdighet er jo ikke et ord som utelukkende hører barndom til. 

I alle år som Ingebrigtsen-brødrene trente der så var jo Gjert med. Da ville det rettferdige vært at Narve også får med seg Gjert når han skal på samling. Rettferdighet kjennetegnes av lik behandling 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...