Antiviruset Skrevet 16. oktober 2023 #761 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Hør intervjuet igjen. Meg, meg, meg, sykdom, tørr hals, meg, meg, meg. Ja og det er jo helt greit! Det er hans forklaring på at han ikke lykkes helt, og den er nok også helt relevant. Har veldig lite med det Henrik driver med, og prøver å fryse ut Narve. At Jakob og Narve ikke er bestevenner er også helt greit, men derfra å tillate at Narve stenges ute er noe helt annet. Det bør noen sette en stopper for! Gi Gjert alle rettigheter som trener, så får de holde seg adskilt som utøvere så mye de bare ønsker. Det vil ingen reagere på, ikke alle går i lag slik sett, og det er også helt greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 16. oktober 2023 #762 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Hør intervjuet igjen. Meg, meg, meg, sykdom, tørr hals, meg, meg, meg. Nei, det var noe a'la "forrige gang (altså løpet der Jake Wightman vant) då var eg den beste i løpet men tapte og det var drit (åpenbart ikke ordrett) mens denne gangen var eg ikkje best, og då får det vere greit." At han ikke var i form er da en annen sak. Skulle han ikke ha nevnt det da, mener du? Enten så er det et faktum og en faktor, eller mener du at han lyger? Fyren kan jo ikke vinne når folk leter med lupe etter feil. Han er knapt en anelse arrogant om man sammenligner han med de amerikanske løpestjernene. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 16. oktober 2023 #763 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (10 minutter siden): Akkurat det jeg mener. For all del håper jeg at Gjert tar forbundet til retten og at disse hemmelighetene kommer frem, så alle kan se om Gjert er skurken eller om det er andre som er det. INGEN andre enn brødrene er tjent med at det ødelegges for andre idrettsutøvere og norsk idrett, så noe skurrer derfra. Nei ingen andre er tjent med det, ikke brødrene selv heller. For en ting er garantert sikkert, ned fra den tronen Jakob i dag besitter vil han en dag falle. Nye vil komme opp og overta. Det kan være Narve faktisk i en periode før det samme vil skje med han. Narve fortjener likeverdig behandling. Og kan ikke forbundet bevise at hans trener ikke har gjort noe straffbart bør de virkelig innse at de her driter seg loddrett ut. Dette dør ikke ut av seg selv sånn uten videre, det vil pågå helt til Narve eller brødrene forsvinner ut på grunn av resultatene. Henrik er livredd for at Narve er den som skal kippe Jakob ned fra tronen med faren som trener. Alt tyder på akkurat dette. Håper dette ikke går over, men at det blir belyst i sin fulle bredde. For nå er det ikke annet en dypt tragisk det som skjer. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. oktober 2023 #764 Del Skrevet 16. oktober 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner og krenkende innlegg. Sol, admin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2023 #765 Del Skrevet 16. oktober 2023 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Ja og det er jo helt greit! Det er hans forklaring på at han ikke lykkes helt, og den er nok også helt relevant. Har veldig lite med det Henrik driver med, og prøver å fryse ut Narve. At Jakob og Narve ikke er bestevenner er også helt greit, men derfra å tillate at Narve stenges ute er noe helt annet. Det bør noen sette en stopper for! Gi Gjert alle rettigheter som trener, så får de holde seg adskilt som utøvere så mye de bare ønsker. Det vil ingen reagere på, ikke alle går i lag slik sett, og det er også helt greit. Poenget er å kunne tvinge seg selv å anerkjenne andres prestasjoner. Også når man taper. Nei, de trenger ikke være bestevenner. De trenger ikke være venner på privaten en gang. Men de må kunne omgås som idrettsutøvere med sunn konkurranse. Jo flere idrettsutøvere i toppklassen, jo flere medaljer. Det blir for dumt å ødelegge for andre bare fordi man er uenig med treneren deres i noe. Etter at denne saken har sirkulert i media med stadig nye påfyll, sitter jeg med veldig dårlig inntrykk av 2 av brødrene. Henrik spesielt og Jakob til en viss grad. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 16. oktober 2023 #766 Del Skrevet 16. oktober 2023 Orly skrev (Akkurat nå): Nei det holder at de innvolverte vet , ingen andre trenger å vite dette fakrisk. Er det mindreårig innvolvert så finnes det noen regler der også om hva pressen kan dele Nei det gjør det ikke når andre rammes av "sanksjoner" på den måten Narve faktisk er. Da må det på bordet at Gjert har gjort noe galt, og det er bakgrunnen for det hele. Men da må forbundet også kunne bevise dette, og ikke bare ta Henrik den rabiate sitt ord for at det er noe slikt som har skjedd. Vi snakker da ikke om å utbrodere dette i det vide og det brede, men en begrunnelse i fakta som kan bevises. Om ikke er forbundet totalt ute å kjøre her. For dette kommer opp i retten garantert om de forsetter det løpet der. Og da kommer garantert alt frem uansett. Som offentlig person kan du ikke bare forlange at du skal være offentlig når det passer seg slik, og utsette andre for kampanjer som det passer seg når det går deg i mot. Det fungerer ikke slik. Det er en konflikt i familien som de har tatt med seg inn i sin utøvelse offentlig, og bare tror at dette går bra helt sånn uten videre. Da er man rimelig naiv. Forbundet virker helt lammet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. oktober 2023 #767 Del Skrevet 16. oktober 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 16. oktober 2023 #768 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Poenget er å kunne tvinge seg selv å anerkjenne andres prestasjoner. Også når man taper. Nei, de trenger ikke være bestevenner. De trenger ikke være venner på privaten en gang. Men de må kunne omgås som idrettsutøvere med sunn konkurranse. Jo flere idrettsutøvere i toppklassen, jo flere medaljer. Det blir for dumt å ødelegge for andre bare fordi man er uenig med treneren deres i noe. Etter at denne saken har sirkulert i media med stadig nye påfyll, sitter jeg med veldig dårlig inntrykk av 2 av brødrene. Henrik spesielt og Jakob til en viss grad. Jakob virker litt frakoblet dette, og har overlatt dette til broren Henrik, og han burde ikke uttale seg om noe som helst angående dette. Han tror at bare han bruker nok nedsettende ord på alle som bestrider hans virkelig oppfattelse så går alt bra. Det gjør aldri det, det bare bygger seg opp mer og mer til det eksploderer i media, eller advokatene overtar showet. Da blir dette stygt som bare pokker. Eller tror de at Narve og Gjert bare finner seg i dette over tid ? Da har de forregnet seg kraftig. Det er rimelig sterke personligheter involvert i dette. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 16. oktober 2023 #769 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (46 minutter siden): I det minste kunne de vist anstendighet over en norsk medalje til da Narve tok bronse. Det øser arroganse og egoisme. Jeg reagerte veldig på Jakobs intervju etter sølvmedaljen. Han tapte fordi han hadde tørr hals 2 dager før løpet. Ikke fordi den andre kanskje var bedre. Så uten tørr hals mente han at han skulle vinne. Det ville vært nok med ''I dag vant den som var best. Neste gang er det kanskje min tur igjen''. Det kreves integritet for å anerkjenne andres prestasjoner. Det sies at 1 av 3 løpere pleier å være for dårlige til å stille til start, og blant de som starter er det alltid flere som ikke føler seg kanonbra. Greit at han har tørr hals, men det hadde sikkert noen av konkurrentene og😅 Enig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2023 #770 Del Skrevet 16. oktober 2023 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Jakob virker litt frakoblet dette, og har overlatt dette til broren Henrik, og han burde ikke uttale seg om noe som helst angående dette. Han tror at bare han bruker nok nedsettende ord på alle som bestrider hans virkelig oppfattelse så går alt bra. Det gjør aldri det, det bare bygger seg opp mer og mer til det eksploderer i media, eller advokatene overtar showet. Da blir dette stygt som bare pokker. Eller tror de at Narve og Gjert bare finner seg i dette over tid ? Da har de forregnet seg kraftig. Det er rimelig sterke personligheter involvert i dette. Jakob prøver nok å distansere seg fra det hele for å kunne prestere og det kan man forstå at han har behov for det, men så kommer det litt kommentarer iblant som i beste fall kan tolkes uheldig formulerte. Uansett gjør forbundet tabbe etter tabbe i denne saken, så med mindre de det gjelder besinner seg, forventer jeg en rettssak etterhvert og at det blir enda styggere. Spekulasjonene at det er mindreårige involvert er grunnløse så lenge det ikke er kommet frem noe som peker i den retning. I fjor var det en artikkel om Jakob i Se og Hør (som gjengir deler av en artikkel med sitater fra brødrene for New York Times) hvor Jakob snakket om at faren blir engstelig og til og med sint når det nærmer seg konkurranse, irriterer seg over små ting, osv. Og at dette sliter på forholdet mellom dem. Dette oppgis som grunn for bruddet. Det nevnes også en episode i Stockholm for noen år siden hvor Gjert ble sint fordi Jakob hadde spist, etter Gjert sin mening, for mye til frokost før en konkurranse. https://www.seher.no/kjendis/derfor-ble-det-brudd-med-pappa/76722493 her for de som kan lese Er det straffbart å være engstelig og irritert over små ting? Går det utover mindreårige slik det antydes i tråden? Hvis kjemien mellom trener og utøvere ikke funker lenger, er det bare å avslutte samarbeidet. Men det er null behov fra utøverne å detaljstyre hva treneren de valgte bort driver med ellers og ødelegge for andre utøvere som trenes av ham senere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 16. oktober 2023 #771 Del Skrevet 16. oktober 2023 @anonym111111 Faktum er at Henrik Ingebrigtsen fremstår mer og mer uspiselig. At han ikke tåler Narve fordi han er trent av faren er hans valg. Men å jage ham fra en felles spisesal, nei det er faktisk ikke greit. Heldigvis mange som støtter Narve, og flere som reiste seg og gikk da det klikket for Henrik. Håper virkelig at de fortsetter å sikre at alle får være en del av teamet og støtter opp den utøveren som blir utstøtt. Noen begynner å vise sitt sanne jeg, og det tjener de ikke på for å si det sånn. Du bør også slutte å komme med spekulasjoner og slenge dritt om de som støtter Narve (nesten hele Norge forøvrig) Du er faktisk den verste i denne tråden, med bastante påstander som du spyr ut. Forøvrig har Slokvik en stor del av skylden for all denne uroen, som lar en uspiselig fyr styre ballet. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 16. oktober 2023 #772 Del Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Stargaze skrev (13 timer siden): @anonym111111 Faktum er at Henrik Ingebrigtsen fremstår mer og mer uspiselig. At han ikke tåler Narve fordi han er trent av faren er hans valg. Men å jage ham fra en felles spisesal, nei det er faktisk ikke greit. Heldigvis mange som støtter Narve, og flere som reiste seg og gikk da det klikket for Henrik. Håper virkelig at de fortsetter å sikre at alle får være en del av teamet og støtter opp den utøveren som blir utstøtt. Noen begynner å vise sitt sanne jeg, og det tjener de ikke på for å si det sånn. Du bør også slutte å komme med spekulasjoner og slenge dritt om de som støtter Narve (nesten hele Norge forøvrig) Du er faktisk den verste i denne tråden, med bastante påstander som du spyr ut. Forøvrig har Slokvik en stor del av skylden for all denne uroen, som lar en uspiselig fyr styre ballet. Hadde tenkt å slutte denne håpløse diskusjonen, men ser du ikke at det er DU som er bastant? Jeg spekulerer ikke, men sier at det KAN være ting som har skjedd. Jeg spyr ikke ut påstander og jeg er ikke bastant, men du og mange andre er det. Dere ser ikke på muligheten for at guttene kan ha en grunn til sin oppførsel, og forbundet en grunn til utestengelse. Og mange skriver mye dritt og stygge ting om brødrene, som virkelig burde være unødvendig! Synes også du skriver stygt om meg i dette innlegget. Jeg har virkelig ikke forsøkt å være bastant eller påstå noe, jeg har bare stilt spørsmål ved at mange er så sikre på at Gjert ikke har gjort noe alvorlig, og at alt er brødrenes skyld. Håper du og andre kan ha en litt annen tone på nett og ikke slenge ut stygge ting dersom dere ikke har all informasjon om saken, og kunne sagt deres stygge kommentarer direkte til de det gjelder uten å føle at det er over streken! Endret 17. oktober 2023 av anonym111111 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 16. oktober 2023 #773 Del Skrevet 16. oktober 2023 anonym111111 skrev (7 minutter siden): Hadde tenkt å slutte denne håpløse diskusjonen, men ser du ikke at det er DU som er bastant? Jeg spekulerer ikke, men sier at det KAN være ting som har skjedd. Jeg er ikke bastant, men du og mange andre er det. Dere ser ikke på muligheten for at guttene kan ha en grunn til sin oppførsel, og forbundet en grunn til utestengelse. Og mange skriver mye dritt og stygge ting om brødrene, som virkelig burde være unødvendig! Synes også du skriver stygt om meg i dette innlegget. Jeg har virkelig ikke forsøkt å være bastant eller påstå noe, jeg har bare stilt spørsmål ved at mange er så sikre på at Gjert ikke har gjort noe alvorlig, og at alt er brødrenes skyld. Håper du og andre kan ha en litt annen tone på nett og ikke slenge ut stygge ting dersom dere ikke har all informasjon om saken, og kunne sagt deres stygge kommentarer direkte til de det gjelder uten å føle at det er over streken! Har vært på jodel og lest der, men det finnes jo tråder hvor Britney Spears er blitt bytta ut og det er en dobbeltgjenger som legger ut tullevideoene. Folk elsker å fantasere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 16. oktober 2023 #774 Del Skrevet 16. oktober 2023 Til alle dere som støtter Ingebrigtsen-sønnene her inne: Dere synes å tolke alle som ikke er Team sønnene dithen at de er Team Gjert. Slik er det ikke. Jeg tror mange etter å ha sett Team Ingebrigtsen på TV, kan forstå at det kan gå en kule varmt i den familien. Selv hadde jeg ikke taklet å bli snakket til på den måten Gjert snakket til sønnene i programmet, men så har jeg da heller ikke blitt europamester eller verdensmester. Det tror jeg ikke gutta hans heller hadde blitt uten faren. Jeg, og mange flere, er Team uskyldig tredjepart, som i denne sammenhengen blir Team Narve. (Jeg er ikke team Gjert, ikke team Henrik/Jakob.) Dette er fordi jeg ikke synes det er greit at en familiekonflikt skal gå ut over en uskyldig tredjepart. Og jeg synes det er helt feil at friidrettsforbundet skal tillate det. Om Gjert har gjort noe som gjør at sønnene hans ikke har det så bra om dagen, så gir det dem ingen rett til å la vreden gå ut over andre. Det er rett og slett ikke en unnskyldning. Jeg ser at noen skriver at «enn hvis gutta har det skikkelig kjipt». Ja, enn hvis. Enn hvis Gjert har det skikkelig kjipt. Enn hvis… Det kan godt hende noen har opplevd kjipe ting. Men om noen spenner bein på meg, har jeg ikke dermed noen rett til å være sur på alle andre enn den som har gjort det. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 16. oktober 2023 #775 Del Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Jeg er Team se det fra alle sider på alle involverte uten å ta helt av med hat og ønske de involverte skade! Forøvrig synes jeg ikke noen av de involverte er helt uskyldige. Endret 16. oktober 2023 av FreezeandFawn Orket ikke komme på et alternativt ord til involverte, beklager gjentagelsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2023 #776 Del Skrevet 16. oktober 2023 Team Narve her også. Delvis også Team Gjert, men mest på grunn av hans rolle som trener for Narve. Når Gjert blir utestengt, lider Narve og eventuelle andre utøvere han måtte ønske å trene i fremtiden. Dette følger til at norsk idrett lider. Jeg liker at Narve er såpass direkte og ærlig å gi nok anerkjennelse til Gjert at uten ham ville han neppe kommet så langt. At han sa at 51% av bronsemedaljen er Gjerts fortjeneste sier mye. Ikke rart han velger å fortsette med treneren som får ham oppover i eliten. Samme trener som har fått 3 av sine barn også i eliten og som nå har vendt ham ryggen. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 16. oktober 2023 #777 Del Skrevet 16. oktober 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Jakob prøver nok å distansere seg fra det hele for å kunne prestere og det kan man forstå at han har behov for det, men så kommer det litt kommentarer iblant som i beste fall kan tolkes uheldig formulerte. Uansett gjør forbundet tabbe etter tabbe i denne saken, så med mindre de det gjelder besinner seg, forventer jeg en rettssak etterhvert og at det blir enda styggere. Spekulasjonene at det er mindreårige involvert er grunnløse så lenge det ikke er kommet frem noe som peker i den retning. I fjor var det en artikkel om Jakob i Se og Hør (som gjengir deler av en artikkel med sitater fra brødrene for New York Times) hvor Jakob snakket om at faren blir engstelig og til og med sint når det nærmer seg konkurranse, irriterer seg over små ting, osv. Og at dette sliter på forholdet mellom dem. Dette oppgis som grunn for bruddet. Det nevnes også en episode i Stockholm for noen år siden hvor Gjert ble sint fordi Jakob hadde spist, etter Gjert sin mening, for mye til frokost før en konkurranse. https://www.seher.no/kjendis/derfor-ble-det-brudd-med-pappa/76722493 her for de som kan lese Er det straffbart å være engstelig og irritert over små ting? Går det utover mindreårige slik det antydes i tråden? Hvis kjemien mellom trener og utøvere ikke funker lenger, er det bare å avslutte samarbeidet. Men det er null behov fra utøverne å detaljstyre hva treneren de valgte bort driver med ellers og ødelegge for andre utøvere som trenes av ham senere. Gjert er nær tvangsnevrotisk opptatt av detaljer andre ikke bryr seg like mye med, løperbrødrene har således levd med detaljestyring av egen hverdag i alle år, hva de skal gjøre og hva de ikke skal gjøre, hva de skal spise og ikke spise og ikke minst mengde etc. Sett fra et prestasjonsmessig ståsted og med tanke på optimalisering av treningen så er kosthold, restitusjon og detaljer noe som kan ha noe å si. Ole Einar Bjørndalen var også rå på slikt i sin aktive karriere. På mange måter er det en god egenskap, men det kan bli for mye av det også og spesielt når det kommer utenfra (altså fra en annen) og er strengere enn hva utøveren ville gjort ting naturlig selv. Enhver ville blitt litt matt av å ha en Gjert etter seg i en årrekke, klart det gir en slitasje og det kan på et tidspunkt bli nok. Tror ikke gutta kan ha handlet seg mat på Mc Donalds noen gang, uten at Gjert har kommentert at de heller skulle spist noe sunnere, og tror ikke de kan ha spist seg langt ned i chips-skålen før Gjert er over dem, eller om de drikker brus fremfor sunnere drikke med tanke på at det er prestasjoner og optimalisering som gjelder. Tenker at Gjert beskyttet dem mot sykdom lenge før Corona'en kom i 2019, og at når den kom så våket han nok over dem som en hauk og fortalte hva de kunne og ikke kunne gjøre etc. Som sagt er Gjert ekstremversjonen av dem som har fokus på detaljer, jeg tror neppe at han har gitt dem tillatelse til alt de vil gjøre med tanke på hvile for best mulig restitusjon. Det Gjert har terpet på er derimot bra og riktig, og har jo bidratt til formidable resultater. Mannen er avgjort flink, selv om han nok er krevende å ha som trener. Spesielt krevende tror jeg det har vært når de tross alt er hans sønner, Gjert evner nok senke skuldrene og dempe tvangsnevrosene noe når det ikke er noen han har et så nært forhold til han er trener for, altså har han nok vært ekstra detaljfokusert i sin trenergjerning med sønnene (noe som vil være naturlig). Klart det tærer på gruppa, både far og sønner. Ikke vanskelig å se for seg at det blir som en ballong som blåser seg mer og mer opp, inntil den en dag sprekker. Når så skjer så pleier det å skje med et stort smell. Sønnene og Gjert er ikke de eneste utøver og trener som har skilt lag og bruddet har vært opprivende, det som gjør denne saken litt mer spesiell enn andre tilsvarende saker er jo at her er det familære relasjoner, altså sønnene som bryter med faren. Noe som også genererer mer oppmerksomhet og nysgjerrighet enn andre saker. Men altså, det kokes suppe på spiker i denne saken, den blåses ut av enhver proposjon. Selv ganske uskyldige utsagn males det fanden på veggen av og det er ikke måte på hvor ille det som sies er, klart media og folket er delaktig i å blåse dette opp mer enn det strengt tatt fortjener. Ser man det i lys av krigen i Ukraina og situasjonen i Israel og på Gaza nå, så er denne familiekonflikten nær sagt uten betydning. Men selger gjør denne saken, og derfor griper media også fatt i den minste lille ubetydelighet. Vi som frekventerer i forum, og folk som snakker sammen og ikke skriver i forum også, altså folket... Vi overdramatiserer dette og spissformulerer det enda mer, og slik blir det en mye større greie enn hva det egentlig er. Det er bare en sak hvor personlighetene som er involvert, de er for sta til å finne fornuftige og hensiktsmessige løsninger til å evne å omgås på voksent vis. Blir noe trassalderaktig over hele konflikten synes jeg, og forbundet har ikke evnet å løse opp i floken de heller, snarere tvert imot tatt feilaktige og dårlige beslutninger og latt stahet og trass styre dem. Så slik ståa er så har ikke dette fått noen løsning, snarere er det mer forviklet og vanskeligere enn noen gang. Hvor det burde vært gode dialoger for å finne gode løsninger, der serveres monologer fra parter som står på sitt uten å evne å se den andre part sitt ståsted. Man kan konkludere med at det er feil personligheter som har havnet i konflikt, andre hadde helt fint klart å finne bedre veier ut av denne ståa og løst det hele på en veldig mye mer konstruktiv måte. En pølse har to ender, og denne saken har to sider også. Mest urimelig er løperbrødrene, jeg kan ikke se noe som kan forsvare hvordan de fryser ut faren. Greit at de bryter med han som trener, det får de stå fritt til å gjøre, men de burde vært raus nok til å la han få være trener for andre da Gjert også må få ha sine trenerambisjoner. Så brødrene får gå i seg selv, komme i dialog på hvordan det skal gjøres med at Gjert er der for Narve (de trenger ikke ha med han å gjøre), så får Gjert gjøre sitt for å etterkomme noen av sønnene sine ønsker og vise at han tar til seg hvordan de ønsker at ting skal være (Gjert må også gjøre ting på sønnenes premisser). Slik kan de drive med sitt side om side, jeg ser ikke at det skal være umulig uavhengig av hva konflikten bunner ut i og hva som forårsaket bruddet. De må tenke løsningsorientert og konstruktivt, ikke være fastlåst og polarisert som nå... 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peteandthefivefour Skrevet 16. oktober 2023 #778 Del Skrevet 16. oktober 2023 (endret) "Trenerens første reaksjon da han ble fortalt at han skulle bli bestefar, var å kalle sønnen en idiot, og stille spørsmål ved om han ville ødelegge alt de jobbet for." Ikke så vanskelig å forstå at Gjerts tilstedeværelse kan medføre en stressreaksjon hos sønnene. Ingen hevder at de frykter for livet dersom han er tilstede, på samme måte som ingen hevdet at Jakob hadde svartedauen under VM.. men det er små marginer på toppnivå, så en liten sykdom eller en halv-gal foreldre på indre bane kan helt sikkert påvirke utfallet. Synes ikke at det er så vanskelig å forstå vurderingene til NFIF her: Byrden for Jakob ved å ha Gjert rundt seg er sannsynligvis større enn gevinsten for Narve ved å ha ham der. Det er ikke så mye en trener i en løpsøvelse kan gjøre like før eller under en konkurranse. Hvis de to drev med en teknisk øvelse ville vurderingene sikkert vært annerledes, men det at Gjert ikke får akkreditering betyr på ingen måte at Nordås blir sabotert. Under VM fikk han med seg en egen hjelper i Per Svela, noe som så ut å fungere fint. Endret 16. oktober 2023 av Peteandthefivefour 17 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 17. oktober 2023 #779 Del Skrevet 17. oktober 2023 Personlig er jeg på «Team Rettferdighet». De to tingene som opptar meg er behandlingen er behandlingen av Narve og hvordan Gjert har blitt satt i offentlig gapestokk uten lov og dom. Behandlingen Gjert har fått med total offentlig utfrysing fra sønnene gir, som vi har sett i denne tråden, grobunn for store mengder grove spekulasjoner. Påstanden er at han MÅ ha gjort noe forferdelig for at sønnene tar slik avstand. Så der henger han til spott og spe uten mulighet til å forsvare seg. At han er en i overkant krevende trener som de til slutt ikke orket å forholde seg til synes åpenbart for alle som har sett serien. Henrik sine bevingede ord om at tiden var inne for at Gjert skulle bare være far fremstod som kloke og forståelige. Saken kunne stoppet der, ved at de faktisk la et sunt skille mellom Gjert som deres trener og Gjert som deres far. I stedet eskaleres konflikten av brødrenes urimelige krav knyttet til Narve og Gjerts muligheter til å trene andre. I tillegg presser Jakob forbundet til å utestenge Gjert og setter begrensninger for Narve. Da har de dratt det for langt. Om Gjert har gjort noe forferdelig så er det opp til rettsystemet å ta seg av det. Om man velger å ikke ta det gjennom rettsystemet så kan man heller ikke ta loven i egen hånd og ta det på seg å utmåle og effektuere straff. Hva slags relasjon de vil ha til Gjert på privaten er opp til dem, men de har ingen rett til å dra dette inn i idretten. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta3 Skrevet 17. oktober 2023 #780 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det må være mer, dette er ikke en «vanlig» konflikt… 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå