Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Oida skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har Friidrettsforbundet skaffet advokat tror du? 

Hvem som har jussen på det rene vet ikke jeg. Derfor må begge ha advokat.

Min spådom er at Gjert ikke ønsker å gjøre dette offentlig gjennom en rettssak, og det er noe annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

totti_1 skrev (1 minutt siden):

Hvem som har jussen på det rene vet ikke jeg. Derfor må begge ha advokat.

Min spådom ser at Gjert ikke ønsker å gjøre dette offentlig gjennom en rettssak, og det er noe annet.

Om du leser intervjuet Elden ga i denne saken slipper du "å spå". Han sa blant annet at han hadde bedt om et møte med forbundet. Om ikke dette fører frem vil det bli tatt rettslige skritt. Så kanskje du må justere litt "på spåkula"?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 minutt siden):

Om du leser intervjuet Elden ga i denne saken slipper du "å spå". Han sa blant annet at han hadde bedt om et møte med forbundet. Om ikke dette fører frem vil det bli tatt rettslige skritt. Så kanskje du må justere litt "på spåkula"?

Det står at Elden "vil vurdere rettslig skritt" om forhandlinger ikke funker (NRK)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (52 minutter siden):

Men det forbundet gjør er nettopp å la seg styre av brødrene. Den eneste grunnen å nekte Gjert adgang er fordi brødrene ikke vil ha sin far der. Da gjør forbundet feilen å ta en klar side i en familiekonflikt og fremstå som brødrenes løpegutt. Det er langt utenfor forbundets mandat, mener jeg.

Jeg vet ikke hva som ligger bak oppførsel som ''du får ikke lov å sitte ved samme bord som alle andre''. Arroganse? På hvilken måte forsvares denne oppførselen?

Ikke overraskende all den tid at Jakob er vår fremste medaljegrossist i friidrett, som er favoritt på flere distanser. Klart at hans og brødrenes ønske i aller høyeste grad skaper et delikat dilemma for forbundet, hadde jeg sittet i forbundet så hadde jeg selv følt at jeg måtte ivareta Jakobs og brødrenes ønske. De største stjernene i idretten har mye makt, det er dem forbundene mest av alt må legge til rette for.

Nå sitter jeg heldigvis ikke i ledelsen i friidrettsforbundet, som tilskuer til det hele så ser jeg jo det åpenbare, at her er det brødrene som har lagt press på forbundet som har fått en veldig vanskelig og fastlåst sak i fanget.

Hadde den samme Gjert vært trener i roforbundet, hvor han ikke er i konflikt med noen, da hadde han naturlig nok fått akreditering til de store mesterskapene umiddelbart om han hadde hatt like stor suksess som han har hatt som rotrener.

Så dette bunner ut i familiekonflikten og brødrenes sterke motvilje mot å ha han rundt seg, en motvilje jeg forsåvidt også kan forstå selv om jeg er uenig i friidrettsforbundets beslutning og løsning i denne saken. Mener bestemt at de burde funnet en bedre løsning enn den de har falt ned på nå, som absolutt burde gå an da det er voksne mennesker som skal kunne evne å kunne forholde seg til klare spilleregler de kan finne frem til seg mellom.

Altså en løsning hvor både Narve fikk med seg Gjert og brødrene kunne få styre med sitt uforstyrret, de kunne ha funnet en løsning hvor begge parter var på samme arena (de hadde ikke trengt å forholde seg til hverandre). Her virker det som at de har forhastet seg og ikke brukt tiden på å finne bedre løsninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (20 minutter siden):

Selvsagt får dette konsekvenser for ekteskapet. 

Ja, de bor i nærheten av foreldrene og ønsket altså ikke avstand før denne siste hendelsen som har ført til et brudd mellom Gjert og mange av hans nærmeste.

Synes det er dumt å kalle personer du ikke kjenner ufyselige. Selv om de har kommet med kommentarer og har hatt en oppførsel som ikke har vært bra (spesielt etter bruddet), kan det være årsaker til det. Og de har selvsagt gode sider som de fleste andre!

Nei, de anerkjenner ikke når andre vinner og kommer med alskens unnskyldninger når det skjer.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 minutter siden):

Du kan begynne med deg selv. Du støtter brødrene og er overbevist om at noe må ha skjedd uten å vite. Påstandene dine om at «mange» av de nærmeste har tatt avstand er tatt ut av løse lufta. 

At mange har tatt avstand, vet vi. Forstår ikke at du ikke vet det.

Jeg sier noe KAN ha skjedd, og brødrene kan ha det vanskelig. Når man ikke vet bakgrunnen til deres oppførsel kan det være greit å moderere seg litt og ikke kalle dem så mye stygt som man kan se enkelte gjør i denne tråden og andre steder.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (4 minutter siden):

Her virker det som at de har forhastet seg og ikke brukt tiden på å finne bedre løsninger.

Hvis noen er forbanna og legger press så kan beslutningene miste litt veloverveid kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 minutter siden):

Hvis noen er forbanna og legger press så kan beslutningene miste litt veloverveid kvalitet.

Jeg misunner ingen av de som står i dette, hverken motpolene eller de i forbundet som ikke har en enkel sak på sitt bord.

Men er ikke overraskende at det er vår største friidrettsstjerne sine ønsker som blir vektlagt, jeg tror ikke ledelsen i friidrettsforbundet heller er fornøyd med å ha måtte komme frem til en beslutning som åpenbart vil møte mye kritikk og som heller ikke føles riktig eller er rettferdig...

Men forbundet har ikke hatt noen valg her tenkte jeg, det er for fastlåst til at det var mulig å finne en god løsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (1 time siden):

Jeg mener selvsagt ikke at friidrettsforbundet skal la seg styre av brødrene. Det jeg sier er at dersom Gjert har gjort noe han ikke burde, går det selvsagt ut over Narve, siden han har valgt å fortsette å ha Gjert som trener. Dersom forbundet mener det er riktig å nekte Gjert adgang, må de jo gjøre det selv om det går utover Narve. 

At Narve ikke trengte å sitte ved samme bord som Henrik og Jakob og være sosial med akkurat dem, var nok tiltak for å gjøre det best for alle.

Hvorfor er alle sikre på at Gjert ikke kan ha gjort noe galt? Det at mange av hans nærmeste har tatt avstand, og friidrettsforbundet har nektet han adgang KAN jo ha en årsak?

Jeg ønsker kun at de som kaller brødrene stygge ting, kan moderere seg, siden de ikke vet hva som ligger bak brødrenes oppførsel.

Få driten på bordet da! Så kan man løse dette med å forvise Gjert om han har gjort noe alvorlig galt! Ellers må forbundet skjerpe seg kraftig og ikke la disse brødrene styre dette akkurat som de vil. Dette må opp på bordet nå! For dette er offentlige personer, og de må tåle at sannheten kommer frem. Henrik fremstår som en stor drittsekk, og nå har jeg mistet respekten for disse brødrene. Medaljene deres betyr ikke noe videre. Her må forbundet handle rettferdig, si til brødrene at de må innfinne seg med at Gjert er trener for Narve, og om de ikke er beste venner så må de tåle og være på samme sted uten at dette resulterer i at Henrik klikker i vinkel.  Om ikke får brødrene legge opp og leve sine liv videre akkurat som de vil. Dette blir uansett tatt til retten om ikke forbundet løser det. Og da kommer nok skittentøyet frem.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (7 minutter siden):

Det står at Elden "vil vurdere rettslig skritt" om forhandlinger ikke 

Elden sa blant annet "at de på vegne av Gjert vil sette i gang en skikkelig prosess og samtaler med forbundet slik at dette kan løses i minnelighet. I motsatt fall vil vi måtte ty til kraftigere virkemidler. Voksne menn skal ikke kunne trasse seg til utestengelse av andre seriøse utøvere eller trenere".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (12 minutter siden):

Nei, de anerkjenner ikke når andre vinner og kommer med alskens unnskyldninger når det skjer.

I det minste kunne de vist anstendighet over en norsk medalje til da Narve tok bronse. Det øser arroganse og egoisme. 

Jeg reagerte veldig på Jakobs intervju etter sølvmedaljen. Han tapte fordi han hadde tørr hals 2 dager før løpet. Ikke fordi den andre kanskje var bedre. Så uten tørr hals mente han at han skulle vinne.

Det ville vært nok med ''I dag vant den som var best. Neste gang er det kanskje min tur igjen''. Det kreves integritet for å anerkjenne andres prestasjoner. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (4 minutter siden):

Få driten på bordet da! Så kan man løse dette med å forvise Gjert om han har gjort noe alvorlig galt! Ellers må forbundet skjerpe seg kraftig og ikke la disse brødrene styre dette akkurat som de vil. Dette må opp på bordet nå! For dette er offentlige personer, og de må tåle at sannheten kommer frem. Henrik fremstår som en stor drittsekk, og nå har jeg mistet respekten for disse brødrene. Medaljene deres betyr ikke noe videre. Her må forbundet handle rettferdig, si til brødrene at de må innfinne seg med at Gjert er trener for Narve, og om de ikke er beste venner så må de tåle og være på samme sted uten at dette resulterer i at Henrik klikker i vinkel.  Om ikke får brødrene legge opp og leve sine liv videre akkurat som de vil. Dette blir uansett tatt til retten om ikke forbundet løser det. Og da kommer nok skittentøyet frem.

Forstår ikke at folk ikke kan forstå at dette problemet handler om andre enn bare løpebrødrene. Og derfor passer det seg ikke i offentligheten, av hensyn til alle involverte i familien. Kan godt være forbundet vet, og basert på det de vet har de tatt en avgjørelse. Om avgjørelsen er den riktige er noe annet…

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (1 minutt siden):

Forstår ikke at folk ikke kan forstå at dette problemet handler om andre enn bare løpebrødrene. Og derfor passer det seg ikke i offentligheten, av hensyn til alle involverte i familien. Kan godt være forbundet vet, og basert på det de vet har de tatt en avgjørelse. Om avgjørelsen er den riktige er noe annet…

Dette handler om rettsikkerhet og rettferdighet også for Narve! Ja også for Gjert. Da kan man ikke bare stole på den ene parten og ta det for god fisk. Det forstår også du.  Om det ikke passer seg i offentlighetens lys som offentlige personer må de nesten bare trekke seg tilbake og forsvinne utenfor offentlighetens lys. Eller belyse dette slik at ting blir rettferdig. Ingen kan forlange at man bare skal stole på Henrik sine ord her, han virker for ustabil til at jeg har noe som tillit til det han driver med.

Forholdet med faren Gjert har gått i dass, men skill på dette da! Og ikke ha noe videre kontakt med han privat eller i jobb. Men man må tåle at han er i det offentlige rom sammen med en annen utøver. De trenger ikke utveksle et ord sammen, være sammen eller pleie noe som helst kontakt slik sett. Narve er en konkurrent oppe i dette, og det må de faktisk tåle. Han utfordrer deres titler, er det grunnleggende dette som er farlig for de ? Har det slått deg ?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Ludvig skrev (3 minutter siden):

Hvis saken handler om urett gjort mot andre så er det enda mindre grunn til å dra dette inn i idretten. Det må trekkes er skille mellom privat og profesjonell. 

Narve er også tredjepart i saken og bør ikke straffes. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (4 minutter siden):

Her mangler det godt arbeid fra gode mediarådgivere. Måten saken går er bånnidrett i mediafaget, et skoleeksempel på hvordan man ikke skal opptre for å dysse ned det som ikke er kult å få opp i lyset.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (13 minutter siden):

Akkurat det jeg mener.

For all del håper jeg at Gjert tar forbundet til retten og at disse hemmelighetene kommer frem, så alle kan se om Gjert er skurken eller om det er andre som er det.

INGEN andre enn brødrene er tjent med at det ødelegges for andre idrettsutøvere og norsk idrett, så noe skurrer derfra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Drizzt skrev (13 minutter siden):

I det minste kunne de vist anstendighet over en norsk medalje til da Narve tok bronse. Det øser arroganse og egoisme. 

Jeg reagerte veldig på Jakobs intervju etter sølvmedaljen. Han tapte fordi han hadde tørr hals 2 dager før løpet. Ikke fordi den andre kanskje var bedre. Så uten tørr hals mente han at han skulle vinne.

Det ville vært nok med ''I dag vant den som var best. Neste gang er det kanskje min tur igjen''. Det kreves integritet for å anerkjenne andres prestasjoner. 

Han sa jo akkurat det i intervjuet. "I dag var jeg Ikke best". 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (7 minutter siden):

Nei, forbundet utestengte Gjert for å gi Jakob mest mulig ro å vinne medaljer.

Dette kom tydelig frem i media. 

Og det er veldig, veldig problematisk så lenge det finnes også andre utøvere å ta hensyn til.

Med mindre Gjert har gjort noe straffbart mot brødrene som han kan siktes for, kan han ikke utestenges. 

Han som ressurs å trene flere stjerner og få flere til toppen veier tyngre enn hva noen av hans barn skulle mene personlig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (2 minutter siden):

Han sa jo akkurat det i intervjuet. "I dag var jeg Ikke best". 

Hør intervjuet igjen.

Meg, meg, meg, sykdom, tørr hals, meg, meg, meg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (8 minutter siden):

Skulle gjerne hatt en forelder som drev meg frem til å bli god i noe. 

For det første så må en utøver ha fysiske forutsetninger for en aktivitet, en dverg blir aldri verdensmester i høydehopp, slik en lang og hengslete person med lang løftevei aldri blir verdensmester i styrkeløft. I mange idretter skal man ha de rette muskelfibrene, har man ikke det så kan man aldri bli best i flere idretter, på samme måte som en med små hender aldri blir verdensmester i svømming.

Sagt med andre ord, noen har mer suksess enn andre i en idrett, andre kan ha suksess i en annen idrett. Tenker at mestring er det som driver mennesker frem, den med små hender opplever ikke mestring i svømming, på samme måte som en som er kraftig ikke opplever mestring i langdistanseløp (men kan gjøre det i styrkeløft)...

Altså er det ikke tilfeldig at mennesker driver med det dem gjør. Jeg for eksempel, det er ikke tilfeldig at jeg ikke maler eller tegner, jeg eier ikke talent for det. De som har talent for maling og tegning, de styres mot det. Vi mennesker liker suksess og mestring...

Jakob for eksempel, klart at han har talent for og er skapt for å løpe, og nettopp derfor har det falt naturlig for han og han har hele veien likt å løpe, fordi han har mestret det bedre enn de fleste. 

Skal man bli virkelig god i noe så må man også trene og være god på det man driver med, og det har Ingebritsen familien så avgjort vært. Mestringen har vært det som har drevet dem frem, hadde de ikke følt på mestringen underveis så hadde de aldri evnet å stå i det så lenge som kreves for å bli så god som de har blitt... De fleste faller fra etter hvert, ofte fordi mestringen og suksessen ikke har vært som forventet og da kommer et skjæringspunkt hvor de kan gi opp satsingen...

Lett å tenke at suksess innen idrett er en enkel vei å gå, og det er det på en måte også for dem som opplever den største mestringen, for dem er det jo suksess hele veien og for noen heldige går det som en lek... Men altså, det er krevende og nåløyet er trangt, for de fleste er det knallhard jobbing og sterk disiplin.

Tenker at du skulle måtte ofre mye også, dersom du skulle kommet i eliten i en eller annen idrett. Ikke alle vil synes det er verdt det, for de fleste idrettsutøvere på høyt nivå har det også en kostnad og de må ofre mye. Ikke alle idrettsutøvere blir millionærer og tjener veldig mye penger, for veldig mange er idretten et økonomisk tapsprosjekt. Men klart, blir man best i en stor idrett så tjener man bra...

Men om det er noe å misunne dem, altså noe man ville opplevd selv... Jeg mener bestemt at det like gjerne er andre man kan se mot og misunne hva dem får til eller hvor de når, musikalske personer som gjør det bra innen musikk for eksempel. Eller det kan være andre som driver med helt andre ting...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...