h/k Skrevet 14. oktober 2023 #581 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Helt klart ikke bra, så da er det jo bra at forbundet har tatt tak i den engangs hendelsen. De kommer bare med tåkeprat, så gudene vet hva som er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #582 Del Skrevet 14. oktober 2023 Albbas skrev (2 minutter siden): Jeg mener å huske at Henrik sa noe vagt om det i et intervju, men greier ikke lenger finne det. Mulig jeg husker feil. Når noe blir gjentatt ofte nok her inne tror man jo plutselig på det selv... Nja, jeg tenker motsatt. Hadde han gjort noe kriminelt hadde han ikke skapt så mye rabalder. Veldig trist situasjon. Det er åpenbart at særlig Jakob har behov for at faren holder avstand, men for Gjert er det viktigere å være best mulig trener for Narve. Man kan mene hva man vil om det, men det er klart det er en ekstremt usunn familierelasjon til bunn da, når far insisterer så hardt på å ikke ta hensyn til sønnens behov at han engasjerer advokat. Det virker som de har heeeelt forskjellig syn på konflikten, og da er forsoning umulig. 💔 Ja jeg mener ikke at Gjert har gjort noe kriminelt, det er bare at jeg får en dårlig magefølelse hver gang jeg hører om Elden. Litt ironisk at Elden kunne fått mor Teresa til å se ut som en egoistisk drit liksom… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #583 Del Skrevet 14. oktober 2023 h/k skrev (2 minutter siden): De kommer bare med tåkeprat, så gudene vet hva som er gjort. Ja personal saker skal jo ikke håndteres i media, så de tar jo ikke detaljene på Dagsrevyen. Poenget mitt var at de jobber for å få alle parter til å oppføre seg og at man kan ikke ekskludere noen etter en hendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 14. oktober 2023 #584 Del Skrevet 14. oktober 2023 Systemet i idretten er rigget for å beskytte ugreie folk, og det er for den saks skyld det norske samfunnet også. Det er helt ugreit å utelukke folk fra ulike arenaer, da skal en minst ha en fellende dom (helst prøvd i tre rettsinstanser) og selv da bør jo folk få komme tilbake for å få en "ny sjanse". Varslingsinstituttet i idretten fungerer enten ikke eller fungerer dårlig. På grunn av svært strenge regler for når det er greit å ekskludere folk, både som utøvere og som ressurspersoner er heller regelen enn unntaket at kjipe folk får herje på relativt uforstyrret i mange tiår, hvis de vil. Selv Jays som både dopet seg og fikk ubetinget fengsel for å ha forsøkt å kvele samboeren sin fikk jo valse rundt på stevner frem til 2016 som ingenting hadde hendt. Han fikk ikke mer enn 30 dager riktignok, for hun "la jo litt opp til det selv". Derfor, helt uavhengig av hva som er gjort og ikke gjort i denne saken, det som er "unikt" denne gang er at de som har valgt å bryte med enkeltpersonen denne gang er utøvere som står veldig sterkt både med tanke på økonomien i forbundet og som har en svært sterk PR-profil. De har dermed en reell, konkret trussel å vise til, og det å ikke gjøre noe får en reell kostnad. Og med de nye utviklingen som har kommet i saken vil jeg tro at saken vil bli belyst i ganske mye større detalj i dagene fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #585 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (24 minutter siden): Helt klart ikke bra, så da er det jo bra at forbundet har tatt tak i den engangs hendelsen. De klarte det kunststykket og få forbundet til å fremstå konfliktsky, brødrene sutrete og Gjert som en småpedofil trener, gratulerer. Endret 14. oktober 2023 av Apis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 14. oktober 2023 #586 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå tar Gjert grep ved å ha en advokat som kan jobbe for hans sak og interesse i friidrett, mot et forbund som stenger han ute. Forbund kan på mange måter oppleves som en sekt, der reglene deres er det som gjelder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 14. oktober 2023 #587 Del Skrevet 14. oktober 2023 Capri skrev (20 timer siden): NFFs vurdering av Gjert er at han skaper såpass utrygge rammer for utøverne Ingebrigtsen at det er grunn til å hindre at han kommer for tett på. Jeg tenker at dersom Narve hadde fulgt Jakobs eksempel of holdt kjeft fremfor stadig å hisse opp stemningen både i sesongen og etterpå, og Gjert hadde klart å styre impulsene sine mer enn f.eks å invadere sønnens bryllup med å poste selvrettferdige visdomsord på instagram, hadde kanskje de tingene vært med på å vise forbundet at det var vilje til våpenhvile eller forutsigbarhet, men radarparet fremstår jo som løse kanoner på dekk begge to, og i alle fall ikke noen som bare vil ha fred og ro fra konflikter. 👏 Legg til at Gjert hyrer Elden. Han kan altså ikke forstå noen ting av hvorfor sønnene ikke vil ha ham der. Men er villig til å hyre stjerneadvokat for å være til stede på mesterskap, når sønnene ber om at han ikke er der. Det blir nok mye «HaN hAr iKke gJorT NoE sTraFfBart!!!» i denne tråden nå. Vel. Vi har domstolene til å idømme straffeutmåling for dem som blir anmeldt og hvor det er bevis nok til å dømme. Og så har samfunnet mulighet til å ekskludere / la være å ta hensyn til dem som er utmattende kjipe ++ mot sine nærmeste, og lager mediesirkus av det etterpå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 14. oktober 2023 #588 Del Skrevet 14. oktober 2023 Tråden er ryddet for ryktespredning. Sol,admin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sawyer Skrevet 14. oktober 2023 #589 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå har forbundet også uttalt gang på gang at de har ikke nok akkrediteringer slik at alle som har egen trener kan få en. Det er ikke uvanlig under store mesterskap at flere utdøvere deler på en trener, selv om de har egen trener på siden. Dette har skjedd mange av de "store" stjernene i friidrett også. Narve har en trener alene, som ikke har noen andre, mens Henrik er trener både for seg selv, Filip og Jakob, dvs han er trener for 3 stk. Selvfølgelig vil en trener med flere "klienter" i samme mesterskap bli akkreditert før en som kun er trener for en enkelt. Hadde vært en flott verden om det var like mange trenere som løp rundt, som antall utdøvere i arenaen. Norge er ikke verdens navle, og de får ikke flere akkrediteringer fordi det er uvennskap. Altså, har jo vært mesterskap for Henrik ikke fikk akkreditering også av forbundet, med begrunnnelse i samme årsak. Men han klarte å få det via Jakob sin sponsor, NIKE. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 14. oktober 2023 #590 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Of det er sjeldent en bra ting å engasjere Elden! Nå er jo ikke Gjert tiltalt for noe kriminelt, men når han ansetter Elden ser han skyldig ut uansett 😛 For noe tull. Han er jo ikke hyret for å forsvare Gjert. Dette er ikke en straffesak der Gjert er den anklagede. Han er hyret for å hjelpe Gjert i den i det som nå er en konflikt knyttet til hans engasjement som trener. En ren juridisk gjennomgang av forbundets håndtering. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 14. oktober 2023 #591 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå må dere slutte å spekulere! Vi som vet, vi vet. Det er ikke en menneskerett å vite hemmeligheter fra familien Ingebrigtsen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #592 Del Skrevet 14. oktober 2023 Centimeteren skrev (21 minutter siden): Nå må dere slutte å spekulere! Vi som vet, vi vet. Det er ikke en menneskerett å vite hemmeligheter fra familien Ingebrigtsen. Derfor er det viktig å håndtere saken på riktig måte, slik at det ikke blir mer åpning for spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #593 Del Skrevet 14. oktober 2023 Sawyer skrev (29 minutter siden): Nå har forbundet også uttalt gang på gang at de har ikke nok akkrediteringer slik at alle som har egen trener kan få en. Det er ikke uvanlig under store mesterskap at flere utdøvere deler på en trener, selv om de har egen trener på siden. Dette har skjedd mange av de "store" stjernene i friidrett også. Narve har en trener alene, som ikke har noen andre, mens Henrik er trener både for seg selv, Filip og Jakob, dvs han er trener for 3 stk. Selvfølgelig vil en trener med flere "klienter" i samme mesterskap bli akkreditert før en som kun er trener for en enkelt. Hadde vært en flott verden om det var like mange trenere som løp rundt, som antall utdøvere i arenaen. Norge er ikke verdens navle, og de får ikke flere akkrediteringer fordi det er uvennskap. Altså, har jo vært mesterskap for Henrik ikke fikk akkreditering også av forbundet, med begrunnnelse i samme årsak. Men han klarte å få det via Jakob sin sponsor, NIKE. Da får de jo bruke det som argument, ikke bruke familie konflikten som argument. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 14. oktober 2023 #594 Del Skrevet 14. oktober 2023 Apis skrev (2 timer siden): For forbundets skyld, bør Gjert ha gjort noe som er juridisk straffbart, for å ha mistet akkreditering. Det vil jeg si han har gjort, men ikke så alvorlig som man kan frykte. Så jeg ønsker Gjert lykke til... men det er en saklig utengelse og det er derfor Elden vil i forhandlinger 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 14. oktober 2023 #595 Del Skrevet 14. oktober 2023 Apis skrev (13 minutter siden): Derfor er det viktig å håndtere saken på riktig måte, slik at det ikke blir mer åpning for spekulasjoner. Via idrettens domsutvalg mener du eller holdet det internt? Trener eksludert fra norsk idrett etter mobbing og trakassering av barn (aftenbladet.no) Jeg sammenligner for øvrig ikke Gjerts sak med den ovenfor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #596 Del Skrevet 14. oktober 2023 NordreSving skrev (48 minutter siden): For noe tull. Han er jo ikke hyret for å forsvare Gjert. Dette er ikke en straffesak der Gjert er den anklagede. Han er hyret for å hjelpe Gjert i den i det som nå er en konflikt knyttet til hans engasjement som trener. En ren juridisk gjennomgang av forbundets håndtering. Pippi Lotta skrev (1 time siden): Ja jeg mener ikke at Gjert har gjort noe kriminelt, det er bare at jeg får en dårlig magefølelse hver gang jeg hører om Elden. Litt ironisk at Elden kunne fått mor Teresa til å se ut som en egoistisk drit liksom… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #597 Del Skrevet 14. oktober 2023 totti_1 skrev (1 time siden): Via idrettens domsutvalg mener du eller holdet det internt? Trener eksludert fra norsk idrett etter mobbing og trakassering av barn (aftenbladet.no) Jeg sammenligner for øvrig ikke Gjerts sak med den ovenfor Ja noe sånn, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 14. oktober 2023 #598 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Apis skrev (15 minutter siden): Ja noe sånn, Sånn hva, jeg la frem to motstridende alternativer, lukket behandling eller mini-rettsak Endret 14. oktober 2023 av totti_1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 14. oktober 2023 #599 Del Skrevet 14. oktober 2023 MildeMarie skrev (14 timer siden): De vet at brødrene ikke kan / vil gå ut med hva som har skjedd. Av hensyn til en part i saken. Skjønner hvorfor de ikke sier noe. Men samtidig når ingenting blir sagt, vokser rykter til utrolige proporsjoner. Samtidig kan jo media, Narve og Gjert dra opp saken til stadighet, vel vitende om at brødrene ikke kommer til å si noe, og ved hver mediasak taper brødrene omdømme. De burde, som familie, gå ut å snake om det. Det blir så himla mye spekulasjoner og krims krans som ingen er tjent med. Forstår at det er tøft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 14. oktober 2023 #600 Del Skrevet 14. oktober 2023 totti_1 skrev (2 timer siden): Via idrettens domsutvalg mener du eller holdet det internt? Trener eksludert fra norsk idrett etter mobbing og trakassering av barn (aftenbladet.no) Jeg sammenligner for øvrig ikke Gjerts sak med den ovenfor Veldig bra system for å ivareta folks trygghet, når selv etter at de har dokumenter at de har vært så fæle mot folk til den grad at de blir nektet adgang i idretten i ti år, samtidig kan fortsette som daglige ledere i idrettsrelatert drift og å fortsette å delta på arrangementer og konkurranser 👍 Villigheten til å skjerme folk for konsekvensene av egne handlinger er tilsynelatende uendelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå