Orly Skrevet 14. oktober 2023 #561 Del Skrevet 14. oktober 2023 Lillemor_Meg skrev (7 timer siden): Jeg er uenig. I mine øyne er det Gjert Ingebrigtsen som taper omdømme hver gang Narve Gilje Nordås uttaler seg om familiesituasjonen. Gjert Ingebrigtsen burde være voksen nok til å si at "dette er privat, og er ikke din sak å snakke om". I stedet virker det som om Gjert bruker Nordås som sitt talerør. En annen ting er at et par måneder etter bruddet så jeg et intervju med Narve der han forklarte at brødrene kontaktet ham, fortalte at de hadde brutt med faren, og ga ham tilbudet om å fortsette å trene med dem. I det intervjuet sa han at han det ikke var en enkel avgjørelse, at han måtte tenke på saken noen dager før han bestemte seg. Han måtte vurdere om han kunne forsvare samarbeidet med Gjert etisk og moralsk, og kom til slutt frem til at det kunne han. (Etter min mening var dette en viktig refleksjon å ta, og jeg respekterer valget han tok). Nå har han forandret historien. Nå sier han at det ikke var et dilemma fordi han innså at han ikke hadde fått ut sitt fulle potensiale, og at han ikke var i tvil om hva som var det riktige å gjøre. Han skyldte Gjert å være lojal mot ham. Hvorfor han har forandret historien skal jeg ikke spekulere i, men uansett burde han holde seg for god til å være et talerør for sin trener. Godt skrevet ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 14. oktober 2023 #562 Del Skrevet 14. oktober 2023 Cappuccino skrev (58 minutter siden): Friidrettsforbundet dro det opp sist torsdag ved å annonsere at Gjert ikke får trenerakkreditering til kommende mesterskap. I tillegg ga de beskjed til Gjert/Narve om dette 5-10 minutter før det var ute i media. Er vel ikke uforståelig at Narve føler at han blir nedprioritert. Som sagt jeg tror ikke Narve mener at det må snakkes om årsaken til bruddet, jeg tror han bare vil at det erkjennes at Friidrettsforbundet prioriterer brødrene Ingebrigtsen foran han. Om Gjert ønsket kunne han jo kommet med sin versjon til media av konflikten og det har han ikke gjort. De må jo før eller siden gi beskjed om hva det blir til med akkreditering? Skal innrømme at hvis jeg skulle gitt en med dårlig følelsesregulering og journalister på hurtigtast en beskjed han ikke likte, ville jeg nok vurdert samme løsning.. Enig i at Narve blir nedprioritert. Idet noen blir prioritert går det jo ut over noen. Sliter litt med å se hva Narve har å vinne på å dra lidelseshistorien i media. Han hisser på seg brødrene. Ut fra saken, kan ikke forbundet velge annerledes etisk sett. Men de kan kanskje gjøre andre ting for å hjelpe Narve, det håper jeg de gjør. Gjert sin versjon har han vel dratt mellom linjene hele tiden. Den lidende faren som ikke skjønner noe og bare blir lei seg. Og så forteller andre til media at han ikke har gjort noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 14. oktober 2023 #563 Del Skrevet 14. oktober 2023 MildeMarie skrev (27 minutter siden): De må jo før eller siden gi beskjed om hva det blir til med akkreditering? Skal innrømme at hvis jeg skulle gitt en med dårlig følelsesregulering og journalister på hurtigtast en beskjed han ikke likte, ville jeg nok vurdert samme løsning.. Enig i at Narve blir nedprioritert. Idet noen blir prioritert går det jo ut over noen. Sliter litt med å se hva Narve har å vinne på å dra lidelseshistorien i media. Han hisser på seg brødrene. Ut fra saken, kan ikke forbundet velge annerledes etisk sett. Men de kan kanskje gjøre andre ting for å hjelpe Narve, det håper jeg de gjør. Gjert sin versjon har han vel dratt mellom linjene hele tiden. Den lidende faren som ikke skjønner noe og bare blir lei seg. Og så forteller andre til media at han ikke har gjort noe. Narve har vunnet på dette, han er plutselig blitt david som kjemper mot goliat. Han får mye sympati på grunn av dette. Hadde det ikke vært for tonen hans i intervjuene etter løpene så hadde jeg nok hatt mer sympati for han selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 14. oktober 2023 #564 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) FreezeandFawn skrev (3 minutter siden): Narve har vunnet på dette, han er plutselig blitt david som kjemper mot goliat. Han får mye sympati på grunn av dette. Hadde det ikke vært for tonen hans i intervjuene etter løpene så hadde jeg nok hatt mer sympati for han selv. Ja du kan ha rett her. 👍 Jeg har liksom tenkt at han ikke har skjønt alt, og håper at noe skal forandre seg om han snakker nok med journalister. Men han vinner kanskje folket og får stilt de andre i et dårlig lys. For noen er det attraktivt 🤦 Endret 14. oktober 2023 av MildeMarie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 14. oktober 2023 #565 Del Skrevet 14. oktober 2023 MildeMarie skrev (6 minutter siden): Ja du kan ha rett her. 👍 Jeg har liksom tenkt at han ikke har skjønt alt, og håper at noe skal forandre seg om han snakker nok med journalister. Men han vinner kanskje folket og får stilt de andre i et dårlig lys. For noen er det attraktivt 🤦 Enig med deg! Jeg tror ikke at han skjønte at det kom til å skje. Tror han ble like overrasket som alle oss andre når han plutselig begynte å løpe fort. Han fremsto som overdrevent selvsikker og hoverende i intervjuene. Etter å ha vært 4./5.-prioritet i en årrekke, der han knapt har vært nevnt i en bisetning, kan jeg forsåvidt skjønne at han nå ser sitt snitt til å spille hovedrollen. At folket vender seg mot brødrene ble ren bonus. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 14. oktober 2023 #566 Del Skrevet 14. oktober 2023 14 minutter siden, FreezeandFawn said: Enig med deg! Jeg tror ikke at han skjønte at det kom til å skje. Tror han ble like overrasket som alle oss andre når han plutselig begynte å løpe fort. Han fremsto som overdrevent selvsikker og hoverende i intervjuene. Etter å ha vært 4./5.-prioritet i en årrekke, der han knapt har vært nevnt i en bisetning, kan jeg forsåvidt skjønne at han nå ser sitt snitt til å spille hovedrollen. At folket vender seg mot brødrene ble ren bonus. Nå tror jeg du tillegger Narve motiver han ikke har. Ingebrigtsenbrødrene kuttet kontakten med Narve etter han valgte å fortsette med Gjert som trener. Det toppet seg på en treningssamling der Henrik krevde at Narve ble fjernet fra området som var reservert det norske landslaget. Uttalelsene virker heller å være et resultat av at han føler seg urettferdig behandlet både av Ingebrigtsenbrødrene og friidrettsforbundet. Det at Gjert ikke får trenerakkreditering påvirker jo Narve negativt, så hvordan kan du forvente at han ikke skal si fra om at han synes beslutningen er feil? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreezeandFawn Skrevet 14. oktober 2023 #567 Del Skrevet 14. oktober 2023 Svava skrev (5 minutter siden): Nå tror jeg du tillegger Narve motiver han ikke har. Ingebrigtsenbrødrene kuttet kontakten med Narve etter han valgte å fortsette med Gjert som trener. Det toppet seg på en treningssamling der Henrik krevde at Narve ble fjernet fra området som var reservert det norske landslaget. Uttalelsene virker heller å være et resultat av at han føler seg urettferdig behandlet både av Ingebrigtsenbrødrene og friidrettsforbundet. Det at Gjert ikke får trenerakkreditering påvirker jo Narve negativt, så hvordan kan du forvente at han ikke skal si fra om at han synes beslutningen er feil? Nei, det er slik jeg oppfatter han. I de intervjuene jeg nevnte tror jeg ikke trenersituasjonen var nevnt, i alle fall er det ikke det som sitter igjen for meg, mener det var i hovedsak om løpene og egne evner. Helt fair at du ser hans personlighet og motivene bak annerledes enn meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 14. oktober 2023 #568 Del Skrevet 14. oktober 2023 Gjert har engasjert Elden som advokat… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #569 Del Skrevet 14. oktober 2023 For forbundets skyld, bør Gjert ha gjort noe som er juridisk straffbart, for å ha mistet akkreditering. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstsemester Skrevet 14. oktober 2023 #570 Del Skrevet 14. oktober 2023 Orly skrev (3 minutter siden): Gjert har engasjert Elden som advokat… Leste det i Nettavisen. Legger ved denne https://www.nettavisen.no/sport/gjert-ingebrigtsen-har-engasjert-stjerneadvokat-i-konflikten-med-friidrettsforbundet/s/5-95-1390978 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #571 Del Skrevet 14. oktober 2023 Hvorfor er det så mange i tråden som tror det er en ukjent tredje part? Det jeg fikk med meg Henrik sa var at Gjert var blitt en belastning for Jacop på grund av ganske slitsom oppførsel. Gjert er jo åpenbart veldig engasjert i «trener karrieren» så det er jo ikke vanskelig og forstå at det bruddet ble vanskelig. Gjert fremstår vanskelig og håndtere når han vet det er kameraer der og alt egentlig er bra, tviler på at han blir lettere å takle når han får sparken. I tillegg har han jo selv sakt mange ganger at han har ofret far sønn forholdet for løpingen, så de hadde jo kanskje ikke er lett forhold i utgangspunktet… Jeg forstår veldig gått at guttene ikke ønsker å møte på en sint Gjert som muligens roper og kjefter på arbeidsplassen og som arbeidstakere har de krav på en forsvarlig arbeidsplass. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #572 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det så mange i tråden som tror det er en ukjent tredje part? Det jeg fikk med meg Henrik sa var at Gjert var blitt en belastning for Jacop på grund av ganske slitsom oppførsel. Gjert er jo åpenbart veldig engasjert i «trener karrieren» så det er jo ikke vanskelig og forstå at det bruddet ble vanskelig. Gjert fremstår vanskelig og håndtere når han vet det er kameraer der og alt egentlig er bra, tviler på at han blir lettere å takle når han får sparken. I tillegg har han jo selv sakt mange ganger at han har ofret far sønn forholdet for løpingen, så de hadde jo kanskje ikke er lett forhold i utgangspunktet… Jeg forstår veldig gått at guttene ikke ønsker å møte på en sint Gjert som muligens roper og kjefter på arbeidsplassen og som arbeidstakere har de krav på en forsvarlig arbeidsplass. Vis dette medfører riktighet, så er jo forbundets håndtering helt bak mål, la noen utøvere sabotere for andre. Alle må jo behandles likt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #573 Del Skrevet 14. oktober 2023 Orly skrev (16 minutter siden): Gjert har engasjert Elden som advokat… Of det er sjeldent en bra ting å engasjere Elden! Nå er jo ikke Gjert tiltalt for noe kriminelt, men når han ansetter Elden ser han skyldig ut uansett 😛 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstsemester Skrevet 14. oktober 2023 #574 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Of det er sjeldent en bra ting å engasjere Elden! Nå er jo ikke Gjert tiltalt for noe kriminelt, men når han ansetter Elden ser han skyldig ut uansett 😛 Nei, det er ikke en god ting å hyre Elden. Du skrev det jeg tenkte. 😂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 14. oktober 2023 #575 Del Skrevet 14. oktober 2023 Apis skrev (5 minutter siden): Vis dette medfører riktighet, så er jo forbundets håndtering helt bak mål, la noen utøvere sabotere for andre. Alle må jo behandles likt. Jakob Ingebrigtsen er vel både olympisk mester, pluss at han har vunnet VM og litt av hvert i årenes løp. Men Narve er vel ikke helt der foreløpig. Så idrettsforbundet ønsker kanskje å beskytte "gullkalven" deres, som er den mest populære utøveren Norge har akkurat nå. Men da kan dette kanskje gå utover andre utøvere som ikke får like mye plass, eller som ikke får innvilget deres egne ønsker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #576 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Apis skrev (12 minutter siden): Vis dette medfører riktighet, så er jo forbundets håndtering helt bak mål, la noen utøvere sabotere for andre. Alle må jo behandles likt. Hvorfor må alle behandles likt? Dette er ikke brede idretten, hadde det vert snak om et lag med 7 åringer så hadde jeg forstått. Men dette er jo topp idretten, poenget er ikke at alle skal følle seg inkludert men å skape medaljer. Jeg er ikke spesielt opptatt av idrett og synes generelt alt for mange resurser blir brukt på det. MEN å forvente at de som jobber med topp idrett ikke skal gjøre alt for å vinne blir litt vel naivt spør du meg. Så har selvfølgelig guttene krav på trygd arbeidsforhold, uansett om du er løper eller vaskekone så skal du ikke bli ropt til av kollegaer. Endret 14. oktober 2023 av Pippi Lotta 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. oktober 2023 #577 Del Skrevet 14. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (14 minutter siden): Hvorfor må alle behandles likt? Dette er ikke brede idretten, hadde det vert snak om et lag med 7 åringer så hadde jeg forstått. Men dette er jo topp idretten, poenget er ikke at alle skal følle seg inkludert men å skape medaljer. Jeg er ikke spesielt opptatt av idrett og synes generelt alt for mange resurser blir brukt på det. MEN å forvente at de som jobber med topp idrett ikke skal gjøre alt for å vinne blir litt vel naivt spør du meg. Så har selvfølgelig guttene krav på trygd arbeidsforhold, uansett om du er løper eller vaskekone så skal du ikke bli ropt til av kollegaer. På samme måte har også Narve rett på trygge arbeidsforhold, og ikke bli utskjelt av Ingebrigtsen brødrene i frokostsalen, og jaget ikke bare fra bordet deres men fra det norske området. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 14. oktober 2023 #578 Del Skrevet 14. oktober 2023 36 minutter siden, Pippi Lotta said: Hvorfor er det så mange i tråden som tror det er en ukjent tredje part? Det jeg fikk med meg Henrik sa var at Gjert var blitt en belastning for Jacop på grund av ganske slitsom oppførsel. Gjert er jo åpenbart veldig engasjert i «trener karrieren» så det er jo ikke vanskelig og forstå at det bruddet ble vanskelig. Gjert fremstår vanskelig og håndtere når han vet det er kameraer der og alt egentlig er bra, tviler på at han blir lettere å takle når han får sparken. I tillegg har han jo selv sakt mange ganger at han har ofret far sønn forholdet for løpingen, så de hadde jo kanskje ikke er lett forhold i utgangspunktet… Jeg forstår veldig gått at guttene ikke ønsker å møte på en sint Gjert som muligens roper og kjefter på arbeidsplassen og som arbeidstakere har de krav på en forsvarlig arbeidsplass. Jeg mener å huske at Henrik sa noe vagt om det i et intervju, men greier ikke lenger finne det. Mulig jeg husker feil. Når noe blir gjentatt ofte nok her inne tror man jo plutselig på det selv... 26 minutter siden, Pippi Lotta said: Of det er sjeldent en bra ting å engasjere Elden! Nå er jo ikke Gjert tiltalt for noe kriminelt, men når han ansetter Elden ser han skyldig ut uansett 😛 Nja, jeg tenker motsatt. Hadde han gjort noe kriminelt hadde han ikke skapt så mye rabalder. Veldig trist situasjon. Det er åpenbart at særlig Jakob har behov for at faren holder avstand, men for Gjert er det viktigere å være best mulig trener for Narve. Man kan mene hva man vil om det, men det er klart det er en ekstremt usunn familierelasjon til bunn da, når far insisterer så hardt på å ikke ta hensyn til sønnens behov at han engasjerer advokat. Det virker som de har heeeelt forskjellig syn på konflikten, og da er forsoning umulig. 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. oktober 2023 #579 Del Skrevet 14. oktober 2023 Apis skrev (6 minutter siden): På samme måte har også Narve rett på trygge arbeidsforhold, og ikke bli utskjelt av Ingebrigtsen brødrene i frokostsalen, og jaget ikke bare fra bordet deres men fra det norske området. Helt klart ikke bra, så da er det jo bra at forbundet har tatt tak i den engangs hendelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 14. oktober 2023 #580 Del Skrevet 14. oktober 2023 Nå som "prosedere alle saker i medier"-eksperten er hyret inn, gir jeg det en uke eller to før den første styrte lekkasjen er ute i medier eller at en av brødrene "snakker ut", for dette kommer de ikke til å gidde. Sees om noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå