Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Majer skrev (47 minutter siden):

Narve må jo være steike forbanna. Hadde jeg vært i han sin situasjon hadde jeg vært mye mer voldsom enn han. Så lenge han ikke får like god tilrettelegging som de så er det helt legitimt å sende stikk. Han må få ventilert seg.

Nå kan man diskutere om Henrik har lagt så utrygge rammer for Narve at han ikke bør få delta på lik linje med Gjert.

Narve er offeret her. Man skal ikke skylde på kvinnen som gikk gjennom parken om natta. Man skal heller ikke skylde på Narve. Ubehagelig å skrive det, men noen må tydeligvis få det inn med teskje.

Hvis du tenker det jeg skriver i mitt innlegg mht å gi Narve skyld, så mente jeg at det ville vært strategisk klokt å ikke hisse opp stemningen ytterligere. Men han har tydeligvis vurdert at han selv og Gjert er tjent med at Jakob får sitt pass påskrevet, for dersom Gjert hadde ment at det beste var å dempe konflikt, hadde han nok bedt Narve om å konsentrere seg om sitt eget og ikke snakke så mye om Jakob.

Endret av Capri
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capri skrev (2 minutter siden):

Hvis du tenker det jeg skriver i mitt innlegg mht å gi Narve skyld, så mente jeg at det ville vært strategisk klokt å ikke hisse opp stemningen ytterligere. Men han har tydeligvis vurdert at han selv og Gjert er tjent med at Jakob får sitt pass påskrevet, for dersom Gjert hadde ment at det beste var å dempe konflikt, hadde han nok bedt Narve om å konsentrere seg om sitt eget og ikke snakke så mye om Jakob.

Han må få lov til å reagere med følelser når han blir urettferdig behandlet. Det gjelder ikke bare deg- det er flere her som er langt mer ekstreme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (9 minutter siden):

Jeg stusser litt over denne uttalelsen:

– Jeg skjønner ikke hvorfor de skal utestenge Gjert. Han har ikke gjort noe galt. Og det er helt forferdelig at Narve blir straffet for at Ingebrigtsen-brødrene har en privat utfordring med faren, som ikke er knyttet til det sportslige. Det er veldig uprofesjonelt av friidrettsforbundet, sier Per Svela til VG.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/WRMapK/friidrettsforbundet-gir-ikke-trenerakkreditering-til-gjert-ingebrigtsen

Ikke gjort noe galt? Per Svela burde vel vite? Han hadde vel samme relasjon til gamle Team Ingebrigtsen som Narve? Så... Har Gjert ikke gjort noe galt? 

De vet at brødrene ikke kan / vil gå ut med hva som har skjedd. Av hensyn til en part i saken. 

Skjønner hvorfor de ikke sier noe. Men samtidig når ingenting blir sagt, vokser rykter til utrolige proporsjoner.
Samtidig kan jo media, Narve og Gjert dra opp saken til stadighet, vel vitende om at brødrene ikke kommer til å si noe, og ved hver mediasak taper brødrene omdømme. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (5 minutter siden):

De vet at brødrene ikke kan / vil gå ut med hva som har skjedd. Av hensyn til en part i saken. 

Skjønner hvorfor de ikke sier noe. Men samtidig når ingenting blir sagt, vokser rykter til utrolige proporsjoner.
Samtidig kan jo media, Narve og Gjert dra opp saken til stadighet, vel vitende om at brødrene ikke kommer til å si noe, og ved hver mediasak taper brødrene omdømme. 

Helt uenig, det er Narve som taper omdømme hver gang han åpner kjeften og bitcher til media om at Jakob ikke vil være bestevennen hans (til tross for at han forakter Jakob og bare har negativt å si om ham), og insisterer på offentlig skittentøysvask. Ante ikke hvem fyren var engang før han begynte å snakke dritt om andre utøvere til media. Fremstår som en tvers gjennom ufyselig fyr.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi visste jo ikke at det var et hat forhold det startet med når trioen brøt ut hvor faren var trener. Men det er åpenbart et hat mellom de. Den første uttalelsen var jo at de ville ha Gjert som en far i fremtiden. Men det var jo en falsk påstand fra trioen. 

Dermed er det dumt at dette skal være en bakteppe for offentligheten. 

Nå er det slik at Gjert bruker sin spesial kompetanse å være trener, og har fortsatt sitt arbeid med Narve og godt mulig flere uten at jeg vet om det. Men det triste er at forbundet forsterker hatet som er satt på prøve for offentligheten. Her fremstiller forbundet som umoden, og hvem i alle dager kan nekte mennesker å dra på friidrett stevne. Alle vil jo ha viktige personer med på konkurranser. 

Så den som må legge død er forbundet. Forbundet fremstiller seg mange ganger som en sekt. 

Jakob Ingebrigtsen som har fått dra hjelp av brødrene til å bli god og ikke minst tidligere trener Gjert vil i fremtiden miste sin hylles fra befolkningen og Norge. Dette er ren egoisme på høyeste nivå. 

Endret av Egenskap
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabiola skrev (13 minutter siden):

Jeg stusser litt over denne uttalelsen:

– Jeg skjønner ikke hvorfor de skal utestenge Gjert. Han har ikke gjort noe galt. Og det er helt forferdelig at Narve blir straffet for at Ingebrigtsen-brødrene har en privat utfordring med faren, som ikke er knyttet til det sportslige. Det er veldig uprofesjonelt av friidrettsforbundet, sier Per Svela til VG.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/WRMapK/friidrettsforbundet-gir-ikke-trenerakkreditering-til-gjert-ingebrigtsen

Ikke gjort noe galt? Per Svela burde vel vite? Han hadde vel samme relasjon til gamle Team Ingebrigtsen som Narve? Så... Har Gjert ikke gjort noe galt? 

På den annen side kan man jo argumentere med at det er pussig at ikke Gjert selv bare sier dette, men lar andre snakke for seg, dersom det bare er oppspinn fra ende til annen. Han må jo ha såpass kontroll på utøverne sine at han ikke lar dem gå i krigen for seg hvis han ikke ønsker at de gjør det, heller enn at han uttaler seg (?).

Hele situasjonen er bare veldig rar. Jeg er helt enig med vedkommende som skrev at forbundet burde vært tydeligere, evt tydelig på at personvernhensyn er årsak til at det ikke utdypes nærmere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (14 minutter siden):

Han må få lov til å reagere med følelser når han blir urettferdig behandlet. Det gjelder ikke bare deg- det er flere her som er langt mer ekstreme.

Det er fullt forståelig at Narve har følelser, er frustrert og ikke er så medievant at han har skjønt hvor energitappende det er å «by på seg selv». Det er mulig han bare har følt en lettelse ved å «snakke ut» om både seg selv, Jakob og Gjert, alternativt har han involvert seg personlig i konflikten og klarer ikke å slutte før Gjert gir beskjed.

Jeg vet ikke, men tenker at Narve kan gjøre det like bra uten at Gjert har akkreditering, og at det er synd å psyke seg ut med at det er en stor bakdel at han må være uten Gjert tett på. Jakob har jo f.eks klart seg strålende uten Gjert den foregående sesongen. Nå gjelder det for begge løpere å tenke mindre på Gjert og mer på å trene godt og løpe fort, som jeg ser det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (11 minutter siden):

Jeg er uenig.  I mine øyne er det Gjert Ingebrigtsen som taper omdømme hver gang Narve Gilje Nordås uttaler seg om familiesituasjonen.
Gjert Ingebrigtsen burde være voksen nok til å si at "dette er privat, og er ikke din sak å snakke om". I stedet virker det som om Gjert bruker Nordås som sitt talerør.

En annen ting er at et par måneder etter bruddet så jeg et intervju med Narve der han forklarte at brødrene kontaktet ham, fortalte at de hadde brutt med faren, og ga ham tilbudet om å fortsette å trene med dem.

I det intervjuet sa han at han det ikke var en enkel avgjørelse, at han måtte tenke på saken noen dager før han bestemte seg.  Han måtte vurdere om han kunne forsvare samarbeidet med Gjert etisk og moralsk, og kom til slutt frem til at det kunne han.   (Etter min mening var dette en viktig refleksjon å ta, og jeg respekterer valget han tok).

Nå har han forandret historien. Nå sier han at det ikke var et dilemma fordi han innså at han ikke hadde fått ut sitt fulle potensiale, og at han ikke var i tvil om hva som var det riktige å gjøre.  Han skyldte Gjert å være lojal mot ham.

Hvorfor han har forandret historien skal jeg ikke spekulere i, men uansett burde han holde seg for god til å være et talerør for sin trener.

• Liker 9
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nisse123 skrev (På 13.10.2023 den 9.01):

Syns det er fint at forbundet tar affære. Det er alt for mange arbeidsplasser som ikke gjør det, til sammenligning. At Narve føler seg dårlig behandlet, må komme i andre rekke i denne saken. 

Dette kan jo ikke stå uimotsagt. Hvorfor i alle dager skal Narve komme i andre rekke? Og ingen, inkludert Forbundet kaller det en «bagatell» det som skjedde på leiren. 

Nisse123 skrev (20 timer siden):

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kan stille spørsmålet, kan Gjert sende en faktura for hans trener virksomhet ovenfor hans sønner? for her utnytter sønnene hans trener kompetanse uten å få penger tilbake. 

Da tror vi stoltheten og arrogansen som sønnene fremstiller i media får en ren slag tilbake. 

Jeg hyller ikke sønnene, og har ingen interesse å se deres egoisme på en friidrettsbane. 

Nå kan det sies at muligens har det vært lønn og kontrakt til sønnene uten at jeg vet om det. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (20 timer siden):

Vet du HVORFOR?

Hvorfor skrive med caps lock på? Poengtere at du roper og/eller er opprørt over at jeg ikke deler ditt syn på saken?

Jeg vet ikke hvorfor, og det antar jeg ikke du gjør heller, trass informasjon fra din omgangskrets i Sandnes som visstnok vet alt om saken. Det jeg derimot synes er mer enn merkelig er at Narve Gilje Nordås ikke bare blir jaget bort fra et bord med norske utøvere og ledere, men også fra området reservert det norske landslaget. Hva tenker rettferdiggjør en slik handling all den tid Nordås er en del av landslaget på linje med brødrene?

Jeg merker meg forøvrig at Per Svela har gått ut og slaktet forbundets håndtering av denne episoden og konflikten generelt. Hans uttalelser bekrefter vel egentlig Welhavens kommentar, Narve Gilje Nordås blir ofret til fordel for brødrene. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (20 timer siden):

Ang. stemningen mellom Narve og brødrene, er jo én ting vi faktisk vet, Narves oppfordring til media om å skrive om det «alle vet». Og som brødrene forsøker å holde unna media, av hensyn til tredjepart. 

Her tror jeg det er du som er på ville veier, og overtolker ting. Min oppfatning var at Narve ønsket at Norges Friidrettsforbund skulle si at familiekonflikten var grunnen til at Gjert ikke fikk trenerakkreditering til VM i sommer. Det ble aldri sagt direkte, det ble bare sagt at det var en totalvurdering: link til VG-artikkel

Narve har ikke sagt at grunnen til familiekonflikten måtte fram i lyset. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg mer og mer hvor egosentriske drittsekker  løperbrødrene er, måten de behandler andre på er horribel, ikke nok med at Henrik har vært komplett drittsekk mot Narve (Jakob er enda verre).

Det er åpenbart hvordan de har lagt press på friidrettsforbundet som i grunn da ikke har noen annen valg enn å etterkomme deres ønsker, Jakob er tross alt vår største løperstjerne og klart det tilrettelegges ekstra for han. At det blir fattet så til de grader urimelige vedtak kan man takke de mest ufordraglige idrettsutøverne Norge har hatt for, jeg vet ikke om noen Norske utøvere jeg har funnet så usmaklige.

Jeg har alltid holdt med og heiet frem Norske utøvere, løperbrødrene kommer jeg aldri mer til å heie frem da de er så uspiselige at jeg ikke unner dem noe som helst. Større rasshøl kan noen vanskelig bli...!!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappuccino skrev (1 time siden):

Her tror jeg det er du som er på ville veier, og overtolker ting. Min oppfatning var at Narve ønsket at Norges Friidrettsforbund skulle si at familiekonflikten var grunnen til at Gjert ikke fikk trenerakkreditering til VM i sommer. Det ble aldri sagt direkte, det ble bare sagt at det var en totalvurdering: link til VG-artikkel

Narve har ikke sagt at grunnen til familiekonflikten måtte fram i lyset. 

Fornuftig innspill. Jeg leste artikkelen om igjen. Etterlatt inntrykk hos meg var at brødrene gjerne ville holde temaet unna media mens Narve (forståelig) ønsker å belyse det fordi konflikten rammer ham, og han vil ha en åpen debatt om hvordan løse det siden nåværende håndtering ikke er god nok for ham.

Resultatet blir ampert, fordi det å stadig minne om familiekonflikten nører opp under rykter og gjør det vanskelig å dempe dem. Brødrene vil ikke at det skal snakkes om, og de har sine grunner. Det vet Gjert også, mulig han er ganske fornøyd med å ha Narve som talerør her. 

Jeg mener det er mulig å skjønne hvordan stemningen surner når den ene parten drar saken fram i media.  Men forståelig at Narve gjør det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (3 minutter siden):

Fornuftig innspill. Jeg leste artikkelen om igjen. Etterlatt inntrykk hos meg var at brødrene gjerne ville holde temaet unna media mens Narve (forståelig) ønsker å belyse det fordi konflikten rammer ham, og han vil ha en åpen debatt om hvordan løse det siden nåværende håndtering ikke er god nok for ham.

Resultatet blir ampert, fordi det å stadig minne om familiekonflikten nører opp under rykter og gjør det vanskelig å dempe dem. Brødrene vil ikke at det skal snakkes om, og de har sine grunner. Det vet Gjert også, mulig han er ganske fornøyd med å ha Narve som talerør her. 

Jeg mener det er mulig å skjønne hvordan stemningen surner når den ene parten drar saken fram i media.  Men forståelig at Narve gjør det. 

Det er drittsekkene av løperbrødre som har all skyld og er urimelig her, egosentriske og sta personligheter med vesentlig nedsatt evne til å tenke på andre enn dem selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (1 time siden):

Jeg er uenig.  I mine øyne er det Gjert Ingebrigtsen som taper omdømme hver gang Narve Gilje Nordås uttaler seg om familiesituasjonen.
Gjert Ingebrigtsen burde være voksen nok til å si at "dette er privat, og er ikke din sak å snakke om". I stedet virker det som om Gjert bruker Nordås som sitt talerør.

En annen ting er at et par måneder etter bruddet så jeg et intervju med Narve der han forklarte at brødrene kontaktet ham, fortalte at de hadde brutt med faren, og ga ham tilbudet om å fortsette å trene med dem.

I det intervjuet sa han at han det ikke var en enkel avgjørelse, at han måtte tenke på saken noen dager før han bestemte seg.  Han måtte vurdere om han kunne forsvare samarbeidet med Gjert etisk og moralsk, og kom til slutt frem til at det kunne han.   (Etter min mening var dette en viktig refleksjon å ta, og jeg respekterer valget han tok).

Nå har han forandret historien. Nå sier han at det ikke var et dilemma fordi han innså at han ikke hadde fått ut sitt fulle potensiale, og at han ikke var i tvil om hva som var det riktige å gjøre.  Han skyldte Gjert å være lojal mot ham.

Hvorfor han har forandret historien skal jeg ikke spekulere i, men uansett burde han holde seg for god til å være et talerør for sin trener.

Nå er nok Narve voksen nok til å uttale seg på egne vegne, og hvorfor skulle han ikke det all den tid han blir behandlet så urimelig som han gjør. Per Svela som er hans treningskamerat og støttespiller uttaler jo mye av det samme.

Klart de uttaler seg som de gjør slik dette har utartet seg, fordi løperbrødrene er store egosentriske drittsekker som utnytter sin status (spesielt yngstebror sin stjernestatus) til å trumfe gjennom helt urimelige opplegg...

Så mer enn å uttale seg for Gjert, klart at Narve og Per uttaler seg for egen del... Det er urimelig og løpergutta fortsetter å te seg som egosentriske og sta drittsekker som legger føringer, og klart de får viljen sin all den tid at Jakob er den største stjerna som friidrettsforbundet nødvendigvis vil gjøre hva de kan for å tilrettelegge for.

Sier seg selv at friidrettsforbundet vil at konflikten skal dempe seg eller løses, men når den ikke gjør det (fordi løperbrødrene er urimelig i sine krav) da er det naturlig at forbundet gir etter og at mange reagerer. Og derfor uttaler Narve seg på egne vegne, ikke som et talerør for Gjert, enhver som blir urimelig behandlet ville tatt til motmæle.

Det er kravene brødrene stiller som er horrible her, de har all skyld i dette for de er sta og egne i en grad jeg aldri har sett tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MildeMarie skrev (1 time siden):

Det er vel mest Norges Friidrettsforbund som drar saken fram i media, og håndterer ting klønete. 

Tror nok mer at Narve ikke ønsker å bli behandlet som en god nr. 2 og føle seg ubetydelig. 

Den dialogen Norges Friidrettsforbund har hatt er visstnok at de ga beskjed om manglende akkreditering til kommende mesterskap til Narve og Gjert hhv. 10 og 5 minutter før de sendte ut pressemelding om det. Da kan det jo fort komme noen sleivspark når man ikke får fordøyd nyheten før det plutselig er ute i alle media. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (20 minutter siden):

Det er vel mest Norges Friidrettsforbund som drar saken fram i media, og håndterer ting klønete. 

Tror nok mer at Narve ikke ønsker å bli behandlet som en god nr. 2 og føle seg ubetydelig. 

Den dialogen Norges Friidrettsforbund har hatt er visstnok at de ga beskjed om manglende akkreditering til kommende mesterskap til Narve og Gjert hhv. 10 og 5 minutter før de sendte ut pressemelding om det. Da kan det jo fort komme noen sleivspark når man ikke får fordøyd nyheten før det plutselig er ute i alle media. 

Jeg leser det som at friidrettsforbundet vet saken og hensynet brødrene prøver å ta, og legger seg på runde formuleringer for å hindre ryktespredning og spekulasjoner om tredjepart. Jeg tenker det er etisk riktig, hvis alternativet er samme beslutning, men at saken åpnes mer opp for spørsmål.

Det fungerer ikke for Narve. Han kjenner ingen lojalitet til brødrene, slik friidrettsforbundet gjør. 

Ser ikke hvordan idrettsforbundet drar saken opp i media. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (20 minutter siden):

Jeg leser det som at friidrettsforbundet vet saken og hensynet brødrene prøver å ta, og legger seg på runde formuleringer for å hindre ryktespredning og spekulasjoner om tredjepart. Jeg tenker det er etisk riktig, hvis alternativet er samme beslutning, men at saken åpnes mer opp for spørsmål.

Det fungerer ikke for Narve. Han kjenner ingen lojalitet til brødrene, slik friidrettsforbundet gjør. 

Nei, helt enig, jeg oppfatter det som at både brødrene og idrettsforbundet prøver å dempe situasjonen. 

Media hauser det opp, og team narve er ute og prater en del. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MildeMarie skrev (1 time siden):

Friidrettsforbundet dro det opp sist torsdag ved å annonsere at Gjert ikke får trenerakkreditering til kommende mesterskap. I tillegg ga de beskjed til Gjert/Narve om dette 5-10 minutter før det var ute i media. 

Er vel ikke uforståelig at Narve føler at han blir nedprioritert. 

Som sagt jeg tror ikke Narve mener at det må snakkes om årsaken til bruddet, jeg tror han bare vil at det erkjennes at Friidrettsforbundet prioriterer brødrene Ingebrigtsen foran han. 

Om Gjert ønsket kunne han jo kommet med sin versjon til media av konflikten og det har han ikke gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...