FreezeandFawn Skrevet 13. oktober 2023 #521 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Majer skrev (35 minutter siden): Nei, det viser hvor latterlig det er. Det må tydeligvis til for å få fram poenget. Med den logikken kan man vel hevde at Putin er en fin type, fordi han ikke er dømt for noe? Endret 13. oktober 2023 av FreezeandFawn Ingen sammenligning forøvrig! 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsen Skrevet 13. oktober 2023 #522 Del Skrevet 13. oktober 2023 7 minutter siden, anonym111111 said: Takk, ja, synes veldig mange går ut fra at konflikten skyldes småting og slitasje over mange år. Det er jo mange ting som tyder på at alvorligere ting kan ha skjedd, og da bør man ha litt forståelse for at brødrene har det tøft og kan opptre på en måte som de ikke ville gjort ellers. Mange er også sikre på at forbundet lyver i sin begrunnelse for hvorfor Gjert ble utestengt, uten å vite noe om hverken saken eller hvor mye info forbundet har. For meg fremsto selve bruddet som altfor ryddig til at det skulle ligge én (alvorlig) hendelse bak det hele. Om det virkelig var tilfelle, så hadde de, representert av Henrik, vel vært mindre rause i sine uttalelser i etterkant? Men jeg er uenig i at Gjerts generelle trener- og oppdragerstil er en "småting". Slitasje er ikke en bagatell. Og når man først har satt en grense, i form av brudd, som kanskje blir håndtert særdeles dårlig... Vel, at de akkurat nå avskyr hverandre har jeg ingen problemer med å se for meg. Og det er vel det de mer eller mindre sier via media også. Men alle som har møtt brå- og langsinte mennesker med stort ego, lite tilgivelse og eksepsjonelt mye stahet, vet at konflikter gjerne har en tendens til å eskalere og sementere seg - uavhengig av hvor alvorlig utgangspunktet måtte fremstå for folk fra utsiden. En alternativ teori til hva Friidrettsforbundet sikter til i dag om at "det har kommet mer info til oss, men vi kan ikke gå ut med den" er at det vel så gjerne kan dreie seg om hvordan selve bruddet har blitt håndtert av spesielt den ene parten i den private sfæren. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/ab9yga/erlend-slokvik-om-gjert-ingebrigtsen-nekten-veldig-krevende Jeg kan til og med forstå hvorfor de ikke vil ha Gjert fysisk tilstede under idrettsarrangementer, og ellers. Se på deres egen dokuserie! Gjert løp jo rundt og stresset, kjeftet og var ufin da han opererte som både trener og far. Det kan man sikkert mangedoble nå. Klart det er ekstremt forstyrrende når man skal forsøke å prestere. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #523 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) anonym111111 skrev (4 minutter siden): Poenget er jo at man ikke trenger å være sikker på at noen er uskyldige selv om de ikke er anmeldt eller domfelt. Brødrene kan ivaretas selv om det ikke finnes en domfellelse, og det er nok det forbundet forsøker å gjøre. Å kalle brødrene det ene og det andre, når det faktisk har skjedd noe som påvirker dem i så stor grad synes jeg ikke noe om. Så lenge vi ikke har fakta på bordet kan vi kun gå ut fra at Narve ikke får ha treneren sin og at han fikk beskjed om å forlate området under treningsleir. Det er det vi har av fakta. Det er det vi må ta utgangspunkt i. Ikke alskens synsinger. Endret 13. oktober 2023 av Majer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #524 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (3 minutter siden): Så lenge vi ikke har fakta på bordet kan vi kun gå ut fra at Narve ikke får ha treneren sin og at han fikk beskjed om å forlate området under treningsleir. Det er det vi har av fakta. Det er det vi må ta utgangspunkt i. Ikke alskens synsinger. Da får du gå ut fra det. Tror forbundet har tatt avgjørelsen sin på et bedre grunnlag enn synsing, og de vet nok mer om saken enn det som har kommet fram i media. Det er hva som ligger bak oppførselen til brødrene som er avgjørende, det at de har oppført seg på en måte som tyder på at det er en vanskelig konflikt i bunnen, vet vi jo. De faktaene trenger vi ikke. Prøv å forstå at det finnes mer enn det du ser, og at det er ofte en årsak til at folk oppfører seg som de gjør. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #525 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (8 minutter siden): Så lenge vi ikke har fakta på bordet kan vi kun gå ut fra at Narve ikke får ha treneren sin og at han fikk beskjed om å forlate området under treningsleir. Det er det vi har av fakta. Det er det vi må ta utgangspunkt i. Ikke alskens synsinger. Hva som er årsaken til konflikten vil nok ikke komme fram med det første, men vær forsiktig med å dømme etter kun det du ser/vet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. oktober 2023 #526 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) anonym111111 skrev (2 minutter siden): Hva som er årsaken til konflikten vil nok ikke komme fram med det første, men vær forsiktig med å dømme etter kun det du ser/vet. Nei. Det er akkurat set man må dømme ut fra. Så kan man heller tilpasse seg om det kommer mer fakta senere. Alternativet er "antivaxing" og "flat earth". Endret 13. oktober 2023 av Majer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #527 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (Akkurat nå): Nei. Det er akkurat set man må dømme ut fra. Så kan man heller tilpasse seg om det kommer mer fakta senere. Så du kan kalle brødrene stygge ting og ha null forståelse for at noe KAN skjedd fordi det ikke finnes en dom? Det er ikke alltid saker blir anmeldt eller gått ut med i media. Å behandle mulige offer eller deres nærmeste som dritt kun fordi det ikke finnes en domfellelse synes jeg er veldig dårlig gjort. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 13. oktober 2023 #528 Del Skrevet 13. oktober 2023 Etter en hyggelig melding trekker jeg meg igjen ut av denne diskusjonen. Det er umulig å komme noen vei, og ingenting kan bevises. Håper bare folk kan ha forståelse og respekt for at det KAN være årsaker til at brødrene fremstår og oppfører seg som de gjør nå, og at de har det vanskelig og går gjennom en tøff tid. Takk for meg! 15 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 13. oktober 2023 #529 Del Skrevet 13. oktober 2023 Majer skrev (5 minutter siden): Så lenge vi ikke har fakta på bordet kan vi kun gå ut fra at Narve ikke får ha treneren sin og at han fikk beskjed om å forlate området under treningsleir. Det er det vi har av fakta. Det er det vi må ta utgangspunkt i. Ikke alskens synsinger. Men man kan heller ikke ta side i denne konflikten hvis man ikke kjenner kjernen i den og det er det mange av oss synes andre gjør her. Man holder bare med den parten man liker best og da er den parten totalt uskyldig, i følge en del. Dette blir som om jeg skulle nektet for at venninnen min slår barna sine, fordi jeg liker henne, ikke tror hun er i stand til det og aldri har sett henne gjøre det - det betyr faktisk ikke at det ikke skjer. Den sannheten er det kun hun selv og barna som evt kjenner, jeg kan ikke VITE det. Man må også ha forståelse for at detaljer og sannheten ikke deles offentlig. Man kan heller ikke si at noen er uskyldig til det motsatte er bevist, for alle som ikke er part har ikke krav på å få vite detaljer og grunner og hva som er bevist og innrømmet. For alt vi vet kan både Gjert og brødrene ha spilt med helt åpne kort inn mot Fridrettsforbundet, Gjert kan faktisk ha sagt seg enig i det brødrene hevder/innrømmet skyld uten at noen andre utenfor har krav på innsyn i dette. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkos Skrevet 13. oktober 2023 #530 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig for brødrene å forholde seg til Narve, selv om de profesjonelt sett burde gjøre det. Det er åpenbart en dyp og privat konflikt innad i familien som Narve gjentatte ganger fyrer opp i gjennom media og med det blander seg inn i, med alt det som det medfører av massivt ekstra utenomsportslig fokus på de involverte (les: søskenflokken). Narve burde trekke seg totalt ut av familiekonflikten og holde seg for god til å dra det opp, med seg selv i offerrollen, støtt og stadig. Ikke greit om brødrene krevde Narve ut av spisesalen, men om Narve velger å sette seg ved siden av dem, er ikke det så sabla nødvendig heller, all den tid han bidrar så mye gjennom media med at denne private konflikten får offentlig fokus. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 13. oktober 2023 #531 Del Skrevet 13. oktober 2023 Nisse123 skrev (4 timer siden): Viktig med kompetanse på psykologi såvel som jussen oppi det hele. Her lukter det lite selvinnsikt hos treneren lang vei. Smart strategi å utsette andre for ugjerninger for deretter å sette seg i en offerrole selv. Så blir brødrene gaslightet av en mengde uvitende i tillegg. Forferdelig! Det går fint an å ha mer enn en rolle i en konflikt. At man har gjort noe galt, betyr ikke at man aldri er offer for noe. Jeg kan være helt enig i at ikke alle her har så mye selvinnsikt. At mennesker på et forum mener noe annet om potensielle årsaker til en konflikt. Og hvordan de bør håndteres, er ikke å drive med gaslighting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 13. oktober 2023 #532 Del Skrevet 13. oktober 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning og svar til dette. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capri Skrevet 13. oktober 2023 #533 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) NFFs vurdering av Gjert er at han skaper såpass utrygge rammer for utøverne Ingebrigtsen at det er grunn til å hindre at han kommer for tett på. Jeg tenker at dersom Narve hadde fulgt Jakobs eksempel of holdt kjeft fremfor stadig å hisse opp stemningen både i sesongen og etterpå, og Gjert hadde klart å styre impulsene sine mer enn f.eks å invadere sønnens bryllup med å poste selvrettferdige visdomsord på instagram, hadde kanskje de tingene vært med på å vise forbundet at det var vilje til våpenhvile eller forutsigbarhet, men radarparet fremstår jo som løse kanoner på dekk begge to, og i alle fall ikke noen som bare vil ha fred og ro fra konflikter. Endret 14. oktober 2023 av Capri Rettet «virdering» til «vurdering» 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 14. oktober 2023 #534 Del Skrevet 14. oktober 2023 Capri skrev (4 timer siden): NFFs virdering av Gjert er at han skaper såpass utrygge rammer for utøverne Ingebrigtsen at det er grunn til å hindre at han kommer for tett på. Jeg tenker at dersom Narve hadde fulgt Jakobs eksempel of holdt kjeft fremfor stadig å hisse opp stemningen både i sesongen og etterpå, og Gjert hadde klart å styre impulsene sine mer enn f.eks å invadere sønnens bryllup med å poste selvrettferdige visdomsord på instagram, hadde kanskje de tingene vært med på å vise forbundet at det var vilje til våpenhvile eller forutsigbarhet, men radarparet fremstår jo som løse kanoner på dekk begge to, og i alle fall ikke noen som bare vil ha fred og ro fra konflikter. Signerer den. Og så må også NRK slutte å dra opp saken i hvert bidige intervju, både med Narve og Jacob, under mesterskap. Det var jo helt sykt under VM- etter omtrent hvert løp: hvordan påvirket tingenes tilstand dette løpet ditt? ( bare eksempel) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 14. oktober 2023 #535 Del Skrevet 14. oktober 2023 Zenhouse skrev (3 timer siden): Signerer den. Og så må også NRK slutte å dra opp saken i hvert bidige intervju, både med Narve og Jacob, under mesterskap. Det var jo helt sykt under VM- etter omtrent hvert løp: hvordan påvirket tingenes tilstand dette løpet ditt? ( bare eksempel) Helt enig. De må da kunne la dette ligge. De vil jo ikke kunne gå ut med all informasjon uansett (sannsynligvis) Media er jo bare med på å hause opp konflikten, som igjen stiller gutta i et dårlig lys. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 14. oktober 2023 #536 Del Skrevet 14. oktober 2023 Capri skrev (8 timer siden): kokkos skrev (17 timer siden): Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig for brødrene å forholde seg til Narve, selv om de profesjonelt sett burde gjøre det. Det er åpenbart en dyp og privat konflikt innad i familien som Narve gjentatte ganger fyrer opp i gjennom media og med det blander seg inn i, med alt det som det medfører av massivt ekstra utenomsportslig fokus på de involverte (les: søskenflokken). Narve burde trekke seg totalt ut av familiekonflikten og holde seg for god til å dra det opp, med seg selv i offerrollen, støtt og stadig. Ikke greit om brødrene krevde Narve ut av spisesalen, men om Narve velger å sette seg ved siden av dem, er ikke det så sabla nødvendig heller, all den tid han bidrar så mye gjennom media med at denne private konflikten får offentlig fokus. Capri skrev (8 timer siden): NFFs virdering av Gjert er at han skaper såpass utrygge rammer for utøverne Ingebrigtsen at det er grunn til å hindre at han kommer for tett på. Jeg tenker at dersom Narve hadde fulgt Jakobs eksempel of holdt kjeft fremfor stadig å hisse opp stemningen både i sesongen og etterpå, og Gjert hadde klart å styre impulsene sine mer enn f.eks å invadere sønnens bryllup med å poste selvrettferdige visdomsord på instagram, hadde kanskje de tingene vært med på å vise forbundet at det var vilje til våpenhvile eller forutsigbarhet, men radarparet fremstår jo som løse kanoner på dekk begge to, og i alle fall ikke noen som bare vil ha fred og ro fra konflikter. Godt skrevet begge to👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 14. oktober 2023 #537 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det er jo Ingebrigtsen-brødrene som selv bidrar til at dette er en mediesak. Det er helt på sin plass at mediene skriver om en sak der friidrettsforbundet så tydelig favoriserer noen av sine utøvere, samtidig som de nekter å innrømme det. At Nordås’ behov er ivaretatt er jo bare tull. Hans medaljesjanser blir dårligere med det friidrettsforbundet har gjort. Dette går veldig ut over en uskyldig tredjepart. Gjert var akkreditert som Narves trener under EM i München i 2022. Det var etter at han sluttet som trener for sønnene sine. Det ville han vel ikke vært hvis han hadde gjort noe skikkelig ille? Hva har endret seg? Og hva er vilkårene? Skal Narve nektes å ha med sin trener til evig tid? Så lenge Jakob er aktiv? Så lenge Jakob slår Narve? Det er en håpløs sti friidrettsforbundet har beveget seg inn på. Man kan ikke på denne måten straffe en utøver (Nordås) til evig tid. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. oktober 2023 #538 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) kokkos skrev (17 timer siden): Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig for brødrene å forholde seg til Narve, selv om de profesjonelt sett burde gjøre det. Det er åpenbart en dyp og privat konflikt innad i familien som Narve gjentatte ganger fyrer opp i gjennom media og med det blander seg inn i, med alt det som det medfører av massivt ekstra utenomsportslig fokus på de involverte (les: søskenflokken). Narve burde trekke seg totalt ut av familiekonflikten og holde seg for god til å dra det opp, med seg selv i offerrollen, støtt og stadig. Ikke greit om brødrene krevde Narve ut av spisesalen, men om Narve velger å sette seg ved siden av dem, er ikke det så sabla nødvendig heller, all den tid han bidrar så mye gjennom media med at denne private konflikten får offentlig fokus. Narve må jo være steike forbanna. Hadde jeg vært i han sin situasjon hadde jeg vært mye mer voldsom enn han. Så lenge han ikke får like god tilrettelegging som de så er det helt legitimt å sende stikk. Han må få ventilert seg. Nå kan man diskutere om Henrik har lagt så utrygge rammer for Narve at han ikke bør få delta på lik linje med Gjert. Narve er offeret her. Man skal ikke skylde på kvinnen som gikk gjennom parken om natta. Man skal heller ikke skylde på Narve. Ubehagelig å skrive det, men noen må tydeligvis få det inn med teskje. Endret 14. oktober 2023 av Majer 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabiola Skrevet 14. oktober 2023 #539 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jakob Ingebrigtsen har tidligere truet Friidrettsforbundet til å ikke vrake Henrik og Filip til tross for flere års manglende prestasjoner og fremgang: - Det er alle eller ingenting Altså at hvis de ikke ga brødrene hans like gode betingelser som tidligere, ville han selv også bryte med forbundet/landslaget. https://www.tv2.no/sport/jakob-ingebrigtsen-med-ultimatum-det-er-alle-eller-ingenting/15107308/ Ser ikke bort fra at det samme har skjedd nå? "Hvis Gjert får akkreditering går jeg/vi ut av landslaget"? Det er vel Friidrettsforbundet både for feige og fattige til å kunne risikere. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabiola Skrevet 14. oktober 2023 #540 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg stusser litt over denne uttalelsen: – Jeg skjønner ikke hvorfor de skal utestenge Gjert. Han har ikke gjort noe galt. Og det er helt forferdelig at Narve blir straffet for at Ingebrigtsen-brødrene har en privat utfordring med faren, som ikke er knyttet til det sportslige. Det er veldig uprofesjonelt av friidrettsforbundet, sier Per Svela til VG. https://www.vg.no/sport/friidrett/i/WRMapK/friidrettsforbundet-gir-ikke-trenerakkreditering-til-gjert-ingebrigtsen Ikke gjort noe galt? Per Svela burde vel vite? Han hadde vel samme relasjon til gamle Team Ingebrigtsen som Narve? Så... Har Gjert ikke gjort noe galt? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå