FreezeandFawn Skrevet 12. oktober 2023 #441 Del Skrevet 12. oktober 2023 Men vi vet jo egentlig ingenting. Kanskje Tone ikke var invitert i bryllupet, men bestemte seg for å gå likevel? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. oktober 2023 #442 Del Skrevet 12. oktober 2023 Har ikke lest hele tråden men synes det er spesielt … https://www.nrk.no/sport/grep-inn-etter-henrik-ingebrigtsens-oppforsel_-narve-gilje-nordas-bekrefter-uonsket-hendelse-1.16592980 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelia Skrevet 12. oktober 2023 #443 Del Skrevet 12. oktober 2023 Nettopp! Det er ikke vår jobb å legge oss bort i hvordan de løser dette privat, men noen må hjelpe dem til å kunne oppføre seg sivilisert på arbeidsplassen. Det må man kunne forvente all den tid offentlige midler tas i bruk og det handler om å representere det norske flagget. At friidrettsforbundet løser det på måten de gjør, er en straff de gir Gjert uten ved lov og dom. Han har ingen mulighet til å forsvare seg. (Hvorfor fikk han forresten akkreditering til München i 2022 hvis noe ille skjedde året før det?) Det verste med dette er at det går ut over en tredjepart. Det er ikke greit. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 13. oktober 2023 #444 Del Skrevet 13. oktober 2023 Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 13. oktober 2023 #445 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (19 minutter siden): Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. 👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #446 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (31 minutter siden): Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. Så enig i dette! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #447 Del Skrevet 13. oktober 2023 La oss se bort fra ryktene da, og se på hva som er formidlet til media : -Lav terskel for sinne og frustrasjon. Hadde blant annet forsvunnet omtrent en hel dag på samling pga en bagatell. - Kryptiske meldinger som han selv har lagt ut i sosiale media, blant annet like før sønnens bryllup. - En del info som tyder på at faren ikke godtar selvstendige valg fra sine sønner. Og neida, ingen av disse tingene kan man bli straffeforfulgt for. Men det kan vitne om at han som trener kan ha egenskaper som ikke egner seg så godt. Da tenker jeg at det er Gjert som ikke fikser trenerjobben overfor guttene. Guttene har ikke ansvar for hans oppførsel. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 13. oktober 2023 #448 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (46 minutter siden): Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. Jeg mener ikke at dom og fengsel er absolutte kriterier for at noen skal ha grenser i livet. Kan virke som du også går i svart-hvittmodus hvis du tolker alle svarene her i den retning. Men å sette grenser kan bety så mye forskjellig. At disse utøverne føler seg berettiget til å be Narve finne seg en annen plass å spise tyder på at noen burde lære dem et og annet om demping av grenseoverskridende adferd. Man kan kanskje forsøke å forstå at Narve har behov for å uttrykke seg også. De fleste har forståelse for at brødrene ikke vil ha noe med far å gjøre. Men, Henriks utblåsninger i media bl.a. etter Jakobs sølvmedalje viser at han kanskje ikke er den enkleste person å samhandle med selv. Alt er alle andre sin feil, slynger ut påstander om at forbundet har gjort masse feil, men greier ikke å være konkret når det samme forbundet kommer han i møte og ønsker å vite hva de kan gjøre for å bedre ting. Da er det veldig lett å konkludere med at Gjert muligens ikke er den eneste Ingebrigtsen som kan være ugrei. Kan jo være at brødrene også her overdriver hva som har skjedd. Uansett er det vanskelig å forstå at en mann som oppfører seg slik vi har sett at Henrik gjør, skal være i stand til å løse noen konflikt. Jeg tenker det ikke er sikkert at de holder stille om hva som har skjedd for å beskytte andre. Kan være så enkelt at de ikke har noe annet å komme med en at de er utslitte av Gjerts krevende personlighet, og det lyder jo ikke like dramatisk som at det har skjedd noe alvorlig. Og Henrik liker jo drama. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 13. oktober 2023 #449 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (18 minutter siden): Hver gang det skrives om saken er en PR-katastrofe for brødrene som fremstår som kjipe. Likevel holder de tett for å beskytte en part i saken. Narve går til media og sier at «alle vet uansett så de burde bare skrive om det». Han forstår kanskje ikke at han setter brødrene og seg selv i en vanskelig situasjon ved sånne uttalelser. At folk mener det skal dom og fengsel til før andre må sette noen grenser i livet, får stå for deres regning. At kona blir hos mannen blir brukt som et argument for at ingen har gjort noe det er verdt å bråke om, sier noe om hvor svart-hvitt det er mulig å oppfatte livet. Hvis Gjert er en god trener for Narve, finner han en trener-makker som kan bli med Narve på mesterskap. Da unngår han å gi sønnene og Narve den belastningen at saken kommer opp hele tiden, og Narve slipper å stå i midten av en konflikt. På sikt hadde det nok vært bra for Gjerts eget omdømme også, at han jobber sammen med noen. Jeg synes det er helt greit at de setter grenser for seg selv. Jeg mener også at de er i sin fulle rett til å bryte kontakt med faren. På privaten! De trenger heller ikke noen "god grunn" for å gjøre det. I mine øyne er slitasje over tid mer enn grunn nok. De kan surre og rote, krangle og straffe på privaten. For min del går grensen når de tar med konflikten sin på jobben. Og mitt problem med situasjonen handler om det. På jobben får disse en særbehandling, som mange nordmenn bare kan drømme om. Og på en arbeidsplass så må man styre etter et lovverk. De er ikke de første som må møte folk de er i konflikt med når de er på jobb, men de tilhører et fåtall av mennesker som til de grader får tilrettelagt arbeidsplassen sin. Uten at det offisielt ligger noe mer til grunn enn at de har en familieeide gående. Og på bekostning av andre som ikke er en del av konflikten. Hvorfor skal Gjert endre sitt opplegg? Hvorfor skal Narve få dårligere oppfølging enn brødrene selv har fått? Og hadde du foreslått dette hvis det ikke var en privat relasjon mellom partene? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #450 Del Skrevet 13. oktober 2023 Syns det er fint at forbundet tar affære. Det er alt for mange arbeidsplasser som ikke gjør det, til sammenligning. At Narve føler seg dårlig behandlet, må komme i andre rekke i denne saken. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 13. oktober 2023 #451 Del Skrevet 13. oktober 2023 Surreal skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal Gjert endre sitt opplegg? Hvorfor skal Narve få dårligere oppfølging enn brødrene selv har fått? Og hadde du foreslått dette hvis det ikke var en privat relasjon mellom partene? Gjert må ingenting han. Men det kunne nok vært smart å tenke på en måte å løse ting på for Narves del. Og hvis han bryr seg om ungene sine. Narve får allerede bedre oppfølging enn brødrene. For ham er Gjert bare trener. Skjønner ikke poenget med siste spm. Det ER en privat konflikt der. Hvis man er intr i mulige løsninger, og ikke bare diskutere andres misære på internett, gir det mening å ha det i bakhodet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 13. oktober 2023 #452 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg takket for meg, men MÅ kommentere etter at det ble kjent i går at Friidrettsforbundet utestenger Gjert; jeg ler av alle som hiver sin fulle støtte til Gjert i kommentarfeltene, skråsikre på at han er en kjernekar, han er jo tross alt en fantastisk trener, og sønnene er noen drittsekker. 😂😂 Altså, hvis folk ikke snart forstår at det er seriøse grunner til at han fryses ut både av familie og offentlige instanser, er det ikke håp. Folk som gir uforbeholden støtte er i beste fall fullstendig naive. Hvordan kan man tro blindt godt om noen man kun kjenner gjennom media? 😂 Jeg ler! Alle MÅ da forstå at det ligger noe bak. 😂 Og så ser jeg nok en gang at mange skylder på sønnene. Det er da for fanken ikke de som har bestemt at Gjert ikke får akkreditering, det er Friidrettsforbundet. 😂 29 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. oktober 2023 #453 Del Skrevet 13. oktober 2023 Babyface skrev (1 minutt siden): Og så ser jeg nok en gang at mange skylder på sønnene. Det er da for fanken ikke de som har bestemt at Gjert ikke får akkreditering, det er Friidrettsforbundet. 😂 Etter sterkt press fra sønnene! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 13. oktober 2023 #454 Del Skrevet 13. oktober 2023 Håper alle stemmer på Warholm her. En likanes kar som ser lenger enn seg selv. Man stemmer ved å like innlegget: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0249chYtLJoEaYXtSb7X2EkfcusPpoFbpXDguNPkGdss9e4V3gmfwjhUtG5vWEjv1Ul&id=100064391421386 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 13. oktober 2023 #455 Del Skrevet 13. oktober 2023 Carabilla skrev (7 timer siden): Jeg også støtter brødrene uansett hva som har skjedd... Har sett hvor hard og urimelig han var mot gutta og damene deres da kamera var der, hva skjer når ikke kamera er der? Ved mange tilfeller bikket det mot psykisk og emosjonell vold i mine øyne. Kan tenkes det har slitt ut gutta gjennom mange år... Fritz Moen har kjørt samme stil for brytergutta og det fungerte ikke i lengden. Alle trenger balanse i livet, ellers mister man motivasjonen. Fritz Moen har vært død i nærmere tyve år. Ikke drev han med bryting, så tviler på at han har hatt mye å bidra med overfor brytegutta. Fritz Aanes derimot ....... 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #456 Del Skrevet 13. oktober 2023 Babyface skrev (27 minutter siden): Jeg takket for meg, men MÅ kommentere etter at det ble kjent i går at Friidrettsforbundet utestenger Gjert; jeg ler av alle som hiver sin fulle støtte til Gjert i kommentarfeltene, skråsikre på at han er en kjernekar, han er jo tross alt en fantastisk trener, og sønnene er noen drittsekker. 😂😂 Altså, hvis folk ikke snart forstår at det er seriøse grunner til at han fryses ut både av familie og offentlige instanser, er det ikke håp. Folk som gir uforbeholden støtte er i beste fall fullstendig naive. Hvordan kan man tro blindt godt om noen man kun kjenner gjennom media? 😂 Jeg ler! Alle MÅ da forstå at det ligger noe bak. 😂 Og så ser jeg nok en gang at mange skylder på sønnene. Det er da for fanken ikke de som har bestemt at Gjert ikke får akkreditering, det er Friidrettsforbundet. 😂 Takk og hurra! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 13. oktober 2023 #457 Del Skrevet 13. oktober 2023 Surreal skrev (8 timer siden): Saken et den, at for de av oss som har fagkompetanse på området, er de verste ryktene svært usannsynlige. Det handler om hvor troverdig det er at mye av dette har skjedd. Iallefall med forsett. Da er det rett og slett flere instanser som må velge å IKKE samarbeide. Og flere personer i ulike etater som må velge å ikke gjøre jobben sin. Det er noen som velger å åpne arbeidsplassen sin for fremtidige søksmål. For som enkelte nevner, hinter til og rett ut skriver, så er det en åpen hemmlighet hva som skal ha skjedd og hele byen vet det. Da må det jobbe fryktelig mange inkompetente mennesker i Sandnes og området rundt. Som risikerer å sitte i rettsaker om noen år og se på at kommunen betaler millioner i erstatning. Det virker svært usannsynlig. Og får Sandnes til å høres ut som et sted i Norge der norsk lov ikke gjelder. Der rettsikkerheten er ikke eksisterende og innbyggerne selv utmåler egne straffer. Sandnes er stedet i Norge med en særegen kultur, som vi andre bør holde oss langt unna! Det betyr ikke at ikke de har god grunn til å bryte med faren. Det betyr ikke at ikke de kan holde konflikten gående til evig tid. Men det betyr at noen voksne snart må gripe inn og forlange ar alle parter bidrar til en løsning på arbeidsplassen. Og evt. skaffe de profesjonell hjelp. Olympiatoppen har ansatte med kompetanse på feltet. Så hjelpen er ikke så langt unna. Viktig med kompetanse på psykologi såvel som jussen oppi det hele. Her lukter det lite selvinnsikt hos treneren lang vei. Smart strategi å utsette andre for ugjerninger for deretter å sette seg i en offerrole selv. Så blir brødrene gaslightet av en mengde uvitende i tillegg. Forferdelig! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surreal Skrevet 13. oktober 2023 #458 Del Skrevet 13. oktober 2023 MildeMarie skrev (22 minutter siden): Gjert må ingenting han. Men det kunne nok vært smart å tenke på en måte å løse ting på for Narves del. Og hvis han bryr seg om ungene sine. Narve får allerede bedre oppfølging enn brødrene. For ham er Gjert bare trener. Skjønner ikke poenget med siste spm. Det ER en privat konflikt der. Hvis man er intr i mulige løsninger, og ikke bare diskutere andres misære på internett, gir det mening å ha det i bakhodet. Ja det er en PRIVAT konflikt der. Men private konflikter hører ikke hjemme på arbeidsplanen. Det skulle tatt seg ut, hvis private konflikter skal styre hvordan en arbeidsplass blir organsiert. Når ble det riktig at friidrettsforbundet skal blande seg inn i det som tilhører privatlivet? Alle som diskuterer her husker at det er en PRIVAT konflikt der. Det er nærmest umulig å glemme. Poenget for de fleste av oss er at det er privat, løsningen må derfor skje på privaten. Og de har løst det. De omgås ikke privat. Så kommer løsningen på arbeidsplassen, de jobber ikke sammen lenger. Problemet er løst der også. De har skilt lag. Men det er ikke nok, nå er det også sånn at en part i en privat konflikt skal slippe å se/møte den andre parten på arenaer de er på i arbeidstiden. Der går grensen for meg. Jeg er helt sikker på at Gjert er ambisiøs nok som trener til at de finner løsninger som virker for Narve. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 13. oktober 2023 #459 Del Skrevet 13. oktober 2023 Babyface skrev (11 minutter siden): Jeg takket for meg, men MÅ kommentere etter at det ble kjent i går at Friidrettsforbundet utestenger Gjert; jeg ler av alle som hiver sin fulle støtte til Gjert i kommentarfeltene, skråsikre på at han er en kjernekar, han er jo tross alt en fantastisk trener, og sønnene er noen drittsekker. 😂😂 Altså, hvis folk ikke snart forstår at det er seriøse grunner til at han fryses ut både av familie og offentlige instanser, er det ikke håp. Folk som gir uforbeholden støtte er i beste fall fullstendig naive. Hvordan kan man tro blindt godt om noen man kun kjenner gjennom media? 😂 Jeg ler! Alle MÅ da forstå at det ligger noe bak. 😂 Og så ser jeg nok en gang at mange skylder på sønnene. Det er da for fanken ikke de som har bestemt at Gjert ikke får akkreditering, det er Friidrettsforbundet. 😂 Vet du hva jeg ikke ler av? Blir derimot ganske oppgitt. Personer som tillegger andre utsagn og meninger for så å bruke det som argument for å fremme sin sak mot dem. Nå kan jeg kun prate for meg selv. Jeg har ikke uttalt at Gjert Ingebrigtsen er en kjernekar og jeg har ikke vært i nærheten av å omtale hans sønner som drittsekker. Det jeg derimot har uttalt meg om er at denne familiefeiden går utover den uskyldige tredjeparten, Narve Gilje Nordås. Jeg tenker at det må være mulig å legge private konflikter til side og oppføre seg til alles beste på jobb. For meg er det selvsagt at Nordås skal ha samme behandling som brødrene Ingebrigtsen og Karsten Warholm. Sistenevtes trener får jo akkreditering til mesterskap. Veldig spesielt om han skulle bli utestengt fordi noen av de andre utøverne hadde en privat feide med han. Eller? Hva tenker du om hendelsen i spisesalen? Hvor brødrene nektet Nordås å sitte ved samme bord som dem. Gjert Ingebrigtsen var jo ikke til stede så hvorfor fryse ut Nordås? Grei oppførsel, eller? Det sier kanskje litt at andre deltagere og ledere fra forbundet forlot bordet sammen med Nordås? Når det kommer til Forbundets utestenging av Gjert Ingebrigtsen tenker jeg det har lite med selve konflikten mellom far og brødre å gjøre, men alt med Jakob Ingebrigtsen å gjøre. Han genererer store inntekter til Forbundet. 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 13. oktober 2023 #460 Del Skrevet 13. oktober 2023 Stargaze skrev (45 minutter siden): Håper alle stemmer på Warholm her. En likanes kar som ser lenger enn seg selv. Man stemmer ved å like innlegget: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0249chYtLJoEaYXtSb7X2EkfcusPpoFbpXDguNPkGdss9e4V3gmfwjhUtG5vWEjv1Ul&id=100064391421386 her har jeg selvsagt stemt på Jacob, han har bedre prestasjoner i år enn Warholm, og det er prestasjon som her skal måles! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå