Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

røverdatteren skrev (7 minutter siden):

Så du mener at hvis disse ryktene som enkelte spekulerer i er sanne, så er guttene urimelige som ikke vil forsone seg med sin far?

Det medfører korrekthet!

De blir ikke mindre urimelige for det, og bidrar selv like fult selv til at alt er så fastlåst som det er mellom sønnene og faren.

Klart at de må gjøre noe annerledes for å skulle forsones, det burde dem men jeg tviler på at slike personligheter løpeguttene er, at de vil gjøre noe annerledes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

røverdatteren skrev (11 minutter siden):

Så du mener at hvis disse ryktene som enkelte spekulerer i er sanne, så er guttene urimelige som ikke vil forsone seg med sin far?

Ikke meg du siterer, men ja. Jeg mener at om ryktene er sanne er likevel brødrene urimelige. Det er likevel ikke poenget i denne diskusjonen da ingen vet hva som faktisk har skjedd. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemarsipan skrev (22 timer siden):

Uff, det er jo helt forferdelig at far ikke får komme 😰 nå fikk jeg vondt langt inni hjertet  

kan ikke skjønne hva som ligger bak.. 

Hvorfor er det forferdelig? Hvorfor tar du automatisk side hvis du ikke vet hva som har skjedd?

Jeg er ikke en del av familien og kun de involverte vet selvfølgelig fullt ut hva konflikten går i. Men stemmer det jeg jeg har hørt, har jeg full forståelse for at Gjert var uønsket i bryllupet. Jeg vil tro saken er en STOR greie i familien der og at man derfor ønsker ro og et annet fokus i bryllupet. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
JennieB skrev (29 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men ja. Jeg mener at om ryktene er sanne er likevel brødrene urimelige. Det er likevel ikke poenget i denne diskusjonen da ingen vet hva som faktisk har skjedd. 

Åjo, det er nok snarere det at alle vet hva som faktisk har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne_Toholt skrev (1 time siden):

Du har vært til stede når noe har skjedd eller hører du på rykter

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (4 timer siden):

Jeg vet at femiliemedlemmer kutter kontakten med hverandre og har selv ikke kontakt med noen som står meg veldig nær og er nærmeste familie, ser at andre rundt meg opplever det samme.

Det trenger absolutt ikke være noe svært dramatisk som ligger bak noe slik, det er nok at en eller begge parter er særegne og sta, noe jeg anser løperbrødrene å være i ekstrem grad. Se og høre på dem, de gir nok av intervjuer og det er nok av saker å frotse i rundt dem...

Klart de her bidrar til å opprettholde denne saken og konflikt, jeg ser ingen forsoning slik de holder på, utelukkende utfrysning. Og det er jo det samme som skjer andre når det er helt kjølig mellom parter, noe som kan ha bakgrunn i små bagateller som ikke er noen sak for andre.

Kan snu og vende på det som du vil, hvordan du enn gjør det så anser jeg løpergutta som særegne og sta, ganske urimelige for å si det forsiktig. Jeg har lite til overs for dem, rett og slett i form av hvordan de er og fremstår sammenlignet med andre utøvere.

Selv når noen slår dem gir de den personen liten ære, heller enn å si noe positivt om den andre så skal de bortforklare og skylde på ett eller annet, alt handler om dem selv på en ufordragelig måte og bekrefter bare hvor selvsentriske de er. Og klart det er et problem i forhold til faren også...

Heilt ueinig. Har du sett seien om familien? Hørte du kor nedlatende og kjeftende han var mot dei? Veit du kor skadelig det er?

Leste om Klæbo i avisa no i helga. Den faren gav han rom og respekt. Tenkte på dei 3 gutane til Gjert når eg las. Stakkars dei i forhold. Heldigere han Klæbo.

Endret av Pilleville
  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (2 timer siden):

Det medfører korrekthet!

De blir ikke mindre urimelige for det, og bidrar selv like fult selv til at alt er så fastlåst som det er mellom sønnene og faren.

Klart at de må gjøre noe annerledes for å skulle forsones, det burde dem men jeg tviler på at slike personligheter løpeguttene er, at de vil gjøre noe annerledes.

Synest dei er flotte personligheter eg👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (2 timer siden):

Vi har mange sympatiske utøvere i Norge, både i sommeridretter og vinteridretter, utøvere som er enkelt å like.

Jakob er dessverre ikke en av dem, spesielt når han har tapt et løp kommer hans svært ufordragelige sider og en råtten personlighet klart frem. Det er ikke bare i Norge at det skaper reaksjoner.

Mer selvsentrisk utøver skal man leite lenge etter, det er nesten som at jeg vil gå så langt som å si at han med sin peronlighet skjemmer ut Norge og Nordmenn, Pent tar det seg i alle fall ikke ut...

Så derfor får han mindre sympati, intet fra denne kanten i alle fall. Han er desidert Norges mest ufordragelige og usympatiske idrettsutøver, han overgår verstinger med glans.

Klart man er skuffa når det ikkje gjekk som ein ønska. Må vere lov til å vere litt mutt etterpå. Hadde ivertfall eg vore

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 23.9.2023 den 14.17):

Da er det ikke bare en «fillesak» som mange mener.

Det kan jo være akkurat det! Selv om de som er involvert ikke anser det som akkurat dette.  For her er det uansett store egoer som er i sving. Men offentligheten kan ikke tolerere at Ingebrigtsen brødrene sette premissene hele tiden. Vi må få fakta på bordet her, slik at forbundet kan være rettferdige ovenfor Gjert sin utøver.  Ingebrigtsen sin familie kan ikke bare forlange offentlig at andre ikke skal bry seg, når de selv forsøker å sette premissene hele tiden for alle andre. De må faktisk forstå at slik foregår ikke det å være offentlig med hele seg. De må ta både de negative sidene og de positive sidene. Om ikke trekke seg tilbake og forsvinne i glemselens dal.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (8 timer siden):

Men vet du at han ikke var invitert? Kan jo være det var han som valgte å ikke komme.

Då ville vel ikkje faren sendt ein sånn klagemelding på sosiale medier...?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (8 timer siden):

Må si jeg synes synd i denne mammaen som er en viktig del av et stort maskineri . Om far ikke var invitert eller ikke valgte komme vet ikke jeg . Av prinsipp bør ikke andre uttale seg i andres familiefeider . Det er jo bare trist om det har gått så langt at de ikke klarer omgås . Ingen vinnere i denne saken , kun tapere 

…Og prinsipielt burde ikke familier eksponere seg om de ikke vil at andre skal uttale seg om deres familiefeider. 

Altså, som man reder ligger man. Jeg er helt likegyldig til hva denne konflikten dreier seg om, men dersom man bretter ut familielivet på TV og  i bøker, samt er aktive på «SoMe», er jo dette rett og slett prisen å betale. 

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (43 minutter siden):

…Og prinsipielt burde ikke familier eksponere seg om de ikke vil at andre skal uttale seg om deres familiefeider. 

Altså, som man reder ligger man. Jeg er helt likegyldig til hva denne konflikten dreier seg om, men dersom man bretter ut sitt familieliv iTV, bøker og er aktive på «SoMe», er jo dette rett og slett prisen å betale. 

Enig med deg i dette. Dessuten synes jeg brødrene fremstår som ekstremt egoistiske, selvsentrerte og utrolig arrogante. Har mer sympati med Gjert.  Fatter ikke hvordan han kan være utestengt fra bryllupet til sønnen sin. Må føles grusomt for han. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av det han kjefta på sønnene sine for for, gjør de jo av seg selv nå. Husker det var heftige diskusjoner vedr at kjæresten til Jakob var på besøk da hun var forkjøla. Nå flytter hun ut av leiligheten selv bare hun har kløe i halsen. De lever jo som Gjert lærte de, bare at nå klikker de ikke på han for det.

Syns Jakob fremsto som veldig umoden i podkasten til Ida Fladen.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (19 timer siden):

Dere som poengterer at brødrene legger opp til dette, det synes jeg på ingen måte. De er generelt sett flinke til å ikke kommentere konflikten, og har gitt beskjed flere ganger at de ikke ønsker å uttale seg. Det er jo media og følgere som hele tiden fyrer opp, og innimellom faren som ikke klarer holde hodet kaldt…for ikke å snakke om hans nye gullhåp som snakker før han tenker.

Og ja, de kan til tider va høye på seg selv, men det hadde vel kanskje vi også vært om vi vant gull i VM, OL osv…Høye på seg selv eller ikke, tror ingen utelater far fra eget bryllup, eller far lar være å komme, uten god grunn. Ikke alle ting er mulig å tilgi og gå videre fra, og synes media, some osv skal respektere det. Trist at bryllupsdagen skal bli preget av dette mer enn det allerede gjør, er ganske sikker på at faren har vært i tankene til brudgommen og familien idag uansett, så hvorfor gjøre det verre enn det allerede er? Håper brudeparet var såpass travle at de ikke sjekket nettavisene idag, og at de hadde en nydelig dag til tross for omstendighetene❤️

Om de ikke akkurat er med på det, så gjør de heller ikke alt i sin makt for å kvele saken. Av trekløveret så synes jeg bare Filip og kona holder en lav profil. De andre parene klarer å få seg selv i en eller annen avis, flere ganger i uken. Og dermed blir det også voldsomt mange som får med seg det som angår dem. På godt og vondt.

Det ble såpass mye interesse for bryllupet at journalistene også tok turen. Det ville det ikke vært hvis de var low key. 
Det er et aktivt valg å være så synlig. Og de tjener penger på det også. Så det er nok ikke helt uten grunn at de holder seg synlige.

J & E kunne giftet seg uten å involvere hele landet. De hadde ikke måttet lage sak etter sak, i den ene avisen etter den andre om bryllupet. At det skal være i Drammen, at det skal være i Bragernes kirke, at festen skal være i Børsen osv.
Men de vil være kjendiser, de legger opp til å vise seg frem i SoMe. 
Ballsal, 5 forlovere hver, bilder på SoMe fra bli kjent festen osv. Jeg hadde håpet at de å slapp at bryllupet bare ble om konflikten, men de gjorde jammen alt de kunne, for å hype interessen såpass at alt ved dem og bryllupet deres blir interessant. Jeg synes det er vanskelig å finne et eksempel på noen som har snakket mer om sitt forestående bryllup enn de (hun). 

Mulig de burde tatt kontakt med First House eller en eller annen pr. rådgiver, for strategien for å kvele interessen for konflikten virker ikke.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne_Toholt skrev (7 timer siden):

Det er ikke ute i offentligheten, da er det kun rykter. Så lenge du ikke kan legge ut konkrete beviser på hva som har skjedd og partene ikke deler grunnen offentlig blir det kun spekulasjoner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken Ludvig skrev (På 24.9.2023 den 1.20):

Dere som poengterer at brødrene legger opp til dette, det synes jeg på ingen måte. De er generelt sett flinke til å ikke kommentere konflikten, og har gitt beskjed flere ganger at de ikke ønsker å uttale seg. Det er jo media og følgere som hele tiden fyrer opp, og innimellom faren som ikke klarer holde hodet kaldt…for ikke å snakke om hans nye gullhåp som snakker før han tenker.

Og ja, de kan til tider va høye på seg selv, men det hadde vel kanskje vi også vært om vi vant gull i VM, OL osv…Høye på seg selv eller ikke, tror ingen utelater far fra eget bryllup, eller far lar være å komme, uten god grunn. Ikke alle ting er mulig å tilgi og gå videre fra, og synes media, some osv skal respektere det. Trist at bryllupsdagen skal bli preget av dette mer enn det allerede gjør, er ganske sikker på at faren har vært i tankene til brudgommen og familien idag uansett, så hvorfor gjøre det verre enn det allerede er? Håper brudeparet var såpass travle at de ikke sjekket nettavisene idag, og at de hadde en nydelig dag til tross for omstendighetene❤️

Hva mener du med innimellom? Har ikke fått med meg at Gjert har gjort noe annet enn å holde svært lav profil!? Eller tenker du på den ENE kryptiske meldingen han la ut på insta i går mens han sannsynligvis var veldig langt nede? 

tonebelinda skrev (19 timer siden):

Uten å ha sønnene til å være prøvekaniner for hans trenerkarriere, er det jaggu ikke sikkert Gjert hadde vært den treneren han er. Spesielt Henrik var prøvekanin 

Prøvekanin? 🙄

tvertimot skrev (18 timer siden):

Jeg vet at femiliemedlemmer kutter kontakten med hverandre og har selv ikke kontakt med noen som står meg veldig nær og er nærmeste familie, ser at andre rundt meg opplever det samme.

Det trenger absolutt ikke være noe svært dramatisk som ligger bak noe slik, det er nok at en eller begge parter er særegne og sta, noe jeg anser løperbrødrene å være i ekstrem grad. Se og høre på dem, de gir nok av intervjuer og det er nok av saker å frotse i rundt dem...

Klart de her bidrar til å opprettholde denne saken og konflikt, jeg ser ingen forsoning slik de holder på, utelukkende utfrysning. Og det er jo det samme som skjer andre når det er helt kjølig mellom parter, noe som kan ha bakgrunn i små bagateller som ikke er noen sak for andre.

Kan snu og vende på det som du vil, hvordan du enn gjør det så anser jeg løpergutta som særegne og sta, ganske urimelige for å si det forsiktig. Jeg har lite til overs for dem, rett og slett i form av hvordan de er og fremstår sammenlignet med andre utøvere.

Selv når noen slår dem gir de den personen liten ære, heller enn å si noe positivt om den andre så skal de bortforklare og skylde på ett eller annet, alt handler om dem selv på en ufordragelig måte og bekrefter bare hvor selvsentriske de er. Og klart det er et problem i forhold til faren også...

Her tror jeg også faktisk at det handler om stahet! Hadde det vært så fælt det Gjert (liksom) skal ha gjort, synes jeg det er rart at mor Ingebrigtsen holder seg ved Gjerts side! - OG samtidig har barnas tillit og blir invitert i bryllup. 

Endret av Tiara07
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (9 timer siden):

Merker jeg er nysgjerrig på hva disse ryktene er..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Surreal said:

Mulig de burde tatt kontakt med First House eller en eller annen pr. rådgiver, for strategien for å kvele interessen for konflikten virker ikke.

Skal de roe trykket i media må hun gi seg som influenser og det er nok lite aktuelt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (11 timer siden):

Mye av det han kjefta på sønnene sine for for, gjør de jo av seg selv nå. Husker det var heftige diskusjoner vedr at kjæresten til Jakob var på besøk da hun var forkjøla. Nå flytter hun ut av leiligheten selv bare hun har kløe i halsen. De lever jo som Gjert lærte de, bare at nå klikker de ikke på han for det.

Sol79 skrev (11 timer siden):

Visst du mener at de klikker som faren har gjort på de så er det vel faren som har lært de det då gjennom heile oppveksten. Sikkert vanskelig å avlære det etter å ha vokst opp i det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...