Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Hulderen said:

Hvordan kan du vite at brødrene ikke hadde vært løpere hvis det ikke var for faren? 
Det finnes da løpere i verden som ikke er trent av en av foreldrene sine. Det finnes andre trenere i Norge. Selvsagt skal de ikke slutte med løping pga konflikten med faren.

Men det er merkelig at de trener hverandre, i stedet for å bruke en av trenerne til idrettsnorge. Jeg tror at Gjert har manipulert dem til å tro at ingen trenere utenfor familien Ingebrigtsen duger. Hva med for eksempel treneren til Warholm? Skulle tro han har mye å bidra med. 

Warholm driver med hekk og en sprintøvelse. Det blir en helt annen treningsform enn mellomdistanse/langdistanse. 

Gjert Ingebrigtsen er trolig en av de beste trenerne i verden. Det bevises også av at Narve Gilje Nordås som tidligere hadde mer middelmådige resultater, nå er i verdenstoppen etter kort tid med Gjert Ingebrigtsen som trener. Det holder ikke med talent alene for å nå dit Ingebrigtsenbrødrene og Nordås er. Ved å trene seg selv, så får de brukt Gjert Ingebrigtsens metoder som de kjenner ut og inn etter å ha blitt trent av han siden barndommen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Frøken Ludvig said:

Dere som poengterer at brødrene legger opp til dette, det synes jeg på ingen måte. De er generelt sett flinke til å ikke kommentere konflikten, og har gitt beskjed flere ganger at de ikke ønsker å uttale seg. Det er jo media og følgere som hele tiden fyrer opp, og innimellom faren som ikke klarer holde hodet kaldt…for ikke å snakke om hans nye gullhåp som snakker før han tenker.

Og ja, de kan til tider va høye på seg selv, men det hadde vel kanskje vi også vært om vi vant gull i VM, OL osv…Høye på seg selv eller ikke, tror ingen utelater far fra eget bryllup, eller far lar være å komme, uten god grunn. Ikke alle ting er mulig å tilgi og gå videre fra, og synes media, some osv skal respektere det. Trist at bryllupsdagen skal bli preget av dette mer enn det allerede gjør, er ganske sikker på at faren har vært i tankene til brudgommen og familien idag uansett, så hvorfor gjøre det verre enn det allerede er? Håper brudeparet var såpass travle at de ikke sjekket nettavisene idag, og at de hadde en nydelig dag til tross for omstendighetene❤️

Her må jeg si meg uenig. Henrik Ingebrigtsen og Elisabeth Asserson har kommentert saken i hytt og pine, og kastet bensin på bålet. Filip Ingebrigtsen er flink til å ikke kommentere det. Generelt sett også Jakob Ingebrigtsen. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å bruke livet sitt til noe helt unødvendig. Merkelig prioritering. Hadde vært bedre om de gjorde litt nytte for seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Enavs said:

"Alltid mamma" heter boka. Den er om hele familien, på godt og vondt.

Jeg ville vært litt forsiktig å utlegge informasjon om familien i en slik bok. Men hun mener nok bare å belyse proffesjonell idrett i kombinasjon med privatliv kan bli mye. Nå har ikke jeg lest boken da så kan ikke kommentere den egentlig.  Og hvorfor han uteble er en privat sak.  Det er gjerne flere sider av denne saken. 

Endret av Eloise12345
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (5 minutter siden):

Jeg ville vært litt forsiktig å utlegge informasjon om familien i en slik bok. Men hun mener nok bare å belyse proffesjonell idrett i kombinasjon med privatliv kan bli mye. Nå har ikke jeg lest boken da så kan ikke kommentere den egentlig.  Men det er nok flere sider av saken. Det er trist at det skal være slik at far ikke kommer på en så stor begivenhet. Men offentligheten har igrunnen ikke noe med disse interne intrigene å gjøre. Det er privat. 

Må si jeg synes synd i denne mammaen som er en viktig del av et stort maskineri . Om far ikke var invitert eller ikke valgte komme vet ikke jeg . Av prinsipp bør ikke andre uttale seg i andres familiefeider . Det er jo bare trist om det har gått så langt at de ikke klarer omgås . Ingen vinnere i denne saken , kun tapere 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (1 time siden):

Warholm driver med hekk og en sprintøvelse. Det blir en helt annen treningsform enn mellomdistanse/langdistanse. 

Gjert Ingebrigtsen er trolig en av de beste trenerne i verden. Det bevises også av at Narve Gilje Nordås som tidligere hadde mer middelmådige resultater, nå er i verdenstoppen etter kort tid med Gjert Ingebrigtsen som trener. Det holder ikke med talent alene for å nå dit Ingebrigtsenbrødrene og Nordås er. Ved å trene seg selv, så får de brukt Gjert Ingebrigtsens metoder som de kjenner ut og inn etter å ha blitt trent av han siden barndommen. 

Uten å ha sønnene til å være prøvekaniner for hans trenerkarriere, er det jaggu ikke sikkert Gjert hadde vært den treneren han er. Spesielt Henrik var prøvekanin 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (18 timer siden):

Her var du igjen ja. Nei det er ikke smålig å ikke inviterer han

Jo, det er det. De er usedvanlig sta og egosentriske løpergutter, som er blendet av seg selv. Ufordragelig synes jeg, og derfor har de lite sympati hos meg sammenlignet med de fleste idrettsutøvere, som har en mye bedre fremtoning og virker å være vesentlig mer sympatiske enn Ingebrigtsen gutta.

Det faktum at de er så høy på seg selv og så bortforklarende, skylder alt på andre og gir ikke en gang sine overmenn ære, de er rett og slett ufordragelige. Se på Warholm til sammenligning, eller andre norske utøvere også, de fleste er ganske annerledes og lett å like. Ingebrigtsen gutta får man derimot litt i vranghalsen.

Jeg synes de selv bidrar sterkt til situasjonen slik den er, selvfølgelig burde de forsone seg med faren, slik de er fryser de han fullstendig ut og at du forsvarer det får være opp til deg... Mindre riktig er det like fult, så de får gå i seg selv og se på egen delaktighet. Dette er en sak fordi de selv bidrar til det, hadde de vært mindre sta og egne så hadde dette løst seg kjapt og ikke vært noen sak lenger.

Men de fortsetter i samme spor, som leder i feil retning, og slik vil det nok være en stund også så særegne de gutta er.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (3 minutter siden):

Jo, det er det. De er usedvanlig sta og egosentriske løpergutter, som er blendet av seg selv. Ufordragelig synes jeg, og derfor har de lite sympati hos meg sammenlignet med de fleste idrettsutøvere, som har en mye bedre fremtoning og virker å være vesentlig mer sympatiske enn Ingebrigtsen gutta.

Det faktum at de er så høy på seg selv og så bortforklarende, skylder alt på andre og gir ikke en gang sine overmenn ære, de er rett og slett ufordragelige. Se på Warholm til sammenligning, eller andre norske utøvere også, de fleste er ganske annerledes og lett å like. Ingebrigtsen gutta får man derimot litt i vranghalsen.

Jeg synes de selv bidrar sterkt til situasjonen slik den er, selvfølgelig burde de forsone seg med faren, slik de er fryser de han fullstendig ut og at du forsvarer det får være opp til deg... Mindre riktig er det like fult, så de får gå i seg selv og se på egen delaktighet. Dette er en sak fordi de selv bidrar til det, hadde de vært mindre sta og egne så hadde dette løst seg kjapt og ikke vært noen sak lenger.

Men de fortsetter i samme spor, som leder i feil retning, og slik vil det nok være en stund også så særegne de gutta er.

Hvordan vet du dette? Vet du hva som har skjedd? Tror du at det aldri finnes grunner gode nok for å ikke ha kontakt med foreldrene sine fordi det rett og slett ikke er bra for deg? For de finnes! Jeg aner ikke hva som har skjedd i denne saken, men blir matt av denne vinklingen, har jobbet med barn og fam i mange år og det finnes de foreldrene med barn man burde kutte kontakt med!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (45 minutter siden):

Uten å ha sønnene til å være prøvekaniner for hans trenerkarriere, er det jaggu ikke sikkert Gjert hadde vært den treneren han er. Spesielt Henrik var prøvekanin 

Intet galt i det, faktisk tvert imot så har Gjert oppnådd helt utrolige resultater.

Klart han ikke hadde noe mål om å få den trenerkarrieren han har i dag, altså at han har brukt gutta for å oppnå en trenerkarriere. At han har nådd dit, det skyldes jo naturlig nok de oppsiktsvekkende resultatene som kom.

Dette har garantert startet ved at gutta har vært interessert i idrett, så har de hatt en far som har støttet opp og involvert seg i det, og så har resultatene kommet.

Klart at Henrik som er eldst er den som har hatt det dårligst tilpassede opplegget, trening må sies å være kunnskapsbasert (vitenskap om du vil), man må høste erfaringer og lære underveis. Altså kan yngstemann få nytte av at Gjert hadde blitt flinkere all den tid at både Henrik og Gjert hadde lært av erfaringene de gjorde underveis.

Intet ille i det, balansegangen mellom å pådra seg skade eller overtrene etc, er tynn, i forskjellige idretter balanserer utøvere hårfint på en grense og eksemplene er jo mange både nasjonalt og internasjonalt på utøvere som har feilet på dette, altså trent for hardt eller pådratt seg skade etc.

Så ja, Gjert er blitt flinkere og i dag er han naturlig nok en trener i verdensklasse, det er bare å beundre hvor flink og dedikert han har vært. Sønnene kan takke hans dedikasjon og delaktighet for at de er de løperne de er i dag, Gjert har gjort veldig mye riktig som trener.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du dette? Vet du hva som har skjedd? Tror du at det aldri finnes grunner gode nok for å ikke ha kontakt med foreldrene sine fordi det rett og slett ikke er bra for deg? For de finnes! Jeg aner ikke hva som har skjedd i denne saken, men blir matt av denne vinklingen, har jobbet med barn og fam i mange år og det finnes de foreldrene med barn man burde kutte kontakt med!

Jeg vet at femiliemedlemmer kutter kontakten med hverandre og har selv ikke kontakt med noen som står meg veldig nær og er nærmeste familie, ser at andre rundt meg opplever det samme.

Det trenger absolutt ikke være noe svært dramatisk som ligger bak noe slik, det er nok at en eller begge parter er særegne og sta, noe jeg anser løperbrødrene å være i ekstrem grad. Se og høre på dem, de gir nok av intervjuer og det er nok av saker å frotse i rundt dem...

Klart de her bidrar til å opprettholde denne saken og konflikt, jeg ser ingen forsoning slik de holder på, utelukkende utfrysning. Og det er jo det samme som skjer andre når det er helt kjølig mellom parter, noe som kan ha bakgrunn i små bagateller som ikke er noen sak for andre.

Kan snu og vende på det som du vil, hvordan du enn gjør det så anser jeg løpergutta som særegne og sta, ganske urimelige for å si det forsiktig. Jeg har lite til overs for dem, rett og slett i form av hvordan de er og fremstår sammenlignet med andre utøvere.

Selv når noen slår dem gir de den personen liten ære, heller enn å si noe positivt om den andre så skal de bortforklare og skylde på ett eller annet, alt handler om dem selv på en ufordragelig måte og bekrefter bare hvor selvsentriske de er. Og klart det er et problem i forhold til faren også...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (17 timer siden):

Jeg forsto ikke mye av meldingen med tanke på denne forbindelsen. 

Hva var det han skrev i SoMe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at femiliemedlemmer kutter kontakten med hverandre og har selv ikke kontakt med noen som står meg veldig nær og er nærmeste familie, ser at andre rundt meg opplever det samme.

Det trenger absolutt ikke være noe svært dramatisk som ligger bak noe slik, det er nok at en eller begge parter er særegne og sta, noe jeg anser løperbrødrene å være i ekstrem grad. Se og høre på dem, de gir nok av intervjuer og det er nok av saker å frotse i rundt dem...

Klart de her bidrar til å opprettholde denne saken og konflikt, jeg ser ingen forsoning slik de holder på, utelukkende utfrysning. Og det er jo det samme som skjer andre når det er helt kjølig mellom parter, noe som kan ha bakgrunn i små bagateller som ikke er noen sak for andre.

Kan snu og vende på det som du vil, hvordan du enn gjør det så anser jeg løpergutta som særegne og sta, ganske urimelige for å si det forsiktig. Jeg har lite til overs for dem, rett og slett i form av hvordan de er og fremstår sammenlignet med andre utøvere.

Selv når noen slår dem gir de den personen liten ære, heller enn å si noe positivt om den andre så skal de bortforklare og skylde på ett eller annet, alt handler om dem selv på en ufordragelig måte og bekrefter bare hvor selvsentriske de er. Og klart det er et problem i forhold til faren også...

Du har rett og slett bare bestemt deg for at det er brødrenes feil uten å vite noe mer, alt er jo bare spekulasjoner og du trekker slutninger, ut fra slik jeg ser det, begrenset kunnskap og erfaringer med slike konflikter i en familie. Ingen poeng å diskutere videre, men heldigvis tror jeg de fleste forstår at det du skisserer ikke er virkeligheten. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Du har rett og slett bare bestemt deg for at det er brødrenes feil uten å vite noe mer, alt er jo bare spekulasjoner og du trekker slutninger, ut fra slik jeg ser det, begrenset kunnskap og erfaringer med slike konflikter i en familie. Ingen poeng å diskutere videre, men heldigvis tror jeg de fleste forstår at det du skisserer ikke er virkeligheten. 

Det vet strengt tatt ikke du heller. Alt blir spekulasjon her. Mennesker er derimot forskjellige, og noen kutter kontakt for noe som ville blitt ansett som en "bagatell" for andre. Vi vet ikke hva som har skjedd her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Ja, Tvertimot bringer null til torgs her, rene partsinnlegg basert på null annet enn egen overbevisning om Gjerts ufeilbarlighet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Nei det er det ikke

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (28 minutter siden):

👏

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jobbermedbarn skrev (57 minutter siden):

Absolutt ikke!

Jeg sier bare at de i aller høyeste grad er bidragsytere for at konflikten er så stor som den er, noe som må betegnes som fullstendig isfront.

Klart de, dersom de viser vilje til det, kan bidra til å forsones. Realitetene slik de er nå er derimot det motsatte, i så sterk grad at det er småelig av dem og direkte ille.

Uavhengig av hva konflikten bunner ut i, deres håndtering av det hele er bedritten synes jeg. Så fra meg får de det glatte lag, jeg misliker deres personligheter men har veldig respekt for deres resultater.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (På 23.9.2023 den 13.13):

Ser ut som far ikke er invitert i følge Seoghør

mammams skrev (På 23.9.2023 den 14.10):

Det er jo bare trist…. 

Sønnene, spesielt Jakob, er kvalme, ufyselige og utrolig utakknemlige for den jobben Gjert har gjort for dem. Uten han hadde de ikke vært noe som helst.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (43 minutter siden):

Ja, Tvertimot bringer null til torgs her, rene partsinnlegg basert på null annet enn egen overbevisning om Gjerts ufeilbarlighet.

Gjert er en mann å beundre for hvordan han jobber systematisk, hans fokus selv på de minste detaljer gjør han ganske unik, og nettopp derfor har han jo oppnådd resultater. Uten Gjert hadde sønnene aldri vært der de er i dag, klart at han er årsaken til suksessen sønnene har hatt.

Betyr derimot ikke at Gjert er ufeilbarlig, det er resultatene han skaper og hvor målrettet han er med det han foretar seg man kan beundre. Når det er sagt, det er ikke egenskaper jeg vil ha hos noen rundt meg.

At jeg synes sønnene behandler han urimelig og sier ifra om det, det synes jeg uavnhengig av hva som er skjedd. Lest rykter jeg ikke legger noe som helst i, fordi det er nettopp det, Men dersom man skulle tatt utgangspunkt i at ryktene var sanne, selv de verste av dem. Jeg ville fortsatt synes at sønnene er urimelige og de blir ikke mer fordraglige av det, de bidrar fortsatt svært aktivt mot å splitte heller enn å søke forsoning.

Klart jeg støtter Gjert i dette, ikke sønnene, og de er like fult urimelige, sta og egne. Med en personlighet som stinker sammenlignet med mer sympatiske utøvere som er vesentlig mye enklere å like og ikke bortforklarer alt og lemper alt over på alle andre, slik gutta gjør.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 minutt siden):

Men dersom man skulle tatt utgangspunkt i at ryktene var sanne, selv de verste av dem. Jeg ville fortsatt synes at sønnene er urimelige og de blir ikke mer fordraglige av det, de bidrar fortsatt svært aktivt mot å splitte heller enn å søke forsoning.

Så du mener at hvis disse ryktene som enkelte spekulerer i er sanne, så er guttene urimelige som ikke vil forsone seg med sin far?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...