Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen? Å drikke vin 🍷 alene er ikke så stusslig som folk skal ha det til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Man drikker kun for effekten alkoholen gir. Eneste grunnen, ellers kunne drukket noe annet.

Anonymkode: f1c7f...d94

Nei, det drikkes også pga smaken.

Anonymkode: 26827...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde barnefri 3 dager sist  vinterferie (mann og barn var hos svigers)

Drakk en flaske chablis over to kvelder - rydda huset, spilte musikk og nøt egentid,Så nei du er ikke alene :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når alle mine venner sier at å drikke en halv flaske vin alene er kjipt, skjult alkoholisme , ensomt og stusselig sider jeg meg utad enig. Det er liksom bare å gå ut på byen i flokk som er godtatt 

Men i virkeligheten setter jeg Cher på full guff, synger Walking in Memphis for full hals og rydder huset.

Noen som kjenner seg igjen? Det er liksom noe galt i å drikke vin i sitt i eget selskap, men jeg er gjør det av og til , en sjelden gang nyter jeg det. Å drikke alene 

 

 

 

Anonymkode: b8cee...102

er ikke glad nok i vin til at jeg finner glede i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde kunnet drikke vin alene så hadde jeg knapt drukket det. Jeg har ikke et sosialt liv å skryte av. Jeg kjøper gjerne vin som passer til mat om jeg virkelig gjør en innsats på kjøkkenet. Jeg koser meg med et glass hvitvin i solveggen. Kjøper aldri en 3-liter. Kun flasker. Tror jeg absolutt hadde drukket mer om det var tilgjengelig en bag-in-box. 

Anonymkode: 623b1...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, det drikkes også pga smaken.

Anonymkode: 26827...59f

Da kan du jo drikke noe uten alkohol.

Anonymkode: f1c7f...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan du jo drikke noe uten alkohol.

Anonymkode: f1c7f...d94

Det gjør jeg også, men alkohol er med og gir god smak du ikke får uten.

Anonymkode: 26827...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Man drikker kun for effekten alkoholen gir. Eneste grunnen, ellers kunne drukket noe annet.

Om alkohol hadde blitt funnet opp i dag hadde det vært forbudt.

Anonymkode: f1c7f...d94

Hvilken annen drikk smaker som god vin?

Og du trenger ikke å foreslå alkoholfri vin for polet her har bare søtt skvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man drikker kun for effekten alkoholen gir. Eneste grunnen, ellers kunne drukket noe annet.

Om alkohol hadde blitt funnet opp i dag hadde det vært forbudt.

Anonymkode: f1c7f...d94

Synd for deg at du ikke liker smaken av vin, men det forandrer ikke det faktum at mange av oss andre liker smaken av vin. Hadde poenget vært å bli full, så hadde vi jo spart masse penger på å drikke hjemmebrent isteden.

Du kan jo prøve å dra til en vinauksjon i Frankrike og prøve å selge rødbrus i millionklassen.

Endret av Portia Catonis
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor kommer disse pietistiske avholdsmoralistene fra, egentlig? Jeg ser dem bare på KG. 

Anonymkode: 26827...59f

Haha enig! Også er det liksom om å gjøre å drikke minst.. «Jeg drikker ikke i det hele tatt jeg :)«, «Tar meg muligens et glass vin på julaften, utenom det er jeg ikke så glad i alkohol!» også skal de dømme oss som har et noenlunde ok forhold til alkohol «Du drikker egentlig ALT for mye!» «Hvis du drikker så mye som tre glass vin i uka er du alkoholiker! Bare å kutte det ut :)«. Overdrev litt på slutten der men du skjønner tegninga. 

Anonymkode: ed35d...4a8

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha enig! Også er det liksom om å gjøre å drikke minst.. «Jeg drikker ikke i det hele tatt jeg :)«, «Tar meg muligens et glass vin på julaften, utenom det er jeg ikke så glad i alkohol!» også skal de dømme oss som har et noenlunde ok forhold til alkohol «Du drikker egentlig ALT for mye!» «Hvis du drikker så mye som tre glass vin i uka er du alkoholiker! Bare å kutte det ut :)«. Overdrev litt på slutten der men du skjønner tegninga. 

Anonymkode: ed35d...4a8

Jeg mistenker at det er de samme menneskene som, hvis du starter en diskusjon om hva som er best av McDonalds og Burger King, kommer løpende for å si «sånn mat smaker papp, så det spiser jeg en gang hvert tiende år, men hvis jeg mååå velge, så...» For øvrig: Jeg liker å tømme en flaske vin mutters alene en gang eller to i måneden. Da koser jeg meg. Siden jeg har holdt på med dette i 15 år nå uten å miste jobb, hus og familie, og har et kjedelig A4-liv uten andre symptomer på alkoholisme, blir det vel til at jeg fortsetter med det. 

Anonymkode: c99ac...8d8

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg elsker det. Kan fint sitte en hel kveld med en flaske vin og bare utforske ny musikk. 

Anonymkode: b5bb9...1eb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Å medisinere seg med alkohol som du gjør er ikke bra nei.

:) Beste for deg er å kutte ut alkoholen.

Anonymkode: f1c7f...d94

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man drikker kun for effekten alkoholen gir. Eneste grunnen, ellers kunne drukket noe annet.

Om alkohol hadde blitt funnet opp i dag hadde det vært forbudt.

Anonymkode: f1c7f...d94

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da kan du jo drikke noe uten alkohol.

Anonymkode: f1c7f...d94

Du har misforstått noe. TS driver slett ikke med noen medisinering. Og mange av oss vinelskere nyter vin pga smaken, men liker ikke rusen. Den smaken kan ikke erstattes av noe uten alkohol.

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør jeg også, men alkohol er med og gir god smak du ikke får uten.

Anonymkode: 26827...59f

Nemlig

Anonym Brukar0 skrev (3 timer siden):

Hvilken annen drikk smaker som god vin?

Og du trenger ikke å foreslå alkoholfri vin for polet her har bare søtt skvip.

Enig. Alkoholfri vin smaker ikke vin, bare ekkel saft.

Anonymkode: aafe5...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

 

Du har misforstått noe. TS driver slett ikke med noen medisinering. Og mange av oss vinelskere nyter vin pga smaken, men liker ikke rusen. Den smaken kan ikke erstattes av noe uten alkohol.

Anonymkode: aafe5...206

Dummeste svaret jeg har lest i hele mitt liv  😂

Du, jeg vet hva alkohol er.

Anonymkode: f1c7f...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan fint ta meg et par glass når jeg er alene. Er samboer bortreist så koser jeg meg med en god serie, vin, ansiktsmaske og har rett og slett en skikkelig kosekveld for meg selv ❤️ Aldri sett på det som stusslig, men at det er egenpleie derimot, det mener jeg. 

Anonymkode: 259b4...a11

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man drikker kun for effekten alkoholen gir. Eneste grunnen, ellers kunne drukket noe annet.

Om alkohol hadde blitt funnet opp i dag hadde det vært forbudt.

Anonymkode: f1c7f...d94

For en dustete ting å si. Øl er godt. Vin er godt. Det er ingenting som smaker det samme. Og nei, alkoholfritt smaker IKKE det samme. Slutt å krisemaksimere. De fleste mennesker klarer fint å nyte alkohol uten å bli alkoholikere. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker gjerne litt vin alene, men merker selv at jeg har måttet være forsiktig så det ikke gradvis øker i omfang og blir for mye. Derfor har jeg sluttet med det, er livredd for at jeg har alkoholikertendenser. 

Anonymkode: 66f90...fe6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg drukket alkohol, så hadde det vært en naturlig ting å også gjøre alene, hjemme hos meg selv.
På lik linje med at det er hyggelig å se film sammen med folk, men jeg går mer enn gjerne alene på kino 
for å kose meg med mine smale, sære, fine filmer som ingen forstår noe av. "Alene" er en veldig hyggelig
tilstand å oppleve virkelighetsendringer i, syns jeg.  :jepp:  Å kose seg og slappe av og drømme alene er superdupert!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (38 minutter siden):

Hadde jeg drukket alkohol, så hadde det vært en naturlig ting å også gjøre alene, hjemme hos meg selv.
På lik linje med at det er hyggelig å se film sammen med folk, men jeg går mer enn gjerne alene på kino 
for å kose meg med mine smale, sære, fine filmer som ingen forstår noe av. "Alene" er en veldig hyggelig
tilstand å oppleve virkelighetsendringer i, syns jeg.  :jepp:  Å kose seg og slappe av og drømme alene er superdupert!

helt enig i det men jeg drikker heller kakao alene eller spiser en is alene eller en sjokolade heller enn vin. og ja det er pga smaken. Er ikke superfan av vin. Drikker det kun i sosiale lag, men da og foretrekker jeg å drikke en cocktail om det er alkohol jeg skal drikke. Bestilte meg biff på restaurant her om dagen med mannen. tok da en cocktail som drikke istedetfor vin som man egentlig "skal"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dummeste svaret jeg har lest i hele mitt liv  😂

Du, jeg vet hva alkohol er.

Anonymkode: f1c7f...d94

Jeg vet også hva alkohol er. Jeg liker ikke å bli full. Hvis det (mot formodning) skulle være hensikten med å drikke alkohol, ville jeg drukket brennevin. Men det finnes ikke noe som kan erstatte smaksopplevelsen av ett - 1 - glass god rødvin til en god biff. Alle andre drikker gir en helt annen smaksopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da helt vanlig å ta seg ett eller noen glass alene. Jeg bor alene, skal vel ikke måtte invitere folk hvis jeg har lyst på noen øl eller glass vin 😂 

 

Anonymkode: 22c1d...c09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...